Vad händer om HTC går bankrutt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

Det enda som finns om LTE är ett rykte från GSM arena samt massa nyhets siter om en LTE version på gång.

Det finns inte en enda artikel från HTC om en LTE version, samt det finns inte en enda som har LTE versionen i handen.

Till och med MediaMarkt i Sverige tror att de senaste versionerna är LTE, fasten vi tittade på kartonger som var mindre än
1 vecka gammla från HTC så var det ingen LTE support.

Med tanke på att HTCs egen hemsida inte säger något om LTE, varför anta att lösaktiga webnyhetssidor vet bättre??

Det står ju visst på hemsidan. "4G* [...] *Available in LTE and non-LTE versions, subject to device market availability."

http://www.htc.com/sea/smartphones/htc-wp-8x/

Permalänk

Vem vet, Google kanske köper HTC med ett skambud och sen gör det till dedikerad Nexus. ^^ awsome. Htc's byggkvalitet och fantastiska form med Vanilla android.

Permalänk
Avstängd

Skulle mer tro att det är Microsoft som genom bulvaner som kommer köpa HTC för att tillverka WP mobiler och surfplattor.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av dallaboo:

4G/LTE är överskattat i dagsläge. Suger batteri, dålig täcking och hastighet är inget att skryta om. För bara surfing, lite youtube, whatever 3G räcker mycket bra. Har en 4G telefon själv och känner många andra med samma problem där jag bor/jobbar.

Vad är det för 4G-telefon du har som beter sig så? Hastigheten är för mig otrolig och någon nämnvärd skillnad på batteritiden kan jag inte se. Täckningen är inget att hurra för, det kan jag hålla med om, men nätet är ju relativt ungt fortfarande och det är på 4G som utbyggningarna sker.
Jag påstår inte att det är något man behöver, men att avråda från det ser jag ingen mening till.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

HTC lär inte gå i konkan i första taget, det är ju trotts allt en av de top 3 på Androidmarknaden. Det är nog mer sannorlikt att Microsoft skär ner på utvecklingen av WP.

Jag skulle nog hellre rekommendera att försöka hitta en iPhone 4 åt henne, dom är väl inte speciellt dyra i dagsläget och funkar än idag. Alternativt en Android-lur för runt samma prisklass. Många tillverkare, inte minst Sony och Samsung skapar flera billigare modeller som ändå fungerar väldigt bra.

Ja exakt. Säljer inte Windows telefonerna mycket mindre än HTC? Appar osv görs knappt till detta OS och UI:t imo, är helt värdelöst.

Permalänk
Skrivet av xyllian:

Det står ju visst på hemsidan. "4G* [...] *Available in LTE and non-LTE versions, subject to device market availability."

http://www.htc.com/sea/smartphones/htc-wp-8x/

det är "4G" för usa tror jag?

här står det specifika lte frekvenser
http://www.htc.com/sea/smartphones/htc-one/#specs
4G - LTE:
Europe/ Middle East/ Africa: 800/1800/2600 MHz
Asia: 1800/2600 MHz
T-Mobile (US)/ AT&T/ Canada/ Latin America: 700 MHz and AWS band
Sprint: 1900 MHz

ren spekulation dock

edit: 40-45mbit med min S4, 3 av 4 pinnar
går aldrig ned till 3g igen

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Vad är det för 4G-telefon du har som beter sig så? Hastigheten är för mig otrolig och någon nämnvärd skillnad på batteritiden kan jag inte se. Täckningen är inget att hurra för, det kan jag hålla med om, men nätet är ju relativt ungt fortfarande och det är på 4G som utbyggningarna sker.
Jag påstår inte att det är något man behöver, men att avråda från det ser jag ingen mening till.

Bor och jobbar i Haninge söder om Sthlm.
Har Lumia 920. Kompisen har Galaxy S3 LTE, en annan har Note2. 2 st på jobbet har BB Z10. Plus 5-6 stycken med S4.
Inte en enda jävel har 4G på, just på grund av dålig täckning. Alla är på 3G, förutom tiotal iPhone användare som kör på 2G for some strange reason.
14mb upp, 10 ner med 4G. 10 upp, 6 ner med 3G.
Han med S3an hade största problem, istället att den går ner till 3G eller 2G, större del av dagen hans telefon visade ingen täckning.
Ändrade i inställningar att den bara använder 3g och telefonen fungerar utmärkt.
Min växlar hela tiden mellan 4G/3G vilket gjorde att telefon blev varm och det gjorde att den sög upp hela batteriet på ca 6 timmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Om de gick i konkurs skulle jag tro att någon köper företaget och tar över.

och det viktigaste, även om dom går i konkurs så funger ju faktiskt telefonen fortfarande att ringa på

Permalänk
Skrivet av Umbrellas:

Men ändå, kommer Microsoft att skicka ut uppdateringen till en telefon vars utvecklare inte längre finns? Finns det inte några slags spärrar/kontroller som ett OEM måste vara med i? Tänker på t.ex. licenskostnader som uteblir om HTC går omkull, kommer MS ändå att skicka uppdateringar till HTC-lurar eller sker det automatiskt oavsett telefon? (helst inga spekulationer om vi kan undvika det).

