Permalänk

BF3 Grafik Problem

Hej sedan jag började spela Battelfield 3 så har jag spelat med ultra på graphics. Men efter att jag återställt datorn så kan jag max spela på medium utan att det laggar.

Lite spec

Processor: Intel Core i5 3230M CPU@ 2.60GHz
Ramminne: 8gb
Grafikkort:Radeon HD Graphics 7600
Operativsystem: Windows 8 (64bit)

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultqvist_00:

Hej sedan jag började spela Battelfield 3 så har jag spelat med ultra på graphics. Men efter att jag återställt datorn så kan jag max spela på medium utan att det laggar.

Lite spec

Processor: Intel Core i5 3230M CPU@ 2.60GHz
Ramminne: 8gb
Grafikkort:Radeon HD Graphics 7600
Operativsystem: Windows 8 (64bit)

Har du rätt drivrutiner? Om inte prova att installera.
EDIT: Prova att installera Windows 7 istället

Visa signatur

Dator | Intel Core i5-10400 | | Asus Prime B560-Plus | | MSI RTX 3060 Ti Gaming X | | 16GB Vengeance LPX @2933 | | WD Green 240 | | 2TB PNY CS900 | | Samsung 980 NVMe | | Corsair CX750F || | Fractal Design Focus G | | Be Quiet! Pure Rock 2 | |

Kringutrustning |HyperX Cloud II| |Qpad MK90| |Logitech G400s|| Asus VN247H||

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultqvist_00:

Hej sedan jag började spela Battelfield 3 så har jag spelat med ultra på graphics. Men efter att jag återställt datorn så kan jag max spela på medium utan att det laggar.

Lite spec

Processor: Intel Core i5 3230M CPU@ 2.60GHz
Ramminne: 8gb
Grafikkort:Radeon HD Graphics 7600
Operativsystem: Windows 8 (64bit)

Inte så att du "trott" att du spelat på Ultra? Vill inte försöka dumförklara dig men det blir svårt att spela på ultra med dom specifikationerna.

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thumbii:

Inte så att du "trott" att du spelat på Ultra? Vill inte försöka dumförklara dig men det blir svårt att spela på ultra med dom specifikationerna.

Så är det nog. Du ska inte kunna köra på ultra helt enkelt..

Permalänk
Skrivet av Thumbii:

Inte så att du "trott" att du spelat på Ultra? Vill inte försöka dumförklara dig men det blir svårt att spela på ultra med dom specifikationerna.

Nej jag vet att jag testat att jämföra de olika grafiklägena och ultra har funkat utan problem.
Sedan är jag inte riktigt säker på vad jag har för grafikkort. Kan vara en nyare modell

Permalänk
Skrivet av VituraZ:

Så är det nog. Du ska inte kunna köra på ultra helt enkelt..

Jag vet låter orimligt men jag har en kompis med samma dator och han kan spela på ultra utan några problem.

Permalänk
Medlem

Kör du i 1024*768 då eller

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Skrivet av _niko_:

Kör du i 1024*768 då eller

Spelar i 1280*1024

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultqvist_00:

Spelar i 1280*1024

Har du... senaste drivarna till din gpu?
Eller har du... på något sätt fått datorn att använda intels gpu?
Annars är det tveksamt att du kunnat lira på ultra med HD 7600 serien.. Men om du säger så.
Eller så kanske du höjt ribban till vad du accepterar i fps. När jag var liten tyckte jag 30 fps var skitbra i WoW

Visa signatur

CPU - 4670k @ 4.0 Grafikkort - Asus Strix 970
Minne - Corsair Value Select 3x4 Gb 1333 mhz

Permalänk
Skrivet av Orkhan:

Har du... senaste drivarna till din gpu?
Eller har du... på något sätt fått datorn att använda intels gpu?
Annars är det tveksamt att du kunnat lira på ultra med HD 7600 serien.. Men om du säger så.
Eller så kanske du höjt ribban till vad du accepterar i fps. När jag var liten tyckte jag 30 fps var skitbra i WoW

Ganska säker på att jag har de nyaste, iallafall nya drivrutiner. Men när jag kollar dator spec i kontrollpanelen så står det att jag har intel hd graphics.
Jag är inte helt säker på att det är 7600 serien kan vara en lite nyare serie jag har. Och nej ultra är absolut inte spelbart svårt att ta sig framåt så mycket det laggar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultqvist_00:

Ganska säker på att jag har de nyaste, iallafall nya drivrutiner. Men när jag kollar dator spec i kontrollpanelen så står det att jag har intel hd graphics.
Jag är inte helt säker på att det är 7600 serien kan vara en lite nyare serie jag har. Och nej ultra är absolut inte spelbart svårt att ta sig framåt så mycket det laggar.

Oj då kanske vi hittat det.. eller? borde det inte stå HD radeon Graphics? Vilket 7600 kort har du?
Du har kanske kopplat in skärmen i moderkortet?

