Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Google Android utsatt för 79 procent av all skadlig mobilkod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shoppey:

Ingen konstigt. En av de populäraste mobila plattformarna är ju prec... just det Android. Ungefär som att det finns mer Virus och skit riktat gentemot Windows än t.ex diverse Linux, Mac whatever.. Varför? Jo för de har flest användare!

Enkelt!

Mycket användare = Stor personbas att stjäla mm ifrån..

Fattar vinken väl?

Men Iphone då? 0.7% stora hål i din teori... Tror det är mest för att android är lättare att koda till.

Visa signatur

[CHASSI] |Fractal Design R4 Titanium Grey| [PSU] |OCZ ZX1250w 80PLUS Gold| [MOBO] |P9X79-Deluxe| [CPU] |SB-E ICi7 3820| [CPU COOLER] |Zalman CNPS12X| [RAM] |G.Skill 4x4096MB CL11 2133Mhz Ripjaws Gaming| [OS HDD] |OCZ Vertex-4 128GB| [GAME HDD's] |OCZ Vertex-4 2x256GB RAID-0| [STORAGE] |Seagate 2x3TB| [GFX] |MSI GTX 580| [MOUSE] |Razer Mamba| [KEYBOARD] |Razer BlackWidow Ultimate| [HEADSET] |Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det jag menade var att det är logiskt att Android har större träffyta då det har fler användare, inte att procenten skadlig kod står i direkt proportion till användarprocenten.

Är av samma åsikt. Om Android är större än alla andra alternativ tillsammans så borde det vara rätt uppenbart att de som knackar skadlig kod fokuserar på det OS med störst användarbas.

EDIT: sedan finns det förstås andra faktorer att ta in, men det stora glappet i antalet användare gör analysen om vilket som faktiskt är säkrast svår.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Skrivet av vi0lat0r:

Men Iphone då? 0.7% stora hål i din teori... Tror det är mest för att android är lättare att koda till.

Ja för den teorin har ju inte hål den heller...
http://www.informationweek.com/byte/personal-tech/smart-phone...
http://www.techaheadcorp.com/blog/ios/why-app-developers-pref...
http://www.forbes.com/sites/ericsavitz/2012/06/18/mobile-deve...

Visst, det är artiklar som är ett år gammalt så saker kan ju ha ändrats sen dess, men jag finner det tveksamt.

Otroligt komiskt att se alla inlägg i den här tråden med "men de har ju flest användare". Som sagt, varför spreds det inte mer malware när iOS totalt dominerade statistiken?

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av tooobe:

Ja för den teorin har ju inte hål den heller...
http://www.informationweek.com/byte/personal-tech/smart-phone...
http://www.techaheadcorp.com/blog/ios/why-app-developers-pref...
http://www.forbes.com/sites/ericsavitz/2012/06/18/mobile-deve...

Visst, det är artiklar som är ett år gammalt så saker kan ju ha ändrats sen dess, men jag finner det tveksamt.

Otroligt komiskt att se alla inlägg i den här tråden med "men de har ju flest användare". Som sagt, varför spreds det inte mer malware när iOS totalt dominerade statistiken?

1. Android uppdateras i större versioner med långa mellanrum vilket gör att virusskaparna har tid på sig att anpassa och skapa skadlig koder.
2. Öppen källkod..

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

1. Android uppdateras i större versioner med långa mellanrum vilket gör att virusskaparna har tid på sig att anpassa och skapa skadlig koder.
2. Öppen källkod..

Där har du två betydligt rimligare anledningar. Lägg till
3. Helt oreglerad plattform/appaffär.
4. Fragmenterad platform (hamnar kanske under din punkt 1).

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av vi0lat0r:

Men Iphone då? 0.7% stora hål i din teori... Tror det är mest för att android är lättare att koda till.

Ja men afan... Ios är såpass nerlåst.. Vilket i detta fall är bra..
Open source är inte alltid bäst ur ett crypto perspektiv.

Men med tanke på antalet enheter som säljs just nu med android så är det ingen chock att det finns diverse skadlig kod som hänger över Googles uppköpta avkomma. Lätt och smidigt med Open source som du säger att koda till..

