Ännu en tråd gällande youtube inte buffrar.

Permalänk
Medlem

Ännu en tråd gällande youtube inte buffrar.

Goddag hallå och hej. Liknande trådar har ju poppat upp hur många gånger som helst så ska försöka hålla det här kort och kanske man kan få ett svar som funkar för mig.

Ok, som många av er vet så har många (om inte alla) problem att spela upp video i HD upplösning på youtube ÄVEN om internethastigheten ska duga för det. Jag har läst mycket förr att man kunnat komma runt detta igenom proxies och dylikt. Har själv inte behövt detta förens nu när jag har flyttat.
Har just nu telia 30/10 och får ut runt 26/5 och enligt www.youtube.com/my_speed så ligger min hastighet på 17 mbps. Alltså mer än nog för att inte behöva ladda 20 minuter före man kan se på ett klipp, eller?

Har någon en lösning på detta? Eller måste jag leva med att youtube är knasigt? Tack för svar samt förlåt för ett rörigt inlägg, kan nog ha formulerat mig bättre osv men nåja.

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zizoor:

Har någon en lösning på detta? Eller måste jag leva med att youtube är knasigt?

Lösningen är att byta till nån annan ISP än Telia, det är inte YouTube det är fel på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av trolliban:

Lösningen är att byta till nån annan ISP än Telia, det är inte YouTube det är fel på.

Skickades från m.sweclockers.com

Sen så är det ju fel så det skriker om det på Youtube också ibland men just nu klockan 18:19 den 21:a Juli 2013 så är det inte så.
Det händer ju bland annat att man bara får se bitar av en video, att val mellan upplösningar blir gråa och "försvinner" som alternativ och vid ett fåtal tillfällen så har Youtube helt enkelt "inte fungerat".

Men jag har också hört att Telia har haft problem med Youtube, jag tycker dock detta verkar märkligt då jag inte förstår varför ISP'n skulle betyda någonting när man försöker kolla på ett vanligt videoklipp på den mest använda siten för videos på nätet genom sin dator? Skulle gärna vilja ha det förklarat.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sisyfos:

Sen så är det ju fel så det skriker om det på Youtube också ibland men just nu klockan 18:19 den 21:a Juli 2013 så är det inte så.
Det händer ju bland annat att man bara får se bitar av en video, att val mellan upplösningar blir gråa och "försvinner" som alternativ och vid ett fåtal tillfällen så har Youtube helt enkelt "inte fungerat".

Men jag har också hört att Telia har haft problem med Youtube, jag tycker dock detta verkar märkligt då jag inte förstår varför ISP'n skulle betyda någonting när man försöker kolla på ett vanligt videoklipp på den mest använda siten för videos på nätet genom sin dator? Skulle gärna vilja ha det förklarat.

Jag kollar mycket på Youtube både över 3g och fiber, har aldrig upplevt varken de problem folk med Telia har, eller det du beskriver.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av trolliban:

Jag kollar mycket på Youtube både över 3g och fiber, har aldrig upplevt varken de problem folk med Telia har, eller det du beskriver.

Skickades från m.sweclockers.com

Ok då är du tursam för jag har upplevt det både med mobilt bredband och på min "main"-uppkoppling som är 12-24Mbit/s ADSL från Bredbandsbolaget.
Många polare med varierande ISP's har också upplevt detta så ta och köp dig en lott eller något

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av trolliban:

Lösningen är att byta till nån annan ISP än Telia, det är inte YouTube det är fel på.

Skickades från m.sweclockers.com

Dessvärre är det antingen telia eller 3G internet. Bor i skogen, jävligt i skogen.

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.

Permalänk
Testpilot

Har helt andra problem ja kan jag säga...

