Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

h100i problem!

just installera min h100i , men lyckas inte hitta den i corsair link, fläktarna funkar och man känner att den är ingång men led lyset vill inte lysa. tänkte om det var nån här som har haft samma problem och har fixat det. har testat 3 olika usb portar på moderkortet men samma sak händer på alla, tog och testade det på ett annat moderkort då lös den rött och vitt och hoppade som fan innan den började bara att lysa vitt. hoppas nu på att nån här kan problemet

Permalänk

Helt sjukt att det är så många som har problem med H100i, om det gäller Corsair Link eller hårdvaruproblem.. Funkade felfritt för mig vid första monteringen.

Är du säker på att andra änden av kabeln som ska anslutas till USB i datorn är rätt ikopplad i cpublocket?

Permalänk
Medlem

Skickar in hela kylaren imon , nu funkar bara en fläkt på den , den andra fläkten slutar snurra vidd uppstart , har koppla om och allt men alltid äre nån fläkt som slutar att snurra. Så den får åka på service;), riktigt roligt nu när man har varit utan data i flera veckor, först ger moderkortet upp så jag skickade det till inet sen får jag ett nytt och de verkar funka, sen vart jag så sugen på 900d och vänta på den i 9 dar till sen nu idag när allt funkar då ger h100in upp... Ja fyfan!