Permalänk
Medlem

Nu får man torka tårarna. Fy fan så kul! Skadeglädjen är den enda sanna glädjen har jag fått bekräftat .
=*)

Permalänk
Medlem

Hör vell inte riktigt till dator. Men i slöjde så gjorde jag en kniv som jag sedan slipade så vass som möjligt, skulle sedan visa för min kompis vad jag ahde åstakommit. Säger kolla, han vänder sig sabbt om *swicht* blod över allt. jag hade råkat sjära upp ahns tomme, han vart tvungen att sy 6 stygn

Visa signatur

Gigabyte P43-ES3G|E6700 2.67GHz 4MB Cache|XFX Radeon HD 5870|2*2048 XMS2-8500

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orion^
Hör vell inte riktigt till dator. Men i slöjde så gjorde jag en kniv som jag sedan slipade så vass som möjligt, skulle sedan visa för min kompis vad jag ahde åstakommit. Säger kolla, han vänder sig sabbt om *swicht* blod över allt. jag hade råkat sjära upp ahns tomme, han vart tvungen att sy 6 stygn

Vet la att man inte får göra vapen i skolla va?
Säker på att läreren blev skitsur

Vi tillvärkade krut i skollan på kemin:D
Jag byggde ett anntal racketer men dom flög inte sårskilt långt..
Den bästa var la den som toppen flög upp på nån meter medans rästen av racketen blev övertänd på startrampen när allt krutet bran upp vilket var var mer än 10 kina i alla fall
Det la seg fett med rök lägs med alla slöjdsalr så dom undrade vad jag syslade med... nja ett litet kemi expriment bara sa jag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983

Vet la att man inte får göra vapen i skolla va?
Säker på att läreren blev skitsur

Vi tillvärkade krut i skollan på kemin:D
Jag byggde ett anntal racketer men dom flög inte sårskilt långt..
Den bästa var la den som toppen flög upp på nån meter medans rästen av racketen blev övertänd på startrampen när allt krutet bran upp vilket var var mer än 10 kina i alla fall
Det la seg fett med rök lägs med alla slöjdsalr så dom undrade vad jag syslade med... nja ett litet kemi expriment bara sa jag

Inte göra vapen? Jag gjorde en rejält skarpslipad 1.2 meter lång grillgaffel av 1 cm tjock stålrundstav. Tror detvar i 8:an eller nåt.

Angående raketerna.. Ingen har lyckats direkt, du har väl sett alla filmer med raketprojekt som misslyckats?

Permalänk
Medlem

Jobbade ett tag som Datortekniker (byggde datoer hos en återförsäljare). Alla de billiga chassin som finns, fan va jag hatar dem. Tror att jag gjorde av med en rulle plåster i veckan.. Vassa kanter över allt..

Jag har även varit ett tag på en stor amerikansk hambugerkedja, var med om att en tjej i kassan tappade sin klocka i en fritös. Första reflexen är att plocka upp den. Det är 168grader Celcius i en sån. Varmt fet ger djävligt ruskigt brännskador. Det är troligen den värsta brännskadan jag någonsinn sett...

Men ibland blir det kul brännskador oxå.. En grej som jag var med om en gång när jag jobbade på ett plåtföretag. De tar in stora mängder metall som smälts ned i gigantiska kar. Det är FETT varmt i de där karen. Man smälter metallen genom att sticka ned tre stycken stora kolstavar och skapa en ljusbåge mellan dem.. Det smälter det mesta.. Problemet är bara att det kan stänka lite smält metall ibland. Oftast är det bara små droppar, men ibland kan det bli större droppar. Jag och en polare som står och kollar på när smältningen drar igång. Så kommer det en bit sån där smält metall flygande. Den träffar polaren precis under adamsäpplet och åker in under T-shirten. Han hoppa och skrek som fan.
Senare visade han ett brännmärke från adamsäpplet, ned över halsen, över bröste, ned över magen och ned över.... Jo, det stämmer, även där.. Metalldroppen smälte hål i hans kalsonger och gick ut genom skrevet i byxorna på overallen...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zell
har lyckats luta mig mot ett häststängsel..

stod på huk och stödde mig med v.handen i blött gräs.. sen kom h.överarm o kontakt med stänglet..
vet inte hur hög ampere det är på den, knappast så hög.. men 3000V va det iaf.. =D
det sved till lite i bröstkorgen om man säger så..

