Galaxy S3 Problem, låg volym med bilens AUX?

Permalänk
Medlem

Testa Volume+

Hejsan

Hade ett liknande problem med min S3 och hörlurar. När jag kör bluetooth headset är det helt ok volym, likaså när jag kör hörlurar med sladd och lyssnar på radion. Men när jag kör mp3 via sladd till hörlurarna så är det låg volym, skitskumt.

Så installerade jag just Volume+ (gratisversionen) från google play, ställde in högsta värdet i inställningar , +4, och nu är det samma volym på mp3 i hörlurarna som med radio och bluetooth headsetet.

Permalänk

Jag läste någon stans att de har med en uppdatering o göra.
Jag körde min s3a varje dag i bilen o de va lika högt som med en iphone. Sen laddade jag ner den nyaste uppdateringen till mobilen och nu är de typ hälften så högt. Jag ska iaf testa att installera en gammal version av mitt android och kolla om de har löst sig då.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kolla om du har en funktion på stereon som kallas s.rtv detta ökar kvalité och volym lite som att köra loudness fast hjälper externa källors ljudhämtning. I övrig, kötta igång loudness kan vara att IP och liknande har denna aktiverad på telefonsidan redan därav är volymen högre. Annars vet jag inte kan vara en rad andra anledningar till den sänkta volymen.

Visa signatur

| 4770K @ 4.3 ghz | Asus z87-Deluxe | EVGA gtx780 ACX SC @ 1057mhz core (1189mhz boost) / 3300mhz ram (25mV) | 8gb G.skill ripjaws cl 11 @ 2133mhz | Intel x25m-g2 80gb | Samsung 840Pro 256gb | WD black 500gb | corsair TX750-v2 | Dell u2711 | benQ XL2420T | Corsair Carbide 500r |

Permalänk
Medlem

Detta är ju en daterad vb postande tråd men jag hade precis samma problem som diskuterats här med min Samsung mobil och nya Volvo XC60 (har aldrig haft bil (eller ens körkort) förr) och fixade problemet ganska lätt mha tråden.

Jag har något som jag tror är (en allmänn) "Volume boost" på bilens ljudanläggning men eftersom den redan stod på näst högsta läget lät jag den vara kvar där.

Sedan såg jag efter klickat några gånger på "bil-displayen" man kunde höja aux-innivån från "standard" till "förstärkt" - så det gjorde jag och fick cirka 3 dB mer skulle jag vilja säga från lite blygsam PA-erfarenhet.

MEN det som verkligen gjorde skillnad var en modernare version (förmodar jag) av den "Volume+"-app som diskuterats i tråden - jag laddade hem den med bästa "Google Play"-betyg benämnd "Precis Volume" och genom sätta den på 77% fick jag en fullt tillräcklig ljudnivå för alla rimliga behov (förutom medvetet allvarligt störa omgivningarna) ... .

Ljudnivån (via mobil aux) innan dessa enkla åtgärder jag tacksamt inhämtade från denna tråd var nätt och jämnt användbar så jag är mycket glad och tacksam .

MVH