Battlefield 4 Open Beta öppnar för alla

Permalänk
Medlem

hmm jobbar till 14. så man kommer kanske (förhoppningsvis men inte troligt) slippa massa problem som blir när alla vill börja lira klockan 10:) men man kommer ju bara längta hem från jobbet hehe

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crim2:

Drar en mycket stark gissning på att din AMD prolle inte har en chans.

Nja jag tror de hänger med. Kör själv med en Q9550 och jag kan spela det mesta. Där i mot låter de som om de beror på config kanske?

Edit; såg ni inte SC processortest? Det gör ju marginell skillnad på vad du har för processor om man håller sig till det moderna segmentet.

Visa signatur

Intel 5820K~3,3GHZ+/ASUS X99-S/2 st R9 290 CF/Crucial DDR4 2133MHz 16 (4x4)/ANTEC HCG-900 PSU/AeroCool Hitech 7 chassi

Permalänk
Inaktiv

BF4=Call of duty Deluxe

Skriptat givetvis, konstigt vore annars

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Hm har inte kunnat spela dom senaste 2 dagarna. LOading........... i all evighet. Hoppas man löst detta till Betan idag då det verkar vara ett jättevanligt problem!

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk

Jäkla skit spel , får ej över 20 fps även på low . Nyaste drivisarna och 7970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Företaget heter Electronic Arts som ägs av Dice. Electronic Arts har sitt huvudkontor i USA.

Tvärtom, Dice ägs av EA. Eller lättare att förstå, EA äger Dice.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av lillvirus:

Jäkla skit spel , får ej över 20 fps även på low . Nyaste drivisarna och 7970

Sluta klaga för fan, drivrutinerna från AMD/NVidia är inte färdiga än då de är i beta stadiumet, samma som spelet. Att dömma ett spel på beta stadiumet är fan dumt då de flesta fel om inte alla kommer bli fixade.

Skrivet av DICE:

I would also like to point out that gameplay is still being balanced, and that the beta is not representative of the final quality of the game. The beta version of the game is actually older than the version we are currently working on at the DICE office, since the beta had to be submitted for testing and certification before it can go live.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Rätt stor humor att klaga på prestandan i en beta.

Min enda, men ändå mycket lilla oro, är att min processor kanske kommer flaska lite, men jag tror inte det blir någon fara. Funderar på att köpa två 280X-kort innan release, då landar mitt 770-kort på annons inom kort.

Visa signatur

Rigg: AMD Ryzen 9 7900X3D, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming, Kingston 64GB DDR5 (6000 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair RM1200x Shift
Tillbehör: LG C2 48" OLED, Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)

Permalänk
Medlem

Oj..!! Här ska spelas..:)

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk
Medlem

Vad passande att det släpptes på en fredag! Då kan man ju spela hela natten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiruz:

Hm har inte kunnat spela dom senaste 2 dagarna. LOading........... i all evighet. Hoppas man löst detta till Betan idag då det verkar vara ett jättevanligt problem!

Jag fick också detta problem och tog bara "repair" på installationen i Origin och sedan funkade det fint! Så testa köra en reparation och se ifall det funkar

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Hur många GB tar BF4 beta upp? Eller BF3 (antar att det blir ungefär lika mycket, kanske). Överväger att rensa SSDn till imorgon/idag.

Inte kört BF3 alls, eller några BF-spel, men vill börja med något nytt, riktigt bra spel med bra online-möjlighet. Hoppas BF4 blir ett sånt.

Min BF3 tar upp ungefär 35GB och BF4 betan tar runt 5GB

Visa signatur

MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI. AMD Ryzen 3700X. Corsair Vengeance LP 16GB. AMD RX 5700XT. Samsung 970 EVO Plus SSD. Corsair RM750X 750W v2. Noctua NH-U12A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bort:

Varför släpper dom det i Nordamerika 1 dag tidigare än Europa när det är svenskproducerat?

