NSA har haft direktåtkomst till Windowsdatorer sedan Windows 95

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

Foliehatt, någon?

Vet inte, men är inte det här rätt dödfött, klart de kollar folk om de inte har rent mjöl i påsen, men att övervaka precis alla, kom igen, det är inte så att de sitter och kollar igenom din epost där du diskuterar kaksorter med faster agda, de letar efter annat.

Ja, de kollar bara folk som inte har "rent mjöl i påsen". Det sade säkert det tyska folket under 1930-talet när gestapo gick runt och systematisk jagade judar och partifiender.

Varför skall folk år 2013 vara så bekväma att de i princip stänger av hjärnan? Tänk lite.
En sådan här groteskt kategoriseringen kommer att missbrukas. Allt som krävs är lite sämre tider och en mer totalitär regering så har politiker, militär och polis all information de behöver om vilka individer man bör göra sig av med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Ja, de kollar bara folk som inte har "rent mjöl i påsen". Det sade säkert det tyska folket under 1930-talet när gestapo gick runt och systematisk jagade judar och partifiender.

Varför skall folk år 2013 vara så bekväma att de i princip stänger av hjärnan? Tänk lite.
En sådan här groteskt kategoriseringen kommer att missbrukas. Allt som krävs är lite sämre tider och en mer totalitär regering så har politiker, militär och polis all information de behöver om vilka individer man bör göra sig av med.

Japp, och det finns något som heter rösträtt här i detta landet

Jag har samma åsikt åt andra hållet, att foliehattsproblematiksfolket är precis likadana fast åt andra hållet

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ulayo:

Undrar vad EU skulle säga om det visade sig vara sant allt detta. Dom borde ju stämma skiten ur MS och alla andra företag som har placerat bakdörrar i sina produkter.

Du borde läsa hela tråden. Det mesta tyder på att det är en nyhet från 1999.
Om EU skulle reagerat så har dom nog redan gjort det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

Den där invinklingen tror jag inte ett dyft på, jag har inga planer på att bli en brottsling, så enkelt är det att undvika
Finns såklart alltid en risk att bli oskyldigt dömd för saker, men det händer extremt sällan och om man tänker på det där sättet, så kan man lika gärna börja med att aldrig gå utanför dörren

Det var t. ex kriminellt att vara homosexuell tidigare. Jag säger inte att du är det, men det visar med all övskvärd tydlighet att något som ses som fullkomligt normalt lika gärna kan ses som brottsligt, beroende på när och vem man frågar. Jag har personligen lite svårt att köpa hela "rent mjöl i påsen"-resonemanget.

Även om jag har rent mjöl i påsen och alltid kommer ha det anser jag ändå att jag har rätt att slippa bli övervakad av staten, eller någon annan för den delen.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av KentaSås:

Ironiskt att de har övervakat allas datorer sedan 95, och ändå så tog det satans lång tid att hitta Bin Laden.

Det är bara spel för gallerierna! USA var inte där bara för att få tag i Bin Laden.

Permalänk
Medlem

De fick dock ingen vetting info från folks datorer så de startade Facebook istället. Mycket smidigare lösning

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel Xeon 5650@4.0 | Gigabyte UD5 x58 | 8GB DDR3 1600mhz | Noctua NH D14 | Corsair HX 1000W | MSI GTX 970 Gaming | Intel 530 180GB SSD | Intel 520 120GB SSD | Asus ROG SWIFT PG278Q | Func KB460 | Logitech g400 | Audio Technica ATH M50

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ulayo:

Vi ska inte tro att vi här i Sverige är särskilt skyddade heller. Om än NSA inte har några lagliga befogenheter här så behöver dom ju bara peta på våra politiker så går dom med på vad som helst. Jag undrar hur mycket resurser dom har till att gå igenom all information dom tar emot?
Undrar vad EU skulle säga om det visade sig vara sant allt detta. Dom borde ju stämma skiten ur MS och alla andra företag som har placerat bakdörrar i sina produkter.

USA behöver inte ens säga något. Vi har Reinfeldt, och hans USA-vänliga regering. De har säkert redan fixat en öppen anslutning till NSA.
Du vet, USA har armé, vilket inte Sverige har.

Visa signatur

8700K 5GHz | RTX2060 Super | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Fedora

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whitewiz:

Du borde läsa hela tråden. Det mesta tyder på att det är en nyhet från 1999.
Om EU skulle reagerat så har dom nog redan gjort det.

