Vinn nätagg från Seasonic

Everquest Next ( Everquest 3 )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noxxer:

Världen kommer tydligen bli enorm och utan zooningar.

Stor värld utan djur?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Avstängd

en game changer om de lyckas med sitt koncept.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

"You’ll have a limited amount of icons on your hotbar as is the current trend. The team doesn’t want you playing your UI, they want you playing the game."

Nej fy Hoppas med "limited" att de menar åtminstone ~15 keys. Är det begränsat till 5-7 så gråter jag. Ville jag spela pokemon röd så skulle jag göra det redan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överkill:

Nej fy Hoppas med "limited" att de menar åtminstone ~15 keys. Är det begränsat till 5-7 så gråter jag. Ville jag spela pokemon röd så skulle jag göra det redan.

Sägs att det är 8 actions aktiva. Inte konstigt med tanke på att spelet med all sannolikhet även kommer till PS4 (det är Sony som står bakom). Då kan de mappa 4 actions till kontrollern och 4 till med någon trigger aktiverad eller så kör de dem på d-pad.

Även sagt att strid är mer actionorienterad. Skulle gissa i stil med Kingdoms of Amalur t.ex (som jag tycker hade riktigt bra gjord strid). Om de använder ett system som KOA med många avancerade combos, även timingbaserade sådana, kan det bli riktigt bra även om det har färre actions tillgängliga.

Permalänk
Medlem

Gillar grafikstilen, lite mer cartoon likt. Bra så det inte blir åt det super kantiga "realistiska" hållet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överkill:

"You’ll have a limited amount of icons on your hotbar as is the current trend. The team doesn’t want you playing your UI, they want you playing the game."

fuck... jag hatar at alla nya spel ska hålla på med att man bara har typ 6 abilities. Så jävla tråkigt.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Skrivet av Triffid:

fuck... jag hatar at alla nya spel ska hålla på med att man bara har typ 6 abilities. Så jävla tråkigt.

Japp.

Vart har RPG tagit vägen i alla nya MMO's? GW2, Tera, EQN, Neverwinter, TSW borde alla gå under "MMOAA", MMO-Action/Adventure.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överkill:

Japp.

Vart har RPG tagit vägen i alla nya MMO's? GW2, Tera, EQN, Neverwinter, TSW borde alla gå under "MMOAA", MMO-Action/Adventure.

Hänger inte riktigt med på hur antalet knappar avgör om ett spel är ett RPG eller inte, om det är vad du menar. Vissa av spelen ovan (har inte spelat alla) har dessutom långt fler än 6-7 knappar för att återkomma till din tidigare post.

Skrivet av Triffid:

Långt ifrån alla nya MMORPG's har så få som 6 abilities, men oavsett känns det mer relevant hur många användbara förmågor som finns snarare än hur många som existerar teoretiskt.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Minecraft i ett MMO med en känsla av nybyggaranda.
kan bli riktigt bra

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Skrivet av v1ctory:

Hänger inte riktigt med på hur antalet knappar avgör om ett spel är ett RPG eller inte, om det är vad du menar. Vissa av spelen ovan (har inte spelat alla) har dessutom långt fler än 6-7 knappar för att återkomma till din tidigare post.

Långt ifrån alla nya MMORPG's har så få som 6 abilities, men oavsett känns det mer relevant hur många användbara förmågor som finns snarare än hur många som existerar teoretiskt.

Det tråkiga är att du kan inte få något djup i combaten med 6 spells, inte ens 10. Du ska ha dina tools, stuns, interrupts, cleanses, heals, oliika absorbs. Olika styles (bakom, framför, sidan). Du skall även ha en uppsjö av olika debuffs som ska användas mot olika motståndare. Det skall även finnas reactional abilities, t.ex. spellreflects, shield blocks etc.

Tycker i dagsläget att du får:

1. Spam attack
2. Finisher
3. AoE finisher
4. ~20s CD heavy hitter
5. Selfheal
6. Överdriven buff med 10 minuters CD. Gärna med specialeffekter och massa annat disko.