Kanske för att bygga hype och tjäna mer pengar är viktigare än att löjla sig över var spelet är gjort....

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bort:

Varför släpper dom det i Nordamerika 1 dag tidigare än Europa när det är svenskproducerat?

Spelet är svenskutvecklat, producenten är EA som är amerikanskt.

Visa signatur

// Jay-C
CPU: i7 2600K @ 4.5GHz 1.35V (load) w/ H80i v2 | GPU: GTX 1660 GAMING
SSD: MX500 500GB | MB: P8Z68-V Pro | RAM: 2x8GB G.Skill 2133 MHz CL11
APU: X-Fi Titanium Pro | PSU: AX850
Samla alla dina betalkort, gratis valutaväxling, Google Pay m.m. med Curve. £5 bonus med länken: https://www.curve.app/join#EAVGZ56E

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaschans:

Tycker det ser ut som 3 dagar.

Skickades från m.sweclockers.com

Yepp, redan på tisdagen är det den 29e Ska köra lite proxy o fixy och spely på tisdy

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Skrivet av TheComedian:

Som rubriken lyder.... kör på 15-55 FPS med mitt GTX 690 på MEDIUM och HIGH.... HELT JÄVLA värdelöst....

Har

Athlon II X6 1100T 3.2Ghz

8Gig 1600Mhz Kingston

Instalerad på Intel SSD 500/500 R/W

Allt lirar på senaste drivrutinerna .... Varför stämmer inte mina siffror överrens mest testriggen?? Kör på dubbla prestandan! Minst!

Mer ram och ny processor som gäller? eller är något galet?

all hjälp betyder mycket!

har gjort clean install med drivisarna...

Båda kärnorna kommer bara upp i 732Mhz styck medans jag spelar i BF4 samma siffra i BF3 är 1050Mhz vilket är boostclocken....

Så något måste vara galet!!!

MVH TC!

Det första jag tror är problemet är att din processor är en riktigt stor "flaskhals", testa överklocka eller skaffa nyare processor så får du så gott som bättre prestanda i alla spel.

Sen är BF4 bara en "Beta"...

OnT: Ska bli gött att testa lite och få en egen syn på det

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Skrivet av TheComedian:

Som rubriken lyder.... kör på 15-55 FPS med mitt GTX 690 på MEDIUM och HIGH.... HELT JÄVLA värdelöst....

Har

Athlon II X6 1100T 3.2Ghz

8Gig 1600Mhz Kingston

Instalerad på Intel SSD 500/500 R/W

Allt lirar på senaste drivrutinerna .... Varför stämmer inte mina siffror överrens mest testriggen?? Kör på dubbla prestandan! Minst!

Mer ram och ny processor som gäller? eller är något galet?

all hjälp betyder mycket!

har gjort clean install med drivisarna...

Båda kärnorna kommer bara upp i 732Mhz styck medans jag spelar i BF4 samma siffra i BF3 är 1050Mhz vilket är boostclocken....

Så något måste vara galet!!!

MVH TC!

Brorsan har liknande problem och vi har kommit fram till att det är hans Phenom x6 1090T som flaskar. Hans 7970 ligger aldrig på högsta load samt att fps en inte ändras när man sänker grafiken till lägsta :/ Var samma historia i BF3 men inte lika illa som nu, kolla cpu load o testa att sänka grafiken till lägsta, ökar inte fps en så har du troligen svaret :/

Visa signatur

Ryzen 5800X3D - RX 6950 XT - Corsair vengeance 2x16 Gb - Corsair AX 760w [/B]

Permalänk
Skrivet av Bort:

Varför släpper dom det i Nordamerika 1 dag tidigare än Europa när det är svenskproducerat?

Money, money, money ^^

Visa signatur

Signatures are stupid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiruz:

Hm har inte kunnat spela dom senaste 2 dagarna. LOading........... i all evighet. Hoppas man löst detta till Betan idag då det verkar vara ett jättevanligt problem!