Och för att vara krass kan jag säga att säkert 20 utav 30 sålda low end android plattorna/smartphones på närmsta elgiganten m.fl säljs till lyckligt ovetande personer med noll intresse för sin säkerhet mm på nätet och endast stalkar folk på facebook och drar ner vilka appar som helst..

Helt sjukt hur många kunder som kommer tillbaka och har segat ner sin platta såpass så att de tror den är kass och vill ha en ny på garanti.
Inte fan hjälper det att förklara heller.. För då tar kollegan hand om personerna nästa gång de är tillbaka.. Också är de pissiga mot servicekillen för han måste ta ut en avgift eftersom det var åstadkommit av onormalt bruk eller nåt sånt skit...

Samma med windows datorer.. Folk klickar på vad fan som helst tydligen..

Permalänk
Medlem

Det är som en dator med windows på. Ge f*n i att installera skumma saker och surfa på skumma sidor så går det bra..

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av tooobe:

Låt mig gissa, du kör utan antivirus? Även på Google play är du helt på egen hand, det sker ingen kontroll av vad som publiceras, vad som helst kan publiceras. Tror du något annat är du ute och cyklar.

Edit: SKRÄMMANDE att se så många i tråden tro att de är säkra så länge de håller sig till Google Play...

Jag har antivirus och 4.3 med Franko kernel. Har aldrig rapporterats om något virus. Nu är jag dock bara en person, men jag tycker det är konstigt att ingen i min bekantskapskrets har drabbats om Android har så stor andel av all skadlig kod. Jag vill se statestik för Google play samt android version. Den dom hänvisas till artikeln säger inte mycket.

En sak är dock säker: tillverkare måste bli bättre på att ge ut senaste verson på en gång.

Permalänk
Medlem

Hah. Vilket skämt. Dom där siffrorna stämmer inte för fem öre.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem

FUDnummer. De stämmer helt enkelt inte.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

För övrigt är det inte opensourcedelarna som infekteras utan de stängda eller delvis stängda delarna som dalvik JRE'n. Kerneln till exempel är orörd i alla dokumenterade fall.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeg:

Hah. Vilket skämt. Dom där siffrorna stämmer inte för fem öre.

Om du har bättre och korrektare information hur vore det om du delgav den till oss andra så vi också slipper vara felunderrättade?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Precis. Samma sak med datorer, Windows har övervälmande majoritet där av alla virus. Människor som påstår att det inte finns skadlig kod till Mac och att man inte behöver antivirus program gör min dag. Såklart du aldrig "får" virus om du inte har ett program som upptäcker skiten..

Visa signatur

| 4770K @stock | Corsair 2x8GB @1600MHz | Gigabyte 680 OC | Corsair 850W TX | Gigabyte GA-Z87X-UD3H | Samsung 830 120GB | WD 1TB 5200RPM | WD 500GB 7200RPM |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Är av samma åsikt. Om Android är större än alla andra alternativ tillsammans så borde det vara rätt uppenbart att de som knackar skadlig kod fokuserar på det OS med störst användarbas.

EDIT: sedan finns det förstås andra faktorer att ta in, men det stora glappet i antalet användare gör analysen om vilket som faktiskt är säkrast svår.

Ja, om analysen ska svara på vilket OS som är "mest sårbart" eller så så är det ju en ganska fånig och felaktig metod de använt. Då är det bättre att ta t. ex skadlig kod/användare på respektive system och sedan se vilken som kommer lägst. Alla system bör ha tillräckligt med användare för att det ska ge ett hyffsat sanningsenligt resultat.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tooobe:

Låt mig gissa, du kör utan antivirus? Även på Google play är du helt på egen hand, det sker ingen kontroll av vad som publiceras, vad som helst kan publiceras. Tror du något annat är du ute och cyklar.

Edit: SKRÄMMANDE att se så många i tråden tro att de är säkra så länge de håller sig till Google Play...

Du verkar ju inte ha någon koll. Laddar man ner från Google Play får man inte virus. Laddar man när från andra källor är det troligt att man får virus. Kör man med avast eller liknande och inte laddar ner vad som helt utanför Play Store får man inte virus. Precis som på alla andra operativsystem får man virus när man laddar ner konstiga filer vilket är rätt uppenbart.

