Diablo III expanderas med Reaper of Souls

Permalänk
Avstängd

2014 är relesen för denna exp enligt blizzards hemsida iaf...

Visa signatur

MSI GE60 < Cpu: intel core i5 3210M < Geforce GT 650M < DDR3 6GB < HDD 500GB
4 Laptops och 2 extra skärmar på 32 och 22 tum.

Gaming & Hacking since Windows 95 - DOS

Permalänk

Diablo 3 känns lite som wow: Diablo edition, färgglatt, HUDen och effekterna är väldigt lika wow. hoppas att expansionpaketet blir lite mörkare och köttigare! och snälla låt oss vara fler spelare inne sammtidigt! max 4 spelare är alldeles för lite :/

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Diablo 3 var totalt sett en besvikelse, avinstallerat förra augusti, orkade inte ens by mig om Paragon levels, sånt jävla gear-samlande-grind.
Så jag passar på den här "fantastiska" expansionen, tack!

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Skrivet av lucifer579:

Precis!

Varje gång en gul coronet, circlet, tiara etc droppades fick man fnatt!
Nu är det 2sorc, 20fcr, 2soc och life på!
Men nä, det blev visst 1baba 1soc och lite mana.

En total radering vore även det ganska fint.
Det är väl dock därför de höjer levelcap och sätter mer effektiva vapen.
Det gör ju mer eller mindre existerande vapen oanvändbara.

Känns dock som att en ladder reset-lösning borde vara bra även i diablo 3.
Ekonomin är ju helt urfuckad där items kostar hundratals miljoner. Inflationen är ju enorm.
Ladder reset är ju dessutom något som alla diablo 2 spelare längtade efter. En nystart. En tävling om vem som hittar bra items i ett tidigt skede.
Vem som lyckas trada till sig en Hoto först. Vem som hittar första zakan hos andy. ETC.
Exempelvis hade jag dragit upp diablo3 på studs om de skulle resetta allt.

Håller med helt och hållet.
D3 i sitt nuvarande skede är ett Freemium spel som kostar att köpa samt kostar att köra om man ska ha jämna kort på plan.
Just att man kan köpa ingame gold för riktiga pengar gör det ännu värre med.

En total reset skulle skaka liv i D3 då expansionen väl kommer.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Skrivet av musen2k4:

Hur kan man tycka att PoE e bättre än diablo 3?
Jag testade det i nån timme vart helt jävla galen över inventory biten och talent systemet. Plockar du upp en sköld e det ju fullt i inventory sen lixom. Och hur svårt äre att lägga in en talent reset?
Även combat systemet känns segt å tråkigt och väldigt långsamt. NEJ USCH Å FY!

Spelade du någonsin Diablo 2?

Det hade samma inventorysystem (men mindre utrymme) och var minst lika långsamt tidigt i spelet. Diablo 2 hade inte heller någon respec alls. I PoE kan du tjäna ihop 20 respec points genom uppdrag och även hitta eller köpa (ingame-pengar) fler respec points. Du blir lite straffad för att göra fel.

Passiva skillträdet är läskigt att se på först, men när man lärt sig hur det fungerar så är det bara kul att planera sin build. T.ex kan man göra riktigt konstiga builds som denna (som inte är så bra som den kan se ut).

Förresten. Du provar ett spel som bygger på grinding i bara en timma och säger att det är dåligt. Seriöst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Har du nå datum för exp? Jag tror den kommer nov/dec så inge senare än jag väntade mig loot 2.0.

Nej men då patcherna har släppts med 1-3 månaders mellanrum så blir man lite irreterad då dom pratar om loot 2.0 och förändringarna och sedan bestämmer sig för att hålla det i över ett halvår innan dom släpper det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

Diablo 2 känns lite som wow: Diablo edition, färgglatt, HUDen och effekterna är väldigt lika wow. hoppas att expansionpaketet blir lite mörkare och köttigare! och snälla låt oss vara fler spelare inne sammtidigt! max 4 spelare är alldeles för lite :/

Du menar 3:an antar jag.