Men dom kanske inte hittar något bevis förrän nu? Eller så har dom vetat hela tiden och får en del av kakan... Spelar egentligen inte så stor roll om artikeln nu skulle vara från 99 om det fortfarande är aktuellt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG B650E-F | Deepcool LT720 | Gainward Phantom RTX 4090 | 64 GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 | WD Black SN850X | Lian Li Lancool 216 | Corsair RM1000x SHIFT | LG Oled LX3 (Flex) 42" | Roccat Kone Pro Air | Logitech G915 TKL Brown | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Jag har alltid kännt ett hat mot USA, detta hat kommer inte att minska under de kommande dagarna..

För min del är det tvärtom faktiskt. Har svårt att tänka mig att de skulle vilja se mig stå och spela luftgitarr iförd kallingar. Jag har tillika svårt att tänka mig att de har något som helst intresse av mig, jag är nog jävligt ointressant för dem. Kan det däremot hjälpa dem att ta några dårar av daga så är deras spionerande helt okej för min del. Jag skriver inte detta för att trolla, tycker bara det är dags att man slutar ge busarna fördelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

Japp, och det finns något som heter rösträtt här i detta landet

Jag har samma åsikt åt andra hållet, att foliehattsproblematiksfolket är precis likadana fast åt andra hållet

Jaha, då kan du minsann gå och säga till Iranska folket att de också har rösträtt i sitt land.

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

Japp, och det finns något som heter rösträtt här i detta landet

Jag har samma åsikt åt andra hållet, att foliehattsproblematiksfolket är precis likadana fast åt andra hållet

Det hade tyskarna med men politiker talar inte alltid sanning...

Permalänk
Medlem

Ingen av källorna i artikeln är någon som jag håller särskilt högt. Och om de nu har haft tillgång till världens alla Windows-datorer, borde de inte kunnat avstyra fler terror-attacker då? Eller kör terroristerna bara Linux och Mac?

Nja, solen skiner, jag tar av mig foliehatten och går ut en runda.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av bandite:

Ingen av källorna i artikeln är någon som jag håller särskilt högt. Och om de nu har haft tillgång till världens alla Windows-datorer, borde de inte kunnat avstyra fler terror-attacker då? Eller kör terroristerna bara Linux och Mac?

Nja, solen skiner, jag tar av mig foliehatten och går ut en runda.

Du har alltså koll på hur deras statistik kring avvärjning utav terroristattacker ser ut?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv

Old news, men bra för de som inte redan viste det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bandite:

Ingen av källorna i artikeln är någon som jag håller särskilt högt. Och om de nu har haft tillgång till världens alla Windows-datorer, borde de inte kunnat avstyra fler terror-attacker då? Eller kör terroristerna bara Linux och Mac?

Nja, solen skiner, jag tar av mig foliehatten och går ut en runda.

Vadå kör? Du hade blivit en värdelös terrorist

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel Xeon 5650@4.0 | Gigabyte UD5 x58 | 8GB DDR3 1600mhz | Noctua NH D14 | Corsair HX 1000W | MSI GTX 970 Gaming | Intel 530 180GB SSD | Intel 520 120GB SSD | Asus ROG SWIFT PG278Q | Func KB460 | Logitech g400 | Audio Technica ATH M50

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ulayo:

Men dom kanske inte hittar något bevis förrän nu?

All info i denna tråden och dess länkade artiklar är från 1999. Så vad du kan se som ny information vet jag inte.

Skrivet av Ulayo:

Spelar egentligen inte så stor roll om artikeln nu skulle vara från 99 om det fortfarande är aktuellt.

Och där sätter du tummen på spiken... "om"
Finns tyvärr inget som säger att det fortfarande är så.

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Men jisses! Jag är inte journalist eller något sådant. Jag känner ingen som helst skyldighet all sitta och göra egna efterforskningar på om saker och ting jag läser verkligen stämmer med hur det ser ut idag. Det står inte att det inte gäller nya Windowsversioner. Det räcker för mig. Det står naturligtvis folk fritt att tro på, eller avfärda sådant de läser, men artikeln jag länkar till är 2 dagar gammal.

Jag visste inte att man var tvungen att vara docent i idéhistoria för att få publicera en länk till en artikel här på forumet. Förlåt så mycket.

