Problem med BF3 - Kan inte klicka eller navigera någonstans i spelet

Permalänk
Medlem

Problem med BF3 - Kan inte klicka eller navigera någonstans i spelet

Hallå! Har problem med BF3, jag kan varken klicka eller navigera med tangentbordet någonstans i spelet. Ända som funkar är CTRL+ALT+DEL, Windowsknappen och ALT+TAB. De är något så fruktansvärt störande. Hade 314.22 (ej beta) drivrutinen från nvidia innan och då brukade hända ibland men ganska sällan. Jag installerade sedan idag 320.18 (ej beta) drivrutinen från nvidias hemsida och nu är de så hela tiden att de inte går o göra något i spelet. Här är en video på hur de ser ut --> http://www.youtube.com/watch?v=jPUQZ1bsR2w&feature=youtu.be Ni får ursäkta kvaliten. Jag tog sedan och installerade om de andra drivrutinerna jag hade innan, 314.22, men problemet kvarstår

Börjar snart tappa tålamodet på detta jävla möget! Någon som vet hur man fixar problemet? Någon som har samma problem eller är de bara jag?!

All hjälp uppskattas!

Datorns spec:
i5 3570K @ 4.2GHz
MSI Z77A-GD65
EVGA GTX 680
Corsair TX750M 750W
Kingston V300 120GB systemdisk (BF3 är ej installerad i systemdisken)
Corsair Vengeance 2*4GB
Fractal Design R4

Visa signatur

i9 9900K 5GHz OC - ASUS Z390-F - 32GB - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Medlem

Tror det är samma sak som hände mig. Det kom upp en ruta om något moln eller liknande och om jag ville ladda ifrån hårddisken eller från nätet. Ett utav alternativen gav mig detta problemet. Kommer inte ihåg hur jag fick upp valet igen men man fick väl avbryta spelet på något sätt, tryck av datorn när spelet är uppe, eller något? :/

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Tror det är samma sak som hände mig. Det kom upp en ruta om något moln eller liknande och om jag ville ladda ifrån hårddisken eller från nätet. Ett utav alternativen gav mig detta problemet. Kommer inte ihåg hur jag fick upp valet igen men man fick väl avbryta spelet på något sätt, tryck av datorn när spelet är uppe, eller något? :/

ah de kom upp en ruta om att sparad data eller liknande inte var synkad och kunde då välja att använda data sparad i molnet eller i datorn, har provat båda alternativen men inget av dem löser problemet

Visa signatur

𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Medlem

Uppdatering

Fortfarande problem med spelet. Provade att gå till mappen i hårddisken där spelet är installerat och felsökte programmet/spelet, provade rekommenderade kompatibilitetsinställningar (Windows XP SP2) och spelet fungerade i en stund men krånglade ändå lite men sen helt plötsligt stannade spelet men inte frös som om programmet slutade fungera utan de va som om man hade dragit ur sladden på både tangentbord och mus :S riktigt jävla irriterande

Btw om jag nu skulle avinstallera bara spelet på datorn men inte origin och sedan installerar spelet igen visa CD-skiva, kommer jag då förlora allt man har låst upp o liknande? (vapen osv)

Visa signatur

𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Franne:

Fortfarande problem med spelet. Provade att gå till mappen i hårddisken där spelet är installerat och felsökte programmet/spelet, provade rekommenderade kompatibilitetsinställningar (Windows XP SP2) och spelet fungerade i en stund men krånglade ändå lite men sen helt plötsligt stannade spelet men inte frös som om programmet slutade fungera utan de va som om man hade dragit ur sladden på både tangentbord och mus :S riktigt jävla irriterande

Btw om jag nu skulle avinstallera bara spelet på datorn men inte origin och sedan installerar spelet igen visa CD-skiva, kommer jag då förlora allt man har låst upp o liknande? (vapen osv)

Det är ingen fara, bara att installera om och se om det löser problemet. Allting kommer vara kvar.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Det är ingen fara, bara att installera om och se om det löser problemet. Allting kommer vara kvar.

ah okej tack för svar

Visa signatur

𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Medlem

hmm de kommer upp en ruta som säger "do you wish to delete saved game data?" ska jag trycka ja eller nej? vill absolut inte förlora allt man har låst upp men jag vill på samma gång göra en clean re-install

EDIT: strunt samma klickade på NO och spelet är avinstallerat. Är de någon här som har haft samma problem med BF3 innan nån gång?

