Vinn nätagg från Seasonic

Steam OS och vad har Valve i kikaren egentligen?

Permalänk
Medlem

Nej ucsh inge HL3 jag vill förtusan ha closure på Ep2 börja inte med nått som ni inte kan slutföra

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Entusiast
Skrivet av GamerGottaGame:

ser ni inte tecknen som valve ritat ut. först O sedan [O] och sist O+O. Jag tror det betyder steam box + hl3 = Half life 3 exklusivt för steambox.

Jag tror HL3 inte har ett smack med detta att göra.
Min teori:
Steambox släpps.
Steam-tjänsterna utökas och förbättras (Något i stil de gjorde med "Big Picture" -läget)
Steam för PC och Steambox kopplas samman så att båda plattformarna kan spela med/mot varandra. (Till skillnad från andra konsoler där konsol-spelarna är separerade från datorspelarna)

Kort och gott: Att allt har med steam och steambox att göra. Inget om spelen i sig alltså. Spelnyheterna är något separat.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk

Kommer uppdatera tråden på måndag med fakta om vad valve visat upp.

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Nä fyfan va najs!

Permalänk
Medlem

VA?! HL3!? YEEESSSSSS

Nej men seriöst valve. Ge oss HL3 bara.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Day of defeat Source 2 <3

Visa signatur

Intel Core i9 12900K | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | ASUS RTX 3080 STRIX OC | Corsair Dominator Platinum DDR5 6400MHz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Zowie EC2-DW | KEYCHRON Q5 QMK 96% + Cherry MX2A Brown

Permalänk
Skrivet av Casgar:

Stämmer. Finns inget där. Man är alldeles för lättlurad när man har höga förhoppningar.

Fast jag hade gärna haft den där bilden, men i en något större version. Skulle vara nice som bakgrundsbild.

Det går att få en liknande om du googlar bilder på "Blue Sun".

OnT: Tror det handlar mest om Steambox också...

Permalänk
Medlem

De utvecklar säkert redan HL3 men säger inget till oss bara för att retas....

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheWolfbane:

För det är ju helt omöjligt att valve har sett "photoshop" grejen och sedan laddade up en ny bild som dom har gjort om?

Du tror alltså att Valve skulle lägga upp en bild med Half life loggan i, utan att själva veta om det? Om den hade funnits där så hade det troligtvis varit för att de vill att man ska hitta den.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Du tror alltså att Valve skulle lägga upp en bild med Half life loggan i, utan att själva veta om det? Om den hade funnits där så hade det troligtvis varit för att de vill att man ska hitta den.

Ja men så fort någon har hittat den så behöver den ju inte vara kvar längre, för då har den ju fyllt sitt syfte eller hur?

Permalänk
Medlem

Börjar bli väldigt tröttsamt med allt detta "Half-life 3 confirmed"...

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av batman:

Ja men så fort någon har hittat den så behöver den ju inte vara kvar längre, för då har den ju fyllt sitt syfte eller hur?

Jag förstår inte vad du menar. Vad skulle de tjäna på att ta bort den menar du? Varför skulle de inte ha kvar den om den nu funnits där?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

ser ni inte tecknen som valve ritat ut. först O sedan [O] och sist O+O. Jag tror det betyder steam box + hl3 = Half life 3 exklusivt för steambox.

Vill man bli hatad så varför inte.. Haha!

Visa signatur

Chassi: Ncase M2 | CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D | Kylare: Arctic
Arctic Liquid Freezer III 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: PowerColor Radeon RX 7900 XTX Hellhound | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF850 Platinum | SSD: Kingston Fury Renegade | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus: Logitech PRO X Superlight 2 |

Permalänk
Skrivet av Pl4yGround:

Vill man bli hatad så varför inte.. Haha!

Hatad? Vad menar du? Får man inte tro vad man vill?