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Skrivet av Dussan89:

Du menar 3:an antar jag.

självklart menar jag 3an

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Skrivet av Diablo_Lino:

självklart menar jag 3an

Då känner du rätt för D3 är ändå gjort av Blizzard medans D1, D2 är gjort av före detta Blizzard North.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddyfresh:

Tänker nog inte fortsätta spela Diablo 3 serien förrän dem tar tillbaka Necro, skittrist utan han, WD är absolut inte samma sak.
Vilket lvl cap blir det nu då? Man har ju alla chars i 60 så ska det bli som i WoW?

Den maximala Leveln är 70.
Sen börjar det räknas på Paragon 2.0 som har ändrats från 0-100levlar till oändligt.
Nu får du points för paragon som du kan själv välja om du vill bygga tank med full vitality eller DPS med strength, den låter alltså dig bestämma istället för de har blivit lite av varje sedan innan!

Permalänk
Medlem

Alla som är besvikna ge inte upp hoppet! som sagt detta är bara den ''första visningen'' Det kan komma flera gubber fler monster fler acter vilken dag som helst!

Blizzard har också försökt att lyssna på alla spelare vad vi vill ha med i spelet som saknades mycket i diablo3.
Nu i början kommer de försöka få så mycket nytt som möjligt, om de inte kommer fler karaktärer innan ROS släpps kommer det nog uppdateras fort!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hillside:

Går inte på D3-niten igen.
Speciellt inte när man var tvungen att sova sig igenom Normal för att låsa upp nästa svårighetsgrad.

Håller mig till TL2, där stuket är rätt, LAN-mode finnes, och det finns mods för extra klasser etc.

Dock så finns det ett nytt system i diablo3 som kom med i 1.0.8 tror jag.
''Monster power'' Vilket gör att Monsterna får mer liv, skada, def m.m. beroende på vilken MP lvl ''1-10''
Lvlade från 1-60 på 10timmars total speltid. Vilket tog runt 20 innan att komma till!

Permalänk
Medlem

Spelade igenom spelet för loren

Sket i MP helt och hållet, D3 har tappat så mycket... jädrans barnvänliga grafik

Permalänk
Medlem

Kommer nog inte inhandla tyvärr... Bara vetskapen utav att det är Blizzard South gruppen som var med och gjorde Diablo 3, och Blizzards försök till att återuppliva spelet, ser jag inga "ljusa" dagar för denna... :/

Kanske köper på rabatt någonstans några månader efter lansering, G2Play kanske, runt 150kr.. Har inte riktigt bestämt mig än.. Besviken är bara förnamnet.

Permalänk
Skrivet av Bideberg92:

Kommer det att vara gratis?

dröm vidare

Permalänk

kommer bli skit häftigt att spela som Crusader kanske till och med dammar av Saxons gamla låt när man slaktar monster bring it me wants to kill monsters

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Känns lite löjligt att säga, men herrejösses vilka rysningar jag fick av trailern! Det ser ut som detta blir ett behövligt lyft för spelet! Jag kommer garanterat spela

Permalänk
Medlem

sjukt att så många är villiga att köpa expansion. jag som många andra här har antagligen spelat diablo 1 och 2 i över 10 år sammanlagt och måste säga hur sjukt besviken jag blev på diablo 3. det finns inget expansion i hela världen, inte något, som kan rädda det här spelet, ALLT ÄR FEL. Blizzards enda chans att göra det här till ett kultspel, vilket aldrig kommer att hända, är att ta in D2-fans för en 100%-ig remake av spelet, vilket som sagt, aldrig kommer att hända.

jag önskar verkligen att folk väntar med att köpa spelet, kolla på streams etc innan ni ger pengar till blizzard för ännu ett fiasko. köp inte grisen i säcken som 9 miljoner och jag gjorde när D3 kom ut, jag ber er!

