Xbox One fungerar utan Kinect

Permalänk
Medlem
Skrivet av emahex:

"Kravet på Kinect fanns till för att spelutvecklare skulle kunna utnyttja sensorn på bästa möjliga sätt. Utan kravet på plats är det därför sannolikt att spel inte kommer använda Kinect lika mycket som det först var planerat och att det inte blir en lika central del i Xbox One som Microsoft hoppats på."

Detta känns ju som något tagit helt ur luften, det ända microsoft säger är att kinect kan vara avstängs/urkopplad så länge man inte använder ett spel som kräver kinect. Faktum kvarstår dock att alla xbox1 är utrustade med kinect så finns fortfarande ingen anledning till att spelutvecklare skulle dra sig för att implementera kinectfunktioner i sina spel.

Tycker det är fel att komma och hojta om att detta är "en till180-graders vändning", det ända de har gjort är en smidig uppdatering för folk som är rädda för att bli filmade av ms.

Jepp, taskig journalistik helt enkelt. Fakta är att som det står nu så kan man inte köpa en Xbox One utan kinect. Dvs, det finns ingen anledning att utvecklare inte skulle använda Kinect då alla kommer få den med sin konsoll. Att det skulle kunna komma en version av Xbox utan Kinect är helt tagit ur luften. Lite mer objektivitet i artiklarna tack! Att Kinect kravet togs bort känns mer som det är gjort för o lugna folk som tror att dom blir övervakade av NSA (um, inte riktigt klurat ut varför dom skulle va intresserade av o se vad jag gör i mitt vardagsrum =), samt om Kinecten skulle pajja o att man då inte skulle kunna spela spel som inte använder kinect.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Blir lite irriterad på att läsa folks reaktioner på detta... Det är väl bra att dom lyssnar på kunderna och då ändrar på det kunderna misstyckte?
Visst, man kan ju se det så att det var "marknadsförings trick" om att dom ska verka bra... Men ni tror inte mer det r att dom ville testa något nytt? Satsa... fick dåliga reaktioner och då ändrar sig så att kunderna ska vara nöjda?

Och allt tjat om att Xbox 1 bara blir en 360 med bättre grafik... Vasd är inte ps4? (vad är det som är så himla extremt nytt på ps4'an?)
Ps3 va väl bara uppdaterad ps2, wii u r uppdaterad wii, 360 uppdaterad xbox orginal...
Xbox one försökte väl ändra på mycket för en gång skull (ungefär som wii gjorde jämfört mot gamecube)

Om inget företag försöker sig på något nytt så kommer utveckligen stå stilla, eller ja enbart förbättra det vi har.
Sen är det ju självklart att alla nya ideer inte är uppskattade.
Men blir väl roligt o se nästa generation om Sony kommer ut med "måste alltid vara uppkopplad, osv" och folk kommer hylla dom för "oh vad smart, ja vem har inte internet?" osv..
Verkar som microsoft får ta massa skit för allt dom försöker sig på...

Är väl lite som Apple och andra smartphones... om apple kommer med en idé så blir den väl hyllad hur bra/dålig den än är?

Ingen av konsolerna imponerar på mig för att deras prestanda är dålig. Jag hade velat se mer nya saker tex. spel på USB-minnen istället för skivor. Hade de haft 5 usb-portar där framme hade man kunnat haft 6 spel inkopplade samtidigt.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Skrivet av lolflakes:

Ingen av konsolerna imponerar på mig för att deras prestanda är dålig. Jag hade velat se mer nya saker tex. spel på USB-minnen istället för skivor. Hade de haft 5 usb-portar där framme hade man kunnat haft 6 spel inkopplade samtidigt.

blueray skivor vs usb-minnen

mindre volym check
mindre vikt check
billigare per enhet check
billigare per GB check
likvärdig/bättre läshastighet till ett bättre pris check

varför spel på USB minnen? En tredjedel/hälften av priset på spelet kommer gå till själva lagringen/distributionen av det.

Och troligtvis skulle de varit read-only. Tänk på allt plastskräp..

