Xbox One fungerar utan Kinect

Permalänk
Medlem

Snacka om att vända på en femöring flera gånger om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Svårt situation, vad än MS gör är det fel numera.
De får inte göra fel, de får inte göra rätt och de för inte ändra sig.
Folk som säger sådant använder just MS produkter, det är det fina i det hela, billiga ursäkter finns ju alltid.
Ditt argument ovan är långsökt och ännu en vinkling som du inte vet något om.

Jag säger inte att MS har gjort rätt eller är felfria, men jag anser att de får göra hur de vill och sen hur den färdiga produkten är en helt annan femma.
Det är deras jobb att gör oss intresserad av deras konsol, antingen är vi intresserade av produkten eller inte helt enkelt.
Det är upp till MS om de vill tjäna pengar, du har inget att förlora om du inte är intresseras av produkten.

Det beror förståss på hur man ser på saker, men det jag tycker, personligen alltså, är att det som MS gör "rätt" nuförtiden är snarare en produkt av att de rättar till sådant som folk klagar på.

För att det ska bli rätt från början är det bra om man lyssnar på vad communityt tycker innan man lanserar en produkt. Det spelar ingen större roll vad slutprodukten blir om det är ett resultat av att man har backat från vad som från början var idiotier, utan då framstår det bara som att man fiskar efter att verka som ett företag som lyssnar på feedback.

Sedan angående att köra Microsofts produkter... Ja, jag har Windows 7 och har testat Windows 8 och 8.1 extremt ingående. Men vad spelar det för roll?

Om jag påstår att en ost med arsenik är en dum idé framstår du i det här fallet som han som frågar "hur kan du veta det när du inte har smakat?" Om de sedan ändrar sig och tar bort arseniken så gör inte det dem till hjältar precis.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Fast det känns dumt att inte ha den ikopplat när man betalt 1000 kr extra för den.

Dethär kommer dock inte få mig att köpa någon Xbox (eller PS4 för den delen)

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svensktiger:

Helt klart så verkar XB1 vara betydligt viktigare för MS än vad W8 är.
Dom har ju backat på snart allt som kunderna inte vill ha i XB1 medans dom fortfarande envist försöker trycka på oss MUI i W8.

Modern UI*. MUI är språkpaket till windows.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Nordman:

Okej få se nu.

DRM / Inget begagnat = 180
Indiespel / Ingen egenpublicering = 180
Inget Headset = 180
Kinect alltid inkopplat = 180

180 + 180 + 180 + 180 = 720

Vänta lite nu, XBOX 720? Var allt detta planerat redan från början?!

Och sedan när MS backar med allt så kör vi 720/720=ONE

Visa signatur

Jag har ingen TV, video, tv-box, radio, läsplatta eller dator. Jag har en gammal telefon som bara går att ringa och skicka SMS.

Permalänk
Medlem

Härligt MS! Nu börjar det bli bättre o bättre det här. Sneglade väldigt mkt på PS4 förut, men nu känns det mer o mer frestande för Xbox One. Inte minst me tanke på att FM4 ser helt otroligt sjukt bra ut. Vroom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det beror förståss på hur man ser på saker, men det jag tycker, personligen alltså, är att det som MS gör "rätt" nuförtiden är snarare en produkt av att de rättar till sådant som folk klagar på.

För att det ska bli rätt från början är det bra om man lyssnar på vad communityt tycker innan man lanserar en produkt. Det spelar ingen större roll vad slutprodukten blir om det är ett resultat av att man har backat från vad som från början var idiotier, utan då framstår det bara som att man fiskar efter att verka som ett företag som lyssnar på feedback.

Sedan angående att köra Microsofts produkter... Ja, jag har Windows 7 och har testat Windows 8 och 8.1 extremt ingående. Men vad spelar det för roll?

Om jag påstår att en ost med arsenik är en dum idé framstår du i det här fallet som han som frågar "hur kan du veta det när du inte har smakat?" Om de sedan ändrar sig och tar bort arseniken så gör inte det dem till hjältar precis.

Mer som att MS förtroende sjunker för varje gång de ändrar på sina beslut.

Visa signatur

Jag har ingen TV, video, tv-box, radio, läsplatta eller dator. Jag har en gammal telefon som bara går att ringa och skicka SMS.

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

De får inte göra fel, de får inte göra rätt och de för inte ändra sig. ---
Det är upp till MS om de vill tjäna pengar, du har inget att förlora om du inte är intresseras av produkten.

Det ironiska är att MS fuckar upp just för att de överdriver i sin jakt på pengar.

Win8 suger för Microsoft vill avsluta PC:n och byta till mobila devices där man har online-abonnemang och hyr sin mjukvara (exv Office 365, som ersätter MS Office), för det är otroligt mycket lönsammare än den nuvarande modellen.

