AMD retar Nvidia i ny Radeon-reklam

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thorulk:

Man kan ju lätt känna att det är dumt att ta Farcry 3, Blood dragon, Crysis 3 och Bioshock Infinite som exempel iom att alla dom spelen vinner nvidia i.

Nu tävlar GTX 770 mot GTX 7970, dom ligger i samma prisklass.

Bioshock Infinite - 2560x1440 - Ultra Quality + DDoF
Frames per Second - Higher is Better

GTX 770 = 51,3 fps
7970ghz = 43,3 fps

Crysis 3 - 2560x1440 - High Quality + FXAA
Frames per Second - Higher is Better

GTX 770 = 46,3 fps
7970ghz = 41,5 fps

Far Cry 3 - 2560x1440 - Ultra Quality
Frames per Second - Higher is Better

GTX 770 = 50,7 fps
7970ghz = 44,8 fps

Varför inte ta typ Sleeping dogs osv som amd faktiskt vinner i?

(benches taget från anandtech)

EDIT:

Hittade det här när jag letade om Nvidia hade kontrat :P.
http://www.youtube.com/watch?v=wCi5hiIO4fs

Lite roligt tycker jag, iom AMDs nya 220w cpu och att 7970 drar mycket mer än nvidias konkurenter.

Skrivet av deadich:

Fast det där som kostar 3100 är ju inte ett ghz.

Varför drar du in 770 4gb in i diskussionen för?

Testet där siffrorna citeras från använde ett vanligt 7970, ej GHz.

http://www.anandtech.com/show/7103/nvidia-geforce-gtx-760-rev...

Permalänk
Medlem

Mycket kul!

Rich Knuckles är ju grym, men den andra killen gjorde det också bra

Visa signatur

I7 12700k - 32gb DDR4 3200mhz - RTX 3080 - Windows 11

Permalänk
Medlem

Jag tyckte inte alls det var särskilt roligt, jag som konsument kände mig inte alls övertygad. Och jag förstod inte humorn. Sen väljer jag inte sida heller, jag köper det som ger mest prestanda per krona.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Avstängd

Hoppas AMD kan backa upp sina ord bara så det blir ett ordentligt priskrig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Nvidia och AMD kör lite olika strategier. Nvidia släpper nya grafikkort och AMD släpper en ny reklamfilm.

Kunde inte sagt det bättre själv, lite skämmigt får man väl säga.
Dom piffar upp ett kort på "gammal" teknik, ett kort som de inte ens kunde introducera förrän ca ett halvår efter att powercolor tillverkat sitt devil 13 7990!

Visa signatur

Gigabyte x570 Aorus pro, Ryzen 5900x, Asus rtx 3080 tuf OC, Corsair mp600 1TB, Fractal design ion 860 platinum, 32GB g skill 3600mhz, Phanteks p500a case.

Permalänk
Skrivet av _MmattiasS_:

Att sälja fler grafikkort genom att göra reklam för sina "Gaming Evolved"-titlar samt sin "Never Settle"-kampanj på ett humoristiskt sätt skulle jag gissa.

Nu menar jag inte reklam som reklam... vad jag menar är att jävlas med konkurrenterna, är det inte bättre att försöka vara vänner istället.

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Jag tror efter 760 så håller NVIDIA på med nästa projekt

Hämnas på AMD.

Dold text
Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Verkligen inte först med att göra en version av Office space klassiska scen, inte den bästa heller. Tråkigt AMD.

Visa signatur

I7 4790k - Asus Z97 A - Palit Gtx 1070 JS - 16GB ram - 620 GB SSD - 2TB WD Black - Asus 24" 144hz

Permalänk
Skrivet av Bjebbosten:

Nu menar jag inte reklam som reklam... vad jag menar är att jävlas med konkurrenterna, är det inte bättre att försöka vara vänner istället.

Tror inte att detta är något som någon blir arg över faktiskt Humor rakt igenom

Permalänk
Skrivet av Sebastian R:

Jag tror efter 760 så håller NVIDIA på med nästa projekt

Hämnas på AMD.

Dold text

Eller så jobbar dem på att göra drivarna ännu bättre, och håller fokusen på det dem bör göra?