Förvisso kommer cdskivor i plastfodral, men det skulle väl ett USB-minne också göra.

Frågan är också varför vi ens diskuterar detta. Distribution via internet är självklart bätte än båda dessa alternativ.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk
Skrivet av lolflakes:

Ingen av konsolerna imponerar på mig för att deras prestanda är dålig. Jag hade velat se mer nya saker tex. spel på USB-minnen istället för skivor. Hade de haft 5 usb-portar där framme hade man kunnat haft 6 spel inkopplade samtidigt.

Prestanda är dålig? Är ju rätt många gånger bättre än 360/ps3?
USB-minnen? ;s en tom dvd-skiva kostar i dagens läge typ 20.-? och ett usb minne kostar 150.-? ungefär.
Köper du storpack av skivor kan du få DL-dvd skivor för ännu billigare antar jag? Och usb-minnen mot 100.- antar ajg?

Så usb blir 100.- dyrare per styck grovt räknat. Och antagligen mycket "krångligare" att mass producera än skivor antar jag.
Internet distrubition är ju 1000ggr bättre. Sen skivor för dom som har segt internet / inget internet

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Xbox One, även med lite av det tunga lasset bortkastat, styr fortfarande olycksbådande mot isberget. Jag, samt de som faktiskt har lite koll, kommer inte gå på båten igen, för ni kommer säkert göra en 180 graders sväng igen med era "löften".

Permalänk
Medlem

Om jag hänger med rätt har MS alltså gjort en 180 allting där de var "sämre" än Sony, förutom (hittills i varje fall) priset?

- Snabbare GPU lovas (dock inte lika snabb som PS4:an ändå)
- DRM blir inget krav
- Kinect blir inget krav även om man måste köpa med hårdvaran
- Always online blir inget krav

Have I missed something? På sitt sätt bra MS faktiskt lyssnar och korrigerar kritiken. Å andra sida mycket dåligt av dem att inte kunna förutspå denna skit-storm.

Jag ser ingen anledning att köra XBONE framför PS4:an. Kravet på Kinect hade faktiskt kunnat resulterat i en annorlunda spelupplevelse även om hårdvaran på maskinen är sämre än konkurrensen. Nu försvinner nog det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sprite:

Jisses, har du/ni ens läst vad Microsoft skrev?
IR'n som fortfarande är igång är enbart för passthrough/blaster så att man skall kunna styra tv/förstärkare med fjärrkontroller via Kinect.

"Any functionality that relies on voice, video, gesture or more won’t work. We still support using it for IR blasting in this mode."

http://en.wikipedia.org/wiki/Infrared_blaster

Jag måste fråga... Varför vill du titta på TV genom en konsol, när det går lika bra utan?

Här kan man snacka om information till Microsoft att skräddarsy reklam till dig.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Om jag förstod Nelsons presentation rätt så måste man fortfarande ha Kinect inkopplad men det finns ett "off"-läge i inställningarna där den inte samlar in någon som helst information.

Visa signatur

STRIX B550-E | 5600X | ASUS 3080 TUF
Define S | Noctua NH-D15 | SeaSonic Focus+ 750W | LG 32GP850
X2HR | ATH-50X | WH1000XM3 | iFi Zen DAC 2.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Jag måste fråga... Varför vill du titta på TV genom en konsol, när det går lika bra utan?

Här kan man snacka om information till Microsoft att skräddarsy reklam till dig.

What?

Du har ju en HDMI-IN på xbox one för att ansluta eventuell förstärkare eller kabelbox. Då kan man flytta undan allt på sin tv-bänk till ett skåp t.ex och endast ha Kinect framme för att ta emot IR signalerna från dosan och skicka vidare till förstärkare/tv/kabelbox and whatnot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syntheslizer:

Om jag förstod Nelsons presentation rätt så måste man fortfarande ha Kinect inkopplad men det finns ett "off"-läge i inställningarna där den inte samlar in någon som helst information.

Nej, det var inte Major Nelson, utan Marc Whitten och det står i slutet av hans uttalande "That said, like online, the console will still function if Kinect isn’t plugged in, although you won’t be able to use any feature or experience that explicitly uses the sensor."