Sen ska vi inte tala om vad besviken jag blir på interrupts i många nya spel. Det finns ingen lockout eller blanketsilence på interrupts längre. Uscha!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överkill:

Det tråkiga är att du kan inte få något djup i combaten med 6 spells, inte ens 10. Du ska ha dina tools, stuns, interrupts, cleanses, heals, oliika absorbs. Olika styles (bakom, framför, sidan). Du skall även ha en uppsjö av olika debuffs som ska användas mot olika motståndare. Det skall även finnas reactional abilities, t.ex. spellreflects, shield blocks etc.

1. Spam attack
2. Finisher
3. AoE finisher
4. ~20s CD heavy hitter
5. Selfheal
6. Överdriven buff med 10 minuters CD. Gärna med specialeffekter och massa annat disko.

Sen ska vi inte tala om vad besviken jag blir på interrupts i många nya spel. Det finns ingen lockout eller blanketsilence på interrupts längre. Uscha!

Håller med!

Tycker överlag att allting är simplifierat och väldigt förlåtande vid misstag.(gäller inte bara MMORPG, utan alla genre's)
Vill se komplicerade Skillträd, sätta attributspoäng själva, 20+ skillbars, Massvis med skills att välja mellan, Avancerat kustomiseringsverktyg för gear både utseendemässigt och attributer.

Inser givetvis att detta gör det mkt svårt att få det helt balanserat i PvP, men jag tar hellre en unik karaktär som ingen annan har, än balans i PvP.

Hoppas inte de gör PvP som Gw2 gjorde, ogillar det starkt när man blir maxlevel och kan testa alla skills och allt, tar ju lite bort tjusningen med att levla då du vet att nästa skill du får suger, eller att man tröttnar då man redan har sett hur allt kommer bli på karaktären.

Kan rabbla på i evigheter hur jag skulle vilja ha det

Men jag vill se komplexa spel, inget hålla handen äventyr för barn under 10.

Visa signatur

EVGA X58 SLI3 | Intel i7 950 | 1 x Msi 560 Twin frozr @1000/2100mhz | 6gb Corsair 1600MHz | AX850 80+ | Fractal Design XL

Permalänk
Skrivet av jnza:

Håller med!

Tycker överlag att allting är simplifierat och väldigt förlåtande vid misstag.(gäller inte bara MMORPG, utan alla genre's)
Vill se komplicerade Skillträd, sätta attributspoäng själva, 20+ skillbars, Massvis med skills att välja mellan, Avancerat kustomiseringsverktyg för gear både utseendemässigt och attributer.

Inser givetvis att detta gör det mkt svårt att få det helt balanserat i PvP, men jag tar hellre en unik karaktär som ingen annan har, än balans i PvP.

Hoppas inte de gör PvP som Gw2 gjorde, ogillar det starkt när man blir maxlevel och kan testa alla skills och allt, tar ju lite bort tjusningen med att levla då du vet att nästa skill du får suger, eller att man tröttnar då man redan har sett hur allt kommer bli på karaktären.

Kan rabbla på i evigheter hur jag skulle vilja ha det

Men jag vill se komplexa spel, inget hålla handen äventyr för barn under 10.

+1
Kunde inte sagt det bättre själv

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överkill:

1. Spam attack
2. Finisher
3. AoE finisher
4. ~20s CD heavy hitter
5. Selfheal

Systemet du beskriver känns som TSW och i viss mån NW. Har aldrig lirat Tera så har svårt att säga något om det.

GW2 gör det dock bättre med vissa klasser, dock inte alla då vissa är alldeles för avskalade.

Exempel från GW2.