Visa signatur

𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Hedersmedlem

Kan det vara så att någon annan USBenhet ligger och stör?
Har hjälp till med liknande problem innan där siktet alltid drogs mot himlen och då var det en bilratt till nå spel som ställde till det.

Plugga ur alla enheter som ritplattor, gamepads, hårddiskar med mera från USButgångarna utom mus/tangentbord och se om det hjälper.

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Kan det vara så att någon annan USBenhet ligger och stör?
Har hjälp till med liknande problem innan där siktet alltid drogs mot himlen och då var det en bilratt till nå spel som ställde till det.

Plugga ur alla enheter som ritplattor, gamepads, hårddiskar med mera från USButgångarna utom mus/tangentbord och se om det hjälper.

har inget annat inkopplat i datorn :/ de bara mus och tangentbord
Har även provat att byta usb-plats till tangentbordet men utan framgång. tycker de väldigt konstigt för inte ens shift+F1 fungerar i spelet :S

Visa signatur

𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Franne:

har inget annat inkopplat i datorn :/ de bara mus och tangentbord
Har även provat att byta usb-plats till tangentbordet men utan framgång. tycker de väldigt konstigt för inte ens shift+F1 fungerar i spelet :S

Har du någon mjukvara installerad som hör till tangentbord/mus? Exempelvis logitechmjukvara.
Möjligt att mjukvaran ställer till det. Avinstallera om så är fallet för felsökningens skull.

Verkar vara ett känt problem. Finns en hel del om detta om man söker på cant click BF3 i google.

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Har du någon mjukvara installerad som hör till tangentbord/mus? Exempelvis logitechmjukvara.
Möjligt att mjukvaran ställer till det. Avinstallera om så är fallet för felsökningens skull.

Verkar vara ett känt problem. Finns en hel del om detta om man söker på cant click BF3 i google.

hmm har någon logitech mjukvara installerad i datorn men de till en webbkamera som jag inte har haft inkopplad på ganska länge och logitech produktregistrering tack för tipset

Visa signatur

𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Medlem

UPPDATERING

fortfarande problem med spelet efter ominstallation! Kan fortfarande inte klicka på nånting i spelet och när jag ska joina en server säger de "You were disconnected from EA Online (1)" hela tiden. Jävla skit spel.....hjälp?

Visa signatur

𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Medlem

Okej jag tror jag har hittar problemet! Provade joina en server utan punkbuster och då fungerade BF3 normalt, gick o klicka runt osv men när jag joinar en server med punkbuster så är de problem igen

Vad bör jag göra? Ska jag prova att avinstallera punkbuster helt eller installera om de eller vad?

Visa signatur

𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Medlem

Battlefield 3 - "Can't click" buggen

Hallå! I ett tag nu har jag suttit o försökt få mitt BF3 att fungera igen men ICKE!!!!!....

Problemet med mitt BF3 är att jag inte kan klicka eller göra någonting i spelet öht. Händer inget när jag klickar på t.ex ESC, enter, space, tab. Men jag kan fortfarande röra runt musen men inget annat. Jag skapade förr en tråd om samma skit men de blev helt dött där och jag fick till slut ingen hjälp.

JAG UNDRAR
är de någon sweclockers medlem där ute med samma problem i bf3? Kan någon vara så snäll och förklara hur man fixar detta satans j*vla f*nskapet?
För övrigt så har jag inga problem med att joina någon server, alltså jag har hyfsad internet

Visa signatur

𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Franne:

Hallå! I ett tag nu har jag suttit o försökt[...]

So I looked around the forums a bit when this randomly started happening to me again after a system image restore a little bit ago. Apparently the "letter keys being unresponsive" issue may be caused by Webroot AV in some cases. I have Webroot SecureAnywhere, and as soon as I disabled it, It restored all keyboard functions in game. I was quite pleased to have finally come across this solution. Hope this helps more of you.

Källa: http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2832654624703614949/

Hoppas det hjälper, mvh.

Permalänk
Medlem

Kör du Win 7 eller kanske 8? Kör du Origin OCH BF3 som Administrator?