Håller man sig till Play Store så får man inga virus, vill man leva på gränsen eller bara känner sig säkrare med antivirus, kör på det.

Avast varnade mig för "virus" en gång när jag tankat hem Cut the Rope gratis från Amazon. Den hade tillgång till mina kontakter utan att den hade fått det. För att klassas som ett virus till Android räcker det att ha tillgång till kontakter eller skicka reklam. Såg statistik på det för längesen där över 80% av alla Androidvirus var just det.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga att hatet mot iphone/android på detta forumet är större än hatet mot NVIDIA/AMD, jag förstår inte detta

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Tilax:

Jag har antivirus och 4.3 med Franko kernel. Har aldrig rapporterats om något virus. Nu är jag dock bara en person, men jag tycker det är konstigt att ingen i min bekantskapskrets har drabbats om Android har så stor andel av all skadlig kod. Jag vill se statestik för Google play samt android version. Den dom hänvisas till artikeln säger inte mycket.

En sak är dock säker: tillverkare måste bli bättre på att ge ut senaste verson på en gång.

Jag säger inget om statistiken att det skulle vara så himla mycket mer virus till Android, jag tycker också siffrorna låter höga med vad man ser i verkligheten. Men så kanske Sverige har ovanligt uppdaterade telefoner, vad vet jag? Jag körde Android ett år med antivirus och stötte aldrig på något virus (en jävla massa konstiga rättigheter som appar ville ha som aldrig behövdes, men det var en annan sak, men det gick aldrig att veta exakt vad apparna gjorde). Det jag reagerar på är folk skriver "ladda bara ner från Google Play så är ni säkra". Det stämmer inte! Jag kan skriva ett virus idag och posta det på Google Play och det KOMMER publiceras för alla att ladda ner. Google kommer ta bort det från Google Play så snart det uppmärksammas, men inte innan X antal personer har hunnit ladda ner det.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Skrivet av bjajjull:

Du verkar ju inte ha någon koll. Laddar man ner från Google Play får man inte virus. Laddar man när från andra källor är det troligt att man får virus. Kör man med avast eller liknande och inte laddar ner vad som helt utanför Play Store får man inte virus. Precis som på alla andra operativsystem får man virus när man laddar ner konstiga filer vilket är rätt uppenbart.

Håller man sig till Play Store så får man inga virus, vill man leva på gränsen eller bara känner sig säkrare med antivirus, kör på det.

Avast varnade mig för "virus" en gång när jag tankat hem Cut the Rope gratis från Amazon. Den hade tillgång till mina kontakter utan att den hade fått det. För att klassas som ett virus till Android räcker det att ha tillgång till kontakter eller skicka reklam. Såg statistik på det för längesen där över 80% av alla Androidvirus var just det.

Vet inte hur du kan påstå något sådant när Google Play är helt omodererat... Du är inte ens helt säker om du laddar ner från Apples App Store, folk kan smyga in malware där med, men där kontrolleras iaf allt innan det publiceras. Skillnaden är att Google Play tekniskt sett är lika osäkert som att ladda ner från någon random sida, med den enda skillnaden att Google plockar bort malware när de upptäcks, men det kan ta ett tag det med. Sen kan jag hålla med om att statistiken som tråden handlar om verkar lite smått överdriven.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Skrivet av bjajjull:

Du verkar ju inte ha någon koll. Laddar man ner från Google Play får man inte virus. Laddar man när från andra källor är det troligt att man får virus. Kör man med avast eller liknande och inte laddar ner vad som helt utanför Play Store får man inte virus. Precis som på alla andra operativsystem får man virus när man laddar ner konstiga filer vilket är rätt uppenbart.

Håller man sig till Play Store så får man inga virus, vill man leva på gränsen eller bara känner sig säkrare med antivirus, kör på det.

Avast varnade mig för "virus" en gång när jag tankat hem Cut the Rope gratis från Amazon. Den hade tillgång till mina kontakter utan att den hade fått det. För att klassas som ett virus till Android räcker det att ha tillgång till kontakter eller skicka reklam. Såg statistik på det för längesen där över 80% av alla Androidvirus var just det.

google har faktiskt missat en del appar i google play som burit med sig i virus.
de hade något pressmeddelande om det förra året tror jag.

