GTX 760 - ASUS / MSI eller Gigabyte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cubiz:

Nu har jag ett annat problem!
Som SWEC recensionen nämnde, så har själva GPU'n, "Något onödigt aggressiv fläktkurva". Vilket verkar stämma, när jag spelar spel så hör man fläkten en stund och sedan tystnar den, dvs i intervall, vet någon hur man "balanserar" fläkten så att inte behöver jämt åka upp / ner i fläkthastighet!

Tack på förhand!

Vilket kort blev det? (ledsen om jag missat det, är trött såhär på morgonkvisten)
MSI Afterburner kan justera din fläktkurva.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av Ernesto:

Bara för att MSI gjorde en så korkad reklam skulle jag valt Gigabyte eller Asus istället.

Håller helt med

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dussan89:

Twinfrozr 4, alla nyare kort are bara 4:an bortsätt från nya 7970 från MSI

"gaming" serien är mest ett färgbyte från svart och blått till svart och rött, dock så har "gaming" serien fått lite större fläktblad med även förbättrad.

http://imagescdn.tweaktown.com/content/4/7/4779_08_msi_geforce_gtx_670_power_edition_2gb_overclocked_video_card_review_full.jpg Twin frozr 4

http://videocardz.com/images/2013/06/MSI-GeForce-GTX-760-Twin-Frozr-Gaming-OC-2.jpg Twin frozr "gaming"

GTX 600-serien har Twin Frozr III Mitt 680 har det iallafall.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Föredetting

MSI-kortet är tystast - det har tagits ett steg bort mot att blint fokusera på temperaturer för att istället gå mot lägre ljudnivå. Om man vill ha kortet svalare (eller för den delen tystare) är det bara att göra en egen fläktprofil i Afterburner. Vårt 760 Gaming har för övrigt fått utmärkelser i varje test vi varit med i norden (Sweclockers och NH i Sverige).

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

GTX 600-serien har Twin Frozr III Mitt 680 har det iallafall.

Ja just det är dom två som har gamla TF 3 kylare

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Vilket kort blev det? (ledsen om jag missat det, är trött såhär på morgonkvisten)
MSI Afterburner kan justera din fläktkurva.

Det blev ett ASUS, går det använda programmet för den mitt kort med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cubiz:

Det blev ett ASUS, går det använda programmet för den mitt kort med?

Funkar iallafall med mitt ASUS 560ti. Tror det funkar med nästan alla kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cubiz:

Det blev ett ASUS, går det använda programmet för den mitt kort med?

Testa
Det skulle förvåna mig om det inte gick. MSI Afterburner är även utmärkt om du vill överklocka.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Har ju ett snarlikt program som man fick med, som heter "ASUS GPU TWEAK" ser nästan exakt likadan. Vettefan om det är fläkten eller om det är ngt annat fel med GPU'n. Låter som små "klicks" när jag spelar spel och när jag surfar så är den knäpptyst. Har tittat och det är ingen sladd eller dylikt som står i vägen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

MSI-kortet är tystast - det har tagits ett steg bort mot att blint fokusera på temperaturer för att istället gå mot lägre ljudnivå. Om man vill ha kortet svalare (eller för den delen tystare) är det bara att göra en egen fläktprofil i Afterburner. Vårt 760 Gaming har för övrigt fått utmärkelser i varje test vi varit med i norden (Sweclockers och NH i Sverige).

Vad trevligt. Nu får man ju utgå från att du är liiiite partisk men det där övertygade mig just om att jag ska köpa MSI-kortet.
Grymt jobbat! Rakt i ansiktet på Asus.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Motivera??

Skrivet av Marwin88:

Nja finns inget att motivera, jag har alltid kört asus och är super nöjd.

Har deras dcii kylare på mina 580s och trotts att det är 3 slot så är de bra ljudnivå och temperatur.
Nu väntar jagpå 2 st 780 dcii.

talk about FANBOIIIII !!!

Skämtåsido, ASUS gör fina grejers..

Permalänk
Medlem

haha snarare "för feg för att prova annat" xD
men har alltid haft asus och än så länge är jag väldigt nöjd, därimot skulle jag få mycket problem skulle jag byta.

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av LemonIllusion:

Vad trevligt. Nu får man ju utgå från att du är liiiite partisk men det där övertygade mig just om att jag ska köpa MSI-kortet.
Grymt jobbat! Rakt i ansiktet på Asus.

En aning sent svar (semestrar och grejer) - men eftersom tråden ändå lever: ja, jag är mycket partisk. Men ja, jag har även oberoende tester att luta mig emot, och rent allmänt tycker jag att det är farligt att leva på "jag har alltid kört på det, så jag fortsätter med det märket", oavsett vilket det är. Det svänger snabbt i den här branschen.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

En aning sent svar (semestrar och grejer) - men eftersom tråden ändå lever: ja, jag är mycket partisk. Men ja, jag har även oberoende tester att luta mig emot, och rent allmänt tycker jag att det är farligt att leva på "jag har alltid kört på det, så jag fortsätter med det märket", oavsett vilket det är. Det svänger snabbt i den här branschen.

Mitt köp har blivit lite fördröjt och nu har ju 760 HAWK lanserats. Är det samma sorts kylare som på den rödsvarta eller är det en annan modell? Och kanske viktigare: Låter den mer, mindre eller lika mycket?
Överklockningen är ändå rejäl för det lilla extra den kostar.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av albindubech:

Asus eller Msi, pajar kortet har de bäst service.

Fast gigabytes kort pajar inte

Permalänk
Medlem

Jag har ett MSI 760 TwinFrozr det är typ helt tyst även vid maxload. Kan inte uttala mig om de andra korten men är otroligt nöjd både med prestanda och ljudnivå!

Permalänk
Medlem

Nyligen införskaffat mig MSI GTX570 Gaming (vet inte om det är en likadan kylare).

Kan intyga att det är supertyst både i idle och load.

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk

Blev ett EVGA 760 med 4Gig ram då jag 3d modellerar en del. kunde lagt 300 till för att få deras ACX kylning men blev stock istället. Fint kort.