~13 tums bärbar. Ska kunna spela lite

Permalänk

~13 tums bärbar. Ska kunna spela lite

Hej.

Har kikat efter bärbara som är runt 13 tum. Kraven jag har är.

1. Liten tunn ungeför som en ultrabook (ska pendla med den)

2. Hyffsat grafikkort så jag alla fall klarar av att spela något, tf2, fifa, battlefield på medium.

Hittar ingen direkt med dom kraven. Förutom kanske Macbook air som har hd5000. Men jag antar att det bara krånglar med att installera windows osv?
Eller är det bättre att vänta på nån av dom 2 nya asusarna? Inte infinity men den andra, den skulle väl ha bättre grafikkort.
Eller antagligen en Razer Blade 14, fast känns som att den kommer bli mycket dyrare.

Permalänk
Skrivet av rufusrufus:

Hej.

Har kikat efter bärbara som är runt 13 tum. Kraven jag har är.

1. Liten tunn ungeför som en ultrabook (ska pendla med den)

2. Hyffsat grafikkort så jag alla fall klarar av att spela något, tf2, fifa, battlefield på medium.

Hittar ingen direkt med dom kraven. Förutom kanske Macbook air som har hd5000. Men jag antar att det bara krånglar med att installera windows osv?
Eller är det bättre att vänta på nån av dom 2 nya asusarna? Inte infinity men den andra, den skulle väl ha bättre grafikkort.
Eller antagligen en Razer Blade 14, fast känns som att den kommer bli mycket dyrare.

Det är inte lätt att hitta en tunn och liten dator som samtidigt ska klara av t.ex battlefield på medium. Sen vet jag inte vad det är för övriga egenskaper du vill ha men jag föreslår att du kikar på prisjakt och sen kollar prestandan på Notebookcheck.

Jag har själv köpt en Macbook air men har inte lagt in ett enda spel så ska inte uttala mig om prestandan. Det jag kan säga är att installera Windows är något som en apa klarar av och det var smidigt så du borde inte ha några problem med detta. Dock är det ju fortfarande en äppeldator så du får t.ex inte ut de utlovade 12h i batteritid när du kör Windows, tangentbordet skiljer sig lite och du kan säkert hitta annat som inte faller dig i smaken.

Permalänk
Skrivet av Sir_Poisonblade:

Det är inte lätt att hitta en tunn och liten dator som samtidigt ska klara av t.ex battlefield på medium. Sen vet jag inte vad det är för övriga egenskaper du vill ha men jag föreslår att du kikar på prisjakt och sen kollar prestandan på Notebookcheck.

Jag har själv köpt en Macbook air men har inte lagt in ett enda spel så ska inte uttala mig om prestandan. Det jag kan säga är att installera Windows är något som en apa klarar av och det var smidigt så du borde inte ha några problem med detta. Dock är det ju fortfarande en äppeldator så du får t.ex inte ut de utlovade 12h i batteritid när du kör Windows, tangentbordet skiljer sig lite och du kan säkert hitta annat som inte faller dig i smaken.

Ofan. Det är inga problem med drivrutiner osv? Allt funkar?
HD5000 ska väl vara ganska hyffsat alla fall.

Permalänk
Skrivet av rufusrufus:

Ofan. Det är inga problem med drivrutiner osv? Allt funkar?
HD5000 ska väl vara ganska hyffsat alla fall.

Man installerar alla drivrutiner på en gång, man installerar "Boot Camp Support Software" och sen funkar allt som det ska. Som sagt, inte svårt. Jag kör Windows 8 och den enda buggen som jag har stött på är att WLANet kan bråka med en om man startar om datorn från OSX till Windows. Lösningen på detta är att man stänger av datorn "ordentligt" och sen i uppstartsfasen, då man väljer operativ, väljer Windows. Annars funkar allt utmärkt så jag vet inte var du hört att det bara skulle krångla.

HD5000 är helt klart bättre än HD4400 som de flesta ultrabooks envisas med.