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Tangent Amptser BT 2 - Wharfedale Diamond 210 - Sen några fler datorer - Hörlurar - Och vettefan vad man har dragit på sig under åren. Dessa är iaf. dem primära jag använder mest.

Permalänk
Skrivet av _MmattiasS_:

Tror inte att detta är något som någon blir arg över faktiskt Humor rakt igenom

Kanske så

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Hahahah! Klockrent AMD! Go Go Go! Tycker det var riktigt bra gjort av AMD faktiskt. Hoppas på lite krig!

Visa signatur

| FD ARC - med FD Noise absorber kit | Corsair 850w TX | Asus P8P67 PRO | i5 2500k @5,006ghz | Corsair H100 | Corsair Vengeance 16gb 1600mhz | Asus Nvidia GTX580 DCII | Asus Xonar Essence STX + AKG Q701 | Corsair Force GT 120 gb | Kingston SSDNow v300 120GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Sedan så var det ju prisskillnaderna då... man kan inte jämföra titan mot något annat kort, som att jämföra Volvo mot Ferrari; Volvon gör sitt jobb mer än väl och till rimligt pris, men du kan ju skaffa den där 480hästars bensin-sluckande Ferrarin om du har pengarna.

Skrivet av Dwightschrute:

För att vanligt folk köper Titans?

Tänk lite.

Jag gör det, och det är min respons. AMD har inget att erbjuda mig, och videon var motsatsen till rolig.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xinux:

Jag gör det, och det är min respons. AMD har inget att erbjuda mig, och videon var motsatsen till rolig.

Var den alltså uppretande?
Är ju lite poängen med videon.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Kul video!
Har varit väldigt nöjd med mina Nvidia-kort och tror att jag kommer köra fortsatt grönt. Men lite bitsk humor skadar inte, och jag kan ju bara hålla med om att deras bundles har varit riktigt bra på sistone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Var den alltså uppretande?
Är ju lite poängen med videon.

Ja, den är extremt uppretande. Det var länge sedan jag såg en sådan uppretande video.
Den är i klass med Microsofts anti-google reklamer.

De hävdar att "topp-titlar" fungerar dåligt på nvidiakort, och säger att AMD är "grafikvalet för gamers". Varför då tänker jag, men det får man inte veta.
Min upplevelse med AMD har varit raka motsatsen, och det är nvidia som är överlägset ledande på prestandafronten.
Videon kommer inte med några argument, och kan summeras med orden "nvidia suger, amd är bäst!"
De fiskar efter potentiella fanboys, för de behöver inga argument. Bara en rolig video som hatar på något populärt.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Avstängd

Fyfan vad patetiskt. Synd att Nvidia inte har 3GB kort med rimligt pris... Känner mig äcklad av att behöva röra AMD hårdvara fyfan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Fotnot: Att krossa grafikkort med slägga ingår inte i SweClockers testmetod. Redaktionen avråder bestämt från att experimentera med liknande övningar på egen hand.

Nu förstår jag inte riktigt....
Ni som är proffs borde väl hårdtesta hårdvaran?
Så som ni gjorde med USB-minnet...

Permalänk
Medlem

Så kul haha vilken troll reklam

Permalänk
Avstängd

Det är nu mycket mindre troligt att jag köper ett AMD kort nästa gång det är dags att upggradera grafik.

bra gjort grabbar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hårdnackad:

Eller så jobbar dem på att göra drivarna ännu bättre, och håller fokusen på det dem bör göra?

Vet du vad jag tror? Jag tror att det inte är samma människor som gör reklamfilmer som jobbar med drivrutiner. Är dock bara en vild gissning.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Och vad har det med saken att göra när Nvidia korten presterar bättre än AMD?

Till ett högre pris

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk

Ni som har lagt 10 000:- på ett Titan och tycker att AMD inte har något att erbjuda kan inte ni bara gå och vara 31337 någon annanstans? Inse att att det är typ 1% av marknaden som köper GTX780, Titan osv. De flesta gamers bor fortfarande hemma hos mamma och pappa och har inte råd med superuber. I de billigare segmenten finns det ett och annat prisvärt från AMD.

