Xbox One fungerar utan Kinect

Permalänk
Medlem

Jag tror Kinecten kommer vara en apbra grej till Oculus Rift, som PC-tillbehör alltså. Att se sina händer i VR, t.ex.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

stog ju från första början att den inte behöver vara inkopplad men att den kan vara det men en avstängingsmöjlighet också finns.

Eller är det jag som är för dum för att läsa en text?

Frågan gällde om man kommer kunna behålla den inkopplad OCH stänga av ir-sensorn. Det är något som är skumt här.

Helt urkopplad, vilket innebär att ALLT är avstängt: Helt OK.
Inkopplad men med allt avstängt, inklussive ir-sensor: Inte OK.

Hur är detta logiskt?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

nae, det får bli en Nintendo 64 istället

Permalänk
Medlem

Kan inte vara lätt att ha n0ll k0ll på marknaden....

Visa signatur

-- FubbHead

Permalänk
Medlem

Oj vad de ändrar sig, vet inte vad som gäller längre...

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Varför inte bara låta folk koppla ur eländet helt?

Det kanske man kan, jag vet inte exakt hur de tänkt sig, men jag misstänker att de kallt räknar med att bara ett par promille av användarna kommer att stänga av kamera/mik/rörelsedetektor.

Om de ser till att det blir lite besvärligt att stänga av dem (lägg avstängningen ett par menynivåer ner, gör beskrivningen lite oklar & skrämmande, och lite besvärligt att ha dem avstängda (konstanta varnings-popuper om att "vitala funktioner är avstängda" t.ex.), så kommer alla att låta kamera/mik/sensor vara på, och Microsoft kan ändå säga att de gett folk möjlighet att stänga av den.

Massor av företag (t.ex. Google med det nya Youtube-interfacet och Facebook med sina säkerhetsinställningar) använder den taktiken för att hindra en överväldigande majoritet av användarna från att stänga av impopulära funktioner.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem

Nu får de fan sluta att böja sig. Man tappar ju respekten, tro mig skulle aldrig köpa en konsoll har alltid gameat PC kommer alltid göra men om de böjer sig för alla saker de tänkt från början så tappar det ju allt. Stå på er lite för fan!

Visa signatur

"I may be wrong, but I'm not uncertain."
Robert Heinlein, Glory Road

Permalänk
Medlem

Först så var deras DRM skit ett måste som givetvis inte gick att ta bort... Backade från den iden...

Kinect var en av själva byggstenarna i konsolen och den fungerar inte utan... Backade från den iden...

Nu fattas de bara att det fullkomligt idiotiska inlåsningskravet (gold) för tredjepartmjukvara försvinner så kan man börja tänka på att köpa konsolen också....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

Det kanske man kan, jag vet inte exakt hur de tänkt sig, men jag misstänker att de kallt räknar med att bara ett par promille av användarna kommer att stänga av kamera/mik/rörelsedetektor.

Om de ser till att det blir lite besvärligt att stänga av dem (lägg avstängningen ett par menynivåer ner, gör beskrivningen lite oklar & skrämmande, och lite besvärligt att ha dem avstängda (konstanta varnings-popuper om att "vitala funktioner är avstängda" t.ex.), så kommer alla att låta kamera/mik/sensor vara på, och Microsoft kan ändå säga att de gett folk möjlighet att stänga av den.

Massor av företag (t.ex. Google med det nya Youtube-interfacet och Facebook med sina säkerhetsinställningar) använder den taktiken för att hindra en överväldigande majoritet av användarna från att stänga av impopulära funktioner.

Att skrämma folk till lydnad och underkastelse men låtsas att de har ett "val" har varit en framgångsrik taktik i alla tider, så det låter inte otroligt, men det är sorgligt att det med rätt juridiskt hokuspokus är fullt lagligt att lura folk.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

Hur troligt tror ni det är att de släpper en variant an One utan kinect för exakt samma pris eller lägre än ps4?

Skickades från m.sweclockers.com

Inte troligt alls.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Inte troligt alls.

Jag tror det kommer men kanske när den varit ute på marknaden några månader. I alla fall om de säljer färre än sony.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag tror det kommer men kanske när den varit ute på marknaden några månader. I alla fall om de säljer färre än sony.

Till lägre pris? Knappast troligt. Till samma pris? Kanske men fortfarande så vet man inte angående MS. De kanske får för sig att det är piratkopierare som inte köper deras konsoler?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Till lägre pris? Knappast troligt. Till samma pris? Kanske men fortfarande så vet man inte angående MS. De kanske får för sig att det är piratkopierare som inte köper deras konsoler?

Inte helt otroligt om den blir billigare med tanke på att Xbox 360 alltid (vad jag vet) legat några hundralappar under motsvarande ps3.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Inaktiv

Kameraövervakning snart i ett hem nära dig – XBOX 9000.

Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll vad Microsoft ändrar och försöker pracka på. PC master race, fast nu håller ju Microsoft på att förstöra det också med allt skit i W8.

Visa signatur

Chassi: NZXT H440 | MB: 97S SLI KRAIT EDITION | GPU: GTX 780 | CPU: i5 4690k | SSD: Samsung 840 250GB | PSU: Corsair RM 750W | Mus: Logitech G502 Proteus Core | Tangentbord: CM Storm QuickFire Rapid I | Hörlurar: ATH-M50| Mic: Blue Yeti | Speakers: Bose Companion 2 Series |

Permalänk

Bra att MS tar åt sig och ändrar på saker och ting. Dock känns MS ganska svaga just nu då de ändrat mer eller mindre allting som va tänkt från början och efter deras försök att ha full kontroll på sina användare så har nog många redan tappat intresset för MS och Xbox One.

Om man bortser från allt annat och fokuserar enbart på konsolen så verkar det som Xbone och Ps4 nu är likvärdiga.

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk

Blir lite irriterad på att läsa folks reaktioner på detta... Det är väl bra att dom lyssnar på kunderna och då ändrar på det kunderna misstyckte?
Visst, man kan ju se det så att det var "marknadsförings trick" om att dom ska verka bra... Men ni tror inte mer det r att dom ville testa något nytt? Satsa... fick dåliga reaktioner och då ändrar sig så att kunderna ska vara nöjda?

Och allt tjat om att Xbox 1 bara blir en 360 med bättre grafik... Vasd är inte ps4? (vad är det som är så himla extremt nytt på ps4'an?)
Ps3 va väl bara uppdaterad ps2, wii u r uppdaterad wii, 360 uppdaterad xbox orginal...
Xbox one försökte väl ändra på mycket för en gång skull (ungefär som wii gjorde jämfört mot gamecube)

Om inget företag försöker sig på något nytt så kommer utveckligen stå stilla, eller ja enbart förbättra det vi har.
Sen är det ju självklart att alla nya ideer inte är uppskattade.
Men blir väl roligt o se nästa generation om Sony kommer ut med "måste alltid vara uppkopplad, osv" och folk kommer hylla dom för "oh vad smart, ja vem har inte internet?" osv..
Verkar som microsoft får ta massa skit för allt dom försöker sig på...

Är väl lite som Apple och andra smartphones... om apple kommer med en idé så blir den väl hyllad hur bra/dålig den än är?

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk

Den sista 180 lär ju bli att dom inte lanserar den alls?

Visa signatur

//Tobbe A.K.A -=[warper]=-

Permalänk
Medlem

Förstår inte problemet, ni gnäller alltså för att en produkt blir öppnare och en tillverkare som lyssnar på synpunkter utifrån?
Det var en ny upplevelse måste jag säga.

Förövrigt är det väl produkten som faktiskt levereras som är intressant inte någon hypotetisk som vi sitter och diskuterar innan lansering?

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Skrivet av havoc:

Förstår inte problemet, ni gnäller alltså för att en produkt blir öppnare och en tillverkare som lyssnar på synpunkter utifrån?
Det var en ny upplevelse måste jag säga.

Förövrigt är det väl produkten som faktiskt levereras som är intressant inte någon hypotetisk som vi sitter och diskuterar innan lansering?

MS slog oss ansiktet flera gånger! Nu när vi inte vill vara deras vänner och mottaga NSA kinect-övervakning och DRM, så klappar de oss på kinden och säger förlåt!
Där har du problemet

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Still, ps4.

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Frågan gällde om man kommer kunna behålla den inkopplad OCH stänga av ir-sensorn. Det är något som är skumt här.

Helt urkopplad, vilket innebär att ALLT är avstängt: Helt OK.
Inkopplad men med allt avstängt, inklussive ir-sensor: Inte OK.

Hur är detta logiskt?

Det kanske var det du menade, men inte vad du skrev
"Varför inte bara låta folk koppla ur eländet helt?"

Permalänk
Medlem

Blir nog en bojkott på Xbox one för min del, dom har ändrat så mycket nu så jag vet inte varken vad som är ut eller in. Nä Microsoft ni förlorade mitt förtroende vid lanseringen och det har inte blivit bättre.

Skrivet av Herr Nordman:

Okej få se nu.

DRM / Inget begagnat = 180
Indiespel / Ingen egenpublicering = 180
Inget Headset = 180
Kinect alltid inkopplat = 180

180 + 180 + 180 + 180 = 720

Vänta lite nu, XBOX 720? Var allt detta planerat redan från början?!

Vart kommer 180 ifrån?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bananas2thebeat:

Det är Kinectens rörelsedetektor, den använder IR laser till att skapa en tredimensionell karta av rummet och spåra alla rörelser. Med kamera och mikrofon avstängd kan kinecten inte riktigt spionera eftersom rörelsesensorn inte har tillräcklig upplösning för att identifiera folk, men Microsoft får i alla fall veta hur många som är i rummet när vilket TV-program visas, så de kan skräddarsy reklam till hushållet.

Aha.
Tycker det är ganska fult att dom tvingar folk att ha på IR kameran.
Folk har ju rätt till privatliv och integritet, det bör inte dom inkräkta på.
Hoppas att folk börjar täcka IR kameran med någon duk.

Permalänk
Medlem

Nu har Microsoft gjort så många 180 att de måste bli helt snurriga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Nu är redan MUI "Magic User Interface" från 1993 till Amiga och nu på senare år är det portat till PowerPC och är default GUI till MorphOS och klonat till AROS. Så Amiga använde förkortningen runt 7 år innan MS använde sig av det och används som sagt fortfarande på aktuella entusiast operativsystemen MorphOS "och" AROS.

Amiga äger, 10-20 år innan dom andra fanns på marknaden. Syd bara att det finns så lite av dom dessa dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

MS slog oss ansiktet flera gånger! Nu när vi inte vill vara deras vänner och mottaga NSA kinect-övervakning och DRM, så klappar de oss på kinden och säger förlåt!
Där har du problemet

Och det skulle alltså vara bättre om dom inte backade och körde enligt den första linjen?
Om något borde det här meritera applåder och inte en mur av klagomål?

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Skrivet av som99:

Nu är redan MUI "Magic User Interface" från 1993 till Amiga och nu på senare år är det portat till PowerPC och är default GUI till MorphOS och klonat till AROS. Så Amiga använde förkortningen runt 7 år innan MS använde sig av det och används som sagt fortfarande på aktuella entusiast operativsystemen MorphOS "och" AROS.

Knappast något ett företag som MS behöver bry sig om när de väljer förkortningar. Att förkorta Modern UI till MUI bli lite galet däremot när MS själva använder sig av den förkortningen till något annat.

Permalänk
Medlem

Nu tog dom sitt förnuft till fånga till slut. Nu blir det en box när dom kommer.

Visa signatur

I ate a clown once, he tasted funny :)

MB: Asus X99-A, GPU: Asus GTX980Ti, CPU: Intel 5820K, Ram: 16GB 2666Mhz, Ljud: Sound Blaster Z, Skärm: ASUS VG278H 120Hz., Datakunskap:Amatör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Frågan gällde om man kommer kunna behålla den inkopplad OCH stänga av ir-sensorn. Det är något som är skumt här.

Helt urkopplad, vilket innebär att ALLT är avstängt: Helt OK.
Inkopplad men med allt avstängt, inklussive ir-sensor: Inte OK.

Hur är detta logiskt?

Jisses, har du/ni ens läst vad Microsoft skrev?
IR'n som fortfarande är igång är enbart för passthrough/blaster så att man skall kunna styra tv/förstärkare med fjärrkontroller via Kinect.

"Any functionality that relies on voice, video, gesture or more won’t work. We still support using it for IR blasting in this mode."

http://en.wikipedia.org/wiki/Infrared_blaster