Officiella Total War: Rome II -tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av LegacyAlex:

Beställde min CE från Webhallen ett par veckor sedan och hörde att vissa redan fått hem sin. Själv ser jag på Webhallens hemsida att min beställning fortfarande "behandlas"(kan bara hoppas att den fortfarande skickas i tid till tisdag). Nåon anna som bokat från Webhallen ?

Läste att Sega sålt slut alla CE, så Webhallen kanske inte har några inne? Eller inväntar nya... fråga deras support.

Skrivet av Gimbergsson:

Köpte Rome 2 idag på webhallen och trodde man skulle få spela utan steam men så behövde man aktivera de via steam så det blir aktiverat den 3:e.
Jag undrar då om det blir som jag har förbokat de och får då med "Greek States Culture Pack"?

Spelet är ju steamworks, Sega gick över till det med lanseringen av Shogun 2. Titta hos Webhallen om det är inkluderat, chansen är att det är.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gimbergsson:

Köpte Rome 2 idag på webhallen och trodde man skulle få spela utan steam men så behövde man aktivera de via steam så det blir aktiverat den 3:e.
Jag undrar då om det blir som jag har förbokat de och får då med "Greek States Culture Pack"?

För det exemplar jag köpte online var det en separat aktiveringsnyckel för Greek States Culture Pack. Jag aktiverade först grundspelet och sen DLC:n på Steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Läste att Sega sålt slut alla CE, så Webhallen kanske inte har några inne? Eller inväntar nya... fråga deras support.

Spelet är ju steamworks, Sega gick över till det med lanseringen av Shogun 2. Titta hos Webhallen om det är inkluderat, chansen är att det är.

Skrivet av Buio:

För det exemplar jag köpte online var det en separat aktiveringsnyckel för Greek States Culture Pack. Jag aktiverade först grundspelet och sen DLC:n på Steam.

Verkar inte som jag fick de då, kanske ska höra med webhallen om man kan få en kod fast man inte bokade på webhallen utan köpte det direkt innan de släpptes :s

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gimbergsson:

Verkar inte som jag fick de då, kanske ska höra med webhallen om man kan få en kod fast man inte bokade på webhallen utan köpte det direkt innan de släpptes :s

Lite tråkigt att man inte kan verifiera det i Steam på pre-load. Med installerade spel kan man högerklicka och ta properties och se det man har på DLC-fliken. Funderade på om det kan ingå i vissa special-versioner av nycklar. Jag köpte mitt exemplar på Greenmangaming.com.

Permalänk
Medlem

Det enda stället ni kan köpa Collectors Edition är:
http://uk.download-store.sega.com/eshop/total-war/rome-2-3418... (fri frakt)

Det är slutsålt i resten av världen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Det enda stället ni kan köpa Collectors Edition är:
http://uk.download-store.sega.com/eshop/total-war/rome-2-3418... (fri frakt)

Det är slutsålt i resten av världen.

Faktiskt rätt imponerande av dem, men frågan är hur många de själva har i lager.

Permalänk
Skrivet av zelxi:

Läste att Sega sålt slut alla CE, så Webhallen kanske inte har några inne? Eller inväntar nya... fråga deras support.

Jo men de kan väl inte ha låtit mig förboka något som är slutsålt ? (finns bara 22.000 i världen så det blir nog inga nya leveranser). Ska skicka ett PM till Webhallen grabbarna här på Sweclockers så snabbt some möjligt.

Permalänk
Hedersmedlem

Var precis och hämtade min fysiska kopia hos Webhallen och sitter pre-loadar spelet. Jaha.. Vad ska man nu göra fram tills på tisdagen. Lusläsa manualen 3-4 ggr?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Skrivet av Überklass:

Var precis och hämtade min fysiska kopia hos Webhallen och sitter pre-loadar spelet. Jaha.. Vad ska man nu göra fram tills på tisdagen. Lusläsa manualen 3-4 ggr?

Wuuuuuuuuuuuuut ?!?! Såg du om det fanns några Collectors Edition att hämta upp ? Min CE har inte skickats än, vet inte om det hinnar fram till tisdag om den skickas på måndag.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av LegacyAlex:

Wuuuuuuuuuuuuut ?!?! Såg du om det fanns några Collectors Edition att hämta upp ? Min CE har inte skickats än, vet inte om det hinnar fram till tisdag om den skickas på måndag.

Jag köpte aldrig en CE så det vet jag tyvärr inget om. Inga stod framme dock bland högen av Rome 2-spel som låg vid kassan. Jävligt konstigt agerat av Webhallen över huvud taget då jag förde en diskussion med "Mikael" på Webhallen för några dagar sedan om huruvida jag kunde hämta spelet på måndag kväll istället för på tisdag förmiddagen. Det var tydligen tvärt omöjligt. Helt plötsligt så får jag ett E-mail från webhallen om att jag kan hämta spelet.. Verkar som att ena handen inte har koll på vad den andra gör.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man bestämmer vilken hårddisk det ska preloadas(konstig försvenskning av preload)till?
Man brukar få välja vart man vill lägga det innan man hämtar men tydligen inte på preload?

Någon som har nån idé?

Permalänk
Medlem

Tjena har en fråga.

Jag är inte hemma nu på över en vecka, är fast på jobbet. Men om jag beställer det på spelet på Webhallen och betalar med direktbetalning via internetbank, kommer spelet trilla ned i brevlådan hemma då och vänta på mig eller kommer det skickas till postställe (en Hemköp butik hemma hos mig) som jag måste hämta det på?

Tänker mest på att om det kommer på posten i Hemköp så kanske det blir massa avgifter och sådant för att jag inte kan hämta det förrän veckan nästa Lördag?

tacksam för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Tjena har en fråga.

Jag är inte hemma nu på över en vecka, är fast på jobbet. Men om jag beställer det på spelet på Webhallen och betalar med direktbetalning via internetbank, kommer spelet trilla ned i brevlådan hemma då och vänta på mig eller kommer det skickas till postställe (en Hemköp butik hemma hos mig) som jag måste hämta det på?

Tänker mest på att om det kommer på posten i Hemköp så kanske det blir massa avgifter och sådant för att jag inte kan hämta det förrän veckan nästa Lördag?

tacksam för svar

Brukar va så att spel och filmer lämnas direkt till brevlådan, så har det iallafall varit för mig de senaste åren som jag beställt/förbeställt spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon152135:

Tack, jätte kul att läsa.

Hur många här har någon att spela med sen? CO-OP menar jag?

Om du inte har nån annan redan så är jag gärna på att dra en CO OP från dag ett när spelet kommer eller när vi båda har tid :). adda greve12 på steam aka nomiton och skriv att du kommer från SWEC.

Visa signatur

| CPU: Intel core i5-3570k 3.4GHz | H100 CPU kylare | GPU: Gigabyte GeForce GTX 980 Ti G1 GAMING 6GB | OS: Windows 7 Home pre 64bit | DDR3 4Gb ram | Moderkort: MSI Z77IA-E53 |Skärm: Dell U2312HM 23 | Chassi: NZXT H440W Silent Ultra White |PSU: Corsair TX850 | SSD 1: EVO Basic 840-Series 250GB | SSD 2: 60GB | HDD 1: Seagate 1TB | HDD 2: Lacia 1TB | HDD 3: 3TB WD Red |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rasmus117:

Tjena har en fråga.

Jag är inte hemma nu på över en vecka, är fast på jobbet. Men om jag beställer det på spelet på Webhallen och betalar med direktbetalning via internetbank, kommer spelet trilla ned i brevlådan hemma då och vänta på mig eller kommer det skickas till postställe (en Hemköp butik hemma hos mig) som jag måste hämta det på?

Tänker mest på att om det kommer på posten i Hemköp så kanske det blir massa avgifter och sådant för att jag inte kan hämta det förrän veckan nästa Lördag?

tacksam för svar

Det ska vara lugnt, posten har ditt paket i minst fjorton dagar om jag minns rätt. Men webhallen brukar ju skicka direkt i brevlådan.

Skrivet av Nixorz:

Om du inte har nån annan redan så är jag gärna på att dra en CO OP från dag ett när spelet kommer eller när vi båda har tid :). adda greve12 på steam aka nomiton och skriv att du kommer från SWEC.

Är det en kooperativ kampanj eller hur är det upplagt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jackan18:

Någon som vet hur man bestämmer vilken hårddisk det ska preloadas(konstig försvenskning av preload)till?
Man brukar få välja vart man vill lägga det innan man hämtar men tydligen inte på preload?

Någon som har nån idé?

Går inte ännu i Steam. Du får preloada till C: och sen när spelet släpps göra en kopia till din sekundära katalog och sen göra en avinstallation. Sen installera spelet på nytt, nu till sekundära katalogen. Den gör en verifiy av filerna som finns där och ska inte behöva ladda ner en massa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Faktiskt rätt imponerande av dem, men frågan är hur många de själva har i lager.

Inte så många låter det som, sen vet man ju aldrig

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=509641545777717&set=n...
"the UK SEGA Store has the last few Collector’s Editions for sale"

Nu är det bara två dagar kvar! 1,5 år av längtan

För min egen del kommer jag börja på Normal och köra Rome, sedan öka i svårighetsgrad och gå på Carthage eller Macedon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Går inte ännu i Steam. Du får preloada till C: och sen när spelet släpps göra en kopia till din sekundära katalog och sen göra en avinstallation. Sen installera spelet på nytt, nu till sekundära katalogen. Den gör en verifiy av filerna som finns där och ska inte behöva ladda ner en massa.

