Permalänk
Medlem

Då ska man inte gå ut med 1-3 dagars leverans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GandalfX:

Då ska man inte gå ut med 1-3 dagars leverans.

Har beställt säkert 10 gånger på CDON det senaste året, enbart 1 gång har de inte levererat inom utsatt tid, då tog det 4 dagar. Senast var det 2st skärmar, kom på 2 dagar, och det var nu mitt under sommaren. Men visst, säger de 1-3 dagar så bör de hålla det, och blir det försening i leverans borde man få automtiskt besked om det. CDON har lite att utveckla när det gäller sina logistik/administrativa system helt klart, med tanke på att de har så många olika lager.

Permalänk
Medlem

Varför har ni så högt pris på följande produkt när andra leverantörer står och vippar på ~700:- ?
http://cdon.se/hemelektronik/chieftec_hi-fi_hm-03b_htpc_no_ps...

Hade varit smidigare att kunna köpa hela datorn ifrån er istället för bara komponenter och chassi från annan leverantör så därav min fråga.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Avstängd
Skrivet av subonez:

Jag måste vara trög, var alltså inte 15% på hela sortimentet av dator elektronik, max 5st? Dooohhhhoooo.... Ne då behåller jag nog mina pengar ett tag till.

Jag fick ett Asus MAXIMUS VI GENE för 1535:- så jag är både glad och tacksam för att dom ger oss swec medlemmar 15%

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd modererad ***

Jag har redigerat bort lite svordomar och raderat ett onödigt inlägg. Självklart får man framföra välgrundad kritik, men tänkt på att det är ett publikt forum där vi försöker leva upp till:

Citat:

§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.

/KimTjik

Permalänk
Medlem

Tycker inte alls om att fråga sånt här men behöver fler 7950 kort så jag tänker fråga ändå.

Kommer ni eller har ni möjlighet och matcha Pixmanias pris på Sapphire 7950 Vapor-x korten?

Länk till prisjakt här http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1379702

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

VARNING! SCAM!

Nu har jag alltid gillat CDON och handlat mycket. (Har handlat ca: 40gånger de senaste året för ett sammanlagt värde på ca 50kkr på olika användare) Men helvete vad jag föll pladask på huvudet.

Lång historia kort: KÖP INTE CDON+, de följer inte distansköpslagen eller praxis.

Lång historia kommer inom kort:
___________________________________________________________________________
Jag skulle beställa ett
Fractal Design R4 Chassi

Så när jag skulle betala såg jag CDON+ (199sek) i reklamen så dum som jag var så la jag med det. Jag använde mig av SWECLOCKERS rabatten på 15%, och priset hamnade på 942. Vid betalningen så gick allt bra, men när jag kom tillbaka till CDONs sida så sa den att ett tekniskt fel uppstått och jag kollade mitt kreditkort. Där hade pengarna dock redan reserverats/dragits.

Jag kontaktar därför CDONs support via chatten då det brukar gå snabbt och bra. Där ombads jag att beställa varorna på nytt och sedan så skulle rabattkoden suppoerten MANUELLT justera priset i efterhand.

När ordern är laggd så laddas dock sidan om och supportanslutningen bryts. Varpå jag kontaktar supporten igen. Supporten denna gången säger att jag inte får rabatten då den redan använts.

Vid detta laget orkar jag inte med mer, och ber därför vederbörander att annulera hela min order. Varpå han annulerar chassit dock ej CDON+. Varvid jag frågar om varför han inte annulerar hela ordern, då jag åberopar distansköpslagen. Han säger att enligt avtalet så kan jag inte 'ångra' CDON+. Mig veterligen så hade CDON förra året en dust med ARN/KO för att inte följa distansköpslagen och det gick inget vidare. Distansköpslagen är väl ganska klar när det gäller köp på distans.

De har helt enkelt lurat mig att köpa en vara, som jag inte får 'ångra'. Intressant hur vissa behandlar sina kunder. Som många förstått så handlar jag ofta saker hos dem, och rekommenderar dem ofta. Dock det verkar ju helt klart varit dumt...