Video buffrar -> ingen bild eller ljud
video buffrar -> inget ljud men bild -> Vice Versa

Enda lösningen jag har hittat till detta är att spmma CTRL+F5 i några sek och sedan be till gudarna, eller starta om chrome X antal gånger... tror dock inte det är datorn då samma sak händer på båda mina datorer.
Har Skitbandsbolaget ~

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Pixel 8 | WF-1000XM4 | XB900N >

Permalänk
Sötast
Skrivet av Zizoor:

Goddag hallå och hej. Liknande trådar har ju poppat upp hur många gånger som helst så ska försöka hålla det här kort och kanske man kan få ett svar som funkar för mig.

Ok, som många av er vet så har många (om inte alla) problem att spela upp video i HD upplösning på youtube ÄVEN om internethastigheten ska duga för det. Jag har läst mycket förr att man kunnat komma runt detta igenom proxies och dylikt. Har själv inte behövt detta förens nu när jag har flyttat.
Har just nu telia 30/10 och får ut runt 26/5 och enligt www.youtube.com/my_speed så ligger min hastighet på 17 mbps. Alltså mer än nog för att inte behöva ladda 20 minuter före man kan se på ett klipp, eller?

Har någon en lösning på detta? Eller måste jag leva med att youtube är knasigt? Tack för svar samt förlåt för ett rörigt inlägg, kan nog ha formulerat mig bättre osv men nåja.

Citat taget från Telias forum.

Citat:

Skickad 15 juli 2013 - 14:58 Inlägg #96
Telia har kommenterat detta ett flertal gånger på sin Facebook-sida; exempelvis:

Det som krävs är att google fixar så att våra kunder får tillgång till mer kapacitet då våra kunder använder upp de 20 gigabit/sekund som finns idag. Den senaste informationen vi fått från Google när Dettta ska vara löst är 19/7, alltså om en vecka. De har jobbat med detta sen i januari så ber om ursäkt för att vi inte lyckas ha fått till en lösning tidigare.

Tyvärr så verkade inget hända den 19e

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Citat taget från Telias forum.

Tyvärr så verkade inget hända den 19e

Jahapp. Myspys.

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.

Permalänk
Vila i frid
Permalänk
Medlem

Hade också proplem med Youtube sitter också på Telia, sen installerade jag Smartvideo for youtube och nu fungerar det riktigt bra faktsikt.

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem

Vad gäller buffring på youtube så är det ofta relaterat till router/gateway likväl som den faktiska anslutningen. Stäng av alla tänkbara brandväggar i routern, nyaste firmware, testa bara för skojs skull att öppna upp portar för webbläsarna.
Vidare ställs idag höga krav på en effektiv router specifikt vid HD strömning. Jag skaffade mig en ny dyrare variant och det har förbättrat laddnings samt buffringstider markant.
Sedan skall det också sägas att youtube ibland har problem på sin sida då trafiken på sidan är skyhög i vissa fall. Det är många faktorer som kan spegla in, tråkigt är det dock.

Permalänk
Medlem

Har Telia också, Youtube vill inte buffra för mig heller om jag använder Chrome. Men använder jag Firefox eller Internet Explorer så funkar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flostyle:

Har Telia också, Youtube vill inte buffra för mig heller om jag använder Chrome. Men använder jag Firefox eller Internet Explorer så funkar det.

Har nog lagt ner 3-4 timmar på att få chrome youtube-vänligt utan framgång.

Den enda lösningen som fungerar för mig är att använda IE, vilket jag gör motvilligt.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av brillorm:

Har nog lagt ner 3-4 timmar på att få chrome youtube-vänligt utan framgång.

Den enda lösningen som fungerar för mig är att använda IE, vilket jag gör motvilligt.

Och jag har problem med IE. Och Youtube-appen på iOS (är den Safari-baserad?). Kanske skulle prova Kråm hemma och se om det funkar bättre.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Visa signatur

EVGA GeForce GTX 970 - Intel Core i5 4670K 3.8 Ghz - Corsair Vengeance 8 GB DDR3 RAM - Samsung SSD 840 EVO 370 GB