kommer min cpu/mobo flaska gtx 760?

Permalänk

kommer min cpu/mobo flaska gtx 760?

har varit bort lite från datorcommunityn senaste året så har inte riktigt koll på läget. vad av min rigg kan återanvändas vid uppgradering till gtx 760 rigg? Minnen,ssd,psu går väl att använda iallafall? hur är det med moderkortet och cpun? klarar dom gtx760 eller kommer det flaska? kommer endast använda datorn till gaming och folding.
tack på förhand

Visa signatur

i7 2600k ;Corsair H80i med två Noctua NF-P12 PWM;8GB Corsair Vengeance;EVGA GTX 760 4GB; Sabertooth p67; Plexgear PS-600; Crosair Force GT; Coolermaster HAF X ;

Permalänk
Medlem

har du en i7 2600k? o tror att ett budget kort skulle få den o flaska? du borde köpa ett 770 gtx istället så grafikkortet inte blir den stora flaskhalsen....

Permalänk
Skrivet av Disney:

har du en i7 2600k? o tror att ett budget kort skulle få den o flaska? du borde köpa ett 770 gtx istället så grafikkortet inte blir den stora flaskhalsen....

är det så alltså? köpte just den cpun för att den skulle hålla men trodde att den blivit omsprungen nu två gpu generationer senare. hur ligger det till med moderkortet då?

Visa signatur

i7 2600k ;Corsair H80i med två Noctua NF-P12 PWM;8GB Corsair Vengeance;EVGA GTX 760 4GB; Sabertooth p67; Plexgear PS-600; Crosair Force GT; Coolermaster HAF X ;

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomas5011:

är det så alltså? köpte just den cpun för att den skulle hålla men trodde att den blivit omsprungen nu två gpu generationer senare. hur ligger det till med moderkortet då?

Den enda flaskhalsen du har nu är ditt grafikkort, du skulle lätt kunna stoppa i två Titan utan att processorn skulle agera flaskhals.

Permalänk

hur är det med pci då? mitt moderkort stödjer bara pci 2.0

Visa signatur

i7 2600k ;Corsair H80i med två Noctua NF-P12 PWM;8GB Corsair Vengeance;EVGA GTX 760 4GB; Sabertooth p67; Plexgear PS-600; Crosair Force GT; Coolermaster HAF X ;

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomas5011:

hur är det med pci då? mitt moderkort stödjer bara pci 2.0

Läs mitt ovanstående svar igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomas5011:

har varit bort lite från datorcommunityn senaste året så har inte riktigt koll på läget. vad av min rigg kan återanvändas vid uppgradering till gtx 760 rigg? Minnen,ssd,psu går väl att använda iallafall? hur är det med moderkortet och cpun? klarar dom gtx760 eller kommer det flaska? kommer endast använda datorn till gaming och folding.
tack på förhand

Jag kör en 2500k i 4,5Ghz och ett EVGA GTX770 SC ACX. Funkar kanonbra

Visa signatur

Stationär PC: i5 2500k @ 4,5Ghz (Corsair H100i) | ASUS p8z68-pro | EVGA GeForce GTX 770 SC ACX | 16Gb Corsair Vengence 1600Mhz | Asus Xonar DX | 60Gb Team Xtreme SSD (OS) | 128Gb Samsung 830 SSD (Spel) | Plexgear 500W | Fractal Design R4 (Black) |
Lagring: Synology 411j | 3x 3TB Western Digital Red (SHR)
Kamera: Canon EOS 6D | EF 50/1,4

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiFTER:

Jag kör en 2500k i 4,5Ghz och ett EVGA GTX770 SC ACX. Funkar kanonbra

Finns ingen som helst anledning att byta plattform just nu för oss som sitter med Sandy Bridge.

http://m.hardocp.com/article/2013/06/01/intel_haswell_i74770k...

Permalänk

fan va fint! då kan man lägga pengarna på ett grafikkort och ett mindre chassi:)

edit: även lite sugen på att byta ut min gigantiska cpukylare till en vattenkylare

Visa signatur

i7 2600k ;Corsair H80i med två Noctua NF-P12 PWM;8GB Corsair Vengeance;EVGA GTX 760 4GB; Sabertooth p67; Plexgear PS-600; Crosair Force GT; Coolermaster HAF X ;