Edit: Har nu skrivit privat meddelande till CDON här på forumet(mer utförligt), samt registrerat händelsen som vilseledande samt brott mot distansköpslagen hos KO. Tror inte det leder till något, men hoppas att det kan avskräcka någon att handla från CDON. Då de helt klart inte verkar gilla sina kunder.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk

När får ni in Team Xtreem Vulcan 4x4GB DDR3 1866MHz 1.65V igen? samt om det blir samma pris för dom igen?

Visa signatur

Det spelar ingen roll vad du säger, din Mac är fortfarande skit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Så när jag skulle betala såg jag CDON+ (199sek) i reklamen så dum som jag var så la jag med det. an annulerar chassit dock ej CDON+. Varvid jag frågar om varför han inte annulerar hela ordern, då jag åberopar distansköpslagen. Han säger att enligt avtalet så kan jag inte 'ångra' CDON+.

Vad är CDON+ ? Utökad garanti/försäkringstjänst?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Vad är CDON+ ? Utökad garanti/försäkringstjänst?

Skickades från m.sweclockers.com

http://cdon.se/cdon-p24610370

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Massa text

De har ju tagit upp följande i köpvilkoret som du godkänt när du lagt en beställning;

Citat:

9.5 CDON+ (CDON plus)
CDON+ erbjuds endast till privatkunder och inte till företagskunder. Medlemskapet gäller i 1 år från den dagen du köper ditt abonnemang. Medlemskapet är bindande och kan inte sägas upp i förtid.

- http://cdon.se/kundservice/k%c3%b6p-_och_leveransvillkor/

Sen om det är giltigt och hållbart att kunna binda en kund till en tjänst utan att kunden har viss ångertid kan jag inte svara på, men du godkände ändå deras avtal.

Ta det som en lärdom att alltid läsa igenom villkoren innan du beställer tjänster som ger dig förmåner. I detta fallet får du ju utan problem tillbaka de 199:- efter max 4 st. köp av datorrelaterade produkter (minsta frakt 49:-) enbart p.g.a att de blir fraktfria.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Avstängd

Abonnemang går ju även under Distans- och hemförsäljningslagen och du har 14 dagar på dig att ångra dig, dom kan villkora vad fan dom vill det gäller ändå inte över lagen.

http://www.konsumentverket.se/vara-omraden/privatekonomi/hush...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

De har ju tagit upp följande i köpvilkoret som du godkänt när du lagt en beställning;

- http://cdon.se/kundservice/k%c3%b6p-_och_leveransvillkor/

Sen om det är giltigt och hållbart att kunna binda en kund till en tjänst utan att kunden har viss ångertid kan jag inte svara på, men du godkände ändå deras avtal.

Ta det som en lärdom att alltid läsa igenom villkoren innan du beställer tjänster som ger dig förmåner. I detta fallet får du ju utan problem tillbaka de 199:- efter max 4 st. köp av datorrelaterade produkter (minsta frakt 49:-) enbart p.g.a att de blir fraktfria.

Skickades från m.sweclockers.com

Faktum kvarstår att jag av princip aldrig skulle godkänna någon butik som försöker avtala bort distansköplagen. Sedan står det inget om några speciella 'köpvilkor' vid det att man trycker in det vid utcheckning. Detta ser jag som kraftigt missledande då det borde helt klart tydligt stå det vid köp knappen. Efter man som jag och många andra beställt otaliga gånger från CDON och andra webbutiker, så utgår man ju från att distansköplagen är en självklarhet. Helt otroligt att folk skulle försvara sådana fasoner. Skulle ju vara som om en firma har uppdateringar på sin programvara dagligen och du måste varje gång klicka i att du accepterar deras ToS/EULA. Men en gång så ändrar de så att du accepterar ett år av straffarbete i deras Kinesiska sweatshop. Men hey, det stod ju i avtalet...

Skrivet av trollhattan:

Abonnemang går ju även under Distans- och hemförsäljningslagen och du har 14 dagar på dig att ångra dig, dom kan villkora vad fan dom vill det gäller ändå inte över lagen.

http://www.konsumentverket.se/vara-omraden/privatekonomi/hush...

