Officiella Total War: Rome II -tråden

Permalänk
Medlem

Ni som är lite mer 'erfarna' av att spela på steam vid releasesläpp etc. : finns det någon historik om att man öppnar portarna lite tidigare? Eller är det snällt tisdag man får vänta till? Vilken tid är det, Svenskt räknat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Det ska vara lugnt, posten har ditt paket i minst fjorton dagar om jag minns rätt. Men webhallen brukar ju skicka direkt i brevlådan.

Är det en kooperativ kampanj eller hur är det upplagt?

Du kan ju så klart köra CP ensam som vanligt men dom har också så du kan göra 2 st CO OP CP :).

Visa signatur

| CPU: Intel core i5-3570k 3.4GHz | H100 CPU kylare | GPU: Gigabyte GeForce GTX 980 Ti G1 GAMING 6GB | OS: Windows 7 Home pre 64bit | DDR3 4Gb ram | Moderkort: MSI Z77IA-E53 |Skärm: Dell U2312HM 23 | Chassi: NZXT H440W Silent Ultra White |PSU: Corsair TX850 | SSD 1: EVO Basic 840-Series 250GB | SSD 2: 60GB | HDD 1: Seagate 1TB | HDD 2: Lacia 1TB | HDD 3: 3TB WD Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon152135:

<3 <3 Tack för erbjudandet. Men jag har faktiskt lovat en barndomsvän som jag ska spela med. Jag vill jätte gärna spela med dig, men jag tror en av de största problemen blir. t.ex. att välja vem man ska spela med, om båda vill spela samma dag/tid mm blir det orättvist att välja och jag är en rättvist person, så jag får väl tack nej.

Till alla nyfikna och historia intresserade.

http://www.persepolis.nu/timeline.htm#parthian

Läs på och du kommer inte vilja spela de barbariska romarna. Du kommer välja mellan dina förfäder germanerna (Svenssons), eller era "ur" förfäder, dvs ariska förfäder (Ariana/("perserna") Parthia, om ens germanernas (Sverige, Tyskland) forskning på 20-50 talet har någon faktabaserad grund.

Jag har läst Rigveda Sanskrit, Avesta, mfl och faktiskt kollat hur nära besläktad vissa germaner (svensk-tyska) är med mig, genom DNA/genetiskt forskning.
Tyvärr är det olagligt idag i vissa delar av Europa, men det är skönt med privata kliniker Ni som är intresserade kan själva kolla upp det, få svar om du är besläktad med "afrikan" franska? mm. Om ni själva är genetiker, biologer, eller har en viss kunskap om genetik blir det mycket enklare att förstå begreppet.

http://anverket.se/dna

Vill inte se patetiska kommenterar som en idiot skrev till mig förut att jag var "antisemit", för jag tar hänsyn till VETENSKAPLIGT FORSKNING INOM GENETIK. Detta har inget med rasism att göra, utan öppnar upp till nyfikna individer som vill släktforska eller veta var deras förfäder kommer ifrån, vad för arv de lämnade efter sig, vad man hade för tidigare kulturella värderingar, religion, traditioner ex, vikinga normer, kanske persiska?.
PM mig om ni är intresserade av andra frågor!

Okej:). men om inte din kompis har tid nån dag och du är sugen på att köra så kan du ju adda mig endå så ser vi när vi kan spela :).

Visa signatur

| CPU: Intel core i5-3570k 3.4GHz | H100 CPU kylare | GPU: Gigabyte GeForce GTX 980 Ti G1 GAMING 6GB | OS: Windows 7 Home pre 64bit | DDR3 4Gb ram | Moderkort: MSI Z77IA-E53 |Skärm: Dell U2312HM 23 | Chassi: NZXT H440W Silent Ultra White |PSU: Corsair TX850 | SSD 1: EVO Basic 840-Series 250GB | SSD 2: 60GB | HDD 1: Seagate 1TB | HDD 2: Lacia 1TB | HDD 3: 3TB WD Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av aalleexx:

Ni som är lite mer 'erfarna' av att spela på steam vid releasesläpp etc. : finns det någon historik om att man öppnar portarna lite tidigare? Eller är det snällt tisdag man får vänta till? Vilken tid är det, Svenskt räknat?

Om jag kommer ihåg det rätt så är det kl 09:00 som spelet kommer vara live svensk tid :).

Visa signatur

| CPU: Intel core i5-3570k 3.4GHz | H100 CPU kylare | GPU: Gigabyte GeForce GTX 980 Ti G1 GAMING 6GB | OS: Windows 7 Home pre 64bit | DDR3 4Gb ram | Moderkort: MSI Z77IA-E53 |Skärm: Dell U2312HM 23 | Chassi: NZXT H440W Silent Ultra White |PSU: Corsair TX850 | SSD 1: EVO Basic 840-Series 250GB | SSD 2: 60GB | HDD 1: Seagate 1TB | HDD 2: Lacia 1TB | HDD 3: 3TB WD Red |

Permalänk

Ursäkta att jag bara bjuder in mig på din egna tråd men
Jag har installerat spelet och jag undrar vad det menas med pre-load

Är det så att spelet är installerat och klart men jag inte har tillgång till det tills på onsdag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christian995:

Ursäkta att jag bara bjuder in mig på din egna tråd men
Jag har installerat spelet och jag undrar vad det menas med pre-load

Är det så att spelet är installerat och klart men jag inte har tillgång till det tills på onsdag?

Det betyder att du har laddat ner det mesta av spelet sen när det släpps på tisdag kl. 09:00 så kommer du behöva ladda ner "nyckel", day-one-patch:en plus några andra filer sedan kommer det installeras och kommer kunna spelas

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk
Hedersmedlem

34 timmar kvar. Skall ställa klockan på 08:00 eftersom att jag är ledig, gå ut med jyckarna, stänga till dörren till den sovande sambon i sovrummet, äta en snabb frukost och sedan ta över den kända världen som Rom!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk

Mindre än 24 timmar kvar nu

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

Överlycklig, fixat semester imorgon och onsdag från jobbet.

Carthage will burn!

Permalänk

SPelar man det online? Med sina drag och sånt alltså

Visa signatur

Stationär: ASUS SABERTOOTH Z77 / Intel i7 3770K @4,3GHz / Corsair H100 Hydro / Kingston HyperX Beast 1833 16GB / ASUS GTX780 3GB / BENQ XL2420T LED 120Hz / Intel 520 Series 120GB SSD / Western Digital 2TB HDD / Fractal Design Define R4 / Corsair AX850W Modular / QPAD MK-50 / Mionix Naos 5000 / Steelseries Siberia v2 / Win 8 64bit
Laptop: Lenovo X220 / Intel i5 2520M @2,5GHz / 8GB RAM / Samsung 840 EVO 240GB SSD /

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vispen123:

SPelar man det online? Med sina drag och sånt alltså

Finns både Single Player och Multiplayer, så du kan spela mot datorn eller mot riktiga personer.

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Skrivet av Rosslan:

Finns både Single Player och Multiplayer, så du kan spela mot datorn eller mot riktiga personer.

Okej och då är det inte bara såna där krig man kör där man kontrollerar hur armén ska anfalla den andra armén i realtid utan även när man flyttar arméer till olika provinser m.m?

Visa signatur

Stationär: ASUS SABERTOOTH Z77 / Intel i7 3770K @4,3GHz / Corsair H100 Hydro / Kingston HyperX Beast 1833 16GB / ASUS GTX780 3GB / BENQ XL2420T LED 120Hz / Intel 520 Series 120GB SSD / Western Digital 2TB HDD / Fractal Design Define R4 / Corsair AX850W Modular / QPAD MK-50 / Mionix Naos 5000 / Steelseries Siberia v2 / Win 8 64bit
Laptop: Lenovo X220 / Intel i5 2520M @2,5GHz / 8GB RAM / Samsung 840 EVO 240GB SSD /

Permalänk
Medlem

Det här kommer bli så episkt. Jag har inte alls uppskruvade förväntningar!

