Permalänk
Medlem

Nytt Grafikkort

Tjenare!

Jag har tänkt köpa ett nytt grafikkort länge, men varit rädd att mitt system inte håller måttet om jag endast uppgraderar mitt grafikkort
Vilket grafikkort tror ni jag skulle kunna köpa i dagens läge?

Specs:
CPU: Intel Core i5 760 @ 2.8 Ghz
RAM: Corsair 4 GB RAM
Grafik: Gigabyte GeForce GTX 460 1 GB
Moderkort: MSI Big Bang Fuzion http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E168131302...
Nätagg: 650 Watt Fractal Design

Visa signatur

Blop

Permalänk
Medlem

Beror på vad du spelar också.

Mycket starkare än 7950/660 Ti hade jag nog inte köpt dock.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Ifall du inte tänker överklocka är ett GTX 660 eller 7870 2 bra alternativ.

Uppgradera också ditt RAM minnen då 4 gb är det minsta man ska ha. Ifall du uppgraderar ditt ram/Gpu så ska ditt system hålla ca 1 år till på High settings.

Edit Du måste inte uppgradera ditt RAM minnen 4 gb räcker men rekommenderar att du gör det.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem

Din CPU har en del överklockningspotential.

Även om du inte överklockar så kan du få en trevlig boost av att byta grafikkort.

Permalänk
Medlem

Tack för alla snabba svar!

Jag kommer nog uppgradera mitt RAM till 8 gb och en överklockning på cpu:n hade inte varit fel heller. Så blir att titta ut en bra kylare till cpu:n!

Men... problemet är om jag ska fortsätta i samma spår och välja det gröna laget, eller att jag ska bryta det och köra på de röda..
Kan ni några fördelar/nackdelar mellan GTX 660/660 Ti och 7870/7950? För det ser ut som Nvidia ligger snäppet bättre med fps:n på t ex BF3 och Metro. Men vilket tror ni håller bäst prestanda till de kommande spelen?

Visa signatur

Blop

Permalänk
Medlem
Skrivet av jempan:

Tack för alla snabba svar!

Jag kommer nog uppgradera mitt RAM till 8 gb och en överklockning på cpu:n hade inte varit fel heller. Så blir att titta ut en bra kylare till cpu:n!

Men... problemet är om jag ska fortsätta i samma spår och välja det gröna laget, eller att jag ska bryta det och köra på de röda..
Kan ni några fördelar/nackdelar mellan GTX 660/660 Ti och 7870/7950? För det ser ut som Nvidia ligger snäppet bättre med fps:n på t ex BF3 och Metro. Men vilket tror ni håller bäst prestanda till de kommande spelen?

7950 är mycket prisvärt.
Jag hade köpt det om jag var du. Men oavsett vilket du väljer så kommer du få en trevlig boost.

Visa signatur

5900X | 3080