Permalänk
Medlem

Tycker det är skumt att ifall de SKulle jobba på hl3 och bara vara knäpptysta om det, att det inte skulle kommit ut nånstans endå, för knappast har alla på valve tystnadsplikt och folk sku säkert betala bra pengar för att få veta äkta confirmed om de läkte källa..

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk

Titta hit!

Jag var inne och kollade på valves wikipedia sida då jag hittade en länk till denna sida, http://lambdageneration.com/coming-soon/. Coming monday 23rd september står det, vilket är samma dag som Valves mystiska utannonseranden och sidan länkades till wikipedia för en månad seda. Vad kan detta betyda?

Permalänk
Medlem

Jag var inne och kollade på valves wikipedia sida då jag hittade en länk till denna sida, http://lambdageneration.com/coming-soon/. Coming monday 23rd september står det, vilket är samma dag som Valves mystiska utannonseranden och sidan länkades till wikipedia för en månad seda. Vad kan detta betyda?

Permalänk

Då blir det med all säkerhet ett nytt spel som måndag som också. Men vad blir det för spel? Kanke en helt ny spelserie?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Jag förstår inte vad du menar. Vad skulle de tjäna på att ta bort den menar du? Varför skulle de inte ha kvar den om den nu funnits där?

"Om den hade funnits där så hade det troligtvis varit för att de vill att man ska hitta den."

För om någon redan hittat den så hade ju många försöka göra samma sak, och om det då funkar så är det ju ett ganska säkert tecken på att Half Life 3 till 100% är påväg. Men om de tar bort den direkt efter en viss tid eller så fort någon hittat den så är det mer som en ledtråd som vissa kommer tro och vissa inte.

För om de nu vill att alla skulle hitta den kunde de lika väl sagt till alla att de håller på med Half Life 3, eller hur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Day of deafeat Source 2 <3

Ja! Hoppas verkligen det kommer inom en snar framtid!

Permalänk

Någon som vet om detta är HL seriens riktiga sida? http://orange.half-life2.com/. Går man in på half-life3.com så kommer man till samma sida. HL3 CONFIRMED!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Potrovski:

Någon som vet om detta är HL seriens riktiga sida? http://orange.half-life2.com/. Går man in på half-life3.com så kommer man till samma sida. HL3 CONFIRMED!

Ifall man kör en whois på ovan nämnda url så får man:

Domain Name: HALF-LIFE3.COM Registrar: NETWORK SOLUTIONS, LLC. Whois Server: whois.networksolutions.com Referral URL: http://www.networksolutions.com/en_US/ Name Server: NS1.VALVESOFTWARE.COM Name Server: NS2.VALVESOFTWARE.COM Name Server: NS3.VALVESOFTWARE.COM Status: clientTransferProhibited Updated Date: 29-apr-2012 Creation Date: 28-jun-1999 Expiration Date: 28-jun-2014

Så den är äkta, men det säger väl egentligen ingenting att den länkar till en sida om The Orange Box.

Och om man gör som medan ovan nämnda länk och kör en whois så får man:

Domain Name: LAMBDAGENERATION.COM Registrar: ENOM, INC. Whois Server: whois.enom.com Referral URL: http://www.enom.com Name Server: ULTRA101.UK2.NET Name Server: ULTRA102.UK2.NET Status: clientTransferProhibited Updated Date: 26-jul-2013 Creation Date: 27-jul-2010 Expiration Date: 27-jul-2014

Vilket leder vidare till...

Registrant:
LambdaGeneration ...
Huddersfield
+44.8452705570

Numret är ett faxnummer som går till UK2 och det säger ju ingenting heller. Men den snabba slutsatsen jag har dragit är att alla sidor som Valve reggar gör de med sitt eget namn och använder sina egna namnservrar, så tror dessvärre inte att Valve står bakom sidan.

Permalänk
Medlem

Tror inte heller det handlar om något spel utan Steambox och några andra tillhörigheter som någon annan sa tidigare, men man vet ju aldrig.