En av de populärare engineerbuildsen för PvP:

*Pistol/sköld (Mot target)

1. Direktskada +DoT (bleed)
2. Direktskada + DoT + 33% Heal debuff (poison)
3. Direktskada + Blind (nästa attack missar) + Confusion (skada on skill use)
4. Projectile reflect samt knockback + blast finisher vid aktivering 2
5. Full block 2s samt stun om block i melee range alt. range daze + interrupt vid aktivering 2

*Bomb-kit (Samtliga skills är PBAOE från stället där bomben lades och sprängs efter ~1s)

1. Direktskada
2. Direktskada+ DoT (burning) + Firefield, ger might= +dmg med blast i fältet
3. Confusion
4. Blind + smoke field -> aoe-stealth med blast finisher
5. Immobilize (root) + cripple

*Flamethrower

1. Kon-attack med cleave (För att leta efter folk i stealth)
2. Direktskada x2 med dubbel aktivering
3. Knockback (=interrupt) + burning
4. Eldvägg som ger en kort DoT om någon går igenom den. Fire-field.
5. PBAOE blind som kan aktiveras i en annan cast

*Elixir R

Återställer full endurance

*Healing turret
-> HP vid aktivering
->HP + 2 conditionclears vid aktivering 2
-5s CD vid upplocking med F
Blast finisher vid sprängning med F1

Extra utilities

*Regenerating mist - Waterfield (blast ger aoe-healing) + regen
*Big ol' bomb - Blast finisher + launch (liknar en knockdown) med ~3s fördröjning efter placering
*Incendiary ammo - DoT (burning) på nästa 3 attacker
*Toss Elixir R - 20% revive i down-state per sekund

Elite

*Supply crate - Blast finisher, stun, lämnar turrets som gör immobilize, burning samt regen. Vidare landar 6 healing-paket som man måste springa på för att plocka upp.

Dessutom måste man klicka på valfri keybind för att ta fram ett kit samt 'drop bundle' binden för att omedelbart komma tillbaks till pistol/sköld. I de allra flesta specs ingår också en eller flera buffar man behöver hålla uppe genom att byta kit efter ~10s ICD.

----

Poängen med ovanstående är att det funkar briljant i PvP och ger ett bra djup till combaten där, även om det skulle behövas sätt att se vilken bomb som ligger innan den exploderar. Tyvärr funkar det sämre i PvE då man allt som oftast bara behöver damage där. Förhoppningsvis kan de ordna intressantare PvE-mekaniker i EQN så fler sorters skills behöver användas, oavsett hur många man får i slutänden. Ovan är ~22 skills lite beroende på hur man räknar vilket är rätt lagom då cooldown på de flesta är mellan 10 och 30s.

Visa signatur

LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Geeks Gaming

Från SOE live

Ser riktigt nice ut

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Stor flopp på gång i mina ögon. Finns säkert många som kommer att gilla det, men något Everquest är det inte och känns inte som ett riktigt MMO heller.

Permalänk
Medlem

Tycker det låter intressant. De har verkligen tänkt till iaf och det kommer minst sagt bli annorlunda.
Lite tråkigt med så få hotbars men hoppas att själva spelet väger upp det ist.

Endel av infon som släpptes för 2 år sen är ju inte längre aktuell som ni kanske sett

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Om de gör vad de lovar kommer det förändra MMO scenen. Ser sjukt häftigt ut!

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Hoppas det blir svårt och oförlåtande som EQ.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Hoppsan, det här låter ju faktiskt intressant för att vara ett MMO. Kanske kan bli något av det här eller Pathfinder Online, får se när det beger sig.

Permalänk
Medlem

Sandbox?!? BS, det blir themepark av EQN, kan dom kalla WOT för MMORPG kan dom kalla det här för sandbox, men det återstår att se.

Permalänk
Medlem

Allmänt låter det ju bra, problematiken som alltid är med högt flygande idéer att de sällan landar helt bra vid första försök.
GW2 har en hel del nya saker som är otroligt bra på papper men som sedan faller kort i utförande, EQN verkar ju plocka en del av dem och andra och förbättra vilket är lovande för fallgroparna finns med i beräkningarna.
Dock säger alla MMO's att de ska "revolutionera" genren men ingen levererar, ett steg som dock talar gott är att de har släppt idén om att alla spelare ska ha samma upplevelse men tanken om helt dynamiska världar har varit uppe förut och problematiken ligger i balansen mellan frihet och spelbarhet.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av iMatter:

Sandbox?!? BS, det blir themepark av EQN, kan dom kalla WOT för MMORPG kan dom kalla det här för sandbox, men det återstår att se.