Tror man kan stänga av att man måste godkänna varje gång om man tycker det är irriterande, jag har dock kvar det då jag vill veta vad som startar

Permalänk
Medlem

Kan vara?
Om du har råkat trycka på tngenten till vänster om ESC § så blir det låst du kan se en blinkande _ uppe till vänster i bild tryck på den igen så är du tillbaka.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X MSI MPG X570 GAMING PRO CARBON WIFI ,ASUS DUAL RTX 2080 Ti OC
Allt i custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Kör du Win 7 eller kanske 8? Kör du Origin OCH BF3 som Administrator?

Tror man kan stänga av att man måste godkänna varje gång om man tycker det är irriterande, jag har dock kvar det då jag vill veta vad som startar

kör win 7 64-bit. hmm nae alltså om jag högerklickar och kollar kompatibilitet så är inte "kör det här programmet som en administratör" ibockat i varken BF3 eller origin

Visa signatur

𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Inaktiv

Så du hade redan en tråd om samma sak, men gjorde ännu en om precis samma sak?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Så du hade redan en tråd om samma sak, men gjorde ännu en om precis samma sak?

yes

Visa signatur

𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellev:

Kan vara?
Om du har råkat trycka på tngenten till vänster om ESC § så blir det låst du kan se en blinkande _ uppe till vänster i bild tryck på den igen så är du tillbaka.

startade precis spelet och kollade och nej de var inte de :/ händer inte ens någon när jag klickar på §, reagerar inte

Visa signatur

𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henke103:

So I looked around the forums a bit when this randomly started happening to me again after a system image restore a little bit ago. Apparently the "letter keys being unresponsive" issue may be caused by Webroot AV in some cases. I have Webroot SecureAnywhere, and as soon as I disabled it, It restored all keyboard functions in game. I was quite pleased to have finally come across this solution. Hope this helps more of you.

Källa: http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2832654624703614949/

Hoppas det hjälper, mvh.

var kan jag hitta de där Webroot?
EDIT: kan ha missat att de står nånstans i länken du skicka

Visa signatur

𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk

Har du igång MSI Afterburner eller något sorts program som använder RivaTuner eller processen RTSS.dll?

Stäng av alla program som använder RivaTuner eller processen RTSS.dll, som till exempel MSI Afterburner, starta om spelet och voila, så funkar det igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Har du igång MSI Afterburner eller något sorts program som använder RivaTuner eller processen RTSS.dll?

Stäng av alla program som använder RivaTuner eller processen RTSS.dll, som till exempel MSI Afterburner, starta om spelet och voila, så funkar det igen.

jag hoppas du har rätt tack för tipset, ska kolla

Visa signatur

𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Hur i he... De funkar nu fan va du är bra hahah men shit va konstigt att msi afterburner eller rtss.dll va de nu var kunde va orsaken till problemet :S för jag har alltid haft afterburner igång (startar med windows) och för ungefär 2 månader så funkade det i alla fall, jag är riktigt, riktigt tacksam för hjälpen

Visa signatur

𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Franne:

Hur i he... De funkar nu fan va du är bra hahah men shit va konstigt att msi afterburner eller rtss.dll va de nu var kunde va orsaken till problemet :S för jag har alltid haft afterburner igång (startar med windows) och för ungefär 2 månader så funkade det i alla fall, jag är riktigt, riktigt tacksam för hjälpen

Funkar klockrent för mig med MSI Afterburner men jag kör ALLA mina spel och program som administratör, upplever att det ger mindre krångel ett litet tips bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Funkar klockrent för mig med MSI Afterburner men jag kör ALLA mina spel och program som administratör, upplever att det ger mindre krångel ett litet tips bara.

de är riktigt konstigt att de ska va så :S bf3 har ju funkat förr när jag har haft afterburner igång så jag fattar inte varför de sen helt plötsligt en dag inte funkar längre

Visa signatur

𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Skrivet av Franne:

No problemo! Det är ganska konstigt faktiskt :/

Company of Heroes 2 startar inte ens för mig om jag har Afterburner på.

Permalänk
Medlem

Neh men däremot så har jag liknande problem fick de inatt när jag lirade, inne på sidan bf3 sin profil att de är väldigt segt när man ska klicka på nått få uppdatera sidan hela tiden...

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade*
Notera att det inte är tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (s.k. korspostning), detta eftersom vi vill ha forumet så rättvist som möjligt.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.