Permalänk
Medlem

Tp link snabb hjälp!

Tjena köpte en tp link = http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/106825-tp-link_tradlo...

Vill ha så att den ska connecta med min huvudrouter och förlänga nätverket men får det inte att fungera. kommer in i inställningarna på webbläsarn men vet inte hur jag ska göra för att få internetanslutning? någon som vet så är det till mycket hjälp!!!

Vore väldigt tacksamt!!

Tackar på förhand!

Permalänk
Medlem

Fick du ingen manual hur man ska göra för att sätta upp ett trådlöst nätverk?

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem

Alternativet är att testa att googla lite

http://blog.tanaza.com/blog/bid/195472/TP-Link-TL-WA901ND

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem

Troligen så ska du sätta dens gateway och dns till din huvudrouters lokala ip (vanligtvis typ 192.168.0.1). Om detta är fallet så ska gateway vara 192.168.0.1, dns vara 192.168.0.1 och nätmask (subnet mask) vara 255.255.255.0

Visa signatur

CPU: 2600K+H100 kylning, GPU: GTX470, RAM: 8GB DDR3, HDD: Force3 128GB, Mobo: Asrock P67,
Chassi: Antec P280, Skärmar: Acer 245HQ + Nån billig 60Hz 24".

Citera mig för garanterat svar.

Permalänk
Medlem

Håll in QSS-knappen? 8) Om nu din andra router stödjer det.. Annars måste du läsa manualen, det är lite pilligt att få till det så jag rekommenderar dig att läsa så du förstår vad du ska göra annars kommer du förmodligen inte lyckas utan någon som helst koll.

Permalänk
Medlem

Jo har läst manualen men vet ej vilket läge den ska vara i för att förstärka räckvidden, liksom det finns många inställningar tex, Acsess point, repeater, och några fler med vet ej vad jag ska ta och har testat lite olika men ingen får jag internetanslutning på....

Permalänk
Medlem

Det bästa är att du kollar upp vad respektive läget betyder så kommer du att förstå hur du ska göra och vad du ska välja.

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem

Har kollat det nu och vet att de ska vara repeater men fungerar fortfarande inte e så jävla förbannad på denna skit nu..

Permalänk
Medlem

Testa Access point

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrusE:

Testa Access point

har gjort det med då hittar jag trådlöst men har fortfarande ingen internetanslutning, får bara en liten gul triangel!!

Permalänk
Medlem

När du är i läget där du väljer "repeater" (det är rätt läge för övrigt). Så kan du klicka på något som heter "survey" och där ska du kunna hitta din router (den du vill förstärka signalen på).

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZonCo:

När du är i läget där du väljer "repeater" (det är rätt läge för övrigt). Så kan du klicka på något som heter "survey" och där ska du kunna hitta din router (den du vill förstärka signalen på).

yes och då vet jag att jag väljer min router och connectar med den men fungerar fortfarande inte..

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbE^:

yes och då vet jag att jag väljer min router och connectar med den men fungerar fortfarande inte..

Det står på länken du skrev i första posten (Webhallen) att den använder WDS för att förlänga nätverket.

Har du WDS aktiverat i din huvudrouter?
Stödjer din huvudrouter ens WDS? (Kanske är den viktigaste frågan)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whitewiz:

Det står på länken du skrev i första posten (Webhallen) att den använder WDS för att förlänga nätverket.

Har du WDS aktiverat i din huvudrouter?
Stödjer din huvudrouter ens WDS? (Kanske är den viktigaste frågan)

Okej det vet jag faktiskt inte! har den senaste gatewayen från telia! om det hjälper?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbE^:

Okej det vet jag faktiskt inte! har den senaste gatewayen från telia! om det hjälper?

Telia-lådorna stödjer inte WDS vad jag vet iaf.