Permalänk
Medlem

Hej

Jag vill ha en define r4 som är 10cm lägre, max 1 cd slot och bibehållna 140 mm fläktar..
Kan ni inte börja jobba på det?
(Till hösten när jag skaffar Haswell.)

mvh

Visa signatur

Core i9 9900K | Noctua NH-D15 | 32GB 3600MHz | Gigabyte Aorus Z390 Pro | Corsair RM750 | Sapphire Radeon RX 6800 | Seagate Firecuda 510 1TB M.2 | Fractal Design Define R4 svart | Kubuntu 23.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av nubb3:

Hej

Jag vill ha en define r4 som är 10cm lägre, max 1 cd slot och bibehållna 140 mm fläktar..
Kan ni inte börja jobba på det?
(Till hösten när jag skaffar Haswell.)

mvh

Tvivlar på att dom skulle tillverka efter varje individs önskemål

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Får de liknande funderingar från flera eller tycker det är vettigt så lär de ju göra det.
Jag är antagligen inte ensam att byta system efter sommaren...

Visa signatur

Core i9 9900K | Noctua NH-D15 | 32GB 3600MHz | Gigabyte Aorus Z390 Pro | Corsair RM750 | Sapphire Radeon RX 6800 | Seagate Firecuda 510 1TB M.2 | Fractal Design Define R4 svart | Kubuntu 23.04

Permalänk
Avstängd

När lanserar ni Fractal Design Arc Mini R2 och hur lätt är det att ta bort 5.25" platsen?

Permalänk
Inaktiv

USB-port brann på R3

Hej, En USB port (top front) brann igår, vart hittar jag en ny? Jag antar att man måste byta hela kortet med 2 USB o 1 eSATA. Det står LHX-TY-003-01 på kortet. Går det att uppgradera till USB 3.0 nu när man ändå håller på och rotar?
/Janne

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159849:

Hej, En USB port (top front) brann igår, vart hittar jag en ny? Jag antar att man måste byta hela kortet med 2 USB o 1 eSATA. Det står LHX-TY-003-01 på kortet. Går det att uppgradera till USB 3.0 nu när man ändå håller på och rotar?
/Janne

Maila supporten, så skickar dom en ny sladdhärva, det tog ett par dagar för mig... om det är en define R2/R3utan USB 3.0 så kan man modda dit en från både R3 & minin, det har jag gjort. jag har en från Define mini på min gamla R3 gamla modellen, man får karva lite i plasten runt den gamla-e-sata platsen, och ev försiktigt borra ett nytt skruvhål. det kan ju hända att de har slut på de gamla paketen, med e-sata, det var ju ett par år sedan nu..., Jag har nog någon bild i nått av mina gallerier...
R4 & Arc är annorlunda.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Hej, har ni några planer på att börja tillverka vita separata fönstersidor till Define R4?

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rockybruz:

Hej, har ni några planer på att börja tillverka vita separata fönstersidor?

Mvh

Gå till Post 1363 i denna tråd, så sparar du tid...Till R3 finns det vita fönstersidor, men inte till R4, jag har redan frågat...

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Gå till Post 1363 i denna tråd, så sparar du tid...Till R3 finns det vita fönstersidor, men inte till R4, jag har redan frågat...

Jo jag vet, men frågan var om de inte hade några planer på att göra fönstersidor till R4an, inte om det finns.

Permalänk
Avstängd

Fractal Design!

Kommer det någon ny version av Define Mini? hade varit nice

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rockybruz:

Jo jag vet, men frågan var om de inte hade några planer på att göra fönstersidor till R4an, inte om det finns.

Det svaret står ju där...dessutom fick jag samma svar från supporten, ingen planerad vit lucka till R4
Kolla med deras support, dom kanske kan skaka fram en lucka från någon RMA.
Ingen blir gladare än jag om det kommer fönster både till den vita R4an och svart till ARC mini och Define mini...

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av Mars SSX:

När lanserar ni Fractal Design Arc Mini R2 och hur lätt är det att ta bort 5.25" platsen?

Den lanserades nu i tisdags, på Computex - det kommer dock troligen dröja fram tills slutet av Augusti till du kan hitta den i handeln.

Skrivet av anon159849:

Hej, En USB port (top front) brann igår, vart hittar jag en ny? Jag antar att man måste byta hela kortet med 2 USB o 1 eSATA. Det står LHX-TY-003-01 på kortet. Går det att uppgradera till USB 3.0 nu när man ändå håller på och rotar?
/Janne

Som det redan sagts i tråden, hör av dig till support@fractal-design.com. Vi hade tidigare ett uppgraderingskit till USB3, men det är nog slutsålt nu; det kortet som följer med R3 USB3 passar inte helt i plastfronten. Vill du göra som AMD_PERA och modda plastfronten så kan du nog få ett sånt USB-kit istället från supporten.