Haha bästa jag läst idag
"Det står inte att det inte gäller nya Windowsversioner. Det räcker för mig."
Det står inget om att det finns ett flygande spagettimonster heller i artikeln. Det räcker för mig.
http://en.wikipedia.org/wiki/Flying_Spaghetti_Monster

Snälla människor, tänk lite kritiskt. Vad jag kan se har det inte tillkommit någon ny fakta kring detta specifikt sedan artiklarna från 99, och redan då var det tunnt, med "källor som påstår" - vilka källor?

Självklart är det tänkbart att NSA pressa stora företag på information och tillgång till data, se bara på PRISM, men att de skulle göra det i en fil i Windows med klar referens som NSAKEY tror jag inte riktigt på. Mer troligt som sagt att NSA vill ha ett eget crypto istället för att använda sig av Microsoft, eller att NSAKEY är en förkortning för något helt annat.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Windowsoperativ gör sig bäst bakom stängda nät. Utåt bör man köra med annat. Frågan är bara hur man skall lösa det om man gillar att surfa. Ett extra VM som tillåter att klipp & klistra fungerar mellan gäst och värd samt även filtankning så att värden kan hämta den? Hur löser man detta så att det blir nästan transparent men ändå isolerat?

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

Japp, och det finns något som heter rösträtt här i detta landet

Jag har samma åsikt åt andra hållet, att foliehattsproblematiksfolket är precis likadana fast åt andra hållet

Vad har rösträtten att göra med hur en regering faktiskt brukar makten?
Hitler och hans parti blev inröstat demokratiskt i tysk riksdag. Många skeva demokratier i Mellanöstern har folkval - men rösterna rivs och redovisningen fabriceras istället.

Du måste verkligen tänka på detta mer. Då du uppenbarligen inte har någon koll på varken historia eller dagens klimat i världen.

Permalänk
Medlem

Jag begriper inte varifrån idén om att "NSAKEY" automatiskt skulle ge NSA åtkomst till alla datorer med Windows. Det beskrivs ingenstans att det hittats någon "bakdörr" för fjärstyrning.

I Windows finns en begränsning av vilka krypteringsmoduler som Windows hjälpter till att hantera, enbart moduler signerade av Microsoft kan användas. För att kontrollera om en modul får användas kontrolleras den mot nycklar lagrade i Windows. Vad som gjorde folk misstänksamma är att det upptäcktes en nyckel med namnet "_NSAKEY".
Enligt Microsoft tillhör och kontrolleras nycklen av MS och har enbart det namnet för att visa att NSA har godkänt att Windows krypteringsfunktioner får exporteras utanför USA.

Det enda som lett till misstanken om att NSA skulle ha några hemligheter i Windows är alltså namnet på nyckeln, inget annat.

OM det skulle vara så att nyckeln tillhör och kontrolleras av NSA så innebär det INTE att de omedelbart kan ta sig in i en dator. Det nyckeln skulle göra är att NSA skulle kunna skapa krypteringsmoduler för Windows. Om de skulle lyckas få tillgång till en dator skulle de kunna installera moduler som ersätter befintliga krypteringsmoduler och därmed göra information som krypteras läsbar för NSA. Eventullet skulle moduler även kunna innehålla andra funktioner som t.ex öppna en "bakdörr".
Det hela innebär alltså att NSA skulle fått en fin genväg till att installera en trojan, som dessutom skulle vara svårupptäckt, samt kunna manipulera krypteringen i Windows. Det skilljer sig inte så mycket mot andra trojaner som härjar på nätet, NSA-trojanen skulle bara ha en "gräddfil" jämfört med andra.
För att NSA skulle kunna använda sin "gräddfil" för att spionera på någon så skulle de vara tvungna att antingen gör en riktad attack mot en viss dator/person eller se till att sprida en mask/virus/trojan och hoppas att de hittar något intressant. För att undvika att detta kraftfulla vapen upptäcks skulle de förmodligen vara sparsamma med att använda det.

Om _NSAKEY finns i nyare Windows är så vitt jag vet okänt.

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xellofan:

Jag begriper inte varifrån idén om att "NSAKEY" automatiskt skulle ge NSA åtkomst till alla datorer med Windows. Det beskrivs ingenstans att det hittats någon "bakdörr" för fjärstyrning.

I Windows finns en begränsning av vilka krypteringsmoduler som Windows hjälpter till att hantera, enbart moduler signerade av Microsoft kan användas. För att kontrollera om en modul får användas kontrolleras den mot nycklar lagrade i Windows. Vad som gjorde folk misstänksamma är att det upptäcktes en nyckel med namnet "_NSAKEY".
Enligt Microsoft tillhör och kontrolleras nycklen av MS och har enbart det namnet för att visa att NSA har godkänt att Windows krypteringsfunktioner får exporteras utanför USA.