Permalänk
Skrivet av havoc:

Om något borde det här meritera applåder och inte en mur av klagomål?

Ingen imponeras av någon som gör det rätta bara för att de tvingats till det.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

Ingen imponeras av någon som gör det rätta bara för att de tvingats till det.

De gjorde rätt från början.. tyvärr har allt gråt lätt till att deras försök att vara innovativa inte höll för att det blev för mycket hat.

Permalänk
Skrivet av emahex:

De gjorde rätt från början.. tyvärr har allt gråt lätt till att deras försök att vara innovativa inte höll för att det blev för mycket hat.

Va...? De gjorde precis ingenting rätt från början och det de gör nu för att fixa det ändrar knappast något. Samt att de typ straffar oss för att vi gnällde..

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmörBacon:

Va...? De gjorde precis ingenting rätt från början och det de gör nu för att fixa det ändrar knappast något. Samt att de typ straffar oss för att vi gnällde..

Det är ju precis detta jag menar, "Det gjorde ingenting rätt från början" och "de det gör nu för att fixa ändrar knappat något".
Detta är ju inget annat än subjektivt hat, finns inget objektivt i det hela.

Folk klagade på att man var tvungen att ha internetuppkoppling samt att kinect spionerade på än.
Sen när det tog bort dessa krav blir folk gnälliga ändå?

Själv har det inte gått en dag de senaste åren (bortsätt semester) som jag åtminstone varit uppkopplad mot internet en gång, så jag ser inte problemet. Snarare fördelarna med att slippa hålla på att byta cd-skiva när man kör olika spel. Det tycker jag är utveckling åt rätt håll.
De vill göra xboxen till en integrerad del i mediaskåpet så att man kan förlita sig på en box och låta de andra gömma sig.

MS försökte göra något nytt istället för en xbox360 med bättre grafik, men förändring är jobbigt för folk...

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Håhåjaja. Hade man varit 10 bast och inte vetat bättre utan varit inställd på att skaffa en Xbone eller Playstation 4 så hade man gått o undrat hur man skulle göra.

Fast nu är man PC spelare så det är underhållande o se alla turer runt detta

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Håhåjaja. Hade man varit 10 bast och inte vetat bättre utan varit inställd på att skaffa en Xbone eller Playstation 4 så hade man gått o undrat hur man skulle göra.

Fast nu är man PC spelare så det är underhållande o se alla turer runt detta

Va duktig du är som är så vuxen att du bara spelar på PC... nåt som är lite mer moget dock är att förstå att vissa spel gör sig bättre på vissa plattformar och därför kör man alla varianter istället... men eftersom du tydligen vill prata om PC gaming i en tråd som handlar om Xbox one och kinect så är du förmodligen inte så jättemycket äldre än de 10 bast som du pratade om... 11?

Permalänk
Medlem
Skrivet av emahex:

Det är ju precis detta jag menar, "Det gjorde ingenting rätt från början" och "de det gör nu för att fixa ändrar knappat något".
Detta är ju inget annat än subjektivt hat, finns inget objektivt i det hela.

Folk klagade på att man var tvungen att ha internetuppkoppling samt att kinect spionerade på än.
Sen när det tog bort dessa krav blir folk gnälliga ändå?

Själv har det inte gått en dag de senaste åren (bortsätt semester) som jag åtminstone varit uppkopplad mot internet en gång, så jag ser inte problemet. Snarare fördelarna med att slippa hålla på att byta cd-skiva när man kör olika spel. Det tycker jag är utveckling åt rätt håll.
De vill göra xboxen till en integrerad del i mediaskåpet så att man kan förlita sig på en box och låta de andra gömma sig.

MS försökte göra något nytt istället för en xbox360 med bättre grafik, men förändring är jobbigt för folk...

Tycker du på allvar att deras drakoniska DRM-policy var något bra? Tycker du att regionslåsningen var bra? Och tycker du verkligen att Kinect-kravet, en enhet som inte tillför ett skit för annat än dansspel, var en bra ide?

