Är skyldig microsoft pengar, vet ej hur jag skall leverera dem!

Permalänk

Är skyldig microsoft pengar, vet ej hur jag skall leverera dem!

Jag känner mig lite osäkert om en sak och tänkte höra med er här för ingen i min bekantskapskrets kan något om dylika saker.

Införskaffade mig en ny mobil (Nokia Lumia 520) vid månadsskiftet. Hade haft telefonen ett tag och tänkte att jag skulle pröva att handla Angry birds från deras online store.
Sagt och gjort så gjorde jag det och Microsoft accepterade mitt kort och spelet var bara att ladda ner, dethär hände 7.8.2013.

11.8 så får jag ett mail av dem som det står att de inte kunnat dra pengarna från kontot och det ignorerar jag och tänker att det har int hunnit hända något ännu.

Sedan går det till den 13.8 och jag får ett nytt där de säger att de inte fått pengarna. Nu tar jag kontakt med deras support, pratar med nån som jag iallafall får uttrycket av att inte alls förstår vad det handlar om och tar saken väldigt lätt, misstänkte att det var någon sommarjobbare men jag vet ju inte säkert.
De gav som förslag att kolla att alla mina uppgifter stämmer och de gör de, Steam accepterar samma uppgifter så de funkar. Hon var medveten om att jag hade ett Visa Debit kort och hon verkade iallafall inte ha det som något problem.

Men jag inser ju nu att de inte kommer att kunna få ut några pengar från det eftersom det högst antagligen beror på att det e ett Debit kort och samtidigt blir jag lite orolig när de inte får sina pengar (0,99€) och deras support tar det så lätt. Inte vet jag om det e jag som e överparanoid men jag känner mig lite osäker med att vara skuld ett stort företag som Microsoft pengar även fast de är frågan om struntsummor.

Nu funderar jag hur jag skall gå tillväga? Skall jag bara låta det ligga o hoppas på att det blir glömt (det är bara automat mail som kommer ännu) eller borde jag ta itu med det? Och hur i så fall? Jag har 400MS points på Live kontot som de kan använde men det lyssnade inte ens supporten på...

Bör jag var orolig? Finns här eventuellt någon som jobbar/har haft och göra med liknande saker som kan ge tips? Tänkte gå till banken imorgon å höra om de har förslag.

Kan ju tillägga att jag bor i Finland om det hjälper upp något...

Tack!

Visa signatur

FX-6350 @4Ghz | R9 380 Dual-x | 8GB DDR3 | Gigabyte GA97A - DS3P | Corsair TX 650W 80+

Permalänk
Medlem

Kräver de dig inte på några pengar ska det nog inte vara några problem.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk

Om det inte är så att du skojar (trollar) för att detta ska bli en rolig historia...så...

1. De har accepterat betalning via ditt kort.
2. Du har kontaktat supporten och erbjudit dig att betala på annat sätt.

alltså har du gjort ditt bästa för att betala, personligen skulle jag bara glömma alltihopa och se till att jag har ett kort som funkar nästa gång jag tänker köpa något.

men om det känns jobbigt och du är lite nojig så skriv ett mail till supporten och förklara ovanstående, så får de väl skicka en pappersfaktura till dig om de verkligen vill ha sina pengar...

mvh

Daniel

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte hur köpet kunde gå igenom om de inte kunde dra pengarna. Varför skulle det inte gå med betalkort jämte varför skulle kreditkort vara bättre?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

är du säker på att ditt betalningsalternativ är korrekt angivet i store? skall ju bekräftas på något sätt har jag för mig? om så är borde du väl ha ditt på det torra, du har ju inte gjort något fel. Råkade själv ut för lite strul när mitt angivna kort gick out of date och jag skulle ansluta ett annat kort. Vilket du iochförsig borde kunna göra?

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Avstängd

Dom skickar nog en lapp hem åt dig om dom vill ha sin 0,99€, vilket jag tvekar.
Från pargas är du också...stackars människa värre håla får man söka

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Traktor_APA:

Jag känner mig lite osäkert om en sak och tänkte höra med er här för ingen i min bekantskapskrets kan något om dylika saker.

Införskaffade mig en ny mobil (Nokia Lumia 520) vid månadsskiftet. Hade haft telefonen ett tag och tänkte att jag skulle pröva att handla Angry birds från deras online store.
Sagt och gjort så gjorde jag det och Microsoft accepterade mitt kort och spelet var bara att ladda ner, dethär hände 7.8.2013.

11.8 så får jag ett mail av dem som det står att de inte kunnat dra pengarna från kontot och det ignorerar jag och tänker att det har int hunnit hända något ännu.

Sedan går det till den 13.8 och jag får ett nytt där de säger att de inte fått pengarna. Nu tar jag kontakt med deras support, pratar med nån som jag iallafall får uttrycket av att inte alls förstår vad det handlar om och tar saken väldigt lätt, misstänkte att det var någon sommarjobbare men jag vet ju inte säkert.
De gav som förslag att kolla att alla mina uppgifter stämmer och de gör de, Steam accepterar samma uppgifter så de funkar. Hon var medveten om att jag hade ett Visa Debit kort och hon verkade iallafall inte ha det som något problem.

Men jag inser ju nu att de inte kommer att kunna få ut några pengar från det eftersom det högst antagligen beror på att det e ett Debit kort och samtidigt blir jag lite orolig när de inte får sina pengar (0,99€) och deras support tar det så lätt. Inte vet jag om det e jag som e överparanoid men jag känner mig lite osäker med att vara skuld ett stort företag som Microsoft pengar även fast de är frågan om struntsummor.

Nu funderar jag hur jag skall gå tillväga? Skall jag bara låta det ligga o hoppas på att det blir glömt (det är bara automat mail som kommer ännu) eller borde jag ta itu med det? Och hur i så fall? Jag har 400MS points på Live kontot som de kan använde men det lyssnade inte ens supporten på...

Bör jag var orolig? Finns här eventuellt någon som jobbar/har haft och göra med liknande saker som kan ge tips? Tänkte gå till banken imorgon å höra om de har förslag.

Kan ju tillägga att jag bor i Finland om det hjälper upp något...

Tack!

Hände mig något liknande för ett tag sedan. Eller rättare sagt var tvungen att spärra ett kort, gjorde dock ett köp utan att tänka så de inte kunde dra pengarna. Mejlade(eller om det var chat) deras support så la de till det nya kortet och drog pengaran från de och allt var bra igen.

Du kan låta det ligga(vad jag vet) MEN det kommer inte bli glömt och du kommer inte kunna köpa nya grejer med det kontot.

Permalänk
Medlem

Kan det vara så att ditt kort är stängt för utlandsköp?

Permalänk
Medlem

Ofta dom bryr sig om 0.99. Jag köpte en skit app för 40kr som jag var missnöjd med och dom gav tbx pengarna omgående.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Skaffa giltigt kreditkort och fixa skulden, ifall du inte gör det kommer ditt Live-konto att bli bannat (ifall du bryr dig)

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk

Okej jag har undersökt saken och tänkte pröva en sista gång innan jag ringer dem och den här gången gav jag dem mitt nya kort (har två för tillfället i bruk när banken har skickat ut nya kort som är delvis PIN lösa) och det kortet fungerade där men tydligen inte mitt gamla och då är det frågan om samma funktioner och avtal på korten men inte samma kortnummer.
Ja jag är säker på att mitt äldre kort inte fungerade, prövade många gånger uppdatera informationen.
Nu står det ialla fall att pengar farit iväg så nu är det bara å vänta och se och hoppas på att det går vägen. Men tack för hjälpen och att nån nu iallafall funderade på problemet Tack!

Skrivet av WongFeiHung:

Från pargas är du också...stackars människa värre håla får man söka

Tog mig 20 år att inse det Sen flyttade jag till Ekenäs

Visa signatur

FX-6350 @4Ghz | R9 380 Dual-x | 8GB DDR3 | Gigabyte GA97A - DS3P | Corsair TX 650W 80+