Det enda som lett till misstanken om att NSA skulle ha några hemligheter i Windows är alltså namnet på nyckeln, inget annat.

OM det skulle vara så att nyckeln tillhör och kontrolleras av NSA så innebär det INTE att de omedelbart kan ta sig in i en dator. Det nyckeln skulle göra är att NSA skulle kunna skapa krypteringsmoduler för Windows. Om de skulle lyckas få tillgång till en dator skulle de kunna installera moduler som ersätter befintliga krypteringsmoduler och därmed göra information som krypteras läsbar för NSA. Eventullet skulle moduler även kunna innehålla andra funktioner som t.ex öppna en "bakdörr".
Det hela innebär alltså att NSA skulle fått en fin genväg till att installera en trojan, som dessutom skulle vara svårupptäckt, samt kunna manipulera krypteringen i Windows. Det skilljer sig inte så mycket mot andra trojaner som härjar på nätet, NSA-trojanen skulle bara ha en "gräddfil" jämfört med andra.
För att NSA skulle kunna använda sin "gräddfil" för att spionera på någon så skulle de vara tvungna att antingen gör en riktad attack mot en viss dator/person eller se till att sprida en mask/virus/trojan och hoppas att de hittar något intressant. För att undvika att detta kraftfulla vapen upptäcks skulle de förmodligen vara sparsamma med att använda det.

Om _NSAKEY finns i nyare Windows är så vitt jag vet okänt.

Håller med. Känns som att folk är rädda för något de inte förstår. Det är extremt lätt att kontrollera datan som skickas. Hade det funnit en sådan magnifik bakdörr hade denna nyttjats av någon

Permalänk
Medlem

Det är något pågång, folket! http://www.youtube.com/watch?v=igieD_lZ4KQ !

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tooobe:

Haha bästa jag läst idag
"Det står inte att det inte gäller nya Windowsversioner. Det räcker för mig."
Det står inget om att det finns ett flygande spagettimonster heller i artikeln. Det räcker för mig.
http://en.wikipedia.org/wiki/Flying_Spaghetti_Monster

Snälla människor, tänk lite kritiskt. Vad jag kan se har det inte tillkommit någon ny fakta kring detta specifikt sedan artiklarna från 99, och redan då var det tunnt, med "källor som påstår" - vilka källor?

Självklart är det tänkbart att NSA pressa stora företag på information och tillgång till data, se bara på PRISM, men att de skulle göra det i en fil i Windows med klar referens som NSAKEY tror jag inte riktigt på. Mer troligt som sagt att NSA vill ha ett eget crypto istället för att använda sig av Microsoft, eller att NSAKEY är en förkortning för något helt annat.

Som jag påpekat innan så är det i så fall inte mig du skall kritisera utan de som skrivit artikeln från början. Jag länkade till den, jag skrev den inte.

Oavsett om det stämmer eller inte så tycker inte jag det är konstigt att man blir smått mistänksam mot diverse företag i ljuset av det som Edward Snowden avslöjat nyligen... Fast han ljuger ju säkert han också. :/

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Håller med. Känns som att folk är rädda för något de inte förstår. Det är extremt lätt att kontrollera datan som skickas. Hade det funnit en sådan magnifik bakdörr hade denna nyttjats av någon

Instämmet till fullo.

Nu ska jag anta något och det ska man ju egentligen inte göra men ändå.
Jag antar att det flesta på Sweclockers inte känner till MS program för tillgång till Källkod.

Är du en tillräckligt stor och viktig kund eller att du är tex en mydnighet med känsligt data så kan man skriva på en trave (jag utfår från enorm) med papper och sen får man tillgång till Windows källkod.

Dessa företag och organisationer skulle då kunna se en ev bakdörr med egna ögon och det skulle läcka rätt snabbt.

Skulle MS försöka med en fuling och köra med en version av filen för sig själva och en för partners så skulle det upptäckas rätt fort genom att filens struktur skulle skilja.

Sen ska vi ta del två.
För att någon ska kunna ansluta till din dator så måste det finnas något som lyssnar på en port och den porten får inte vara blockerad av något. En vanlig simpel Dlink/netgear router skulle alltså fullständigt döda en sådan attack för att inte tala om vad en lite smartare brandvägg eller ids/ips skulle ställa till.