Jo el stängsel är kul.!! Lagade det vi har på jobbet då min elake chef slår på det.!! (Han gjorde det säkert med flit) Har även skurit mig på chassikanter brännt mig på sågblad,Listan kan göras lång....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Björne

Men ibland blir det kul brännskador oxå.. En grej som jag var med om en gång när jag jobbade på ett plåtföretag. De tar in stora mängder metall som smälts ned i gigantiska kar. Det är FETT varmt i de där karen. Man smälter metallen genom att sticka ned tre stycken stora kolstavar och skapa en ljusbåge mellan dem.. Det smälter det mesta.. Problemet är bara att det kan stänka lite smält metall ibland. Oftast är det bara små droppar, men ibland kan det bli större droppar. Jag och en polare som står och kollar på när smältningen drar igång. Så kommer det en bit sån där smält metall flygande. Den träffar polaren precis under adamsäpplet och åker in under T-shirten. Han hoppa och skrek som fan.
Senare visade han ett brännmärke från adamsäpplet, ned över halsen, över bröste, ned över magen och ned över.... Jo, det stämmer, även där.. Metalldroppen smälte hål i hans kalsonger och gick ut genom skrevet i byxorna på overallen...

HAHAHAHA!

hur som helst vad jag liten och var ute och moddade i skogen med diverse bröder. Skulle såga nå träd eller ngt
Och på vägen hem så trallar jag bakom min storebror med 2hands såg? (vet inte va dom kallas)
och visp! så ramlade jag och ska ta emot mig med händerna men var tydligen för nära sågen å tog emot ena handen i den.. fint arr på vänstra sidan av handen nu

Permalänk
Medlem

1. 92mm fläkt (skulle göra om den till 90mm)
2. Rasp
3. Handen
4. Jag slant!

Visa signatur

AMD Ryzen 7600X3D
MSI Pro X670-P WiFi
Kingston Fury Beast Black DDR5 6000Mhz 64GB (KF560C36BBEK264)
Kingston KC3000 PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB
Be Quiet! Pure Rock 2 Black

Permalänk
Medlem

mejsel i näven, skurit mig på alla vassa kanter i samtliga chassin jag ägt, fläktfinger, 230 i armen, hårddisk och nätagg på foten och klassikern med för kort lödkolvssladd..

Visa signatur

..old Fart

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlpHa.

Stoppa ditt finger i min taisol @ 8000 RPM så har du ingen fingertopp, det gjorde polaren

haha, Klant2k3
Tyvärr så har jag ingenting kul som har hänt (Får väl stoppa in fingert i processorfläkten jag med...)

Permalänk
Medlem

Ex:

1. Batterieliminator till musmodd
2. STOR platt skruvmejsel
3. Vänster lillfinger, bordet.
4. Slant under inbrytningsförsök, högg mejseln genom fingerspetsen, blod, blod, blod och ja just jag om jag lyfte på "fliken" kunde jag se benet. Oxå ett hyffsat hack i bordet

Visa signatur

[size="1"]AMD XP1800+ | MSI KT3 Ultra | 512MB PC2700 | POV GF4 Ti4200 SE | 11615p 3Dmark2001SE
"Moments get lost in time, like tears in the rain."[/size]

Permalänk
Medlem

har väll inte me datoran o göra men ONT gjorde d....(och kunde ha slutat ganska illla...)
var ut o gick på gräsmattan, kände något skumt längs vänstra benet, som en insekt som kröp uppåt.
trodde att det bara var inbildning, men så fel det kan bli.
det var en humla, som tog sig till skrevet, stack mig ca 1,5cm från "petter-niklas".
ONT!!!!

