Nyss köpt Asus Vulcan Pro, kopplad via USB ger ifrån sig surrande ljud i skype.

Permalänk
Medlem

Nyss köpt Asus Vulcan Pro, kopplad via USB ger ifrån sig surrande ljud i skype.

Skall jag åka till Mediamarkt och byta ut headsettet eller är detta något som går att fixa?

Edit: Blir en retur till mediamarkt imorgon oavsätt. Soundleak rätt in i mikrofonen som är ofixbart enligt källor, och alla(eller de flesta) ex ska ha detta problem.

Någon Asus-employee som har lust att kommentera ang. detta?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TheFuq:

Skall jag åka till Mediamarkt och byta ut headsettet eller är detta något som går att fixa?

Edit: Blir en retur till mediamarkt imorgon oavsätt. Soundleak rätt in i mikrofonen som är ofixbart enligt källor, och alla(eller de flesta) ex ska ha detta problem.

Någon Asus-employee som har lust att kommentera ang. detta?

Det en inställning. Gå in på Control Panel -> Sound -> Högerklicka på symbolen för ROG Spitfire, välj Properties, gå in på Levels och flytta Side Tone till 0.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUS_Caroline:

Det en inställning. Gå in på Control Panel -> Sound -> Högerklicka på symbolen för ROG Spitfire, välj Properties, gå in på Levels och flytta Side Tone till 0.

Nej tyvärr det är inte en inställning. Och den inställningen du nämner här är för att ta bort Ekot som va igång i början.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TheFuq:

Nej tyvärr det är inte en inställning. Och den inställningen du nämner här är för att ta bort Ekot som va igång i början.

Får du fortfarande surrande ljud i Skype om du inte kopplar med Spitfire?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag vill bara passa på att säga att din arbetstimmar är väldigt imponerande ^^

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dwd:

Jag vill bara passa på att säga att din arbetstimmar är väldigt imponerande ^^

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tror inte jag fick det nej. Men Spitfire är ju hela grejen med headsettet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TheFuq:

Tror inte jag fick det nej. Men Spitfire är ju hela grejen med headsettet.

Om det surrande ljudet är onormalt enligt din bedömning ska du vända dig till butiken som sålde headsetet till dig och beskriva/visa felet. När de har verifierat felet blir det ett byte eller kreditering, beroende på vad du vill och vad butiken tillåter.

Visa signatur