Permalänk
Medlem

Cube World - Spelserver!

Hallå Swec! Jag har precis införskaffat Cube World och tänkte eftersom så många har efterfrågat detta att jag skulle kunna vara en utav de som håller i en spelserver för Cube World.

Server adress: cubeworldsweclockers.no-ip.biz

Öppettider: Servern kommer att vara uppe så länge datorn är igång, vilket är garanterat 16:00 till 22:00. Tider utöver detta kan hända, men det ändras såklart varenda dag. Kan väl passa på att säga att den heller inte kommer att vara igång varenda dag då jag också har ett liv och saker att hitta på.

Ha det så kul!

Permalänk

Härligt, behöver någon att lira detta med! Hör av dig/er till mig om ni vill questa lite ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dirty_Harry:

Härligt, behöver någon att lira detta med! Hör av dig/er till mig om ni vill questa lite ;D

Bara till att komma in på servern Jag kommer in lite senare dock, men öppnar servern nu för er andra.

Permalänk
Medlem

Vad har du för lina? Serverhårdvara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av friskybob:

Vad har du för lina? Serverhårdvara?

Sitter på 50/15 så det lär inte lagga för någon då max antal spelare ligger väl på 4-5 per server tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tommeeu:

Sitter på 50/15 så det lär inte lagga för någon då max antal spelare ligger väl på 4-5 per server tror jag.

Serverhårdvara? Eller hyr du servern?

Permalänk
Medlem

Än så länge så har 24 personer loggat och spelat sedan tråden skapades. Riktigt grymt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tommeeu:

Än så länge så har 24 personer loggat och spelat sedan tråden skapades. Riktigt grymt!

jag kan nt joina servern

Permalänk
Medlem
Skrivet av sniz3y:

jag kan nt joina servern

Får ursäkta men mitt arbete har dragit igång igen, arbetar som flaggvakt så vissa dagar händer det att jag arbetar längre än 4, ibland även till 9-10 på kvällen. Men de dagar jag är hemma innan 10 på kvällen så kommer servern att vara uppe. Tveksamt om den kommer att komma upp idag då jag börjar klockan 12. Bara att testa, någon dag lär du komma in haha!

Permalänk
Medlem

Inte för att vara sån men brukar man inte smälla upp en burk och låta den stå på hela tiden när man skapar en spelserver? Nu vet jag inte riktigt så mycket om spelet i fråga (ännu) men det låter sådär lagom kul om man då bara kan spela när "hoster" har tid att spela. :S

Visa signatur

i9 10980XE | 128 GB DDR4-3600 | ASUS X299 WS PRO | RTX 5080 Founders Edition
R7 5700X | 64 GB DDR4-3200 | Gigabyte B550 Gaming X V2 | RTX 2080 Ti Founders Edition

Permalänk

Är la en max gräns på typ 5 Pers per server fortfarande?

Permalänk
Medlem

Stämmer, men det verkar som att det finns en del som tweakar sina servrar så att det finns en del servers med cirka 100 slots.

Här hittade iallafall jag lite olika servers, en del mer instabila än den andra.
http://cubeworld.serverlister.com/

//Knulk

Permalänk
Skrivet av Knulka:

Stämmer, men det verkar som att det finns en del som tweakar sina servrar så att det finns en del servers med cirka 100 slots.

Här hittade iallafall jag lite olika servers, en del mer instabila än den andra.
http://cubeworld.serverlister.com/

//Knulk

Oh fan, synd bara att han själv inte jobbar lite mer med Cube world, eller har mer folk. Ser stor potential med det men det verkar gå riktigt segt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xubunticious:

Oh fan, synd bara att han själv inte jobbar lite mer med Cube world, eller har mer folk. Ser stor potential med det men det verkar gå riktigt segt.

Verkligen. Han har inte gjort mycket väsen av sig sedan han släppte spelet. Han skrev på hemsidan att han blev utsatt för ddos attacker och sen har det varit tyst? :-/
Hoppas han gör ett mmo av det !

//Knulken

Permalänk
Medlem

Har funderingar på att skaffa spelet och kanske fixa en dedikerad server. Något att tänka på? Hur stort är spelet i nuvarande stadie?

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk

Håller på att slänga upp en server som står uppe 24/7 och där vi kan vara upp emot hundra spelare samtidigt om det finns många SWECare som lirar?

Visa signatur

Mainrigg: Core i7 3.2Ghz - Asus GTX 680 DCII 2GB OC - Corsair Vengeance 1600MHz 12GB - Asus P6T SE - Asus Xonar Phoebus - OCZ Agility 4 120GB - WD Caviar Black 640GB - Corsair Obsidian 800D
Macbook Air: Core i5 2.8Ghz - Hynix 1600MHz 8GB
Ljud: Schiit Modi & Magni - Beyerdynamic Pro DT990 250ohm - ATH-ANC7b

Permalänk
Skrivet av CynXen:

Har funderingar på att skaffa spelet och kanske fixa en dedikerad server. Något att tänka på? Hur stort är spelet i nuvarande stadie?

Ärligt talat inte stort alls. Han har i princip bara lagt grunden med terräng, simpla skills och monsters. Men enligt mig så är grunden lagd och han kan nu sitta och lägga till allt efter hand, men iaf inte stort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willekillen:

Håller på att slänga upp en server som står uppe 24/7 och där vi kan vara upp emot hundra spelare samtidigt om det finns många SWECare som lirar?

Jag lirar gärna! den jag kör på nu är inte alltför stabil och spelarna är inte så sociala :-/

/Knulken

Permalänk

Halloj, finns det någon server som lever idag som är lite liv i?