Permalänk

Asus G55VW, byta tangentbord

Har letat som en galning, men har inte hittat något sätt att byta ut tangentbordet på min laptop på. Vet inte ens vart jag kan hitta ett likadant tangentbord, utan endast enstaka tangenter. Har ju ett problem med en tangent som inte fungerar(med eller utan tangent) om ni förstår vad jag menar. Då det bara är en knapp som inte fungerar(vänsterpilen) så tycker jag ju att det borde gå att byta hela tangentbordet på något sätt. Garantin(som snart går ut ändå) skiter jag faktiskt fullständigt i just nu, då jag har planer på att inhandla mig en ny dator om inte lång tid. Hade dock varit jävligt skönt om man kunde ha en extra dator som faktiskt fungerar som den ska ändå. Hjälp uppskattas verkligen. Asus service är ju känt för att vara fetkasst. Tycker inte det borde vara MB det är fel på då det bara är en knapp som inte vill fungera. Som ni ser på bilden;

så saknas ju även det där gummit som finns under tangenten. Dock borde det gå att trycka ner med typ en penna eller liknande för att det ska fungera, men det är inte fallet. Tangenten är helt död, så jag antar att det krävs ett helt nytt tangentbord, och att datorn måste plockas isär and what not, då Asus har valt att göra allting så svåråtkomligt med de här modellerna. Dock inte hittat någon video eller artikel som visar hur man kan byta tangentbord på den här modellen, vilket är lite drygt. Vet att jag låter jobbig, så ber om ursäkt för det. Hjälp uppskattas!

Kan tillägga att jag kollat ASUS eStore, och det verkar inte finnas något ersättnings tangentbord som passar till g55?! http://us.estore.asus.com/index.php?l=search_list&s[search]=g55vw&s[title]=Y&s[short_desc]=Y&s[full_desc]=Y&s[sku]=Y&s[match]=all&s[cid]=0

Permalänk
Permalänk
Medlem

Låter som du har garanti, varför inte använda den?

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk

Jo, garanti finns. Dock har jag ingen annan dator tillgänglig under tiden om man skulle skicka in den här datorn på service/reperation, och behöver verkligen kunna använda den här varje dag, så det blir ju egentligen smidigare att helt enkelt köpa ett nytt tangentbord(verkar ju rätt så dyra iofs). Får ju se hur det blir helt enkelt. Tack för svaren, nu vet jag iallafall vart jag kan få tag på tangentbord