Exakt vad jag åsyftade.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk

Fungerar CDON riktigt risigt för er också? Varannan gång jag trycker på en länk så timeoutar sidan och jag måste ladda om för att det ska funka. Har varit så i någon vecka nu och det känns ju lite vanskligt att lägga en beställning då eftersom man inte kan vara säker på hur ordern går iväg eller ej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fruktstund:

Fungerar CDON riktigt risigt för er också? Varannan gång jag trycker på en länk så timeoutar sidan och jag måste ladda om för att det ska funka. Har varit så i någon vecka nu och det känns ju lite vanskligt att lägga en beställning då eftersom man inte kan vara säker på hur ordern går iväg eller ej.

Ja, det är likadant här. Segt att ladda bilderna också!

Sen när man klickar på länkar till Cdon ibland så får man nåt error.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Helt otroligt att folk skulle försvara sådana fasoner.

Tror du missuppfattade mig. Jag försvarar inte CDON's beteende, jag anser också att de borde avbeställt CDON+ i samband med resten av beställning, menade mer bara att det står i deras köpvillkor men sen om det är giltigt är en helt annan sak. Försvarade inte utan enbart påpekade.

Sen om det av någon anledning inte går (Murphys lag) så får du som sagt tillbaka dina 199:- efter runt fyra st. köp men förstår irritationen om du verkligen inte vill ha "tjänsten" för du aldrig kommer handla från dem mer.

Skrivet av Bakgrund:

Ja, det är likadant här. Segt att ladda bilderna också!

Sen när man klickar på länkar till Cdon ibland så får man nåt error.

Funkar perfekt här för mig att kolla produkter och bilder, har suttit och kollat runt bland produkter senaste 30 minuterna. Antagligen nåt tillfälligt.. Har ni kanske samma internetleverantör ni två?

OfT: Vart är CDONs representant? Han har inte varit här och svarat på frågor eller PM på hela veckan. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk

Tjena, undrar om någon här skulle kunna hjälpa mig lite snabbt här.

Jag beställde en Steelseries Sensei RAW från CDON. Visade sig senare att musen inte alls fungerade, måste nog ha fått ett måndagsexemplar. (Den var defekt, alltså. Jittrade och hade sig. Testade med en rad olika musmattor.) Snackade lite med kundtjänst, de skickade ut en ny mus nästan direkt. Skall åka till postkontoret och lämna in den gamla imorgon. Fast nu undrar jag, står man själv för returen? Eller är CDON bussiga nog att bjussa på den? Använder mig utav "MyPack Return" klisterlappen som jag fick i originalpaketet (det gamla med den defekta musen) på det nya paketet med den gamla musen ilagd. För om man själv står för returen så är det nästan 100:- man måste punga ut med.. Vilket jag tycker är fyskam när man får hem en vara som är defekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plutoniumxx:

Tjena, undrar om någon här skulle kunna hjälpa mig lite snabbt här.

Jag beställde en Steelseries Sensei RAW från CDON. Visade sig senare att musen inte alls fungerade, måste nog ha fått ett måndagsexemplar. (Den var defekt, alltså. Jittrade och hade sig. Testade med en rad olika musmattor.) Snackade lite med kundtjänst, de skickade ut en ny mus nästan direkt. Skall åka till postkontoret och lämna in den gamla imorgon. Fast nu undrar jag, står man själv för returen? Eller är CDON bussiga nog att bjussa på den? Använder mig utav "MyPack Return" klisterlappen som jag fick i originalpaketet (det gamla med den defekta musen) på det nya paketet med den gamla musen ilagd. För om man själv står för returen så är det nästan 100:- man måste punga ut med.. Vilket jag tycker är fyskam när man får hem en vara som är defekt.

Nej du borde inte stå för frakten. När jag var i samma sitts så kontaktade jag dem som sedan skickade med en ny fraktsedel tillsammans med ersättningsprodukten. Var dock ett år sedan så deras rutiner kan ha ändrats. Kontakta kundtjänst imorgon är mitt tips.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Skrivet av Electrix:

Nej du borde inte stå för frakten. När jag var i samma sitts så kontaktade jag dem som sedan skickade med en ny fraktsedel tillsammans med ersättningsprodukten. Var dock ett år sedan så deras rutiner kan ha ändrats. Kontakta kundtjänst imorgon är mitt tips.

Skickades från m.sweclockers.com

Hmmm... Alright...

Vet du när kundtjänsten öppnar? (Chatten) ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plutoniumxx:

Hmmm... Alright...

