Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Avstängd

I Tyskland närmar de sig iOS:
http://wmpoweruser.com/interesting-windows-phone-sales-close-...

Nu tror jag i och för sig iPhone får en uppsving igen med de nya kommande modellerna men det ser ändå rätt bra ut.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hur i helsike ska jag lägga till ett trådlöst nätverk på min 925? Varje gång jag skriver in mitt lösenord (preshared key wpa2) kommer jag till sista karaktären i rutan, men plötsligt disconnected for reason: Authentication Failed står det i routerloggenbestämmer den sig för att sudda ut allt. Kan man inte lägga in en så lång key eller vad är det frågan om?
Edit: fick skriva in det i officedokument och kopiera...

Edit2: nu gick det efter 5 försök, herregud vad korkat att ha en timelimit på hur lång tid det får ta att skriva in password.

Permalänk
Medlem

Kan man markera ett läst SMS som unread?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Kan man markera ett läst SMS som unread?

Nej. Jag har inte lyckats hitta någon sådan funktion.

Permalänk
Medlem

Verkar som att Amber-uppdateringen är tillgänglig på min olåsta Nokia Lumia 520 nu!

Permalänk
Medlem

Vad har MS sagt om WP 8.1, kommer det? Vad är "confirmed" tycker jag bara hittar strunt på google

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av downup:

Vad har MS sagt om WP 8.1, kommer det? Vad är "confirmed" tycker jag bara hittar strunt på google

Klart det kommer. Varit under utveckling länge. Här har du lite info
http://www.wpcentral.com/notification-center-and-multi-tile-select-coming-windows-phone-81

Permalänk

Jag har en fråga. Kan man ställa in ljudet på ringsignalen separat?

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Jag har en fråga. Kan man ställa in ljudet på ringsignalen separat?

Nej, det kan man inte..ännu. Får se om det kanske kommer till 8.1

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

Nej, det kan man inte..ännu. Får se om det kanske kommer till 8.1

Hur man kan missa en sådan vanlig grej är riktigt konstigt. Tack för svaret!

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Hur man kan missa en sådan vanlig grej är riktigt konstigt. Tack för svaret!

Tycker iofs inte jag. Skönt att allt är kopplade din samma volyminställning så man måste gå in på massa olika ställen för att ändra volymen

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

Tycker iofs inte jag. Skönt att allt är kopplade din samma volyminställning så man måste gå in på massa olika ställen för att ändra volymen

Jag har haft flertalet telefoner med olika volymnivåer, och jag kan aldrig minnas att jag var tvungen att "gå in på massa olika ställen" för att justera något.

Nej, att det saknas på WP är bara en miss, man måste verkligen anstränga sig i naivitet för att försöka få det till en fördel.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Att inte ge alternativ för andra användare är inte någon ursäkt, skulle kunna implementera en lösning där du får din enda volymsignal, men jag vill allt kunna reglera allt.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Alltid världens sämsta kameror folk plockar fram när det är något som inte släppts som filmas/fotas.

Något jag hoppas på i wp8,1 är att man byter mellan appar på liknande sätt som w8 (drar in fingret från vänster).

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Alltid världens sämsta kameror folk plockar fram när det är något som inte släppts som filmas/fotas.

Något jag hoppas på i wp8,1 är att man byter mellan appar på liknande sätt som w8 (drar in fingret från vänster).

synd att man inte kan få högre än 7 på telen :7
åsg ju riktigt nice ut

men angående kamerorna, hur kommer det sig egentligen, att det alltid är kassa kameror?

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nbwu:

synd att man inte kan få högre än 7 på telen :7
åsg ju riktigt nice ut

men angående kamerorna, hur kommer det sig egentligen, att det alltid är kassa kameror?