Visa signatur

En anonym kommentar hos Kent Persson (M):

"Nu skall han [Christian Engström] tydligen gå och göra precis det han sade innan valet, förstår att det känns främmande för en moderat."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sirap
Min låda har av någon anledning blivit strömförande efter nån modd.. Så när jag kommer åt den me foten så får jag stötar

har själv upplevt det fenomenet:)
när jag tar i något som jordar , t.ex. ett batteri så får man en liten stöt, inget allvarligt dock.

Permalänk
Medlem

Brände sönder tummen på en förbannad cigarettändare. Skulle testa om den blev varm på en sekund eller två. Det blev den... Tummen hade en svart ring på sig, och det luktade bränt kött i bilen ett bra tag efteråt...

När jag har kört med metallfräs på vår horribla grundkurs i verkstad, har jag fått en och annan stålbit innanför tröjan. De är några hundra grader...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En polare (ja en polare och inte jag) blev så j*vla sur på sin dator eftersom den inte gjorde som han ville så han slog en 1.5l PET flask i den.. men flaskan stutsade tillbaka rätt i pannan med en stor bula som resultat.

Själv har man bara fått lite stötar och tagit upp en lödkolv lite för långt ner (där det är väldigt varmt).

Visa signatur

| P4 2.4 (533) | ASUS P4S8X | ASUS GF4 4200TD | 512Mb DDR pc2700 333mhz | SB Live! 1024 | 60Gb IBM Deskstar | Chieftec Dragon ALU Midi |

Permalänk
Medlem

Inga allvarliga eller klantiga olyckor men mystiska, så fort jag börjar skruva i burken så dyker det upp en massa oförklarbara skärsår lite här och var på händerna, fattar fan inte hur jag kan skära mig utan att märka det......ske be scully och mulder ta sig en titt på burken

Visa signatur

..:::CPU: XP1700+@ XP2000+ :: Mobo:A7N8x-E :: Minne: 1024 MB DDR :: Grafik: PoV GeForce4 Ti 4200:::..
| Webpage [b] |

Permalänk

jag har spräckt upp tummen med 230V när jag donade med chassit och moderkortet och märkte inte av att spänningskabeln satt i (pga. av trötthet) och sen så plötsligt gick automatsäkringen och hjärtat slog som satan + att moderkortet var rött efter all blod + att tummen såg konstig ut ...

Visa signatur

S:|AMD XP 3200 m. Zalman CNPS-7000+AS5|ABit AN7|1GB TwinMOS PC3200 Dualchannel|ATi Radeon 9800SE AIW|2x80GB S-ata Hitachi 7k250|1x120GB Seagate|1x200GB Seagate||B:|Apple iBook Blueberry Rev.1 G3/300MHz|40GB Seagate Momentus|320MB RAM|ATi Rage Mobility VRAM 4MB|Mac OSX 10.3.5||iPod:|15GB G3|Koss bågar

Permalänk
Medlem

Kombinationen av molexkontakter som sitter jävulskt hårt i hårddisken samt billiga chassin med vassa kanter är inte särskilt trevligt.

Sen har vi ju lödkolven... man får vara glad om man lyckas löda någonting utan att bränna sig

En annan grej som gör ont är att smälla igen bildörren med tummen emellan...

Visa signatur

Friskt kopplat hälften brunnet. http://zvenzzon.mine.nu/

Permalänk
Medlem

Hmm.. varken moddning eller fet skada. men men

När jag gick i sjuan eller nått så skulle jag leka lite tuff (på skoj, inte riktigt stajlande.. och "knäppa" (alltså "flinga" bort den med tumme+långfinger) bort cigarettfimpen medans jag hade den i munnen.
Fimpen flög inte riktigt i den riktning jag hade förutspått (typ 45grader snett framåt) utan snarare rakt upp lite bakåt.. Fick fimpen i ögat brände mig lite (tillräkligt för att vara irriterande i en vecka) på ögonlockskanten och fick aska i ögat..