Visa signatur

Coolermaster HAF X | Corsair AX 850W | Asus Maximus IV Extreme B3 | Intel Core i7 2600K 3,4GHz | Gigabyte GTX 580 1536MB | OC Z Vertex 3 240 GB | Corsair (2x4096MB) 1600MHz XMS3 | Noctua NH-D14

Skärm: LG 23" TFT W2363D-PF 120 Hz

Permalänk
Skrivet av Rodii:

sjukt att så många är villiga att köpa expansion. jag som många andra här har antagligen spelat diablo 1 och 2 i över 10 år sammanlagt och måste säga hur sjukt besviken jag blev på diablo 3. det finns inget expansion i hela världen, inte något, som kan rädda det här spelet, ALLT ÄR FEL. Blizzards enda chans att göra det här till ett kultspel, vilket aldrig kommer att hända, är att ta in D2-fans för en 100%-ig remake av spelet, vilket som sagt, aldrig kommer att hända.

jag önskar verkligen att folk väntar med att köpa spelet, kolla på streams etc innan ni ger pengar till blizzard för ännu ett fiasko. köp inte grisen i säcken som 9 miljoner och jag gjorde när D3 kom ut, jag ber er!

Så bara för att det finns folk som tycker som dig så ska ingen köpa det? Jag älskade Diablo 3 för storyn / gameplayet osv. Har försökt spela Diablo2 i flera år, försök ge mig på det då o då. Mest för att spela genom storyn. Men det funkar inte. Spelet känns klumpigt på något sätt.

Ska jag då påstå att alla ska hata Diablo 2?... Sen fattar inte jag att folk är så anti. Det finns MASSA uppföljare till spel som inte är likt föregångaren..
Vart är tex Warcraft 3 like Warcraft 2 mer än i story sammanhang?
Kan med säkerhet påstå att om Blizzard skulle göra en "remake av diablo 2" istället för nuvarande 3;a så skulle kommentarerna som "omg, orka att dom bara gör om spelet, dom vill bara mjölka oss på pengar" osv osv.

Tycker du inte om spelet, sure. Spela du Diablo 2. Men tryck inte ner spelet för finns många som tycker om 3;an oxå

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bideberg92:

Kommer det att vara gratis?

Varför skulle ett rent expansionpack vara gratis?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Så bara för att det finns folk som tycker som dig så ska ingen köpa det? Jag älskade Diablo 3 för storyn / gameplayet osv. Har försökt spela Diablo2 i flera år, försök ge mig på det då o då. Mest för att spela genom storyn. Men det funkar inte. Spelet känns klumpigt på något sätt.

Ska jag då påstå att alla ska hata Diablo 2?... Sen fattar inte jag att folk är så anti. Det finns MASSA uppföljare till spel som inte är likt föregångaren..
Vart är tex Warcraft 3 like Warcraft 2 mer än i story sammanhang?
Kan med säkerhet påstå att om Blizzard skulle göra en "remake av diablo 2" istället för nuvarande 3;a så skulle kommentarerna som "omg, orka att dom bara gör om spelet, dom vill bara mjölka oss på pengar" osv osv.

Tycker du inte om spelet, sure. Spela du Diablo 2. Men tryck inte ner spelet för finns många som tycker om 3;an oxå

Nej jag bad endast er att inte köpa grisen i säcken eftersom att majoriteten som köpte diablo 3 GILLADE inte spelet och kände sig lurade. Jag har aldrig sagt åt folk att HATA något, jag har endast bett er vara försiktiga med era pengar. Jag skiter i alla andra uppföljare som inte är likt föregångaren, det är inte vad vi snackar om, helt irrelevant, på samma sätt som diablo 3 är irrelevant för diablo 2.

Jag trycker ner spelet hur jävla mycket jag vill, det är min ÅSIKT. jag tar inte åt mig av att du inte gillar diablo 2, inte alls, för din åsikt spelar ingen roll för mig, det påverkar inte min upplevelse med diablo 2. Du påstår även att många spelar diablo 3? nej nej nej inte alls, VÄLDIGT få spelar diablo3.

Blizzard, precis som alla andra kapitalistiska företag, jobbar med att mjölka pengar ur människor, det är vad de gör, häng med lite.