Fick detta problem ett fåtal ggr ... bägge ggrna så bara startade jag om webläsaren och stängde av FRAPS som var min akilleshäl...

Så fraps fuckade upp mitt spel.... utan fraps inga loading fel längre..

Visa signatur

"That Rally Guy"

Permalänk
Skrivet av Wiruz:

Hm har inte kunnat spela dom senaste 2 dagarna. LOading........... i all evighet. Hoppas man löst detta till Betan idag då det verkar vara ett jättevanligt problem!

Hade samma problem som du kunde inte joina en enda server.

Updatera punkbuster från deras hemsida och patcha bf4s punkbuster nu fastnar jag aldrig i loadinscren

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiruz:

Hm har inte kunnat spela dom senaste 2 dagarna. LOading........... i all evighet. Hoppas man löst detta till Betan idag då det verkar vara ett jättevanligt problem!

Uppdatera punkbuster, det funkade för mig.

Permalänk
Medlem

Samma för mig o en polare igår, vi hade spelat sedan beta releasen men igår efter jobbet så fastna båda två på loading screenen och
efter mkt letande så tankade vi manuellt ner senaste punkbuster..

Dvs de räckte inte att avinstallera betan o installera om den o på det sättet installera om betan.
Utan vi va tvugna att manuellt installera PB o välja BF4 Betan i det o uppdatera PB.

Visa signatur

Spelburk: ASUS Maximus VI Hero . Intel Core i7 4770K . Noctua NH-D14 . 16 GB Corsair Vengeance 2x8 GB . Gigabyte Radeon HD 7990 . 240 GB Intel 335 SSD . Fractal Design R4 . Corsair AX 1200w . 2 st Samsung 24" Gästdator: ASUS P8 Z68-V . Intel Core i5 3570K . Noctua NH-D14 . 16GB G.Skill Ripjaws DDR3 4x4 GB Asus Radeon HD7870 CF . 128gb Samsung SSD . 2 x 1 TB Seagate SATA . Fractual Design R3 Corsair HX 750w v2 . 1 st Sony 40"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klappa:

BF4=Call of duty Deluxe

Skriptat givetvis, konstigt vore annars

Har du ens spelat det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | ASUS Chakram X Ori | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x6TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AxxT:

Har du ens spelat det?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej! Men jag har BF3 och jag har en uns av att BF4 är rätt så likt sin föregångare.

BF4 är en expansion av BF3 mer eller mindre.

Permalänk
Medlem

Fick loading-felet i går, uppdaterade Punkbuster manuellt och sen var det bara att köra på som vanligt.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Wifi:

Är det spelbart ännu? Hört oroande rykten om att det knappt flyter på bra speldatorer...

Ryktena stämmer. Jag kan inte få det att flyta.

Det är dock en beta och läget bör förbättras markant lagom till release om EA har någon skam i kroppen.

Skrivet av lossah:

Hur många GB tar BF4 beta upp? Eller BF3 (antar att det blir ungefär lika mycket, kanske). Överväger att rensa SSDn till imorgon/idag.

Inte kört BF3 alls, eller några BF-spel, men vill börja med något nytt, riktigt bra spel med bra online-möjlighet. Hoppas BF4 blir ett sånt.

6 GB ungefär.

BF3 tar typ 35 GB om man har alla expansioner.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man har tillgång till alla plattformar? Har bf3 premium till pc, men är nu student och var tvungen att lämna brutala burken hemma, så får nöja mig med ps3.

Men kommer jag ha tillgång till den? Är ju ändå open beta

Hittar de iaf inte på psn för pre-dl

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Medlem

Kl 20.00 i kväll tydligen för PS3...

Visa signatur

"Vad ljuvligt är det inte när ett lindrigt rus drar sin töckenslöja över tillvarons elände....."

Permalänk
Medlem

Är det klockan 10:00 som gäller för PC-betan?

Permalänk

vart laddar man ned open beta?