Permalänk
Inaktiv

Ny mus!

Hej!
Min Logitech performance MX har redan genomlevt sina bästa dar och det är nu dags för mig att köpa en värdig ersättare. Jag spelar en del fps och en del rts (dock inte lolhondota utan eu3, ck2, vic2 så jag vill inte ha massa macro-knappar) och surfar också runt på internet en hel del.
De möss jag har kollat på hittills är corsair m60, razer deathadder, logitech g700 och logitech g9x. Det lutar mest åt m60 eftersom den verkar så gedigen och snygg men g700:an verkar ha en hel del av de knappar som finns på performance mx som gör internet-surfning mycket trevligare (även superscrollwheel, kan byta mellan taktilt och linjärt scrollhjul).

De funktioner jag är ute efter är

  • gedigenhet

  • framåt-bakåt-knappar!

  • superscrollwheel (ska gå att byta mellan taktilt och linjärt scrollhjul), inget måste men definitivt ett plus

Jag kan gå upp till 1000:- men då ska det vara värt det.

Permalänk
Medlem

Jag hade en Razer Deathadder förut som blev stulen på DHS 2K13
Jag rekomenderar starkt den! men efter som att den blev stulen köpte jag en ny på DH (Attitude one vintorez) för ett billigt pris eftersom att jag behövde en då. Hursomhälst så tyckte jag att den var ännu bättre än Razer DeathAdder

Permalänk
Medlem

Om du kan få tag på den, skulle jag starkt rekommendera Microsoft Intellimouse Explorer 3.0. Av alla mina möss är det min favorit. Kan dock vara väldigt svår att få tag på, då den slutata att tillverkas ett par år sedan. Älskad världen över

Permalänk
Medlem

Logitech g500?

Visa signatur

DATORN Chassi: NZXT PHANTOM 410 CPU kylare: corsair H80i med noctua nf f12or CPU: intel core i7 3770K Moderkort: ASUS p8Z77-V SSD: corsair force GT 120GB RAM: corsair vengeance dual c 1866mhz 16gb(2x8) GPU: ASUS 9800 GTX+ Dark knight PSU: corsair tx 750w HDD: western digital green 1TB KRINGUTRUSTNING Headset:Logitech g35 Tangentbord:Corsair k70 mx blue Mus:Roccat kone pure(blå) Ratt:Logitech g27

Permalänk
Medlem

Den nya g400s (?) kanske

Permalänk
Medlem

Steelseries kana
Razer deathadder
Någon av dessa

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Zotac 4070 Super | STRIX B650E-I | Noctua NH-L12S | 32Gb DDR5 | Fractal Design Terra | LG CX55 | MacBook Pro 14" M1 Pro | FujiFilm X-T4

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av obnoXIuz:

Jag hade en Razer Deathadder förut som blev stulen på DHS 2K13
Jag rekomenderar starkt den! men efter som att den blev stulen köpte jag en ny på DH (Attitude one vintorez) för ett billigt pris eftersom att jag behövde en då. Hursomhälst så tyckte jag att den var ännu bättre än Razer DeathAdder

Ska kolla in den!

Skrivet av T0MT0M:

Om du kan få tag på den, skulle jag starkt rekommendera Microsoft Intellimouse Explorer 3.0. Av alla mina möss är det min favorit. Kan dock vara väldigt svår att få tag på, då den slutata att tillverkas ett par år sedan. Älskad världen över

Har kikat lite på den också, och även om jag brukar gilla något mer old school saker så undrar jag vad som motiverar att den kostar 500

Skrivet av xeliaz:

Logitech g500?

Skrivet av foxzox7:

Den nya g400s (?) kanske

Logitech g4-500 ser fula och plastiga ut, men ni kanske har dem? Kan ni säga något om hur de är isf?

Anyways, tack för tipsen allihopa.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

steelseries-mössen har blivit populära. jag kör fortfarande med min naga som kan köpte vid release och har aldrig varit något problem med den.

Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5600X | 32gb DDR4 | 1x 1TB Kingston NVMe | GeForce GTX 1080TI | Corsair RM1000x | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |

Permalänk

Razer DeathAdder!

Kör med 3.5G ( Respawn ) versionen själv, och haft den i lite över 2 år, men tyvärr tillverkas den inte längre
Dock har jag testat nya DeathAdder 2013, och kan inte göra något annat än rekommendera den !
Exakt samma form, men " grepp " ytor på sidorna. Enormt skön att hålla i !
Tänker själv köpa en inom en kort framtid

Visa signatur

Spel Rigg | i7 3770k| 4x 4GB RAM | Asus RTX 2060S | Samsung EVO 1TB + 2x2TB |

Permalänk

Steelseries mössen är inget att rekommendera, däremot är Razer Deathaddern vass.

Permalänk
Skrivet av T0MT0M:

Om du kan få tag på den, skulle jag starkt rekommendera Microsoft Intellimouse Explorer 3.0. Av alla mina möss är det min favorit. Kan dock vara väldigt svår att få tag på, då den slutata att tillverkas ett par år sedan. Älskad världen över

Finns att köpa på Maxfps! Jag skulle rösta på en logitech g500, billig, kvalité och alla funktioner man kan behöva.

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.

Permalänk

Razer Deathadder Respawn eller Mionix Naos 3200.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Razer Deathadder Respawn eller Mionix Naos 3200.

varför skulle han ta en 3200 istället för en 5000 eller en 8200? Aja, håller med om att Naosen är grym!

Permalänk
Skrivet av ARNO:

varför skulle han ta en 3200 istället för en 5000 eller en 8200? Aja, håller med om att Naosen är grym!

Visst han kan ta 5000 och 8200 men skrev 3200 för jag har endast testat 3200

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Inaktiv

Lutar åt antingen Intellimouse eller Corsair M60/M65. Men jag har fortfarande inte riktigt fattat grejen med intellimousen, den har 400 dpi (wtf) och verkar inte ha några särskilda funktioner som skiljer den från andra möss

Permalänk

Jag själv har en Logitech G400. En favorit i repris, eftersom den är den nya MX518. Men generellt sett är den ganska så lik en G700. Jag har för mig att Logitech's G-möss är ganska lika varandra. Jag har hört mycket om Razer's Deahadder o.s.v. men aldrig själv haft råd att prova dem. Jag gillar verkligen formen på Logitech's G-serie dock

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem

Kör en Logitech G400 och kan inte annat än rekommendera den.