Hittar inget trådlöst nätverk med den laptopen

Permalänk

Hittar inget trådlöst nätverk med den laptopen

Hej har precis installerat om windows 7 på en Toshiba SATELLITE C660 och har installerat drivrutiner och sånt, men så hittar den inget trådlöst nätverk den får internet om man stoppar i sladden men annars hittar den inte. Har jag missat att installera någon drivrutin eller vad är felet? För jag hittar inga andra drivrutiner om internet till den. Så hjälp mig

Permalänk
Rekordmedlem

Är det trådlösa påslaget på strömbryteren som brukar finnas på de flesta laptops?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

vart sitter den strömbrytaren :S?

Permalänk
Rekordmedlem

På min laptop är den just nu 30 cm till vänster om mig Lika lite som jag vet var alla dina lampkontakter sitter vet någon annan var strömbrytare på en okänd dator sitter, men kolla manualen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

tror jag hitta den men händer inget när jag trycker på den

Permalänk
Rekordmedlem

Syns det några uppgifter om trådlöst nätverk i datorn ? den lilla trekantiga signalstyrke indikatorn ? om du kör ipconfig /all i en komandotolk finns det uppgifter om trådlöst där ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av cross_linus:

tror jag hitta den men händer inget när jag trycker på den

Bland en massa annat på Toshibas sida finna bl a en "Wireless LAN indicator"- program/drivrutin. Är det installerat?

Enbart 660 räcker inte heller långt som beteckning då det finns en massa olika varianter av 660, titta på Toshibas sida så ser du.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Syns det några uppgifter om trådlöst nätverk i datorn ? den lilla trekantiga signalstyrke indikatorn ? om du kör ipconfig /all i en komandotolk finns det uppgifter om trådlöst där ?

nej den lilla trekantiga signalstyrkan finns inte där.

jag skrev in det och då kom det upp massa massa saker

Skrivet av MultiMan:

Bland en massa annat på Toshibas sida finna bl a en "Wireless LAN indicator"- program/drivrutin. Är det installerat?

Enbart 660 räcker inte heller långt som beteckning då det finns en massa olika varianter av 660, titta på Toshibas sida så ser du.

ja jag har vart inne på deras hemsida och hämtat hem dom drivrutiner jag tror man behöver men ingen av dom gör så man får trådlöst internet och har installerat den du sa och det hjälpte inte heller.

http://www.toshiba.se/innovation/download_drivers_bios.jsp?LN...

där är länken med alla drivrutiner till den datorn kolla vilka ni tror det kan vara

Permalänk
Rekordmedlem
Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

jag hittar inget PC Diagnostic Tool när jag söker på det :/

Permalänk
Rekordmedlem

Har du kollat om det ingår i det Toshiba skickade med datorn? annnrs får du öppna den och läsa på kortet så du vet vad det är för nått och välja rätt driver, eller så testar du dig fram om inget annat fungerar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

men vart kan jag hitta dom drivrutiner? Har installera alla som jag såg på den sidan jag länka. Och det ska vara trådlöst internet på den för det vad det innan jag installera om den.

Permalänk
Rekordmedlem

Om du på något sätt tar reda på vad det är för drivkrets så går det nog att hitta drivers på kretstillverkarens hemsida, det brukar stå tryckt text på nätverkskortet om inget anant hjälper, då läser man av och letar utifrån det.
Om inte får du backa tillbaka till originalinstallationen och försöka klura ut om du kan ta reda på modellen eller om den finns på någon skiva som levererades med datorn.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.