Permalänk
Medlem

Är det en seriös reklam? Jag är verkligen inget fanboy, jag köper gärna AMD kort, eller ja tom processor den dagen dom kan slå intel på något mer än pris. Mina dåliga erfarenheter med AMD är väldigt utdaterade nu men man har lite svårt att köra på något man var missnöjd med igen.

Permalänk
Medlem

Det är intressant att Sweclockers medlemmar verkar tycka denna reklam är mer pinsam än en reklam där en naken kvinna bygger en dator. Classy.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xinux:

Ja, den är extremt uppretande. Det var länge sedan jag såg en sådan uppretande video.
Den är i klass med Microsofts anti-google reklamer.

De hävdar att "topp-titlar" fungerar dåligt på nvidiakort, och säger att AMD är "grafikvalet för gamers". Varför då tänker jag, men det får man inte veta.
Min upplevelse med AMD har varit raka motsatsen, och det är nvidia som är överlägset ledande på prestandafronten.
Videon kommer inte med några argument, och kan summeras med orden "nvidia suger, amd är bäst!"
De fiskar efter potentiella fanboys, för de behöver inga argument. Bara en rolig video som hatar på något populärt.

Vi vet ju nu vem som är en fanboy för det gröna laget

Jag har Nvidia och fann videon rätt intressant.
AMD stödjer ju allt fler spel medans nvidia allt färre. Jag med mitt 680 har haft mer problem med detta kort än med mitt gamla 5850 samt 7950. Artefakter i BF3, Grid 2, EVE online fungerade inte med shader på high osv.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Vi vet ju nu vem som är en fanboy för det gröna laget

Jag har Nvidia och fann videon rätt intressant.
AMD stödjer ju allt fler spel medans nvidia allt färre. Jag med mitt 680 har haft mer problem med detta kort än med mitt gamla 5850 samt 7950. Artefakter i BF3, Grid 2, EVE online fungerade inte med shader på high osv.

Jag är ingen 'fanboy'. Inte i den bemärkelsen att jag blint tycker de är bäst oavsett vad jag hör eller upplever.
Men efter mina personliga upplevelser tycker jag att nvidia är bättre, pga alla de problem jag haft med AMD.
Har spelat BF3 och EVE, och många andra spel utan att haft några problem att maxa varenda inställning.
Faktum är också att nvidia ligger hästlängder före AMD i prestanda, och ändå säger de att AMD är "gamers choice". Jag skulle gärna vilja höra varför.

Förstår inte hur videon kan upplevas som 'intressant'. Den innehåller endast barnslig attack-humor och ingen fakta.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk

Denna sorts reklam gillas :D, och det är inte för jag har ett 7970 men reklam är oftast konstiga eller tråkiga så lite humor uppskattas.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

Jag är ingen 'fanboy'. Inte i den bemärkelsen att jag blint tycker de är bäst oavsett vad jag hör eller upplever.
Men efter mina personliga upplevelser tycker jag att nvidia är bättre, pga alla de problem jag haft med AMD.
Har spelat BF3 och EVE, och många andra spel utan att haft några problem att maxa varenda inställning.
Faktum är också att nvidia ligger hästlängder före AMD i prestanda, och ändå säger de att AMD är "gamers choice". Jag skulle gärna vilja höra varför.

Förstår inte hur videon kan upplevas som 'intressant'. Den innehåller endast barnslig attack-humor och ingen fakta.

Jag har inte haft problem med fly i BF 3. Jag har provat hos polare med 7970 (jag är ganska känslig för lagg, märker av att vissa spel till konsoler laggar t.ex).

Kan förstå att det kan bli lagg om man kör fler grafikkort. Kan ju vara måndags ex med. Maxa hur menar du då? kör du 800*600? Med ett grafikkort oavsett tillverkare går det ej att maxa BF 3 (om man inte sitter på titan då)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Jag har inte haft problem med fly i BF 3. Jag har provat hos polare med 7970 (jag är ganska känslig för lagg, märker av att vissa spel till konsoler laggar t.ex).

Kan förstå att det kan bli lagg om man kör fler grafikkort. Kan ju vara måndags ex med. Maxa hur menar du då? kör du 800*600? Med ett grafikkort oavsett tillverkare går det ej att maxa BF 3 (om man inte sitter på titan då)

Det är det jag gör

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS