Permalänk
Medlem

Hittar ingen antenningång på tvn...

Tjena!

Sitter på en tv som är ca 3 år gammal och jag har använt den tidigare med en digital box som man kopplar in i scart uttaget på tv:n men nu idag flyttade jag in i ett comhem hus och har då fått en modul man kopplar till tv:n istället vilket verkar helt ok.
Nu när jag sitter och kollar bakpå tv:n hittar jag dock ingen ingång för antenn överhuvudtaget...
Finns det ens tv- apparater utan antenn ingång?
Vad ska jag nu köpa för kabel istället för att få det att funka?

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberhof:

Tjena!

Sitter på en tv som är ca 3 år gammal och jag har använt den tidigare med en digital box som man kopplar in i scart uttaget på tv:n men nu idag flyttade jag in i ett comhem hus och har då fått en modul man kopplar till tv:n istället vilket verkar helt ok.
Nu när jag sitter och kollar bakpå tv:n hittar jag dock ingen ingång för antenn överhuvudtaget...
Finns det ens tv- apparater utan antenn ingång?
Vad ska jag nu köpa för kabel istället för att få det att funka?

Har svårt för att tro att en TV saknar antenn ingång, du vet hur den ser ut?

Ta en bild på baksidan av TV'n och posta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Har svårt för att tro att en TV saknar antenn ingång, du vet hur den ser ut?

Ta en bild på baksidan av TV'n och posta.

Ja då jag vet hur en antenn ingång ser ut.

Sitter med endast en mobil som kamera och i ett rum utan fungerande lampa (flyttade som sagt in idag) och kan inte få någon bra bild alls utan blixt blir det bara svart och med blixt så blänker det bara på tvens baksida.

Jag ser dock en bild av en antenn kabel men över den sitter en plåt och bredvid står det "service only)...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Inte så att din TV kräver en modul för antenn? Vad är modellen på TVn `?

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Finns tv-apparater utan tuner då finns ingen antenningång

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctrl:

Inte så att din TV kräver en modul för antenn? Vad är modellen på TVn `?

Det är en Toshiba Regza 40lv685dn efter en sökning på nätet hittade jag den här: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=464075

Men jag fattar inte riktigt vilken ingång som är vilken enligt deras anvisningar...

Edit/ Betyder det att min tv saknar tuner om svaret är ja vad gör jag då? /Edit

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Googlede på modellen, men de ser alla i den serien lite olika ut. Säkert att den sitter där du förväntar dig? Den brukar sitta med de andra sakerna, alternativt i närheten av CA-modulens slot.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Skrivet av Cyberhof:

Det är en Toshiba Regza 40lv685dn efter en sökning på nätet hittade jag den här: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=464075

Men jag fattar inte riktigt vilken ingång som är vilken enligt deras anvisningar...

Edit/ Betyder det att min tv saknar tuner om svaret är ja vad gör jag då? /Edit

kanske den är vinklad neråt eller så sitter den på andra sidan jämfört med alla andra anslutningar?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctrl:

Googlede på modellen, men de ser alla i den serien lite olika ut. Säkert att den sitter där du förväntar dig? Den brukar sitta med de andra sakerna, alternativt i närheten av CA-modulens slot.

Kolla min länk på prisjakt det borde vara den och jag är totalt säker på att den inte finns jag har kollat på baksidan båda sidorna och över och under...
På sidan sitter CA-modulens slot, s-video, composit, usb och hdmi och på baksidan finns hdmi x3, scart x2, component, pc audio/hdmi audio.

Skrivet av HikiSpray:

kanske den är vinklad neråt eller så sitter den på andra sidan jämfört med alla andra anslutningar?

Jag tänkte på det också men den finns verkligen inte där.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Här hittade jag en manual;
http://www.toshiba-om.net/LCD/PDF/Swedish/LV685-3240-Swedish....

Sidan 9
Antennkablar:
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Anslut antennen till kontakten på baksidan av tv-apparaten.
Om du använder en dekoder*
och/eller mediaspelare är det
av yttersta vikt att
antennkabeln är ansluten till tv-apparaten
via dekodern och/eller mediaspelaren

Permalänk
Medlem
Skrivet av f4mv:

Här hittade jag en manual;
http://www.toshiba-om.net/LCD/PDF/Swedish/LV685-3240-Swedish....

Sidan 9
Antennkablar:
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Anslut antennen till kontakten på baksidan av tv-apparaten.
Om du använder en dekoder*
och/eller mediaspelare är det
av yttersta vikt att
antennkabeln är ansluten till tv-apparaten
via dekodern och/eller mediaspelaren

Ja det är lite lustigt dock eftersom dom på bilden i manualen du länkade till inte visar någon kontakt för antennkabeln...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Testpilot
Skrivet av LeonHart:

Finns tv-apparater utan tuner då finns ingen antenningång

Då är det ingen TV utan en monitor, definitionen av en TV är att den kan ta emot TV-signaler.

På sida 9 i manualen visas det var man ansluter antennkabeln, på undersidan till vänster om man ser TV:n från baksidan: http://www.toshiba-om.net/LCD/PDF/Swedish/LV685-3240-Swedish....
I manualen visas även dekoder och mediaspelare så det är lite otydligt men den streckade antenn-kabel-linjen fortsätter in i TV:n.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Då är det ingen TV utan en monitor, definitionen av en TV är att den kan ta emot TV-signaler.

På sida 9 i manualen visas det var man ansluter antennkabeln, på undersidan till vänster om man ser TV:n från baksidan: http://www.toshiba-om.net/LCD/PDF/Swedish/LV685-3240-Swedish....
I manualen visas även dekoder och mediaspelare så det är lite otydligt men den streckade antenn-kabel-linjen fortsätter in i TV:n.

Ahhh nu hittade jag den lol nu känner man sej lagom korkad!

Men tack så mycket för all tid och hjälp ni gett mej!

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Som jag uppfattar det ligger "till höger och under" scartkontakterna...

Permalänk
Medlem
Skrivet av f4mv:

Som jag uppfattar det ligger "till höger och under" scartkontakterna...

Ja precis se inlägget över ditt!

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]