Visa signatur

Coolermaster HAF X | Corsair AX 850W | Asus Maximus IV Extreme B3 | Intel Core i7 2600K 3,4GHz | Gigabyte GTX 580 1536MB | OC Z Vertex 3 240 GB | Corsair (2x4096MB) 1600MHz XMS3 | Noctua NH-D14

Skärm: LG 23" TFT W2363D-PF 120 Hz

Permalänk
Skrivet av Rodii:

Nej jag bad endast er att inte köpa grisen i säcken eftersom att majoriteten som köpte diablo 3 GILLADE inte spelet och kände sig lurade. Jag har aldrig sagt åt folk att HATA något, jag har endast bett er vara försiktiga med era pengar. Jag skiter i alla andra uppföljare som inte är likt föregångaren, det är inte vad vi snackar om, helt irrelevant, på samma sätt som diablo 3 är irrelevant för diablo 2.

Jag trycker ner spelet hur jävla mycket jag vill, det är min ÅSIKT. jag tar inte åt mig av att du inte gillar diablo 2, inte alls, för din åsikt spelar ingen roll för mig, det påverkar inte min upplevelse med diablo 2. Du påstår även att många spelar diablo 3? nej nej nej inte alls, VÄLDIGT få spelar diablo3.

Blizzard, precis som alla andra kapitalistiska företag, jobbar med att mjölka pengar ur människor, det är vad de gör, häng med lite.

Vad har inte med andra titlars föregångare med detta o göra? En uppföljare är oftast annorlunda. Vissa gillar, vissa inte.
Jag har tyvärr inga siffror, men du kanske har det på hur många som spelar Diablo 3 fortfarande? Om väldigt få spelar så antyder jag att det är under miljonen om 9mil köpte spelet.

Jag tycker det är synd att när förtag försöker ge sig på att göra en uppföljare till ett "topp spel" (som jag skulle kalla Diablo 2 efter allt jag hört). Vilket inte är lätt att göra.
Dom lyckades med Starcraft 2 verkar det som. Jag är otroligt nyfiken på att se hur det skulle låta om dom släppte ett "Diablo 2 HD" eller liknande istället.
Då skulle ju inte kommentarena komma som "mjölka pengar"? när man kan få D2 för under hundra lappen idag

*Edit, ber om ursäkt om jag "misstolkade" dig, fick bara den känslan att du försökte få andra att tycka som dig om Diablo 3, är väl lite nyvaken fortfarnde*

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Skrivet av Smtmvo:

Alla som är besvikna ge inte upp hoppet! som sagt detta är bara den ''första visningen'' Det kan komma flera gubber fler monster fler acter vilken dag som helst!

Blizzard har också försökt att lyssna på alla spelare vad vi vill ha med i spelet som saknades mycket i diablo3.
Nu i början kommer de försöka få så mycket nytt som möjligt, om de inte kommer fler karaktärer innan ROS släpps kommer det nog uppdateras fort!

Ja, de försöker ju iallafall.
Såg på forumet att de undersöker möjligheterna med att starta ladder på D3.
Ställde lite frågor om hur communityt ville ha det.
Bland annat om AH skulle finnas (de flesta sa Nej, åtminstone till RMAH) eller hur långa resetperioderna skulle vara.

Detta vore faktiskt roligt. En reset skulle isåfall, i mitt tycke, vara så långa att de mest dedikerade spelarna kan bli 100paragon + någon/några månader.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecchi-BANZAII!!!:

Då känner du rätt för D3 är ändå gjort av Blizzard medans D1, D2 är gjort av före detta Blizzard North.

D3 är gjort av Activision Blizzard. Blizzard är inte självständiga, och det team som arbetade på Blizzard North och arbetade för att nå ut med spelegenskaper som tilltalar spelarna arbetar inte för Activision Blizzard. Activision Blizzard tykte inte det va värt pengararna att betala det enda vettiga spelutvecklarteamet. Så nu har vi en nerskalad wow-klon och folk betalar för det ändå.