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Skrivet av truedesire:

google har faktiskt missat en del appar i google play som burit med sig i virus.
de hade något pressmeddelande om det förra året tror jag.

Exakt, mer nyligen än så t.o.m. http://www.techrepublic.com/blog/google-in-the-enterprise/mal...

De skriver att Google kör en heuristic search på allt som laddas upp på Google Play, vilket var nyheter för mig. Men vilket såklart är jättebra, om det stämmer.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Kanske inte helt relevant och vet inte om det sagts innan i tråden men Gingerbread har inte 44% utan ca 34%, Jelly Bean körs även på fler enheter (ca 38%).
http://www.swedroid.se/jelly-bean-till-sist-storre-an-android...

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem

Android är ju värsta batterislukaren.. där gör Iphone något bra iaf. Skriva lite på FB med Android och halva batteriet är redan borta.. bra grejer....

kanske ska tillägga att jag har en Samsung S3 4G, 2gb ram modellen dvs.

Visa signatur

The playa haters ball, gives an opportunity to hate on a diverse array of mark-ass marks, trick-ass marks, punk bitches and skip-skop skanks and scallywags. Hoes, heffers, hee-has and hooley-hoos.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PierreB:

Hur kommer det sig då att det knappt funnits "skadlig" kod till ios även när det var den största platformen?

Vem vet? Det kanske funnits enorma mängder skadlig kod även till iOS fast det har inte upptäckts än? Generellt så är skadlig kod till mobiler ganska ovanligt idag eftersom, i jämförelse med datorer, så är det svårare att sprida runt.. En annan orsak är att iOS bygger på sluten källkod och dessutom ser över sin appstore (som är den största spridaren av skadlig kod) ganska regelbundet. Det finns som sagt nackdelar och fördelar med öppen kod och friare appstore. Detta är en av nackdelarna.

Skrivet av Ribbkrysset:

Okeeej killar!

Statistics 101;

Att skadlig kod står i proportion till användarbasen är inte sant, det korrelerar säkerligen men inte 1:1, och dessutom inte en slutsats man kan dra av datan.

Hade det varit sant att den skadliga koden är proportionerligt fördelad efter antal användare hade som sagt iOS haft 13.2% av detta vilket inte stämmer. Om ni vet hur andelar/bråk/procent fungerar så gör Apples låga siffra att andras procentuella andel ökar. Det vore som att säga att Androids säkerhetsrisk påverkas av hur utsatt iOS är, vilket förstås inte stämmer...

Ert resonemang lyder;

Det finns 5 mobila OS, alltså har varje OS en femtedel av den totala användarbasen var... Men vi vet att det inte stämmer, eftersom det inte är en slumpmässig fördelning.

iOS kör exempelvis bara en process åt gången, vilket gör det svårt för separata binärer att kapa inmatad data.

Att Android "borde vara högre" är inte heller sant, ett empiriskt påstående utan stöd. Tvärtom skulle vi kunna tänka oss att användare med stark ekonomi och som därför utgör attraktivare byten för tjuven använder iOS och att den plattformen därför är mer attraktiv att attackera.

Precis som inbrott inte är jämnt fördelade över antal bostader eller att alla biltyper stjäls lika mycket.

Capiche!?

Hur vore det om du faktiskt försökte förstå dig på kommentarerna du citerar innan du försöker klanka ner på dessa?

Formeln är Flest användare = flest virus. Enkelt. De fokuserar på det överlägset största operativsystemet och skriver kod efter detta. Kodare av skadlig programvara är inte dummare än vad du och jag är. De vet att vill de infektera maskiner så borde det göras mot det populäraste operativsystemet och helst hos de som inte är fullt uppdaterade.

Skrivet av pixelpuke:

Fast nu finns det ju dock statistik som visar på att de som köper iPhone har generellt sett högre inkomst och högre utbildning. Så WT-folket hittar du dessvärre i androidträsket. Särskilt med tanken på att användarbasen dessutom är större. Så ja, "skit dras till skit" passar ganska bra i det här fallet.

http://www.androidauthority.com/are-iphone-users-richer-bette...