Visa signatur

CPU - 4670k @ 4.0 Grafikkort - Asus Strix 970
Minne - Corsair Value Select 3x4 Gb 1333 mhz

Permalänk
Skrivet av Orkhan:

Oj då kanske vi hittat det.. eller? borde det inte stå HD radeon Graphics? Vilket 7600 kort har du?
Du har kanske kopplat in skärmen i moderkortet?

Jag vet faktiskt inte vilket kort det är, är inte ens säker på att det är 7600 serien kan vara en nyare också.

Permalänk
Skrivet av hultqvist_00:

Ganska säker på att jag har de nyaste, iallafall nya drivrutiner. Men när jag kollar dator spec i kontrollpanelen så står det att jag har intel hd graphics.
Jag är inte helt säker på att det är 7600 serien kan vara en lite nyare serie jag har. Och nej ultra är absolut inte spelbart svårt att ta sig framåt så mycket det laggar.

Om det står intel hd graphics använder du inte ditt grafikkort utan processorns integrerade grafikdel.

Se till så att du har kopplat din monitor till grafikkortet och inte moderkortet.
Om problemet sedan kvarstår så kan du gå in i BIOS och avaktivera onboard VGA.
Vilket moderkort har du?

Visa signatur

Here's the deal -- I'm the best there is. Plain and simple. I wake up in the morning and I piss excellence.

Permalänk
Skrivet av Jocose Jake:

Om det står intel hd graphics använder du inte ditt grafikkort utan processorns integrerade grafikdel.

Se till så att du har kopplat din monitor till grafikkortet och inte moderkortet.
Om problemet sedan kvarstår så kan du gå in i BIOS och avaktivera onboard VGA.
Vilket moderkort har du?

Läste att det ska stå intel hd graphics och att mitt radeon hd aktiveras atomatiskt när jag spelar spel. Vet faktiskt inte vad jag har för moderkort eftersom jag har en laptop.

Permalänk
Skrivet av hultqvist_00:

Läste att det ska stå intel hd graphics och att mitt radeon hd aktiveras atomatiskt när jag spelar spel. Vet faktiskt inte vad jag har för moderkort eftersom jag har en laptop.

Aaah, har du Catalyst Control Center?
Tror att du kan ställa in vilket kort som skall användas där.
Laptops slår även vanligtvis av grafikkortet när batteriet börjar tömmas, det kan du också ändra osv.

Visa signatur

Here's the deal -- I'm the best there is. Plain and simple. I wake up in the morning and I piss excellence.

Permalänk
Skrivet av Jocose Jake:

Aaah, har du Catalyst Control Center?
Tror att du kan ställa in vilket kort som skall användas där.
Laptops slår även vanligtvis av grafikkortet när batteriet börjar tömmas, det kan du också ändra osv.

Japp har Catalys Control Center. Kör alltid med laddningssladden i också.

Permalänk
Skrivet av hultqvist_00:

Japp har Catalys Control Center. Kör alltid med laddningssladden i också.

Gå in i CCC och aktivera "High performance". Detta kan du även göra så att det bara aktiveras när utvalda program startas.

Taget från AMD's hemsida;
"What is Switchable Graphics, and what does it do?
​Switchable Graphics is a technology that utilizes both the graphical processing capabilities of a discrete graphics adapter and the power efficiency of an integrated graphics adapter. Switchable Graphics technology engages discrete graphics only when it is needed for 3D applications, and uses energy-efficient integrated graphics capabilities the rest of the time.​​"

Visa signatur

Here's the deal -- I'm the best there is. Plain and simple. I wake up in the morning and I piss excellence.

Permalänk
Skrivet av Jocose Jake:

Gå in i CCC och aktivera "High performance". Detta kan du även göra så att det bara aktiveras när utvalda program startas.

Taget från AMD's hemsida;
"What is Switchable Graphics, and what does it do?
​Switchable Graphics is a technology that utilizes both the graphical processing capabilities of a discrete graphics adapter and the power efficiency of an integrated graphics adapter. Switchable Graphics technology engages discrete graphics only when it is needed for 3D applications, and uses energy-efficient integrated graphics capabilities the rest of the time.​​"

Jag vet har redan gjort det men har samma problem ändå

Permalänk
Skrivet av hultqvist_00:

Jag vet har redan gjort det men har samma problem ändå

Då är det nog in i BIOS och pilla som gäller.

Visa signatur

Here's the deal -- I'm the best there is. Plain and simple. I wake up in the morning and I piss excellence.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jocose Jake:

Då är det nog in i BIOS och pilla som gäller.

Prova installera om drivrutinen till grafikkortet .

Permalänk
Skrivet av StureH:

Prova installera om drivrutinen till grafikkortet .

Har redan testat det men problemet kvarstår