Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Skrivet av Murloc:

Det sved i plånboken, men jag köpte mig en Dell u3014 som jag hämtade ut idag. Verkade vara en trevligt skärm tills jag testade den för Backlight Bleeding. Aldrig sett värre, och då har jag ändå haft två andra skärm med kraftig BLB.

Jag vann alltså inte lotteriet.

Hej Murloc

Jeg er ked af at høre, at din skærm har et stort problem med BLB.

Hvis du sender mig en privat besked, med servicetag og billede af skærmen, ser jeg meget gerne på saqen.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem

Så ser min nya Dell.

Skrivbord med bleeding: http://www.ladda-upp.se/bilder/cfwvrwhiopllo/

Svart bild: http://www.ladda-upp.se/bilder/wautnpoazznhw/

Frågan är vad man kan göra nu? Vad säger ni andra?

Visa signatur

AMD Ryzen 3950X, G.SKill Trident Z Neo 128GB / 3600MHz C16
Gigabyte X570 AORUS MASTER
Gigabyte AORUS M.2 NVMe Gen4 SSD / 1TB
Samsung 970 EVO Plus series SSD 2TB M.2, Samsung SSD 860 QVO 4TB
Operativsystem är - OpenSuse Thumbelweed Linux!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Szajda:

Så ser min nya Dell.

Skrivbord med bleeding: http://www.ladda-upp.se/bilder/cfwvrwhiopllo/

Svart bild: http://www.ladda-upp.se/bilder/wautnpoazznhw/

Frågan är vad man kan göra nu? Vad säger ni andra?

Du har två alternativ:
1. Spela panellotteri med Dell och be om en ny skärm; det finns ingen garanti för att den nya kommer vara bättre då Dell inte anser att skärmen faktiskt är defekt (men nog fan är den det..).

2. Om du har möjlighet, lämna tillbaka till butik och be om pengarna tillbaka.

3. Lev med faktumet att du har en dyr men defekt skärm.

Jag har redan sagt det, men jag återupprepar: Dell har skitkvalité på sina skärmar. Visst, det kan vara så panelerna som de får av LG är dåliga men det är fortfarande Dell som säljer defekta produkter.

Permalänk
Medlem

Well just nu kollar jag med Dell om det finns Rev A03 som tydligen ska adressera bleeding och glow på skärmarna. Problemet är bara att vi inte riktigt vet om Rev A03 har släppts eller inte. Det finns indikationer på Dells forum att Rev A03 finns eller är på G.

Jag tänker testa med Rev A03 och se om det blir bättre annars blir det retur och pengarna tillbaka. Tack och lov så har man köpt produkten på InWarehouse som har 45 dagars ångerrätt

Min andra skärm en Rev A02 maj. Skärmen är något bättre än min förra skärm som var en Rev A01 mars. Dock är bleeding väldig dåligt samt att Glow är för extremt så att det påverkar arbetet.
Jag inväntar besked från Karin på DellCare hur det är med Rev A03 om den existerar eller ej.

Visa signatur

AMD Ryzen 3950X, G.SKill Trident Z Neo 128GB / 3600MHz C16
Gigabyte X570 AORUS MASTER
Gigabyte AORUS M.2 NVMe Gen4 SSD / 1TB
Samsung 970 EVO Plus series SSD 2TB M.2, Samsung SSD 860 QVO 4TB
Operativsystem är - OpenSuse Thumbelweed Linux!!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Szajda:

Well just nu kollar jag med Dell om det finns Rev A03 som tydligen ska adressera bleeding och glow på skärmarna. Problemet är bara att vi inte riktigt vet om Rev A03 har släppts eller inte. Det finns indikationer på Dells forum att Rev A03 finns eller är på G.

Jag tänker testa med Rev A03 och se om det blir bättre annars blir det retur och pengarna tillbaka. Tack och lov så har man köpt produkten på InWarehouse som har 45 dagars ångerrätt

Min andra skärm en Rev A02 maj. Skärmen är något bättre än min förra skärm som var en Rev A01 mars. Dock är bleeding väldig dåligt samt att Glow är för extremt så att det påverkar arbetet.
Jag inväntar besked från Karin på DellCare hur det är med Rev A03 om den existerar eller ej.