Det finns inget som hindrar MS idag från att ta bort kravet på att byta DVD och installera spelet på konsolen. MS vill göra X1 till en s.k SmartTV vilket många människor idag redan har, det är alltså inget nytt eller revolutionerande. Sen ska vi inte ens tala om det rent patetiska med att presentera en konsol med utbud av tjänster som bara fungerar, och för den delen intresserar, enbart USA marknaden. Lägg till detta deras Gold-system där man lägger tredjepartsmjukvara, som tex Netflix, bakom en paywall förr kunna "nickel n`dime" av kunderna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Tycker du på allvar att deras drakoniska DRM-policy var något bra? Tycker du att regionslåsningen var bra? Och tycker du verkligen att Kinect-kravet, en enhet som inte tillför ett skit för annat än dansspel, var en bra ide?

Det finns inget som hindrar MS idag från att ta bort kravet på att byta DVD och installera spelet på konsolen. MS vill göra X1 till en s.k SmartTV vilket många människor idag redan har, det är alltså inget nytt eller revolutionerande. Sen ska vi inte ens tala om det rent patetiska med att presentera en konsol med utbud av tjänster som bara fungerar, och för den delen intresserar, enbart USA marknaden. Lägg till detta deras Gold-system där man lägger tredjepartsmjukvara, som tex Netflix, bakom en paywall förr kunna "nickel n`dime" av kunderna.

DRM är väll i teorin aldrig bra och någonstans måste man ju dra gränsen, dock tycker jag att "bara" behöva logga in en gång var 24h är acceptabelt. MS vill väll göra lixom steam att släppa ut spelen "i molnet" och detta var deras metod för att fortfarande ha kontroll över licenserna. Steam kräver ju uppkoppling varje gång man loggar in. Nog för att det säkert skulle finnas bättre sätt att göra det på men jag gillar det ändå. Har hänt allt för många gånger att man tappar bort cd-skivor efter ett tag.

När de kommer till regionslåsning har jag ingen åsikt, det påverkar inte mig så har inget att säga varken bu eller bä, men begränsningar är aldrig bra.
När det kommer till kinect tycker jag ärligt talat att tjafset är larvigt. Kinecten begränsar inte spelet på något sätt, den ger bara nya möjligheter. Precis lika löjligt som om folk skulle klaga över att ps4 har ett kraftigare grafikkort "buhu, alla spel kommer ändå vara optimerade för att klara xbox1 så man kunde dra ner på grafikkortet och släppt en billigare ps4". Jag ser i alla fall hoppfullt på att de kan göra bättre saker när kinect är ett krav. Dock finns det risk att bli besviken som med wii där jag tycker alla spel är en gimmick för deras rörelsesensor.

När de kommer till alla olika tv-tjänster så visst, de suger att inget funkar för oss i Sverige, men man kan ju hoppas att de fixar saker i ett senare skede, annars går ju konsolen fortfarande att spela på, likt ps4

Sen är det självklart girigt att de lägger netflix bakom gold, med tanke på att det går att se gratis på 5000 andra teknikprylar man redan har i hemmet. Har sony det gratis är de ju tummen upp till dem.

Du kanske inte tycker det är så revolutionerande, men jag gillar i alla fall att de försöker förnya spelkonsollen. Alla extrafunktioner gör den inte på något sätt sämre på att köra tv-spel, så är man fortfarande bara ute efter att spela så klarar den fortfarande av det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emahex:

DRM är väll i teorin aldrig bra och någonstans måste man ju dra gränsen, dock tycker jag att "bara" behöva logga in en gång var 24h är acceptabelt. MS vill väll göra lixom steam att släppa ut spelen "i molnet" och detta var deras metod för att fortfarande ha kontroll över licenserna. Steam kräver ju uppkoppling varje gång man loggar in. Nog för att det säkert skulle finnas bättre sätt att göra det på men jag gillar det ändå. Har hänt allt för många gånger att man tappar bort cd-skivor efter ett tag.