Skrivet av Rockybruz:

Hej, har ni några planer på att börja tillverka vita separata fönstersidor till Define R4?
Mvh

Nej, det kommer troligtvis inte hända.

Skrivet av 1kolli:

Fractal Design!

Kommer det någon ny version av Define Mini? hade varit nice

Det är inte omöjligt, men vi vill inte lova något i nuläget.

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har en fråga angående den vertikala Pci-sloten, på R4 jag är på annan ort nu så jag kan inte kolla med mitt eget R4.

Jag vill kunna få in ett tredje grafikkort (för beräkningar) i mitt chassi och får inte plats på tredje PCI-platsen på moderkortet för det är för nära nätagget.

Hur som helst, kan man fästa ett grafikkort på den vertikala Pci-sloten? Om man bara fixar en PCI-e extender sladd (eller vad dom nu heter, ni förstår mig nog) så borde det väl gå? Enda som krävs är väl att det är single-slot kort?

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Samsung S22

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

Hej!

Jag har en fråga angående den vertikala Pci-sloten, på R4 jag är på annan ort nu så jag kan inte kolla med mitt eget R4.

Jag vill kunna få in ett tredje grafikkort (för beräkningar) i mitt chassi och får inte plats på tredje PCI-platsen på moderkortet för det är för nära nätagget.

Hur som helst, kan man fästa ett grafikkort på den vertikala Pci-sloten? Om man bara fixar en PCI-e extender sladd (eller vad dom nu heter, ni förstår mig nog) så borde det väl gå? Enda som krävs är väl att det är single-slot kort?

Går gör det. Men är ju bara fäst med en skruv Så flytta inte på datorn i sådan fall

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktiv

Hej!

Såg att ni kommer sälja "arc mini r2" med en ny anordning för att fästa SSD-enheter (på bakplåten).
Kommer ni sälja denna separat till "arc midi r2" också??

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av anon190433:

Hej!

Såg att ni kommer sälja "arc mini r2" med en ny anordning för att fästa SSD-enheter (på bakplåten).
Kommer ni sälja denna separat till "arc midi r2" också??

Hej,

Nej, Arc Midi R2 saknar de skruvhål som krävs på baksidan av moderkortsplåten.

mvh,
Fractal Design

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

När lanserar ni Fractal Design Arc Mini R2 och hur lätt är det att ta bort 5.25" platsen?

Enligt FD är det nu september som gäller och 5.25" platsen ska sitta med skruvar nu istället för popnit som i midi r2

Visa signatur

/// Vattenkyld 750D \\\

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractal Design:

Hej,

Nej, Arc Midi R2 saknar de skruvhål som krävs på baksidan av moderkortsplåten.

mvh,
Fractal Design

Kommer ni sälja det löst? och kan det passa R4?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Super kvalitet! Använd ca 2timmar om dagen i 7månader och ett blad har flugit av på min 120mm fläkt kommer skicka det till komplett men tycker att ni borde veta. Laddar upp någon bild från datorn när jag kommer hem (och namn på fläkten)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manaflask:

Super kvalitet! Använd ca 2timmar om dagen i 7månader och ett blad har flugit av på min 120mm fläkt kommer skicka det till komplett men tycker att ni borde veta. Laddar upp någon bild från datorn när jag kommer hem (och namn på fläkten)

Använt fractals fläktar som följer med chassit utan problem (ena chassit i 1 år och 140mm i R4 i 5/6 månader).

Vet andra som har problem med fläktblad som lossnar, från andra märken.

Problemet är att fläktblad och hus gjuts. Så kan lätt bli en försvagning och går av där belastningen är högst.

Men försvarar inte fractal, dom har haft fel på något chassi (för korta distanser med XL chassit).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Geeks Gaming

Sladden till fläktkontrollen lossnade och nu kör inte fläktarna, hur sätter man tillbaka sladden på lättast sätt? Det är väldigt trångt och man ser dåligt. Är nybörjare på att bygga datorer (första bygget, drog inte sladdarna själv), hur mycket av plastframsidan kan man ta loss? hur långt kan man dra ut hela "plaststommen" på framsidan (innan sladdarna lossnar)?

drog loss plaststommen försiktigt och löste det. Tack ändå...

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Använt fractals fläktar som följer med chassit utan problem (ena chassit i 1 år och 140mm i R4 i 5/6 månader).

Vet andra som har problem med fläktblad som lossnar, från andra märken.

Problemet är att fläktblad och hus gjuts. Så kan lätt bli en försvagning och går av där belastningen är högst.

Men försvarar inte fractal, dom har haft fel på något chassi (för korta distanser med XL chassit).