Såg antagligen groteskt roligt ut men sög och var mer irriterande än en vagel..

Visa signatur

Fetdator med onödigt mycket ram!

Permalänk
Medlem

stöt vid tinningen när jag skulle koppla in en video till en tv. Har även tagit en kökskniv för att modda en svävare när jag va ganska liten, skulle skära genom papper underifrån och upp. Det gjorde rätt ont när jag drog den mellan penkfinger och tumme, akuten väntade

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axly
[B]hehe, gjorde man lumpen på rätt stäle fick man lära sig att man inte skulle köra med hjälmen (låter liksom lite mycket om [B]

Fick lära oss att det var för att man kunde buckla till magasinet om man slog i hjälmen.

Och... ja jag har också slagit magasinet i huvet en gång utan att ha hjälm AJajajj Buuuula"

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

*Ved (träbitar man eldar med)
*Yxa
*Vänster pekfinger
*Yxan

Högg av mig finger toppen. Tejpade ihopp fingret.

*Högtalarlåda
*Hammare och stämgärn
*Vänster pekfinger knoge
*Liten miss med hammaren vilket resulterade i en modifierad knoge och 3 stygn.

Den ser lätt modifierad ut fortfarande

*Höger stortå
*Hård asfalt
*Difekt kick på mopeden
*Efter ett lamel byte på min MT5a så skulle jag kicka igång den så med mycket kratf så stampade jag till på kicken men den hadde mist sin funksion så det vart inget motstånd i den så satten föjdaktligen foten med tårna först rakt ner i stenhård asfalt och min högra stor tå sprack (tror)
Idag är den ganska ok inte lite "rörlig" som den en gång i tiden var och leden är 2-3mm bredare en på vänster, om detta är en defekt jag haft hela livet vet jag ej men förutsätter att den är sen olyckan.

*Höger knoge
*Skärmkant på en bil
*Fastrostad fälj och vassa kanter
*Skulle byta däck på polarens bil, från fina plåtfäljer med vinter däck till fina sommerdäck på 17´´ alu.
Men plåtfäljarna satt hårt som aldrig förr så sliter och drar och så losnar hela kalaste med ett ryck vilket resulterade i att min halva knoge satt kvar o skärmkanten.
Fick åka till akuten och sy 4stygn

Visa signatur

Party Party !! || Stolt dyslektiker
Amd 64 3000+ Winchester -|- 1024mb DDR 3200 -|- GF 6800LE @ 399/800 -|- Msi K8N Neo2 Platinum Server Druon 900 på något MSI mobo -|- 1024mb PC133-|- 4st 120gb 2st 200gb 1st 250gb och en 40gb

Permalänk
Medlem

Det värsta är väl att jag har kört in fingret i polarns 120mm 240v metallfläkt. Blödde som tusan och jag har fortfarande märken kvar efter det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blahhzt

Ström från telefonen i tungan(smakade konstigt i några min )

OMFG, trodde jag var ensam om den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nurka
Hmm.. varken moddning eller fet skada. men men

När jag gick i sjuan eller nått så skulle jag leka lite tuff (på skoj, inte riktigt stajlande.. och "knäppa" (alltså "flinga" bort den med tumme+långfinger) bort cigarettfimpen medans jag hade den i munnen.
Fimpen flög inte riktigt i den riktning jag hade förutspått (typ 45grader snett framåt) utan snarare rakt upp lite bakåt.. Fick fimpen i ögat brände mig lite (tillräkligt för att vara irriterande i en vecka) på ögonlockskanten och fick aska i ögat..

Såg antagligen groteskt roligt ut men sög och var mer irriterande än en vagel..