EQN Landmark är antagligen sandboxen dom snackade om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överkill:

1. Spam attack
2. Finisher
3. AoE finisher
4. ~20s CD heavy hitter
5. Selfheal

Håller också med.

Exemplet nedanför är från Everquest 2.
Så anser jag att det skall vara. Det skall vara komplicerat, man ska behöva räkna på olika abilites och sätta ihop dom i rätt combo's/macro's för speciella encounters.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Xaanin:

EQN Landmark är antagligen sandboxen dom snackade om.

De är en sandbox där du letar upp ditt egna område och sedan bygger saker i. Som sedan kan säljas på deras market och du kan tjäna pengar.
Köper någon av dig och använder i sina egna saker som dom sedan säljer så tjänar du också pengar på de.
Sen kommer dom ha tävlingar där saker man gör blir en del av själva main spelet.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noxxer:

Håller också med.

Så anser jag att det skall vara. Det skall vara komplicerat, man ska behöva räkna på olika abilites och sätta ihop dom i rätt combo's/macro's för speciella encounters.
http://i19.photobucket.com/albums/b181/jbarnesx/eq2.jpg

Det går att bygga komplicerad strid med få actions. Finns exempel på konsolspel som har väldigt komplicerad stridsmekanik trots den inbyggda begränsningen av antal "hotkeys". Grejen är att de måste bort från gamla tänket med cooldowns och in med timingbaserade komboattacker istället.

Massor av actions på oräkneliga hotkeys är inte komplext på grund av att striden är det utan på grund av att det är svårt att hitta rätt knapp vid rätt tillfälle. Fel sätt att göra strid intressant och komplex enligt mig.

Permalänk
Medlem

Tycker tyvärr också att både grafiken och den förminskade skillbar:en minskar mitt sug efter EQN..

Jag vill ha ett grafiskt uppdaterat eq2 egentligen, det var i mina ögon ett underbart spel med "realistisk" grafik, inte som det där crayon kluddet wow.

Sen att man får nya spells och actions beroende på vapen och liknande gillar jag inte heller, gw2 gick inte alls hem hos mig mest pga att jag kände mig låst vid några få vapen. I gw1 kunde man ju mixa och matcha fritt och det försvann i gw2 tyckte jag. Hoppas inte samma sak händer med eqn..

Sen det där jädra f2p, varför i hela friden ska alla köra med sånt? Ifall de nu kommer gå på det spåret så hoppas jag verkligen att de gömmer in-game shoppen långt in i nån meny och inte gör som tex. NWN och har NPC:er som gapar om det hela tiden.

Finns det nån info om macros? Ifall sånt går att använda eller är det helt ur bilden redan?

Jaja, ska sluta whina De lär få mina pengar iaf

Nån som vet ifall de nämnde nåt om rekommenderad hårdvara? Känns som ett lämpligt tillfälle att uppgradera när det släpps..

Visa signatur

Laddar upp lite spelvideos på Youtube
Livestreamar ibland på Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noxxer:

Håller också med.

http://i19.photobucket.com/albums/b181/jbarnesx/eq2.jpg

Visst får det gärna vara komplicerat, men jag ser inte riktigt poängen med macros då dessa snarare automatiserar saker? Sedan känns en massa långa cooldowns som man i princip trycker på CD rätt mossigt, ser hellre att man har mer abilities av CD och hela tiden måste välja vilken som passar situationen bäst.

Visa signatur

Permalänk
Geeks Gaming
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tycker det ser galet intressant ut. Ska prova landmark och sen blir det nog en månad med Next iaf sen när det släpps.