Tillverkar Dell sina skärmar själva eller har dom någon underleverantör som tillverkar dom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Tillverkar Dell sina skärmar själva eller har dom någon underleverantör som tillverkar dom?

Som jag förstår det så tillverkar Dell sina egna skärmar, dock inte panelerna det gör LG.

Visa signatur

AMD Ryzen 3950X, G.SKill Trident Z Neo 128GB / 3600MHz C16
Gigabyte X570 AORUS MASTER
Gigabyte AORUS M.2 NVMe Gen4 SSD / 1TB
Samsung 970 EVO Plus series SSD 2TB M.2, Samsung SSD 860 QVO 4TB
Operativsystem är - OpenSuse Thumbelweed Linux!!!

Permalänk
Medlem

Rev A03 verkar finnas i US men bara som utbytes skärmar.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem

Det har nu gått ca en månad sedan senaste inlägget i denna tråd.
Jag är på gång att köpa en 30-tummare.

Hur har det gått för er med problem? Har ni fått nya felfria skärmar eller är loppet kört?

Blev det något med Rev A03?

Permalänk
Medlem
Skrivet av khol:

Det har nu gått ca en månad sedan senaste inlägget i denna tråd.
Jag är på gång att köpa en 30-tummare.

Hur har det gått för er med problem? Har ni fått nya felfria skärmar eller är loppet kört?

Blev det något med Rev A03?

Jag väntar på en tredje ersättningsskärm på grund av att alla exemplar jag erhållit har lidit av kraftig backlight bleeding, så jag kan tyvärr inte rekommendera den även om det är en trevlig skärm om man bortser från bleeding problemet.

Angående Rev A03 så skrev Dells representant här på forumet till mig att Rev A03 möjligen ska komma till Europa i november, men hon var inte säker på datumet. Sen så verkar den nya revisionens huvudsakliga syfte vara att fixa något scanline problem, om backlight bleeding blir bättre vet jag ej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murloc:

Jag väntar på en tredje ersättningsskärm på grund av att alla exemplar jag erhållit har lidit av kraftig backlight bleeding, så jag kan tyvärr inte rekommendera den även om det är en trevlig skärm om man bortser från bleeding problemet.

Låter som en otrevlig historia detta. Beklagar !

Är det här problem på alla tillverkade skärmar, men att vissa väljer att leva med det eller inte märker felen, eller är det ett visst antal procent som är drabbade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av khol:

Låter som en otrevlig historia detta. Beklagar !

Är det här problem på alla tillverkade skärmar, men att vissa väljer att leva med det eller inte märker felen, eller är det ett visst antal procent som är drabbade?

Vet ej, har ingenting att grunda ett svar till den frågan på.

Permalänk
Medlem

Köp U3011 istället, skärmen är helt underbar och har ccfl istället för led.

Permalänk

Det är fruktansvärt mycket BLB. Det borde du kunna byta ut. Min u3011 är kolsvart. Har man betalat så mycket pengar för en skärm borde du kunna byta ut den.

Frågan är bara om det blir bättre.... Har läst på andra siter att denna skärm har väldigt mycket backlight bleeding.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Har varit tyst i denna tråd ett tag nu.
Betyder det att Dell har fått ordning på allt och att detta är en kanonskärm med köpläge?

Permalänk
Medlem

Har inga problem med mina 3 iaf.
Fattar inte att någon skulle klaga på backlit led och föredra ccfl....
Jag har nog dessutom rev 00.
Börjar undra om inte en del tror att betraktningsvinkeln mot nedre hörnen på skärmar är bleeding. Testa titta rakt framifrån i hörnen och se om det ser bra ut.
Har själv tagit en helsvart bild och testat, alla 3 skärmar felfria.

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Medlem

Mitt problem var scanlines men det skall vara fixar i rev 03 vad jag vet

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

(Litet tråd-nekromanti, hokus pokus.)