Vet du när kundtjänsten öppnar? (Chatten) ?

De har inga satta tider publicerat men idag när jag kollade fanns det en chatt tillgänglig runt 10-11 tiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Skrivet av Electrix:

De har inga satta tider publicerat men idag när jag kollade fanns det en chatt tillgänglig runt 10-11 tiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Okay, tackar så mycket!

Någon annan som vet något om det här med gratis retur om man har en defekt vara ????

Permalänk
Skrivet av Plutoniumxx:

Okay, tackar så mycket!

Någon annan som vet något om det här med gratis retur om man har en defekt vara ????

Jag har skickat tillbaka en del varor till cdon, och dom har alltid skickat en förbetald adresslapp till mej.

Permalänk
Skrivet av nokialogoshop:

Jag har skickat tillbaka en del varor till cdon, och dom har alltid skickat en förbetald adresslapp till mej.

En sådan här?

För det var den lappen jag fick med det gamla paketet, som jag slappade på det nya. Är det redan betalt och klart?? Behöver jag bara lämna in det imorgon och så skickas det iväg?

Permalänk
Skrivet av Plutoniumxx:

En sådan här?

http://gyazo.com/58c00496f15c92e118f84cd7f4a168e0.png
För det var den lappen jag fick med det gamla paketet, som jag slappade på det nya. Är det redan betalt och klart?? Behöver jag bara lämna in det imorgon och så skickas det iväg?

Jag vet inte om man kan använda den man får med, för varenda gång har dom skickat en ny lapp, dom ser dock lika ut, så borde ju gå att andvända

Permalänk
Medlem

La precis en beställning på CDON och fick efteråt en rabattkod;

"100 kr rabatt på Sport & Outdoor*

Tack för att du handlat på CDON.COM. Här kommer din rabattkod, värd 100kr, som du kan använda när du handlar Sport & Outdoor för över 500:-"

När slutade CDON skicka ut deras 50:- rabattkoder till valfri produkt (och inte låst till en viss kategori) efter att man gjort en beställning? :S

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plutoniumxx:

Tjena, undrar om någon här skulle kunna hjälpa mig lite snabbt här.

Jag beställde en Steelseries Sensei RAW från CDON. Visade sig senare att musen inte alls fungerade, måste nog ha fått ett måndagsexemplar. (Den var defekt, alltså. Jittrade och hade sig. Testade med en rad olika musmattor.) Snackade lite med kundtjänst, de skickade ut en ny mus nästan direkt. Skall åka till postkontoret och lämna in den gamla imorgon. Fast nu undrar jag, står man själv för returen? Eller är CDON bussiga nog att bjussa på den? Använder mig utav "MyPack Return" klisterlappen som jag fick i originalpaketet (det gamla med den defekta musen) på det nya paketet med den gamla musen ilagd. För om man själv står för returen så är det nästan 100:- man måste punga ut med.. Vilket jag tycker är fyskam när man får hem en vara som är defekt.

Med nya musen skickas en retursedel med, så var det iaf när jag hade en defekt vara och dom skickade ut en ersättningsprodukt.

Permalänk
Skrivet av JimmieSan:

Med nya musen skickas en retursedel med, så var det iaf när jag hade en defekt vara och dom skickade ut en ersättningsprodukt.

Jag fick tvärt om med min defekta vara, först fick jag en retursedel och när de fått min vara kom ersättningsvaran.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Plutoniumxx:

Tjena, undrar om någon här skulle kunna hjälpa mig lite snabbt här...Text

Alla mina returlappar jag fått av CDON har varit förbetalda. Dock har jag fått skriva ut lapparna själv och och ny produkt har skickats när posten registrerat att den defekta varan har lämnats in hos ett postombud.

Permalänk
Medlem

När börjar deras stora rea som det talats om, då de ska sälja ut sitt lager?

Permalänk
Medlem
Skrivet av svampbob:

När börjar deras stora rea som det talats om, då de ska sälja ut sitt lager?

De har reor titt som tätt redan... Sommarrean slutar ju imorgon tex:
http://cdon.se/?utm_source=v32majorSE&utm_medium=newsletter&u...

Inte alls säkert att det blir en specifik "bränn hela lagret" rea misstänker jag..

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.