Permalänk
Medlem

trådlöst näterk

Hej!!jag har tänkt att skaffa trådlöst nätverk hemma.
behöver jag en accepoint eller router för att dela internet mellan 2 pc räcker det inte med 2st trådlösa nätverks kort om jag kör xp på bägge datorerna.. just nu så kör jag vanligt rj 42 nätverk och det funkar bra men jag vill slippa kabeln mellan pcerna .
tacksam för svar
lasseboy

__________________
love in him

Visa signatur

love in him

Permalänk
Medlem

Du kan väl köra med bara 2st trådlösa nätverkskort om du har ett vanligt i ena datorn dit du kopplar modemet.

Permalänk
Medlem

tack för svar ! men funkar det?? delar den ut internet via trådlöst utan router . med bara 2 st nätverks kort ( trådlösa)

Visa signatur

love in him

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreas_87_06
Du kan väl köra med bara 2st trådlösa nätverkskort om du har ett vanligt i ena datorn dit du kopplar modemet.

nja, de flesta trådlösa nätverkskort har möjlighet att köra kort mot kort. I det fallet så får du använda en av datorerna att ansluta mot internet med via det vanliga nätverkskortet. Och dela internet med XP. Dator 2 blir då beroenda av att Dator 1 är påslagen. Med en router med trådlöst nätverk så blir ingen av datorerna beroenda av varandra. Förmodligen så vill du ansluta den ena datorn med kabel om det är möjligt, då sparar du ett trådlöst nätverkskort.

Permalänk
Medlem

vill du bara slippa kabeln kan du ju bara köpa en signal D-link så är ju probbet löst...

Permalänk
Medlem

Ca[[ pp
tack för ditt svar men vad är en signal d-link är det en accepoint eller nåt liknande. och hur i såfall fixar jag det alltså att det funkat utan kabeln.
lasseboy

Visa signatur

love in him