Permalänk

Vapor X 7970 moderkort förslag?

Bra moderkort som är prisvärda, helst ATX men micro atx funkar. Vet inte riktigt vilka moderkort som är bra. Kräver bara att det grafikkortet funkar och Jag har två RAm slots

Permalänk
Medlem

Öhhh, processorsocket?

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk
Medlem

Behöver lite mer info. Intel/AMD? Budget? Ska du överklocka? Vilka funktioner behöver du?

Visa signatur

|CPU: Intel i5 6600K |GPU: Asus RTX 3060Ti |PSU: XFX 750W
|MB: ASUS Z170-A |RAM: Crucial 16GB DDR4 2400Mhz
Citera för svar!

Permalänk

Intel 1155, 2 ram slots ddr3, helst hålla sig runt tusenlappen. Kunna överklocka lätt och enkelt!

Permalänk
Medlem

Bara ta någonting som har bra recensioner på prisjakt.. Inte mycket som kan gå fel för så milda krav..

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk

Vad borde jag ha för krav?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrathborn771:

Bara ta någonting som har bra recensioner på prisjakt.. Inte mycket som kan gå fel för så milda krav..

Det du känner att du vill ha. Om du inte känner att du behöver extra mycket fläktplatser eller SATA-portar etc. så låt plånboken välja.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk

Eftersom att du kan ta ett ATX moderkort så ser jag inte varför någon skulle vilja föreslå ett mATX. Dessa har inte lika mycket funktioner som ett fullstort ATX har. Du sa en tusenlapp och här är det perfekta kortet för dig: http://www.inet.se/produkt/1902399/msi-z77a-s03-inet-edition-....

Klarar överklockning väldigt bra och har extremt mycket funktioner för ett såpass billigt moderkort. Skulle du vilja uppgradera till ytterligare ett 7970 i framtiden så är klarar detta kortet även det utan problem. Kör på det, du kommer inte ångra dig.

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Varför skulle du ens föreslå ett mATX om han föredrar ATX?

Permalänk
Medlem
Skrivet av albindubech:

Varför skulle du ens föreslå ett mATX om han föredrar ATX?

Skummläste och såg bara matx, därför. Men faktum kvarstår att det som har funktionerna man behöver från de stora tillverkarna oftast fungerar alldeles utmärkt.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Skummläste och såg bara matx, därför. Men faktum kvarstår att det som har funktionerna man behöver från de stora tillverkarna oftast fungerar alldeles utmärkt.

Det stämmer faktiskt, fast ATX moderkort brukar oftast klocka bättre pga. mer avancerad kylning av vrms (strömförsörjningen)