Du behöver inte koppla upp dig mot Steam servrarna varje gång.. Du kan väl köra Offline mode i 2 veckor om inte mer. En smartare metod hade varit att man redan från början lagt till ett system där man kan (tillfälligt om så önskas) registrera CD-nyckeln och därmed också installera spelet på den interna hårddisken. Vill du sedan sälja spelet eller ge bort spelet så är det bara att avregistrera nyckeln. Eller att man gör som GoG.com och inte har något DRM-skydd alls och fortfarande får spel sålda.

Skrivet av emahex:

När de kommer till regionslåsning har jag ingen åsikt, det påverkar inte mig så har inget att säga varken bu eller bä, men begränsningar är aldrig bra.

Det var ju extra kul att de hade Witcher 3 utvecklarna CD Projekt uppe på scenen på E3..... Konsolen skulle inte ens fungera i Polen där utvecklarna kommer ifrån. Sen har det varit vanligt ända sedan tv/datorspelens begynnelse med regionsbegränsingar (se Nintendo). Det var inte till förrän ganska nyligen som många tillverkare och studios släppte dessa idiotiska begränsningar.

Skrivet av emahex:

När det kommer till kinect tycker jag ärligt talat att tjafset är larvigt. Kinecten begränsar inte spelet på något sätt, den ger bara nya möjligheter. Precis lika löjligt som om folk skulle klaga över att ps4 har ett kraftigare grafikkort "buhu, alla spel kommer ändå vara optimerade för att klara xbox1 så man kunde dra ner på grafikkortet och släppt en billigare ps4". Jag ser i alla fall hoppfullt på att de kan göra bättre saker när kinect är ett krav. Dock finns det risk att bli besviken som med wii där jag tycker alla spel är en gimmick för deras rörelsesensor.

Nu jämför du äpplen och päron. Det kraftigare grafikkortet i PS4 skulle inte på något sätt påverka spelen negativt, vilket Kinect har haft en historia av att göra. Valfri recension av Steel Battalion: Heavy Armo, Star Wars Kinect, DisneyWorld etc.. Sättet som MS och utvecklarna har valt att implementera Kinect funktionerna på har en tendens att störa spelarna. Att tända ljusen på en biograf är ingen dålig liknelse.

Skrivet av emahex:

När de kommer till alla olika tv-tjänster så visst, de suger att inget funkar för oss i Sverige, men man kan ju hoppas att de fixar saker i ett senare skede, annars går ju konsolen fortfarande att spela på, likt ps4

Frågan är väl då varför man spenderade hela reveal eventet med att visa upp dessa fantastiska funktioner när de bara fungerar på en väldigt liten marknaden. De var (och är fortfarande inte) förövrigt inte särskilt tydliga med att dessa bara skulle fungera i USA.

Skrivet av emahex:

Sen är det självklart girigt att de lägger netflix bakom gold, med tanke på att det går att se gratis på 5000 andra teknikprylar man redan har i hemmet. Har sony det gratis är de ju tummen upp till dem.

Varför skulle det vara acceptabelt bara för att 5000 andra prylar i mitt hem kan visa Netflix? Så långe som Netflix inte använder sig av MS infrastruktur för att förmedla tjänsten så bör den inte heller ligga bakom en paywall.

Skrivet av emahex:

Du kanske inte tycker det är så revolutionerande, men jag gillar i alla fall att de försöker förnya spelkonsollen. Alla extrafunktioner gör den inte på något sätt sämre på att köra tv-spel, så är man fortfarande bara ute efter att spela så klarar den fortfarande av det.

Visst så länge de kan lägga till funktioner som inte försämrar spelupplevelsen och som dessutom går snabbare att göra med kontrollern. Detta har de dock inte kunnat visa upp under senaste generation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Du behöver inte koppla upp dig mot Steam servrarna varje gång.. Du kan väl köra Offline mode i 2 veckor om inte mer. En smartare metod hade varit att man redan från början lagt till ett system där man kan (tillfälligt om så önskas) registrera CD-nyckeln och därmed också installera spelet på den interna hårddisken. Vill du sedan sälja spelet eller ge bort spelet så är det bara att avregistrera nyckeln. Eller att man gör som GoG.com och inte har något DRM-skydd alls och fortfarande får spel sålda.

