Problem med wifi efter uppdaterad S4

Permalänk
Medlem

Problem med wifi efter uppdaterad S4

Tjoho Swec!

En liten fråga ang wifi på min S4 bara.
Det funkade hur bra som helst tills den uppdaterades till 4.2.2 tror jag att det är.
Själva wifiet funkar, men den "tappar" signalen och reconnectar hela tiden (ca 2 - 3 min intervaller)
Har full styrka så klart och inga som helst problem med xperiaplattan heller.
den hoppar alltså mellan 4g och wifi fast jag sitter 1 meter från routern, nån som har nå tips ?
Sjukt jobbigt att se "du är ansluten till NETGEAR" var och varannan minut när man surfar på mobilen

Visa signatur

Godde!

Permalänk
Skrivet av Horiko:

Tjoho Swec!

En liten fråga ang wifi på min S4 bara.
Det funkade hur bra som helst tills den uppdaterades till 4.2.2 tror jag att det är.
Själva wifiet funkar, men den "tappar" signalen och reconnectar hela tiden (ca 2 - 3 min intervaller)
Har full styrka så klart och inga som helst problem med xperiaplattan heller.
den hoppar alltså mellan 4g och wifi fast jag sitter 1 meter från routern, nån som har nå tips ?
Sjukt jobbigt att se "du är ansluten till NETGEAR" var och varannan minut när man surfar på mobilen

stäng av 4G när du surfar på wifi. den hittar väl signal från 4g som den tycker ger bättre täckning och därför växlar mellan dom.
borde väl finnas nån widget/app? fanns till min gammla android lur där ja på nån sekund kunde stänga av/på blåtand,wifi,3G,

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644