Högre än 7 ?
Angående kamerorna skulle det inte förvåna mig om det är företagen själva som försöker skapa "spänning" genom att läcka suddigt material som folk kommer börja diskutera. Eller så är det bara så att folk har värdelösa kameror i de kretsarna

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Högre än 7 ?
Angående kamerorna skulle det inte förvåna mig om det är företagen själva som försöker skapa "spänning" genom att läcka suddigt material som folk kommer börja diskutera. Eller så är det bara så att folk har värdelösa kameror i de kretsarna

jupp, kan inte ha någon verision som är bättre än 7.5 (tor det var 7.5 annars var de .3) finns inga uppdateringar för det i vart fall:/

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nbwu:

jupp, kan inte ha någon verision som är bättre än 7.5 (tor det var 7.5 annars var de .3) finns inga uppdateringar för det i vart fall:/

Vad har du för telefon? För med tanke på att till och med min gamla Lg optimus 7 fick 7,8 trodde jag alla wp7 lurar fick 7,8.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nbwu:

Annars finns som sagt SevenEighter om detta är fallet. Fungerar utmärkt på i princip alla WP7-telefoner.

Vad detta verktyg gör att du får en officiell uppdatering av 7.8 och behåller allt på din telefon dessutom.

Permalänk
Medlem

Finns det någon app som liknar Quizkampen eller är det bara så off som det verkar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Finns det någon app som liknar Quizkampen eller är det bara så off som det verkar?

Quizkampen utvecklar en Windows Phone-version av sitt spel, och de har grejat med den ett bra tag. Förhoppningsvis klart snart. Men de har inte sagt något ännu, inget lanseringsdatum.

Permalänk
Medlem

En del nysläppta appar gällande trafiken, som är utvecklade av företaget bakom MobiTime (Infospread Euro AB).

Bland annat dessa:

• Länstrafiken Sörmland

• Länstrafiken Örebro

• Värmlandstrafik

• Västmanlands Lokaltrafik

• JLT

... och lite fler.

Finns att hämta här.

Permalänk
Medlem

Om WP 8.1 kommer ut nu i oktober, varför finns det så lite bilder/filmer om det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Om WP 8.1 kommer ut nu i oktober, varför finns det så lite bilder/filmer om det?

8.1 ska inte komma i Oktober. 8.1 = Blue. Blue väntas komma i början på 2014.

Däremot lär GDR3 komma snart.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

8.1 ska inte komma i Oktober. 8.1 = Blue. Blue väntas komma i början på 2014.

Däremot lär GDR3 komma snart.

ok, läste på WPcentral att de skulle dyka upp samtidigt.

aja GDR är en fin julklapp ändå.

Permalänk

http://www.wpcentral.com/nokia-working-with-zound-coloud-head...

Vart kan man köpa dom här headset ?

Tröttnat på min iphone och ska gå tillbacks till Lumia serien. Plockar upp en 920 så länge tills dom med 1080p upplösning kommer kan förlänga abonemanget från och med december sen så bara se till förlänga när dom telefonerna kommer.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [Powercolor 9070XT Reaper] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W][Philips Evnia 34M2C8600 + 2x Dell 2715H 27"] OS: Bazzite OS
*🎮 Ps5 PRO Digital Edition
*📱 Galaxy S25 Ultra | 🎧B&W px s3|
*📺LG Oled CX48
*Noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

[QUOTE="TwiceFire;13956710"]http://www.wpcentral.com/nokia-working-with-zound-coloud-head...

Du har dem här: http://www.netonnet.se/art/ljud-och-horlorar/horlurar/varumar...

De har inte fått några vidare recentioner tyvärr, var själv inne på att köpa annars, se här: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?rec=1473699

Permalänk

[QUOTE="nisselask;13956814"]

Skrivet av TwiceFire:

http://www.wpcentral.com/nokia-working-with-zound-coloud-head...

Du har dem här: http://www.netonnet.se/art/ljud-och-horlorar/horlurar/varumar...

De har inte fått några vidare recentioner tyvärr, var själv inne på att köpa annars, se här: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?rec=1473699

Gah vad synd aja får behålla dom lurarna jag har då. Tack för snabbt svar!

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [Powercolor 9070XT Reaper] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W][Philips Evnia 34M2C8600 + 2x Dell 2715H 27"] OS: Bazzite OS
*🎮 Ps5 PRO Digital Edition
*📱 Galaxy S25 Ultra | 🎧B&W px s3|
*📺LG Oled CX48
*Noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå