Permalänk
Avstängd

Nokia Bandit

Det ser ut som Nokia släpper en 6" tums phablet senare i år:
http://www.theverge.com/2013/8/19/4634424/nokia-bandit-window...

För stor för mina behov, men det finns säkert en marknad för dessa.
Är väl att jämföra den med Sony Xperia Z Ultra:
http://www.sonymobile.com/se/products/phones/xperia-z-ultra/

Permalänk
Medlem

Läckt render.

De som har tittat på olika läckta bilder har kommit fram till ungefär 170 mm.
Det är ungefär samma storlek som Samsung Mega 6.3, så Nokia's lur är alltså 0.3 tum mindre men har samma storlek på telefonen.

Nokia bör göra mer kompakta telefoner som inte har så mycket area som inte är dedikerat till skärmen. Den lär bli monstruöst tung också.

Permalänk
Medlem

Schmexig!

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Hoppas Nokia snart släpper en 7-tummare med WP8. Det där halvdana 5-6 tum är inget för mig. Gillar kvalitetskänslan i det Nokia gör nu, bara att gratulera Microsoft som köper Nokias mobildivision.

Annars kan man ju hoppas på en kamera lika bra som den dom har stoppat in i Lumia 925.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"bästa sättet att spara tid är att använda den"

Permalänk
Medlem

Nya bilder: http://www.theverge.com/2013/9/8/4708062/nokia-lumia-1520-pho...

Den ser riktigt bra ut. Kanterna är mer slimmade än på Nokias tidigare lumior.

Permalänk

Kanske vi ska sammanfatta rykten om Nokias nya mobil i phablet-klassen:

Namn, Nokia Lumia 1520
Skärm 6" med 1 920 x 1 080 i upplösning
Fyrkärnig Snapdragon 800 processor
2GB RAM
32GB inbyggt minne med möjlighet att utöka med microSD
Kamera på 20 Mp och Nokias PureViewteknik
Enormt batteri på 3400 mAH
Fyra HAAC microfoner
Operativsystem, Microsoft WP8 GDR3 med Nokias Bittersweet Shimmer.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem

En till bild. Ser väldigt stilren ut om denna stämmer.

En sak som värd att notera är bristen på utbuktning vid kameran.
Antingen så har de försökt få bort den eller så är bilden inte representativ.
Eller kanske de inte har faställt slutdesignen ännu, vilket skulle förklara varför de har skjutit fram launcheventet till 22 Oktober.

Permalänk
Medlem

En bild från sidan.

Ser något nedslimmad ut? Kanske bara vinkeln.

Permalänk
Skrivet av Umbrellas:

http://cdn.gsmarena.com/vv/newsimg/13/09/lumia-1520-white/gsm...

En till bild. Ser väldigt stilren ut om denna stämmer.

En sak som värd att notera är bristen på utbuktning vid kameran.
Antingen så har de försökt få bort den eller så är bilden inte representativ.
Eller kanske de inte har faställt slutdesignen ännu, vilket skulle förklara varför de har skjutit fram launcheventet till 22 Oktober.

Om man jämför med Lumia 1020 så lär denna ha mindre fysisk storlek på sensorn då den "bara" har 20 mp. Mindre sensor = kortare avstånd till lins = tunnare design. I teorin iaf...

Permalänk
Medlem

En ny officiellt render!

För övrigt så borde titeln ändras till Lumia 1520.
Jag som har ställt in mig på Nexus 5 är ändå lite intresserad av 1520 ändå. Nokia Lumia 1320 verkar bli en budgetmodell(den skulle vara en 5" high-end lur från början men det verkar inte ske), så då är 1520 plötsligt intressant igen.

Visst ser den snygg ut? Nokia har så snygga lurar.

Permalänk
Medlem

haha fan med den kan man ju dumpa ett par datorer här hemma och bara använda telefon som surfdatorer.

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersBlomdahl:

haha fan med den kan man ju dumpa ett par datorer här hemma och bara använda telefon som surfdatorer.

Det finns ju de som gör det, men själv tycker jag ändå att 6 tum är för lite om man ska surfa mer än 30 min åt gången, dessutom är det ändå väldigt skönt att ha ett tangentbord.

Däremot vet jag en kille som använder sin Androidlur som en dator som han senare har både ett KB och en monitor inpluggad till via en USB-hub. Så han skriver med ett KB och har en monitor hemma men sparar tusenlappar på en dator. Han säger att det räcker för vardagssysslor och det finns ingen anledning för mig att misstro honom.

Permalänk
Medlem

Bilden verkar ha försvunnit från föregående kommentar. Testar igen.

Så snygg.

Permalänk
Medlem

För att få en förhandstitt av Nokias samtliga nya telefoner räcker det att klippa ut en bild av valfri tidigare Lumia-mobil och sedan förstora/förminska denna.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Beaver:

För att få en förhandstitt av Nokias samtliga nya telefoner räcker det att klippa ut en bild av valfri tidigare Lumia-mobil och sedan förstora/förminska denna.

säg mig vilken mobiltillverkare som inte har så. Samsung gör så, apple gör så, htc gör så.

Visa signatur

Corsair Obsidian 450D ~ Corsair RM750 ~ Gtx 970 Windforce ~ i5 4670K @ 3,4ghz ~ Asus Z97 Pro gaming ~ 840 Evo 250gb ~ 16gb Corsair lp ~

Permalänk
Medlem

http://conversations.nokia.com/2013/10/22/live-from-nokia-wor...
Live nu och de har precis i skrivande stund presenterat 1520'n och pratar om kameran som verkar imponerande så här långt.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Det finns ju de som gör det, men själv tycker jag ändå att 6 tum är för lite om man ska surfa mer än 30 min åt gången, dessutom är det ändå väldigt skönt att ha ett tangentbord.

Däremot vet jag en kille som använder sin Androidlur som en dator som han senare har både ett KB och en monitor inpluggad till via en USB-hub. Så han skriver med ett KB och har en monitor hemma men sparar tusenlappar på en dator. Han säger att det räcker för vardagssysslor och det finns ingen anledning för mig att misstro honom.

KB? Varför inte skriva vad du menar i stället för förkortning?

Permalänk
Medlem

Tyvärr så tappade jag lite grann sugen för Nokia-produkter nu när de blivit Microsoft-produkter.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mibsweden:

Tyvärr så tappade jag lite grann sugen för Nokia-produkter nu när de blivit Microsoft-produkter.

Vilket i praktiken inte är någon skillnad,

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Bilden verkar ha försvunnit från föregående kommentar. Testar igen.

http://i.imgur.com/AmeNO7j.jpg?1

Så snygg.

Vad är det för slags nyckelknippa?

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Vad är det för slags nyckelknippa?

Tydligen ska man typ kunna ringa nyckelpipan så den avger ett ljud så man inte tappar bort nycklarna. Hade varit bra mycket roligare om de vore GPS på den istället dock ;D

Visa signatur

Corsair Obsidian 450D ~ Corsair RM750 ~ Gtx 970 Windforce ~ i5 4670K @ 3,4ghz ~ Asus Z97 Pro gaming ~ 840 Evo 250gb ~ 16gb Corsair lp ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av e91a:

Tydligen ska man typ kunna ringa nyckelpipan så den avger ett ljud så man inte tappar bort nycklarna. Hade varit bra mycket roligare om de vore GPS på den istället dock ;D

Fan vad nice! Det skulle jag behöva xD

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Lumia 1520 har riktigt bra kontrast i soljus.
Mer här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

har vi fått nått datum på denna ligger inte under kommande på nokia.se

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersBlomdahl:

har vi fått nått datum på denna ligger inte under kommande på nokia.se

Den ska levereras i Tyskland den 21:e November. Alltså om drygt tre veckor.
Priset är € 799. Dock ska det nämnas att i det priset så ingår de s.k. Flipcase och Fatbag.
Utan dessa två så får man räkna med på 100-150 euro mindre.

Sen kan det slutgiltliga priset bli ännu lägre än så, när fler får tag i luren och det blir konkurrens(ungefär det som hände med Note 3 där de första priserna låg på 6500 kr och sedan blev det 5500 kr inom loppet av bara några dagar efter launch).

Källa

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersBlomdahl:

har vi fått nått datum på denna ligger inte under kommande på nokia.se

Släpps den 16 Januari enligt Nokia, informationen står längst ner i texten, precis före faktasektionen.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Recensionerna är ute, och de är mycket generösa. Noterar dock att Anandtech fortsätter med sitt korståg mot Windows Phone(eller så är de helt enkelt väldigt sena, vilket som är det inte bra).

Du kan läsa sammanfattningarna här: länk

Kameran är den näst bästa efter 1020.
Här är ett sample:

Permalänk
Medlem

Anrika Ars Technica tar och testar Lumia 1520 i ett jetflygplan, dels för att kolla hur bra luren fungerar högt över himmelen men också för att testa dess OIS(Optical Image Stabilisation) som ska reducera hur mycket det skakar.

Kort sagt; rececenten var nöjd med resultatet. Väldigt nöjd.
Dessutom ett roligt inslag för att testa OIS och generell bildkvalité för videotagning.