Permalänk
Medlem

Vad för kontorsstol borde man skaffa sig?

Yo, Swec! Kort och gott känner jag att det börjar bli dags att byta ut min gamla trotjänare Verner från IKEA. Väldigt nöjd med stolen, men den börjar bli gammal och avsaknden av nackstöd är stor eftersom jag är relativt lång. Därför letar jag nu efter en ny stol! Priset spelar ingen större roll, men den ska helst inte kosta mer än 3000~.

Mina krav i övrigt är kort och gott att en person på 193 cm ska kunna sitta rakt i stolen och ändå kunna luta huvudet mot nackstödet, typ.

Har tittat lite grann på Markus från IKEA som verkar helt okej och det lutar nog mest åt den just nu, men det handlar nog mest om att jag helt enkelt inte har hittat några alternativ ännu.

Så... överraska mig, Sweclockers! Kom med förslag!

Tack,

//Pontus

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Yo, Swec! Kort och gott känner jag att det börjar bli dags att byta ut min gamla trotjänare Verner från IKEA. Väldigt nöjd med stolen, men den börjar bli gammal och avsaknden av nackstöd är stor eftersom jag är relativt lång. Därför letar jag nu efter en ny stol! Priset spelar ingen större roll, men den ska helst inte kosta mer än 3000~.

Mina krav i övrigt är kort och gott att en person på 193 cm ska kunna sitta rakt i stolen och ändå kunna luta huvudet mot nackstödet, typ.

Har tittat lite grann på Markus från IKEA som verkar helt okej och det lutar nog mest åt den just nu, men det handlar nog mest om att jag helt enkelt inte har hittat några alternativ ännu.

Så... överraska mig, Sweclockers! Kom med förslag!

Tack,

//Pontus

Yo mannen. Köp en riktig super-mega-yo stol istället för Ikea, Jysk eller likn. skit. Ta en titt på RH-stolen, Kinnarps eller likn. proffsstolar. Är dock dyra så kanske en bra beg. stol kan vara ett alternativ.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Du borde kolla på begagnade stolar, företag byter dem efter några få år och då är det mycket stol för pengarna!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Du borde kolla på begagnade stolar, företag byter dem efter några få år och då är det mycket stol för pengarna!

Låter för krångligt. Begagnat är inte riktigt min grej heller.

Skrivet av Kent:

Yo mannen. Köp en riktig super-mega-yo stol istället för Ikea, Jysk eller likn. skit. Ta en titt på RH-stolen, Kinnarps eller likn. proffsstolar. Är dock dyra så kanske en bra beg. stol kan vara ett alternativ.

Låter ju fett, men vad för något tänkte du? Tittade lite på Kinnarps webbsida och några såg visserligen intressanta ut men jag är lite osäker på vad jag tycker om den lilla utbukten i ryggstödet.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Låter för krångligt. Begagnat är inte riktigt min grej heller.

Låter ju fett, men vad för något tänkte du? Tittade lite på Kinnarps webbsida och några såg visserligen intressanta ut men jag är lite osäker på vad jag tycker om den lilla utbukten i ryggstödet.

Frågan är dock om du vill betala vad det kostar? En Kinnarps eller likn. är rätt så dyr 6000 och uppåt. Det är dock extremt svårt att rekommendera en stol utan du måste testa själv. Finns ju Kinnarps butiker i Stockholm där du kan provsitta.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Det är ju rätt mycket pengar, ja. Får åka in till deras butik och provsitta och se om det är värt att lägga så mycket pengar på.

Innan jag gör det så får ni jättegärna fortsätta tipsa om bra kontorsstolar!