Nej, det är ingen fara. Telefonen kommer få uppdateringar av Microsoft även om HTC inte längre finns. Kör på. Din morsa kommer att gilla wp8. Skall köpa en Nokia till min något äldre morsa.

EDIT: ..och en Nokia Lumia 925 till mig själv när de finska trollen släpper den här i Sverige någon gång Q4. Wp8 FTW

Permalänk
Medlem

Det enda som händer är att du (i alla fall om du har en Android HTC) inte får uppdateringar.
Tror inte dom konkar. Kanske går dåligt, men en del stora företag har gått back i år
men ligger fortfarande med i matchen.

Skrivet av JaZid:

Den dagen HTC och Beats går i graven köper jag hem en tårtbit.

Så du tycker det är bra med mindre konkurrens, att folk mister jobb osv?
Inte inne på Beats direkt men HTC gör inte dåliga lurar.
Märkt på många att folk är nöjda med sina HTCs. Synd att Samsung och Apple
dominerar så sjukt när dom inte alls gör de bästa grejerna.

Permalänk
Medlem

"Det var länge världens högst värderade börsbolag. En enorm kräftgång senare har Apple rasat från tronen, aktien imploderat och runt 30 miljarder dollar försvunnit i börsvärde - per månad. Kan USA:s mest omfamnade it-bolag rycka upp sig?" Från SvD.

Alla företag har dåliga tider, även de företag som är högst värderade i världen. HTC senaste flaggskepp HTC One kan troligtvis stärka HTC.

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dallaboo:

Bor och jobbar i Haninge söder om Sthlm.
Har Lumia 920. Kompisen har Galaxy S3 LTE, en annan har Note2. 2 st på jobbet har BB Z10. Plus 5-6 stycken med S4.
Inte en enda jävel har 4G på, just på grund av dålig täckning. Alla är på 3G, förutom tiotal iPhone användare som kör på 2G for some strange reason.
14mb upp, 10 ner med 4G. 10 upp, 6 ner med 3G.
Han med S3an hade största problem, istället att den går ner till 3G eller 2G, större del av dagen hans telefon visade ingen täckning.
Ändrade i inställningar att den bara använder 3g och telefonen fungerar utmärkt.
Min växlar hela tiden mellan 4G/3G vilket gjorde att telefon blev varm och det gjorde att den sög upp hela batteriet på ca 6 timmar.

Katastrofalt, jag har alltid någon form av täckning och min senaste test på BBK med 4G gav 41 Mbit/s ner och 6 upp. Kör Galaxy S4 och bor i Helsingborg.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Entusiast

Vad som händer?
Rena spekulationer nu:
HTC kommer att göra vad de kan för att undvika konkurs. Men om det är oundvikligt, kommer ledningen att överväga försäljning av delar, kanske av hela företaget.
Frågan är då: Vem är den mest sannolika köparen av HTC?
HTC sitter på några intressanta patent många vill komma åt.
Så min gissning över köpare som är ute efter patenten att använda i de kommande Apple patent -krigen:
Microsoft
Apple
Samsung
Google
Huawei (Mest för att komma åt marknader/världsdelar som de inte har, eller har dålig försäljning mot)

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Skrivet av AkUs:

1. Du behöve inte pojka mig. Du läste inte ens länken du länka

Första meningen från länken "Blaze through web browsing and file downloads with lightning-fast 4G..."

Visa signatur

Dator [ MacBook Pro 13" late 2016 nTB | Core i5 6360U | 8GB RAM | 256 SSD ]
HTPC [ Apple TV (4th gen) 32GB ]
Mobil [ Nexus 6P 32 GB ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felparkerad:

"Det var länge världens högst värderade börsbolag. En enorm kräftgång senare har Apple rasat från tronen, aktien imploderat och runt 30 miljarder dollar försvunnit i börsvärde - per månad. Kan USA:s mest omfamnade it-bolag rycka upp sig?" Från SvD.

Alla företag har dåliga tider, även de företag som är högst värderade i världen. HTC senaste flaggskepp HTC One kan troligtvis stärka HTC.

Fast ur det avseendet så är Apples närmast unikt. Varit nära att konka minst 2 gånger varav ena gången räddades man av Microsoft. Från det till att bli världens högst värderade börsbolag. Och snart på väg riktigt långt ner. Apple är liksom antingen eller.

Min gissning är att Apple en vacker dag kommer återgå till sina Mac och att iPhone och iPad kommer vara omsprungna med hästlängder. iPad3 har ju för fan inte ens en USB-ingång.

Gällande HTC så kan de bli en uppköpskandidat. Nokia har stämt dem på massa punkter HTC har förlorat flera och ca 40 mål återstår.