Om mitt steam är på D: så borde det väl lägga sig på den? För min SSD på C: är rätt så full jämfört med SSD på D:

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Då har man bokat och betalat det, fick ett mail där det står "Hej! Du har innehållsnycklar som kan aktiveras. För att aktivera dem, följ länken nedan och klicka på aktivera."

Kan jag vänta med det tills nästa helg när jag är hemma eller måste jag göra det nu tror ni?

Permalänk
Medlem

Klart du kan vänta varför skulle du vara tvungen att aktivera det nu snarast?

Visa signatur

Meh

Permalänk
Entusiast
Skrivet av LegacyAlex:

Beställde min CE från Webhallen ett par veckor sedan och hörde att vissa redan fått hem sin. Själv ser jag på Webhallens hemsida att min beställning fortfarande "behandlas"(kan bara hoppas att den fortfarande skickas i tid till tisdag). Nåon anna som bokat från Webhallen ?

Jag har iofs inte CE men min beställning står det också "behandlas" på. Konstigt nog ska paketet ha skickats i torsdags så det borde ha varit här i fredags.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gimbergsson:

Köpte Rome 2 idag på webhallen och trodde man skulle få spela utan steam men så behövde man aktivera de via steam så det blir aktiverat den 3:e.
Jag undrar då om det blir som jag har förbokat de och får då med "Greek States Culture Pack"?

Jag köpte också mitt via webhallen, jag var noga med att köpa "Greek States Culture Pack" prepurchase versionen, jag har skrivit in nyckeln på mitt steamkonto fast jag kan varken se eller preloada spelet, men det fixar sig nog till den 3:e

Permalänk
Medlem

Om du gör så att du ser alla spel du har på steam så kan du högerklicka på total war: rome 2 och sen välja pre-load.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem

När kan man börja pre-loada på steam? anyone?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nomiton:

Om du inte har nån annan redan så är jag gärna på att dra en CO OP från dag ett när spelet kommer eller när vi båda har tid :). adda greve12 på steam aka nomiton och skriv att du kommer från SWEC.

<3 <3 Tack för erbjudandet. Men jag har faktiskt lovat en barndomsvän som jag ska spela med. Jag vill jätte gärna spela med dig, men jag tror en av de största problemen blir. t.ex. att välja vem man ska spela med, om båda vill spela samma dag/tid mm blir det orättvist att välja och jag är en rättvist person, så jag får väl tack nej.

Till alla nyfikna och historia intresserade.

http://www.persepolis.nu/timeline.htm#parthian

Läs på och du kommer inte vilja spela de barbariska romarna. Du kommer välja mellan dina förfäder germanerna (Svenssons), eller era "ur" förfäder, dvs ariska förfäder (Ariana/("perserna") Parthia, om ens germanernas (Sverige, Tyskland) forskning på 20-50 talet har någon faktabaserad grund.

Jag har läst Rigveda Sanskrit, Avesta, mfl och faktiskt kollat hur nära besläktad vissa germaner (svensk-tyska) är med mig, genom DNA/genetiskt forskning.
Tyvärr är det olagligt idag i vissa delar av Europa, men det är skönt med privata kliniker Ni som är intresserade kan själva kolla upp det, få svar om du är besläktad med "afrikan" franska? mm. Om ni själva är genetiker, biologer, eller har en viss kunskap om genetik blir det mycket enklare att förstå begreppet.

http://anverket.se/dna

Vill inte se patetiska kommenterar som en idiot skrev till mig förut att jag var "antisemit", för jag tar hänsyn till VETENSKAPLIGT FORSKNING INOM GENETIK. Detta har inget med rasism att göra, utan öppnar upp till nyfikna individer som vill släktforska eller veta var deras förfäder kommer ifrån, vad för arv de lämnade efter sig, vad man hade för tidigare kulturella värderingar, religion, traditioner ex, vikinga normer, kanske persiska?.
PM mig om ni är intresserade av andra frågor!

Permalänk

Tisdag, boys, är en dag jag kommer att vara oanträffbar på

Visa signatur

En hel del grejer i datorn, som ingen av er bryr er om.
Därför tänkte jag istället posta lite användbara länkar här.
Bra CPU-kylare: http://m.techspot.com/review/707-best-cpu-coolers/
Gratis frakt från Inet: http://www.inet.se/produkt/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

När kan man börja pre-loada på steam? anyone?

Borde funka nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

När kan man börja pre-loada på steam? anyone?

Går att preloada sedan 28 augusti klockan 1800 har jag för mig.

Mitt är preloadat så nu ska det bara bli tisdag

Permalänk
Medlem

http://steamcommunity.com/groups/TotalWarSweden

Finns en total war grupp för svenskar, hoppa in med er

Permalänk
Medlem

jag pre-loada spelet i onsdags jobbigt att vänta tills man får spela.