Multi Monitor wallpaper utan extra programvara?

Permalänk
Medlem

Multi Monitor wallpaper utan extra programvara?

Hej,

Jag kör 3 monitors till min dator och vill använda ett multi monitor wallpaper, alltså ett som är 5760 x 1080. Då undrar jag helt eneklt om det går att använda ett sådant wallpaper utan extra programvara som till exempel display fusion? För windows verkar ju ha förinställt att den ska sätta samma bakgrundsbild på alla skärmar istället för att utvidga den på alla skärmar.

Permalänk
Medlem

Så här gör du, gå till "Kontrollpanelen\Utseende och anpassning\Anpassning\Skrivbordsbakgrund" och använd den här funktionen:

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem

Tackar så mycket!

Permalänk
Entusiast

Du får redigera upp en egen bildfil, där bilden har samma yta som alla dina monitorer tillsammans.
Tex: om du har två monitorer som är 1280x1024 pixlar, och du vill ha en bakgrunsbild som sträcker sig över båda monitorerna, så måste du ändra storleken på bilden så att den får samma storlek som båda monitorernas upplösning sammanslaget.

Om dessa två monitorer står sida vid sida, så får du en total upplösning på 2560x1024.
Då skall du alltså skala om den aktuella bilden så att den får motsvarande proportioner: 2560x1024.

Sedan, väljer du den omskalade bilden som bakgrundsbild, och ställer in den, som Daavido nämner, som "sida vid sida".
Dpå bilden är lika stor som båda alla monitorerna tillsammans, komemr den alltså att täcka hela skrivbordsytan över alla inblandade monitorer.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)