Hehe, nästan som min polare när harn skulle röka genom näsan. Tyvärr så tappade han ciggen innanför tröjan Fan va han började dansa å ha sig för att få ut den fort som fan

Permalänk
Medlem

Här kommer en liten lista på skador som har uppkommit vid datormodifiering:

Lödkolven ramla ned från bordet men jag han fånga den innan den brände hål i glovet.(Jag tog tag i en varma delen)

Höll på att prova lite krymplister som man värmer med varmluftspistol, skulle fixa till listen med fingret.(Fingret smälte fast)

Arctic Silver i ögat
Tummen i taisolfläkten
Pekfingret i en högvarvig 80mm
I/O plåtar
Skitchassin med vassa kanter
Borrmaskinen flera gånger
Har dremalt lite i tummen

Permalänk

En gång skulle jag sätta upp en taklampa, jag var tvungen att göra mig en skarvsladd för att räcka fram med borren. Det var betong och jag blev ordentligt trött... Man blir så smart ibland... OK... Lampan behövde ju även den ström och jag tänkte att då kan jag ju ta förlängningssladden... jag skruvade bort kontakten och började tvinna för att lättare kunna få in kopparen i lampeländet... Sedan vaknade jag till... Jag satt inte längre kvar i kabeln (den lossade p.g.a. gravitationen) och hade fått tillbaka sinnesnärvaron.

Farsan brukar skryta med att han är så himla reaktionssnabb... Han satt på jobbet och såg något i ögonvrån som föll... blixsnabbt satte han dit handen... och fångade den varma lödkolven...

En gång för LÄNGE sedan skulle jag spela fotboll, match var det och jag var sen. Så jag väntade inte fullt på att bilen skulle stanna utan satte ut foten i farten varpå den blev överkörd samt parkerad på i en mindre angenäm vinkel. Då var far min INTE reaktionssnabb... det räckte inte med att skrika BACKA! utan man var tvungen att motivera varför... AJ...

Visa signatur

-: Abit NF7 : AMD Athlon XP 2500+@2200MHz : ATI Radeon 9800 Pro : 2*512GB Corsair DDR SDRAM PC3200 : Hitach Deskstar 7k250 80GB : Seagate Barracuda 160GB : Waterchill L30 Entry : Aqua Computer Airplex EVO 120 : <40*C idle :-

Permalänk
Medlem

Satt och mixtrade med en 80mm enermaxfläkt. Skruvade upp den på maxhastighet och skulle höja volymen på mina lurar samtidigt.... vi kan säga så här, ja är glad att jag har nageln kvar på högra tummen.....

Visa signatur

God is just an imaginary friend for grownups.
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

satt och pulade med ett gammalt nätagg, fick 220 från ena tummen till den andra och ryckte till så in i h*lvete så jag dängde armbågen i skrivbordet och träffade precis där det gör som ondast

sen lite datorrelaterat iaf .. hade en cdskiva i jackfickan vid tillfället

ute och härjade mitt i natten, en kompis hamnade i bråk en bit därifrån.jag skulle springa dit men såg inte var jag sprang och plötsligt svängde gångbanan tvärt och rakt fram (där jag sprang) var ett stup på nära 2 meter ner till en parkering.. landade på knät och nu sitter man här med kryckorna jämte sig 2 månader, 3 spikar i knät och 21 fina stygn senare ..

var på grund av sjukskrivningen jag började modda datorn, för å inte tråkas ihjäl ..

Visa signatur

[hade världens bästa sign men får inte ha den för den är för lång]

Permalänk
Medlem

inget spec men ändå... skulle koppla ihop datan efter ett lan. ligger under bordet med en hel sladd härva & vet inte vart man ska göra av alla sladdar... fick man ju en snille blixt att stoppa skiten i munnen (fråga inte varför det skulle vara bra för) iaf kopplar man in transformatorn till högtalarna... anndra änden skulle ju förstås va i munnen (under tungan) AJ! hoppar till & slår i huvet i nån metall konstrukton under bordet... blev ett AJ! & en skaplig bula....

Visa signatur

Signatur raderad, max 2 färger (svart är en färg!). Se reglerna för mer information.