En tanke slog mig nyss...det är ju hela 9 år sedan HL2 släpptes?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pl4yGround:

Jag börjar tro på gud om det är HL3, så magiskt hade det varit!

Gud finns, han heter Gabe.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk

Jag vet inte hur många år jag längtade efter HL2 och har sedan dess suktat efter HL3 som en tok i hopp om att det är något pågång. Är rädd för att när det väl kommer är jag för gammal för att se fram emot de

Min teori är att Valve inte har något nytt att komma med i HL3 och därav kommer de aldrig komma. Är väl bättre att folk får hoppas i 15 år istället för att släppa ett Duke Nukem Forever

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GladiumMiles:

Valve har startat tre nedräkningar på internet och jag undrar vad det är de räknar ner till egentligen? Värt att notera är att sidan rubrik är "Steam Universum expanderar under 2014" Den första är ju säkert deras konsol, men vad är de andra två? Vågar men ens hoppas på att det blir "ni vet vad" eller blir det en stor steam uppdatering
Här är i alla fall länken http://store.steampowered.com/livingroom/ . Skriv gärna vad ni tror om detta.

ska valve släppa en konsol? konkurera med Xbox one/ps4 då? skicka gärna länk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Gud finns, han heter Gabe.

Det beror på vad som släpps om ett par dagar, haha!

Hatad? Vad menar du? Får man inte tro vad man vill?

Det får man sannerligen, tror du misstolkade det jag skrev. Valve kommer förmodligen inte bli vidare omtyckta om dom väljer att släppa HL3 exklusivt på steambox. Dock är det väldigt osannolikt att detta ens handlar om Half Life 3.

Visa signatur

Chassi: Ncase M2 | CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D | Kylare: Arctic
Arctic Liquid Freezer III 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: PowerColor Radeon RX 7900 XTX Hellhound | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF850 Platinum | SSD: Kingston Fury Renegade | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus: Logitech PRO X Superlight 2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Tyvärr fake

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Skrivet av JSvanberg:

ska valve släppa en konsol? konkurera med Xbox one/ps4 då? skicka gärna länk

http://m.ign.com/articles/2013/01/09/what-is-valves-steam-box

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Permalänk
Skrivet av Shrimpey:

Ifall man kör en whois på ovan nämnda url så får man:

Domain Name: HALF-LIFE3.COM Registrar: NETWORK SOLUTIONS, LLC. Whois Server: whois.networksolutions.com Referral URL: http://www.networksolutions.com/en_US/ Name Server: NS1.VALVESOFTWARE.COM Name Server: NS2.VALVESOFTWARE.COM Name Server: NS3.VALVESOFTWARE.COM Status: clientTransferProhibited Updated Date: 29-apr-2012 Creation Date: 28-jun-1999 Expiration Date: 28-jun-2014

Så den är äkta, men det säger väl egentligen ingenting att den länkar till en sida om The Orange Box.

Och om man gör som medan ovan nämnda länk och kör en whois så får man:

Domain Name: LAMBDAGENERATION.COM Registrar: ENOM, INC. Whois Server: whois.enom.com Referral URL: http://www.enom.com Name Server: ULTRA101.UK2.NET Name Server: ULTRA102.UK2.NET Status: clientTransferProhibited Updated Date: 26-jul-2013 Creation Date: 27-jul-2010 Expiration Date: 27-jul-2014

Vilket leder vidare till...

Registrant:
LambdaGeneration ...
Huddersfield
+44.8452705570

Numret är ett faxnummer som går till UK2 och det säger ju ingenting heller. Men den snabba slutsatsen jag har dragit är att alla sidor som Valve reggar gör de med sitt eget namn och använder sina egna namnservrar, så tror dessvärre inte att Valve står bakom sidan.

Sökte på Google efter LambdaGeneration och kom fram till att det var en Half life fan grupp. Så datumet på deras sida betyder ingenting sålänge de inte har insider fakta.