Troligtvis är det finanskrisen som spelade en roll i avgörandet. D3 känns väldigt billigt, och det är så simplifierat att man kräks. D2 höll spåret från Diablo1 som va det bästa spelet genom tiderna i sin tidsålder.
Det enda spelet som kunde mätas med Diablo1 va Baldurs Gate, men det känns bara onödigt komplicerat och fult i förhållande till Diablo1.
Diablo1 vann på att vara läskigt. Musiken och stämningen i spelet, de avlägsna plågade skriken, de trånga mörka gångarna. Det bygdes upp en spänning och man vågade knappt gå ner till nästa level efter att man precis utforskat klart den nivå man va på.
Diablo2 blev mer av den typ att man fick på tok för mäktigt gear och så va spelet inte kul längre, men det gick alltid att börja om med ladder - detta vann mig över till d2. Dock saknade jag den spänningen jag kände i diablo1. Butcher redan i level 2, en för många omöjlig uppgift att ta död på denna stora köttälskande best. Den plockades fram igen i D3 som någon löjligt stor jätte som inte alls va svår på något sätt, vilket är trenden i D3.
Om jag fortsätter min lilla utvärdering av diablo-serien vill jag fortsätta med att få ur mig hur ledsen jag blev när jag såg D3s talangsystem, man kan ha alla skills, man kan när som helst byta ut en skill mot en annan etc - I diablo2 fick du åt minstånde fundera ut en taktik med synergier och kombinationer av skills som fungerade bra tillsammans.
Diablo3 är således ett spel för den som inte kan tänka själv, utan behöver få allt serverat på silverfat. Den bortskämda äckliga generationen av kids som helt saknar problemlösningsförmåga älskar D3, och det största problemet är att de flesta tonåringar tillhör denna kategori. Alltså finns det en marknad, och det går att tjäna pengar.

Jag har för övrigt inte kunnat få hjälp med att få bort parental control från mitt konto som någon pajas satte in efter att mitt konto blivit kapat, det är helt vansinnigt. Kapare använde sig av denna metod och satte in parental controls för att se när den som egentligen ägde kontot spelade.
Det finns i och för sig vettigare alternativ så som Path of Exile, dock är det ett spel med stora brister även det, men det är betydligt mer inspirerande än D3. Sen har vi Torch Light 1 och 2, dock gillar jag inte alls den stilen på animationer. För barnsligt. (Och jag, jag känner tyvärr till secret rainbow level i D3...)
Man har alltså väntat i över 10 år på en uppföljare som tilltalar en helt annan målgrupp, vilket får mig att tycka man kunde tänkt om och gett D3 ett annat namn - och då passar Derp väldigt bra.

Jag kommer köpa D3 RoS, mest för att jag tror och hoppas på att det kan bli mer åt Diablo1 och talang-systemet ur D2. Få krafter är starkare än tron och hoppet, och det tror jag är vad Activision Blizzard lever på för de flesta som köper deras senaste spel.
Jag förstår verkligen alla som inte köper expansionen och vill få tillbaks sina pengar eftersom man tycker att D3 inte lever upp till den standard man förväntat sig och va en generell flopp, det stämmer helt och hållet. Diablo3 är i skrivande stund skit, och varför ska man behöva egentligen betala för något man kan få gratis på toaletten?

Tack för ordet.

Visa signatur

Platta/surfdator - SurfAce Pro 2 256gb
Gaming rigg - CPU: Intel Core i7 2600k @6GHz 1,25V (Multiplier x59 | Bus Speed 103,02) | Moderkort: Asus P8Z68-V GEN3 | Minne: 64Gb DDR3 Crucial PC3-12800H @1648,4 1:6 cl9 9 9 24 2T 1,5V | ASUS Radeon HD 7950 DirectCU II Top 3Gb @1GHz GPU, 6GHz Minneshastighet | 2x Dell UltraSharp U2412M | Samsung SSD 850 EVO 512Gb | 4x WD Green WD30EZRX 64MB 3TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av musen2k4:

Hur kan man tycka att PoE e bättre än diablo 3?
Jag testade det i nån timme vart helt jävla galen över inventory biten och talent systemet. Plockar du upp en sköld e det ju fullt i inventory sen lixom. Och hur svårt äre att lägga in en talent reset?
Även combat systemet känns segt å tråkigt och väldigt långsamt. NEJ USCH Å FY!

