Permalänk
Medlem

Shadow Warrior (2013)

Hej!

Har jag missat något? Känns som det knappt finns någon review/info finns om detta spel. Var nära missa det helt! Dock var jag skeptisk men tog en chans och köpte det efter att ha läst en del positiva kommentarer på youtube/internet.

Fler som spelar Shadow Warrior (2013)? Min första känsla var att grafiken på första banan gav en trevlig stämning. Var skeptisk till en ung Lo Wang men efter lite one-liners så accepterade jag det och tänkte inte mer på det. Storyn känns halvdan... men vem lirade klassiska shadow warrior för storyn ;). Ser fram emot att spendera ett antal timmar iaf på detta spel.

http://www.shadowwarrior.com/

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Köpt det men inte hunnit få tid att lira det.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Undrar samma, försökt att hitta reveiws, men inte hittat några har bara tittat i forum än så länge, det verkar vara lite blandade meningar...tyvär.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Samma gäng som Hard Reset och de som gjorde första Painkiller. Så tror det kan bli okej mörch. Men om det passar alla vetifan. Jag gillar oldschool fps. Då jag växt upp med den gamla skolan från wolfenstien till UT. Brukar tycka ganska likt JesseCox på YT och till viss del som TotalBiscuit.

Gällande reviews, så beror det mycket på om de som gör reviews får en kopia innan release eller inte. Det brukar inte alltid vara fallet. I värsta fall försöker tillverkare dölja felen genom att försena recensioner.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Fz gav det en tvåa.. som väntat verkar inte alls lika kul som orignalet

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

Fz gav det en tvåa.. som väntat verkar inte alls lika kul som orignalet

FZ är idioter. Spelet är hur bra som helst om man gillar old school FPS. Gillade man painkiller så kommer man tycka att detta är hur bra som helst. Visst kan det vara enformigt ibland , men det finns en del RPG i spelet som gör spelet intressant.

Har kommit en bra bit in i spelet och diggar det. De som har bra datorer kan förvänta sig ett riktigt snyggt spel.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Jag ÄLSKADE det, va nog det bästa spelet jag spelat på otroligt länge.
Härlig humor, rått slafsande, sköna klassiska hyllningar till gamla FPS.
Storyn är inte unik men otroligt bra endå!
Massa customisering , vapen uppgraderingar, abilitys.

Secrets, eastereggs, KEYCARDS!, whats not to like?

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

Spelat en stund (kapitel 3)

Väldigt linjärt.
Hittat lite hemligheter, stort plus med klassiska anime flickorna tex! Nostalgi !
Vapensystemet med sitt lullull/uppgradering går ann men är inte min grej direkt.
Skulle vara roligt om dom hade kikat lite mer på klassiska bandesignen. Den kändes aningen roligare gentemot den nya.
Svärdet är för kraftfullt gentemot vapnen. Jag vill skjuta mer men vapnen är så jäkla klena (än så länge).

Priset på 300kr är aningen högt och detta spel kommer definitivt inte tilltala den stora massan. Ångrar inte köpet men det finns utrymme för förbättringar.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Fz gav det en tvåa.. som väntat verkar inte alls lika kul som orignalet

Fz är ett gäng kappvändare som tycker att allt det senaste är supercoolt och allt gammal superdåligt.
Ärligt, läst deras recensioner på de senaste spelen. Läs sedan deras egan recensioner på spelen som de klankar ner på.

Jag gick ur Fz på grund av det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Fz gav det en tvåa.. som väntat verkar inte alls lika kul som orignalet

lol fragzone, ett gäng töntar som reviewar spel
Inte tagit FZ seriöst på flera år.

Permalänk
Medlem

Jag har en steam kupong som ger 10% rabatt på spelet, som jag inte behöver. Någon intresserad kanske?

Permalänk

Jag rekommenderar det varmt! Att fajtas med svärd är ju något man inte göra varje dag i spel nuförtiden. Svärdmekaniken funkar jäkligt bra, och att Lo Wang fortsätter med sina one-liners när man slafsar är ju underbart. Jag var också lite tveksam över Lo Wangs röst i början, men han fyller den äldre Lo Wangs skor rätt bra. I slutändan är det två vitingar som har gjort rösterna till Lo Wang d.ä och d.y.

Visa signatur

I pledge to punch all switches, to never shoot where I could use grenades, to admit the existence of no level except Total Carnage, to never use caps lock as my "run" key, and to never, ever, leave a single BoB alive.

Permalänk

Rekommenderar detta spel.

De senaste singleplayer-spelen som jag orkat lira igenom är Portal 1&2 ... och nu alltså detta spel. Tyckte det var grymt kul att springa omkring och slasha, spränga, och skjuta på saker. Även "magin" var skön att använda.

Spelet var även ganska långt! Tog ett tag att spela igenom på normal -- dock var det aldrig svårt.

9/10, would play again!

Permalänk

För mig tog det 15 timmar. Man kan sedan spela om det med allt man har öppnat, mycket roligare

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Blev lite sugen nu om det var såpass långt som 15 timmar

Tips: Kostar ynka 130kr på G2Play. Köper du via Steam kostar det typ €35.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Blev lite sugen nu om det var såpass långt som 15 timmar

Tips: Kostar ynka 130kr på G2Play. Köper du via Steam kostar det typ €35.

Om du har testat Painkiller så är det ganska likt fast bättre tycker jag. Story är faktiskt ganska okej med.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Om du har testat Painkiller så är det ganska likt fast bättre tycker jag. Story är faktiskt ganska okej med.

Körde Shadow Warrior igår, det var rätt skoj faktiskt. Lite mer tungdrivet än jag trodde dock, fick köra FXAA istället för MSAA t ex men men. Har Painkiller i Steamkatalogen men har inte kört det än.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9