Senast jag spelar i offline på steam så finns inga sparningar så att säga att de går lira i 2 veckor är väll en sanning med en nypa salt
Men självklart hade det varit bättre om de fanns sätt att registrera och avregistrera spel, själv har jag tänkt ut flera sätt jag tycker hade funkat bättre, nu vet jag dock inte hur svåra det är att implementera. Men när det komemr till att ha DRM som de tänkt sig innan eller som det är nu hade jag fortfarande valt de tidigare alternativet.

Skrivet av m0rk:

Nu jämför du äpplen och päron. Det kraftigare grafikkortet i PS4 skulle inte på något sätt påverka spelen negativt, vilket Kinect har haft en historia av att göra. Valfri recension av Steel Battalion: Heavy Armo, Star Wars Kinect, DisneyWorld etc.. Sättet som MS och utvecklarna har valt att implementera Kinect funktionerna på har en tendens att störa spelarna. Att tända ljusen på en biograf är ingen dålig liknelse.

Nu är det inte riktigt äpplen och päron. Precis som att du menar att utvecklarna bara har änvänt kinect för att göra störande funktioner skulle man med den extra beräkningskraften kunna göra onödiga explotioner på skärmen som bara gör allt omöjligt att se och på så sätt förstör. Nu var det kanske lite absurt och i praktiken går det ju knappt att missbruka extra beräkningskraft, men på samma sätt vill jag påpeka att ha kinect är inget som begränsar konsolen på något sätt. Den ger bara nya möjligheter, tyvärr kanske det är som du säger att det enbart implementeras störande extramoment. Men eftersom kinect till 360 bara är ett extratillägg tror jag inte det är någon som försökt göra ett seriöst spel med seriösa funktioner

Skrivet av m0rk:

Frågan är väl då varför man spenderade hela reveal eventet med att visa upp dessa fantastiska funktioner när de bara fungerar på en väldigt liten marknaden. De var (och är fortfarande inte) förövrigt inte särskilt tydliga med att dessa bara skulle fungera i USA.

Det var väll i america de vissa upp den?
Dom anser sig väll vara jordens mittpunkt så är inte jätte förvånad... men för övrigt var hela reveal eventet en medial katastrof ^^

Skrivet av m0rk:

Varför skulle det vara acceptabelt bara för att 5000 andra prylar i mitt hem kan visa Netflix? Så långe som Netflix inte använder sig av MS infrastruktur för att förmedla tjänsten så bör den inte heller ligga bakom en paywall.

Du missförstår mig, jag menade eftersom netflix ändå inte var något man exklusivt kunde se på en xbox och att det ändå är så lätt att gratis få fram på sin tv via en dator/smartphone/whatever så tycker jag det är girigt.

Skrivet av m0rk:

Visst så länge de kan lägga till funktioner som inte försämrar spelupplevelsen och som dessutom går snabbare att göra med kontrollern. Detta har de dock inte kunnat visa upp under senaste generation.

Om jag fattade det rätt så kan man koppla sin tv-box till xboxen och så behöver man bara ha xboxen kopplad till tvn, ingen big deal men tycker de smidar upp de hela. Men alla dessa extra funktioner har väll ändå inte gjort de krångligare att spela?

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av Dawen:

Va duktig du är som är så vuxen att du bara spelar på PC... nåt som är lite mer moget dock är att förstå att vissa spel gör sig bättre på vissa plattformar och därför kör man alla varianter istället... men eftersom du tydligen vill prata om PC gaming i en tråd som handlar om Xbox one och kinect så är du förmodligen inte så jättemycket äldre än de 10 bast som du pratade om... 11?

Värst vad du tog åt dig då ^^

Jag delger min ärliga åsikt att det är skoj o se alla turer runt Xbone o PS4. Plus att jag känner att står över sånt när jag är PCspelare

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]