Bytt batteri och installerat SSD - Batteritiden förbättrades enormt!

Permalänk
Medlem

Bytt batteri och installerat SSD - Batteritiden förbättrades enormt!

Måste göra en tråd för jag blev så himla glad. Har en gammal thinkpad x60 tablet från 2007 som har varit rätt skruttig ett tag. Batteriet orkade bara 30min och hårddisken höll på att pajja helt.

Så jag stog inför valet att köpa ny eller byta batteri och hdd. En ny bärbar skulle vara nice men jag gillade tabletfunktionen på den jag hade. Så jag bestämde mej för att byta lite delar.

Köpte ny ssd till stationära och satte i den gamla i thinkpaden. Nytt batteri och 2GB mer ram. Blev hur bra som helst! Från 30min till 7-8 timmar! Är skitnöjd!

Någon annan som haft liknande upplevelser? Förlåt om jag gjorde en ganska odiskutabel tråd men jag blev så glad att jag kan använda den igen på föreläsningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Förtydligad rubrik.
Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Jag fick en kanelbulle på kanelbullens dag, jag blev ganska glad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megamannens:

Jag fick en kanelbulle på kanelbullens dag, jag blev ganska glad

Det är väldigt gott med bullar

Ontopic vart köpte du batteri ifrån och vad gick det på?
Jag har även en x60 (dock utan tabletfunktion) som jag funderar på att stoppa in SSD + minne i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Det är väldigt gott med bullar

Ontopic vart köpte du batteri ifrån och vad gick det på?
Jag har även en x60 (dock utan tabletfunktion) som jag funderar på att stoppa in SSD + minne i.

Equipit.se dock är det ett piratbatteri. Dustin har original till x60 för 990kr tror jag. Höll på att köpa den innan jag insåg att min modell kallas för x60t. Det står x60 på datorn dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blupparen:

Equipit.se dock är det ett piratbatteri. Dustin har original till x60 för 990kr tror jag. Höll på att köpa den innan jag insåg att min modell kallas för x60t. Det står x60 på datorn dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Min heter visst "x60s".
Men 400spänn är ju som hittat, tack för tipset.