Är en, av ovidkommande själ lagom, glad ägare av en u3014 rev A03.
Skärmen presterar färgåtergivning väldigt väl, vilket var ett av de stora skälen till att den införskaffades (tillsammans med ALLA DESSA PIXLAR), men i och med att denna skärm faktiskt är min andra (då originalköpet var av en Rev A02)får det att svida i hjärnkontoret att båda exemplaren har visat sig vara ytterst givmilda med baklyset.

Jag har inte haft möjligheterna att jämföra u3014 (utöver mellan de ovan nämnda utgåvorna) med andra skärmar i samma prisklass, så faktumet att BLB är så tydligt gör mig aningen bitter.

Såg en diskussion över på den amerikanska (internationella) sidan om just detta; http://en.community.dell.com/support-forums/peripherals/f/352... som kan fungera som motvikt i ämnet.

Är den nordiska avdelningen av samma hållning som den amerikanska? Är standarden unison?
Måste ock slå slag för supporten (där jag var i kontakt med en Emma för extremt snabba och trevliga svar.)

Visa signatur

Main: ROG XI Hero|i9 9900K| 2080ti| m.2 970 256x2 RAID0|16GB DDR42133|
HTPC: STRIX H270I|i5 6400|8GB DDR4|1050 Ti|

Permalänk
Skrivet av emer:

(Litet tråd-nekromanti, hokus pokus.)

Är en, av ovidkommande själ lagom, glad ägare av en u3014 rev A03.
Skärmen presterar färgåtergivning väldigt väl, vilket var ett av de stora skälen till att den införskaffades (tillsammans med ALLA DESSA PIXLAR), men i och med att denna skärm faktiskt är min andra (då originalköpet var av en Rev A02)får det att svida i hjärnkontoret att båda exemplaren har visat sig vara ytterst givmilda med baklyset.

Jag har inte haft möjligheterna att jämföra u3014 (utöver mellan de ovan nämnda utgåvorna) med andra skärmar i samma prisklass, så faktumet att BLB är så tydligt gör mig aningen bitter.

Såg en diskussion över på den amerikanska (internationella) sidan om just detta; http://en.community.dell.com/support-forums/peripherals/f/352... som kan fungera som motvikt i ämnet.

Är den nordiska avdelningen av samma hållning som den amerikanska? Är standarden unison?
Måste ock slå slag för supporten (där jag var i kontakt med en Emma för extremt snabba och trevliga svar.)

Hej emer

På denne type paneler kan man opleve at skulle acceptere en mindre smule bleed, hvilket er indenfor branche standarden. Dog plejer vi at sige, at dette ikke skal kunne ses tydeligt ved brug i normal kontor belysning.

Såfremt din skærm lider af meget bleed, og dette er meget synligt ved normal kontorsbelysing, må du meget gerne sende mig en privat besked med servicetag & billder, så ser jeg gerne nærmere på sagen.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DellCare:

Hej emer

På denne type paneler kan man opleve at skulle acceptere en mindre smule bleed, hvilket er indenfor branche standarden. Dog plejer vi at sige, at dette ikke skal kunne ses tydeligt ved brug i normal kontor belysning.

Såfremt din skærm lider af meget bleed, og dette er meget synligt ved normal kontorsbelysing, må du meget gerne sende mig en privat besked med servicetag & billder, så ser jeg gerne nærmere på sagen.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Tack för det snabba svaret.
Jag är just nu i samtal med er Svenska avdelning om att byta ut skärmen då jag funnit två döda pixlar på den, men om BLB fortsätter vara ett problem kommer jag att dubbelkolla med er huruvida jag bara är känslig eller ej.

Visa signatur

Main: ROG XI Hero|i9 9900K| 2080ti| m.2 970 256x2 RAID0|16GB DDR42133|
HTPC: STRIX H270I|i5 6400|8GB DDR4|1050 Ti|

Permalänk
Skrivet av emer:

Tack för det snabba svaret.
Jag är just nu i samtal med er Svenska avdelning om att byta ut skärmen då jag funnit två döda pixlar på den, men om BLB fortsätter vara ett problem kommer jag att dubbelkolla med er huruvida jag bara är känslig eller ej.

Super, jeg håber I finder frem til en acceptabel løsning snarest, men skulle der være nogen spørgsmål, er du naturligvis altid velkommen til at kontakte mig her på siden.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.