Imessage på Iphone 4S har börjat strula, förslag?

Permalänk
Inaktiv

Imessage på Iphone 4S har börjat strula, förslag?

Hejsan, jo igår var det så att jag var med i en SMS-grupp så fick helt sjukt många SMS via Imessage, så jag stängde av det för en stund, när jag sedan skulle dra igång det igen så blev det endast min mejl som den skickade SMS ifrån. Gick in på var jag kan nås för Imessage, och då fanns endast min mejl möjlig att bocka ur/i, mitt telefonennummer var gråtonat, och gick ej att göra något med. Läste på Apples hemsida att man skulle avvakta i 24 timmar efter man slog på det, så jag gick och la mig, efter cirka 8 timmar så stod det att det hade avbrutits.

Jag ominstallerade telefonen, för att sedan lägga in min Icloud-säkerhetskopia, och problemet verkar än så länge inte löst sig, då den nu också säger "Avvaktar aktivering", dock har inte ens mejlen akviterats. På Ipaden fungerar det korrekt, då går både mejl och nummer igång direkt.

Förslag? Det här är verkligen irriterande.

Permalänk
Medlem

Jag fick exakt samma igår. Köpte en ny telefon häromdan men fick ett måndagsex så ja lämnade in den, och när ja satte i mitt simkort i min gamla iphone 4 så hade jag samma fel.

Ingen aning om vad det beror på

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem

Tillfälligt fel bara, hade så me ett par dagar för nått halv år sedan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon168915:

Hejsan, jo igår var det så att jag var med i en SMS-grupp så fick helt sjukt många SMS via Imessage, så jag stängde av det för en stund, när jag sedan skulle dra igång det igen så blev det endast min mejl som den skickade SMS ifrån. Gick in på var jag kan nås för Imessage, och då fanns endast min mejl möjlig att bocka ur/i, mitt telefonennummer var gråtonat, och gick ej att göra något med. Läste på Apples hemsida att man skulle avvakta i 24 timmar efter man slog på det, så jag gick och la mig, efter cirka 8 timmar så stod det att det hade avbrutits.

Jag ominstallerade telefonen, för att sedan lägga in min Icloud-säkerhetskopia, och problemet verkar än så länge inte löst sig, då den nu också säger "Avvaktar aktivering", dock har inte ens mejlen akviterats. På Ipaden fungerar det korrekt, då går både mejl och nummer igång direkt.

Förslag? Det här är verkligen irriterande.

Hade ungefär liknande problem och det som löste sig för mig var att stänga av iMessage, starta om telefonen, sätta på det igen. Kan vara så att jag startade om igen, du får prova dig fram.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dakkie:

Jag fick exakt samma igår. Köpte en ny telefon häromdan men fick ett måndagsex så ja lämnade in den, och när ja satte i mitt simkort i min gamla iphone 4 så hade jag samma fel.

Ingen aning om vad det beror på

Du har det fortfarande också eller?

Skrivet av kenny88g:

Tillfälligt fel bara, hade så me ett par dagar för nått halv år sedan!

Ja okej, vet du ungefär hur lång tid det tog då?

Skrivet av Wiinis:

Hade ungefär liknande problem och det som löste sig för mig var att stänga av iMessage, starta om telefonen, sätta på det igen. Kan vara så att jag startade om igen, du får prova dig fram.

Har gjort det flera gånger nu, men testar nu att stänga av IM, starta om telefonen, dra igång det.

Det skumma är ju bara det att det fungerar klockrent på surfplattan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon168915:

Ja okej, vet du ungefär hur lång tid det tog då?

Som jag skrev, ett par dagar. Kom inte ihåg om de fixade sig själv eller om de va för jag loggade ut från iMessage, iCloud och hela faderullan!

Min mamma hade också tillfälligt problem med de. Inget fel på telefonen iaf!

Permalänk
Medlem

Hänt mig också, bara att vänta

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag har haft samma problem, tillsamans med ett par polare.

Såhär fixar du det;

Gå in i Inställningar -> Meddelanden

Stäng av iMessage
Vänta c:a 10 sek
Slå igång iMessage igen.

Ta bort alla ev. konton under "Skicka och ta Emot"
Lägg sedan till ditt telefonnr igen.

Nu skall det kicka igång igen inom några minuter efter auth gjorts mot Apple's servers.
Funkar det ändå inte - slå av iMessage igen, vänta en stund och slå igång det igen så requesten ovan skickas på nytt.

Jag har bara provat detta för mobilnr, då jag inte vill ha imessage på andra adresser, tex. mail osv.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av andreas_dock:

Jag har haft samma problem, tillsamans med ett par polare.

Såhär fixar du det;

Gå in i Inställningar -> Meddelanden

Stäng av iMessage
Vänta c:a 10 sek
Slå igång iMessage igen.

Ta bort alla ev. konton under "Skicka och ta Emot"
Lägg sedan till ditt telefonnr igen.

Nu skall det kicka igång igen inom några minuter efter auth gjorts mot Apple's servers.
Funkar det ändå inte - slå av iMessage igen, vänta en stund och slå igång det igen så requesten ovan skickas på nytt.

Jag har bara provat detta för mobilnr, då jag inte vill ha imessage på andra adresser, tex. mail osv.

Problemet är att det går endast att lägga in mailadresser, och den säger till när det är ett telefonnummer.

Det som är ifall jag ska vänta på att det ska hoppa igång, men efter några timmar så avbryts det, dock fungerar fortfarande mejlen då, men vet inte om det fortfarande håller då, eller ska börja om.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Sådär nu har det äntligen löst sig, det sista jag gjorde var att stänga av IMessage hela natten, och sedan dra igång det, då tog det några sekunder sedan la den till Apple ID och telefonnumret i skicka/ta emot-listan.

De saker jag testade som ej fungerade var att återställa telefonen, låta IM stå på och se om den anslut (den avbröts istället efter några timmar). Även en hel del starta om och stänga av IM och/eller flygplansläge.

Så som sagt, för mig hoppade det igång av att låta IM var helt avstängt några timmar. Lycka till ni andra som får samma problem!

Skickades från m.sweclockers.com