En betydligt effektivare attack vorde att se till att tex windows update automatiskt laddar hem och installerar en trojan som sen ringer hem till sin uppdragsgivare vid behov. Den skulle man kunna göra unik för varje gång den behövs och på så sätt göra den omöjlig för antivirusföretag osv att upptäcka och slå ut.
Eller så gör man det riktigt enkelt och angriper flash eller java på youtube och facebook.

Del tre blir lite historia.
en gång i tiden vart det lika stort liv om en annan fil för då var det CIA som hade tillgång till alla datorer pga filen PCMCIA.SYS. Jag skulle säga att sanningshalten ligger på samma nivå.

I sammanfattning så är chansen för upptäckt ungefär 100%. Nyttan är låg till obefintlig och det finns betydligt enklare vägar att gå för att nå ett bättre resultat.
Med andra ord en liten tidningsanka som bäst botas med kvacksalva

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Som jag påpekat innan så är det i så fall inte mig du skall kritisera utan de som skrivit artikeln från början. Jag länkade till den, jag skrev den inte.

Oavsett om det stämmer eller inte så tycker inte jag det är konstigt att man blir smått mistänksam mot diverse företag i ljuset av det som Edward Snowden avslöjat nyligen... Fast han ljuger ju säkert han också. :/

kritisk ska man alltid vara men jag rekommenderar att man är det åt alla håll.
Jag tycker det väldigt mycket ser ut som ytterligare en artikelskribent som var mer intreserad av rubriker än av att kolla fakta.

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

Den där invinklingen tror jag inte ett dyft på, jag har inga planer på att bli en brottsling, så enkelt är det att undvika
Finns såklart alltid en risk att bli oskyldigt dömd för saker, men det händer extremt sällan och om man tänker på det där sättet, så kan man lika gärna börja med att aldrig gå utanför dörren

i det heliga landet kan man vara terrorist nästan på vilket sätt man vill ; http://gawker.com/teen-faces-years-in-prison-for-sarcastic-co...
Inte så kul att bli övervakad när man har en hypernervös regering

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Har läst artikeln och sedan granskat källorna och det här är ju verkligen ett bevis på att folk inte har någon källkritik över huvudtaget, är väl samma tomtar som går på det här som tror att allt Michael Moore säger är sant..

Man blir mer mörkrädd över människors oförmåga att tänka och granska själva än att NSA skulle sitta och övervaka min burk.

Permalänk
Skrivet av Knuckles:

Jag förstår inte varför alla hakar upp sig på detta. NSA kommer inte att knacka dörr och beslagta eran porr

Ja för i helvete, riv ner demokratin, rättsäkerheten och personlig frihet och integritet.
För det påverkar ju inte oss personligen, just nu.

Men se dagen då varje människa bara en del av statens/företagens maskineri, ingen fri individ som får leva som hon vill....

Hohohoo

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Har läst artikeln och sedan granskat källorna och det här är ju verkligen ett bevis på att folk inte har någon källkritik över huvudtaget, är väl samma tomtar som går på det här som tror att allt Michael Moore säger är sant..

Man blir mer mörkrädd över människors oförmåga att tänka och granska själva än att NSA skulle sitta och övervaka min burk.

Med tanke på att FRA övervakar oss samt ryssarna redan och sedan säljer informationen till USA. Facebook samt andra större företag som Google finns redan som delar ut information till NSA. Så nej kanske övervakar de inte din burk personligen. Sedan läser du vad det står så är det inte det som påstås i andra artiklar.

Btw, Xbone blir det nog som kommer låta administratörer/övervakare att mastrubera över folk.
1987 George Orwell Manual to create a police state goes like planned.

PS Lotus Notes NSA backdoor:
https://news.ycombinator.com/item?id=5846189

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mats42:

kritisk ska man alltid vara men jag rekommenderar att man är det åt alla håll.
Jag tycker det väldigt mycket ser ut som ytterligare en artikelskribent som var mer intreserad av rubriker än av att kolla fakta.

Ja, jag har redan sagt att jag kanske var lite väl snabb. Men i ljuset av allt annat som uppdagats nyligen tyckte jag inte det var särskillt konstigt. Och det skriks ju rätt friskt på det här forumet att guds gåva till mänskligheten är Microsoft och allt de gör, så jag tänkte det var nyttigt med en nyhet med en annan infallsvinkel. Men naturligtvis är det viktigt med källkritik och i det här fallet så begick jag ett misstag. Dock så skulle det inte förvåna mig om liknande saker visar sig vara sant.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.