Det låter i så fall lite som att du testat PoE för sisådär fyra år sedan i någon pre-alpha? Då inget av det du skriver stämmer i den PoE som existerar idag i alla fall. Huruvida combat-systemet är tråkigt eller ej är väl en subjektiv tolkningsfråga, att det är långsamt kan jag inte hålla med om, i alla fall om man klivit ut från startområden.

// Vad som gäller Diablo 3 Expansionen - storyn ser ju lite halvintressant ut så det kommer säkert bli så att man köper spelet och spelar igenom det för storyn. Men ja, så länge man inte har något ladder-system och så länge spelet kommer vara så pass mycket pay to win som det är idag så kommer det aldrig finnas någon riktig spelglädje i det (för mig) heller.

De behöver ju inte ens ta bort eller ändra så mycket av det som finns idag, bara lägga till nya ladder realms som resetas då och då, och förbjuda RMAH på dessa. Inte svårare än så för att locka tillbaka en massa människor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeiph:

wall of text

snälla du säger så mycket vettiga saker men förbluffar mig i slutet. Tänker du köpa expansion när både du och jag känner likadant? expansion kommer inte förändra ett skit! Det kommer bara att addera skit. Snälla köp det inte, jag vet vad du vill ha och D3 expansion uppfyller inte dina krav.

Visa signatur

Coolermaster HAF X | Corsair AX 850W | Asus Maximus IV Extreme B3 | Intel Core i7 2600K 3,4GHz | Gigabyte GTX 580 1536MB | OC Z Vertex 3 240 GB | Corsair (2x4096MB) 1600MHz XMS3 | Noctua NH-D14

Skärm: LG 23" TFT W2363D-PF 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chij:

Det låter i så fall lite som att du testat PoE för sisådär fyra år sedan i någon pre-alpha? Då inget av det du skriver stämmer i den PoE som existerar idag i alla fall. Huruvida combat-systemet är tråkigt eller ej är väl en subjektiv tolkningsfråga, att det är långsamt kan jag inte hålla med om, i alla fall om man klivit ut från startområden.

// Vad som gäller Diablo 3 Expansionen - storyn ser ju lite halvintressant ut så det kommer säkert bli så att man köper spelet och spelar igenom det för storyn. Men ja, så länge man inte har något ladder-system och så länge spelet kommer vara så pass mycket pay to win som det är idag så kommer det aldrig finnas någon riktig spelglädje i det (för mig) heller.

De behöver ju inte ens ta bort eller ändra så mycket av det som finns idag, bara lägga till nya ladder realms som resetas då och då, och förbjuda RMAH på dessa. Inte svårare än så för att locka tillbaka en massa människor.

Nej spelade för någon månad sedan. Och det spelet är inte ens i närheten av D3 enligt mig. Dålig grafik tex allt smälter in i omgivningen och när man är i stan e det svårt å se vart tex ens party kompis är då npc ser lika ut etc. Och frågan är varför dom vill ha inventory likt d2. Spelet är säkert ok, men för mig så fanns inte det där beroende faktorn som d3 har.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chij:

Det låter i så fall lite som att du testat PoE för sisådär fyra år sedan i någon pre-alpha? Då inget av det du skriver stämmer i den PoE som existerar idag i alla fall. Huruvida combat-systemet är tråkigt eller ej är väl en subjektiv tolkningsfråga, att det är långsamt kan jag inte hålla med om, i alla fall om man klivit ut från startområden.

// Vad som gäller Diablo 3 Expansionen - storyn ser ju lite halvintressant ut så det kommer säkert bli så att man köper spelet och spelar igenom det för storyn. Men ja, så länge man inte har något ladder-system och så länge spelet kommer vara så pass mycket pay to win som det är idag så kommer det aldrig finnas någon riktig spelglädje i det (för mig) heller.

De behöver ju inte ens ta bort eller ändra så mycket av det som finns idag, bara lägga till nya ladder realms som resetas då och då, och förbjuda RMAH på dessa. Inte svårare än så för att locka tillbaka en massa människor.

Måste iaf påstå att combat-systemet är segt och lamt upp till 32, efter det så slutade jag spela då det inte var någon direkt action i det.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8