XBOne sög/suger för att Microsoft ville tvinga på användarna online DRM (för att hindra begagnatförsäljning som Microsoft inte tjänar pengar på, och tvinga användarna att använda Microsoft Store där Microsoft får 30% av priset), ville tvinga på folk kinect (antagligen för att kunna använda kinecten till att skräddarsy vilken reklam som skickas till användarna).

De har backat i fråga om XBOne för att där finns det en allvarlig konkurrent, Playstation 4, som kan skada försäljningen av XBOne. De har inte backat ifråga om Win8, för där finns det ingen seriös konkurrent utan konsumenterna måste förr eller senare helt enkelt bita i det sura äpplet.

Jag var en MS fanboy på Gates tid, men efter att han lämnade Microsoft har det blivit industrins kanske mest vidrigt cyniska företag (det har tillochmed lyckats gå om Sony i vidrighet), och det glädjer mig oerhört att konsumenterna faktiskt inte verkar acceptera att Microsoft skiter på dem.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk

Det ät väll bra att dom lyssnar på va folk säger men också något fegt att dom inte står för vad dom sagt från början.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av endnoy:

Mer som att MS förtroende sjunker för varje gång de ändrar på sina beslut.

Du menar att de hade haft ett högre förtroende om de stått fast vid sina ursprungliga tankar kring XB1?

Det tror inte jag. Snarare är det så att de fått ett gott betyg om de haft bra beslut från början, och halvdåligt nu eftersom de lanserat idéer de tvingats backa på, men absolut sämst betyg lär de fått om besluten stod fast. Konsolen hade ju för bövelen varit i det närmaste oanvändbar.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

nu får dom göra om paketen så man inte behöver köpa kinect med i paketet..det är nått jag ALDRIG har använt..och kommer ALDRIG att använda..så varför skulle jag då vilja betala för nått som ska stå o damma..hmm..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Hur troligt tror ni det är att de släpper en variant an One utan kinect för exakt samma pris eller lägre än ps4?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Tack Microsoft, Du fick nog precis en köpare iaf (mig), Detta störde jag mig mer på än att den skall va ansluten mot nät

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk
Avstängd

Bra!

Jag gillar Kinect, men jag gillar inte ideén om något krav om att den alltid ska vara på.

Sensorns IR-sändare måste dock däremot ändå alltid vara påslagen?
Varför är det så?
Vad exakt gör IR-sändaren och hur kan den missbrukas?

Permalänk
Medlem

Så jävla uselt av Microsoft. Att de ens försökte med grejer som det här bevisar ju att de inte är i någon särskild kontakt med verkligheten. Lite oroväckande att företag inte längre bryr sig om sina kunders privatliv.

Det är hursomhelst helt irrelevant. Introduktionspriset ligger fortfarande €100 över PlayStation 4, som dessutom är en överlägsen plattform rent hårdvarumässigt. Sånt sticker i ögonen, även om skillnaderna är små.

Visa signatur

"Is man merely a mistake of God's? Or God merely a mistake of man's?" ~Friedrich Nietzsche

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

"Du Steve, jag har kommit på värsta grejen! Vi lanserar en konsoll och hittar på massa grejer som kommer reta eventuella köpare till vansinne, sedan backar vi på punkt efter punkt och då kommer folk tycka att vi är snälla företaget som lyssnar på våra kunders kritik!"

Genious!

Precis min tanke också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Du menar att de hade haft ett högre förtroende om de stått fast vid sina ursprungliga tankar kring XB1?
[...]
Konsolen hade ju för bövelen varit i det närmaste oanvändbar.

Du får gärna utveckla, försöker förstå mig på den andra sidan.

Visa signatur

"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."

Permalänk
Medlem

Någon som läst något om man kommer kunna använda nya Xone kontrollen till PC?

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av epple:

Du får gärna utveckla, försöker förstå mig på den andra sidan.

Jag tillhör de som ogillar DRM och sådant. Ett spel som jag har köpt ska jag kunna ta med mig och spela hos polare, utan att dennes konsol nödvändigtvis har uppkoppling mot internet just då. XB1 i orginalutförande hade blivit allderles för mycket "vi äger våra kunder och när de köper ett spel så är det endast rätten att spela på en konsol med just det exemplaret, men vi tar ändå 600 spänn för det" över det hela.

Jag han inte köpt en konsol sedan SNES, mycket på grund av att det mer och mer går mot ett "vi äger kunden"-tänk.

Om grundtanken hade varit att skapa bra produkter som folk älskar till ett rimligt pris, så visst. Men nu är grundtanken att folks beteendemönster är ett sätt att tjäna pengar och privatlivets helgd är inget man drar sig för att tulla på.

Det är väl ungefär så jag tänker.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av rektor:

Vad exakt gör IR-sändaren och hur kan den missbrukas?