Hoppas bara jag inte förlorar en dag på seg posthantering. Men jag pallar inte med Steams ockerpriser.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vispen123:

Okej och då är det inte bara såna där krig man kör där man kontrollerar hur armén ska anfalla den andra armén i realtid utan även när man flyttar arméer till olika provinser m.m?

Precis Total war-serien har allt! Du kommer älska Rome II

Du kan kika lite Let's play på shogun 2 om du vill få lite känsla av hur ett total war spel är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Överlycklig, fixat semester imorgon och onsdag från jobbet.

Carthage will burn!

Äkta fan!

Hoppas det fungerar bra från start. Är lite sugen på att testa campaign multiplayer.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av oqvist:

Det här kommer bli så episkt. Jag har inte alls uppskruvade förväntningar!

Hoppas bara jag inte förlorar en dag på seg posthantering. Men jag pallar inte med Steams ockerpriser.

Greenmangaming???? FIck det för 300 kr! runt 28 pund eller något!1

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av stn1337:

Överlycklig, fixat semester imorgon och onsdag från jobbet.

Carthage will burn!

Jag och polaren ska fria slavarna från ROM och fängsla deras ledare dagens pk. ("fria" bränna ner skiten) För Germania och Parthia

Permalänk
Medlem

ska bli kul detta alla verkar supertaggade hehe, inte ens spelat något total war spel förut och då är jag endå ett RTS fan

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

ska bli kul detta alla verkar supertaggade hehe, inte ens spelat något total war spel förut och då är jag endå ett RTS fan

Detdär klingar inte rätt i mina öron

Hoppas detta kan bli något! Blev besviken på blacklist!

Permalänk
Skrivet av Vispen123:

Okej och då är det inte bara såna där krig man kör där man kontrollerar hur armén ska anfalla den andra armén i realtid utan även när man flyttar arméer till olika provinser m.m?

Fast online är det väl mest bara enskilda slag, sen finns ju co-op kampanj men det är väl bara 2 stycken, har dock inte särskilt mycket koll så kan vara helt fel. Kanske finns annat med som andra har bättre koll på. Har inte spelat mer än ett av de tidigare total war spelen.

Permalänk
Geeks Gaming

Köpte precis pre-ordern på Greenman gaming för typ 300 kr

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Finns en recension av FZ ute för dem som är intresserade.

http://www.fz.se/artiklar/recension/20130902/total-war-rome-i...

Visa signatur

| Playstation 5 | LG C1 65" | Samsung Galaxy S23 +

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kikoelz:

Finns en recension av FZ ute för dem som är intresserade.

http://www.fz.se/artiklar/recension/20130902/total-war-rome-i...

4 av 5 hos FZ och PC Gamer ger spelet 85%. Detta bådar gott!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kikoelz:

Finns en recension av FZ ute för dem som är intresserade.

http://www.fz.se/artiklar/recension/20130902/total-war-rome-i...

Skrivet av Überklass:

4 av 5 hos FZ och PC Gamer ger spelet 85%. Detta bådar gott!

Vill inte läsa, måste hålla ut.

Sweet!

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

4 av 5 hos FZ och PC Gamer ger spelet 85%. Detta bådar gott!

PC Gamer gav TW Empire 94% när det släpptes. Inte ett ord om de många buggar spelet hade heller. FZ gav TW Empire 4/5 men klagade på buggarna.

Ja, jag är lite långsint men jag var rejält lack på spelrecensenter efter TW Empire. Det har fortfarande 90 på Metacritic vilket jag inte tycker det är värt, även om det blev ett riktigt bra spel till slut.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Ehrm. någon som kommer ihåg recensionerna på Sim City när det släpptes ;)? Personligen rekommenderar jag alla recensioner att tas med en nypa salt. Med det sagt är jag övertygad om att Rome 2 kommer vara ett utmärkt spel :).

Permalänk
Medlem

Blev ännu mer taggad nu!

Permalänk
Medlem

Ser ut o flyta på riktigt fint!

Visa signatur

RTS :D