Så du menar att de som har mest pengar mer teknisk kunnig? Ha..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tooobe:

Finns det verkligen virus till OSX som är live och inte är trojaner eller java-säkerhetsbrister?

Förstår inte vad du menar med att virus är live men det är iallafall mycket lättare att ta över någons mac än vad det är att ta över någons windows burk. Här har du en sida med tutorials http://www.hackmac.org/ På youtube finns det videoguider. Känns lite som att det här är fel forum för sådana diskussioner dock.

Permalänk
Skrivet av anon179444:

Förstår inte vad du menar med att virus är live men det är iallafall mycket lättare att ta över någons mac än vad det är att ta över någons windows burk. Här har du en sida med tutorials http://www.hackmac.org/ På youtube finns det videoguider. Känns lite som att det här är fel forum för sådana diskussioner dock.

Med live menade jag inte virus skapade i labb som proof-of-concept utan ute i världen. Hittar inget på den sidan om virus som kan infektera en mac utan att användaren installerar den själv. Men vi kan lämna den diskussionen, absolut, den hör inte hemma här (inte jag som tog upp det från början).

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av truedesire:

google har faktiskt missat en del appar i google play som burit med sig i virus.
de hade något pressmeddelande om det förra året tror jag.

Ja, det var ett tag sen. Virus är det inte heller, bara "dåliga" appar. De tog bort 100 000 appar Q1.

Skrivet av tooobe:

Exakt, mer nyligen än så t.o.m. http://www.techrepublic.com/blog/google-in-the-enterprise/mal...

De skriver att Google kör en heuristic search på allt som laddas upp på Google Play, vilket var nyheter för mig. Men vilket såklart är jättebra, om det stämmer.

Det har jag missat. Vet du vad det är för appar och vad som krävs för att det ska klassas som virus? Jag vet att tidigare "malware" appar knappt varit virus.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjajjull:

Ja, det var ett tag sen. Virus är det inte heller, bara "dåliga" appar. De tog bort 100 000 appar Q1.

Det har jag missat. Vet du vad det är för appar och vad som krävs för att det ska klassas som virus? Jag vet att tidigare "malware" appar knappt varit virus.

Det är nog inte enbart, eller ens främst, virus som gäller eller avses. Därav att man benämner det som "skadlig mobilkod" och inte virus. Dock så kan det ju bli lika mycket tekniskt problem med telefonen, och dyrt för användaren med betal-SMS, etc.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Entusiast

Som användare:
Antingen satsar man på säkerhet, och överlåter besluten till tillverkaren. Friheten blir lidande. Däremot så slipper man ansvaret och behöver inte tänka.
...eller så satsar man på friheten. Men då får man också räkna med att hantera sin egen säkerhet. Man har ingen annan än sig själv att skylla om man "råkar" installera appar med skadlig kod från okänd tredjepart.

Personligen väljer jag det senare. Jag är intelligent nog att hålla koll på vad jag släpper in i mina mobila enheter. Jag litar inte på någon annan än mig själv.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Så du menar att de som har mest pengar mer teknisk kunnig? Ha..

Va? Var skrev jag det någonstans? Jag hänvisade till statistik som visade på att iPhoneanvändare generellt sett har högre inkomst och högre utbildning än androidanvändare. "White trash" brukar kännetecknas av låginkomsttagare eller folk som lever på bidrag, som saknar eftergymnasial utbildning och hänger på Challenge på fredag- och lördagkvällarna. Knappast några tekniska genier, eller hur?

Visa signatur

:¨·.·¨:
`·.  Det spelar ingen roll vad du än säger för min Mac är bättre än din PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tooobe:

Otroligt komiskt att se alla inlägg i den här tråden med "men de har ju flest användare". Som sagt, varför spreds det inte mer malware när iOS totalt dominerade statistiken?

Vet inte hur de räknar men full rootåtkomst via webbläsaren bör väl ses som ett ganske rejält säkerhetshål.

Apples appstore har inte heller varit utan säkerhetshål.