Det är Kinectens rörelsedetektor, den använder IR laser till att skapa en tredimensionell karta av rummet och spåra alla rörelser. Med kamera och mikrofon avstängd kan kinecten inte riktigt spionera eftersom rörelsesensorn inte har tillräcklig upplösning för att identifiera folk, men Microsoft får i alla fall veta hur många som är i rummet när vilket TV-program visas, så de kan skräddarsy reklam till hushållet.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk

Microsoft kommer vända tillbaka på alla punkter så fort de som förhandsbokat betalt sina konsoller. Det här är bara för att öka förhandsbokningar så de inte ska få lika mycket smisk av aktieägarna.

Microsoft kan inte hålla sig till vad som gagnar deras kunder, kolla på Xbox Live Gold bara. Tro mig, alla som använder Xbox kommer MS att våldföra sig på, precis som det alltid varit.

Visa signatur

"As I went up the stair, I met a man who wasn't there
He wasn't there again today, I wish, I wish he'd go away"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

Det är Kinectens rörelsedetector, den använder IR laser till att skapa en tredimensionell karta av rummet och spåra alla rörelser. Med kamera och mikrofon avstängd kan kinecten inte riktigt spionera eftersom rörelsesensorn inte har tillräcklig upplösning för att identifiera folk, men Microsoft får i alla fall veta hur många som är i rummet när vilket TV-program visas, så de kan skräddarsy reklam till hushållet.

Känner de av om man tejpar för sensorn också?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte riktigt varför det har blivit ett sådant ramaskri kring Xbox Ones "begränsningar". Att det inledningsvis var sagt att man behövde ansluta den till Internet med 24 timmars mellanrum kan jag väl till viss del hålla med om att det var puckat, men hur ofta lider man av total avsaknad av Internetuppkoppling år 2013? Vissa länder har det visserligen sämre ställt än oss med IT-infrastruktur, men ändå.

Att Kinect skulle agera någon form av spionenhet tycker jag däremot bara är löjligt. Att de sedan vill komma bort från begagnade spel förstår jag till 100% och jag tycker nästan bara att det vore fint om fysiska spelbutiker försvann då det är en kvarleva från gårdagen.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Känner de av om man tejpar för sensorn också?

Säkert, men Microsoft säger nu (för bara nån timme sedan) att de kommer att tillåta att man fimpar IR-sensorn också, vilket jag antar betyder att Xboxen kommer att fungera även med en tejpbit över IR-sensorn.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Det va la bra att vi slipper det

Dock känns det som dom försöker rädda Xbox One, då dom har gjort väldigt mycket som folk inte gillade och nu försöker rädda.

Problemet är att det redan är försent. I princip alla jag känner vet vad MS från första början tänkte med konsolen
med alla krav och allt, men det är få som faktiskt sitter och läser nyheter om sånt här (inte bara i Sverige)
alltså har dom fortfarande uppfattningen att One är rena skräppaketet. Tyvärr MS, men ärr läker inte, så är det bara.

Permalänk
Medlem

Ett steg i helt rätt riktning, man får bara hoppas att det inte är för sent!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

Säkert, men Microsoft säger nu (för bara nån timme sedan) att de kommer att tillåta att man fimpar IR-sensorn också, vilket jag antar betyder att Xboxen kommer att fungera även med en tejpbit över IR-sensorn.

Om man nu kan fimpa kamera, mikrofon, och ir-sensor... Varför inte bara låta folk koppla ur eländet helt? Och om det är så att man har ett spel som "kräver" den så... Ja då får man väl koppla in den igen.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Någon som läst något om man kommer kunna använda nya Xone kontrollen till PC?

Under 2014 nån gång.
http://www.ign.com/articles/2013/08/12/xbox-one-controller-pc...

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Bra. Xbox One har sakta men säkert gått från helt otänkbar till tänkbar.

Synd att det inte gnälldes det minsta på Sony när de beslutade att kräva onlineavgift. Onlineavgiften på Xbox One och PS4 är den främsta anledningen för mig att inte skaffa någon av konsolerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Om man nu kan fimpa kamera, mikrofon, och ir-sensor... Varför inte bara låta folk koppla ur eländet helt? Och om det är så att man har ett spel som "kräver" den så... Ja då får man väl koppla in den igen.

Citat:

tar bort kravet på att rörelsesensorn Kinect måste vara inkopplad för att använda Xbox One. Även när sensorn är inkopplad kommer användare kunna stänga av den och funktioner som förlitar sig på röst, video och gester. Sensorns IR-sändare förblir däremot påslagen

stog ju från första början att den inte behöver vara inkopplad men att den kan vara det men en avstängingsmöjlighet också finns.

Eller är det jag som är för dum för att läsa en text?