Jepp har förmodligen bara fått en dåligt fläkt.

Några bilder kan man ju tydligen inte ladda upp direkt på swec och orkar inte ladda upp till någon extern sida sen linka men skickar dom till komplett.

Permalänk
Administrativ avgift

Min On lampa slutade lysa på mitt node 304 behöver en ny :)! Inga skador på kablor osv! Btw min knapp verkar även fastna ibland? Den externa

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 | Vive Focus 3 | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem

Kommer ni att släppa en version av define xl r2 med fönster? Eller bara själva sidoplåten med fönster

Visa signatur

Intel 3750k 3.4Ghz || Msi Gtx 680 Lightning || 8Gb DDR3 1600Mhz || Asrock Z77E-ITX || XFX 750W || Bitfenix Prodigy

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av Mars SSX:

När lanserar ni Fractal Design Arc Mini R2 och hur lätt är det att ta bort 5.25" platsen?

Ursäkta att vi missade detta inlägg, se nedan.

Skrivet av matte2k11:

Enligt FD är det nu september som gäller och 5.25" platsen ska sitta med skruvar nu istället för popnit som i midi r2

Helt riktigt!

Skrivet av Broken-arrow:

Kommer ni sälja det löst? och kan det passa R4?

R4 har liksom Arc Midi inga hål för att fästa dem.

Vi håller just på och exprimenterar med en reservdelsshop i Tyskland, http://www.fractal-design-shop.de/ , där kommer de troligen att finnas som reservdel inom ett par månader.

Skrivet av Manaflask:

Super kvalitet! Använd ca 2timmar om dagen i 7månader och ett blad har flugit av på min 120mm fläkt kommer skicka det till komplett men tycker att ni borde veta. Laddar upp någon bild från datorn när jag kommer hem (och namn på fläkten)

Är det ett blad eller hela rotorn (alla blad) som flugit av? I vilket fall bör det täckas av garantin, skicka ett mail till support@fractal-design.com så får du en ny fläkt på posten.

Skrivet av trisse23:

Min On lampa slutade lysa på mitt node 304 behöver en ny :)! Inga skador på kablor osv! Btw min knapp verkar även fastna ibland? Den externa

Skicka ett mail till support@fractal-design.com

Skrivet av putumban:

Kommer ni att släppa en version av define xl r2 med fönster? Eller bara själva sidoplåten med fönster

Troligen inte i handeln, Xl säljer i alltför små volymer för att hålla fler varianter på lager överallt. Panelen till Arc XL kommer dock passa Define XL R1/R2 och kommer komma upp på http://www.fractal-design-shop.de/ .

Permalänk
Skrivet av Fractal Design:

Är det ett blad eller hela rotorn (alla blad) som flugit av? I vilket fall bör det täckas av garantin, skicka ett mail till support@fractal-design.com så får du en ny fläkt på posten.

ohh trevligt! Skickar ett mail imorgon. Det är bara ett blad men det räcker för att fläkten ska vibrera och göra oljud

Permalänk
Medlem

Fick nyss hem mitt Newton r3 600w och fyfan vad nöjd jag är! Så snyggt med snöflingan och den mattsvarta finishen, låter inget alls! Bara perfekt! Tack Fractal Design för att ni gör så perfekta produkter. :happy:

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

Jag har ett R4 Chassi, och en av de 2 svarta bakre fastklistrade gummibitarna som chassit står på har lossnat, och tyvärr försvunnet (jag märkte inte när den lossnade). Finns det någon chans att man kan få en ny sån? Chassit står väldigt ostadigt just nu och vickar väldigt lätt. Vet inte om ni tillverkar sådana separat, men annars så får jag köra med hemgjord budgetlösning.

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av Bakgrund:

Fick nyss hem mitt Newton r3 600w och fyfan vad nöjd jag är! Så snyggt med snöflingan och den mattsvarta finishen, låter inget alls! Bara perfekt! Tack Fractal Design för att ni gör så perfekta produkter. :happy:

Trevligt att höra!

Skrivet av silvervibe:

Jag har ett R4 Chassi, och en av de 2 svarta bakre fastklistrade gummibitarna som chassit står på har lossnat, och tyvärr försvunnet (jag märkte inte när den lossnade). Finns det någon chans att man kan få en ny sån? Chassit står väldigt ostadigt just nu och vickar väldigt lätt. Vet inte om ni tillverkar sådana separat, men annars så får jag köra med hemgjord budgetlösning.

Skicka ett mail till support@fractal-design.com med namn, adress och chassits serienummer så skickar vi ut nya fötter

Permalänk

Hej. Mina överblivna kabblar till mitt newton r2 800w har blivit slängda.
Finns det möjlighet att köpa ut nya kabblar utan att köpa ny psu ?