Officiella Counter-Strike: Global Offensive-tråden

Permalänk
Medlem

Jag söker några att lira detta spelet med pga att i princip ingen av mina trista polare lirar CS alls, spelar ingen roll hur bra man är, söker bara folk att lira med så man känner igen sig när man lirar! Adda Josaf på Steam ifall du är intresserad

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag har kopplat min gamla laptop till tvn och börjat lira lite cs go. På den lägsta upplösningen och lägsta grafikinställningarna får jag en fps på ca 30-40. Är det någon som vet något/några kommandon man kan skriva in i konsolen för att dra ner grafiken ytterligare och på så sätt få högre fps?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

letar folk runt eagle som har lust att lira Jag orkar inte med dessa ryssar som teamar upp och enbart pratar ryska eller förstår inte samt inte har mickar..

Adda Mattisgo

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Skrivet av Josaf:

Jag söker några att lira detta spelet med pga att i princip ingen av mina trista polare lirar CS alls, spelar ingen roll hur bra man är, söker bara folk att lira med så man känner igen sig när man lirar! Adda Josaf på Steam ifall du är intresserad

Skickades från m.sweclockers.com

Finns många Josaf på steam. Länka din profil istället >_<

Permalänk
Medlem

CS GO turrneringen på Dreamhack Bukarest går in mot kvartsfinal, 4 svenska lag av 8 kvarvarande.
http://www.twitch.tv/nipgamingtv
Kommer sändas till och med semifinal idag om jag förstått rätt.
Final imorgon morgon (NiP vs Fanatic?)

För er som inte är så bra / insatta på CS rekommenderas att titta förbi när NiP (ninjas in pyjamas, världens bästa lag) spelar, brukar vara sjukt bra spel! Good hunt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattiiss:

letar folk runt eagle som har lust att lira Jag orkar inte med dessa ryssar som teamar upp och enbart pratar ryska eller förstår inte samt inte har mickar..

Adda Mattisgo

Öman?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

Jag skrev tidigare i tråden (#512) och frågade efter kommandon man kan skriva in för att sänka grafiken markant och på så sätt öka sin fps. Går inte detta i CS GO?

Jag kanske helt enkelt får prova CS 1.6 istället, men är det folk som spelar det fortfarande online så man inte är helt själv på servrarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av M4D4SS:

Finns många Josaf på steam. Länka din profil istället >_<

Oj ursäkta mig xD http://steamcommunity.com/profiles/76561198040657920
There you go

Permalänk
Medlem
Skrivet av hobbitar1:

Jag skrev tidigare i tråden (#512) och frågade efter kommandon man kan skriva in för att sänka grafiken markant och på så sätt öka sin fps. Går inte detta i CS GO?

Jag kanske helt enkelt får prova CS 1.6 istället, men är det folk som spelar det fortfarande online så man inte är helt själv på servrarna?

de flesta sådana kommandon är låsta i go. de som du kan ändra finns i options i spelet.

Permalänk
Avstängd

Någon som vill lira? Är en gammal 1.6 lirare som ligger runt gold nova 3/master. Släng iväg ett pm med din steam om du är sugen

Permalänk
Medlem

säkert en dum fråga, jag är en sån som spelar lite cs då och då när man får några minuter över, spelar mest deathmatch på brutalcs. jag tycker att alla gubbar typ laggar/hackar fram osv osv, är spelet bara så gjort eller är det någon config som gör detta för att det ska bli svårare att pricka?

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

säkert en dum fråga, jag är en sån som spelar lite cs då och då när man får några minuter över, spelar mest deathmatch på brutalcs. jag tycker att alla gubbar typ laggar/hackar fram osv osv, är spelet bara så gjort eller är det någon config som gör detta för att det ska bli svårare att pricka?

Antagligen har dem personerna dåliga rates

Permalänk
Medlem

http://steamcommunity.com/profiles/76561197961953904

Adda gärna mig med om någon vill lira ibland, är inne på kvällar och ibland helger. Ligger på guld nova master i dagsläget. Har 2 polare till som jag lirar med emellanåt men det vore kul att vara några fler. Skicklighetsgrad spelar ingen större roll.

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem

Tänker inte spela detta spelet förrän de tar bort AWP:n. Det mest uppenbara OP-vapnet och utvecklarna gör ingenting åt det!

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Tänker inte spela detta spelet förrän de tar bort AWP:n. Det mest uppenbara OP-vapnet och utvecklarna gör ingenting åt det!

Ja antingen det, eller så lär du dig att lira med den

Må väl.
- Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk

Nya versionen av Jag är en tönt som spelar counter-strike 2013 edition

Skrivet av lolflakes:

Tänker inte spela detta spelet förrän de tar bort AWP:n. Det mest uppenbara OP-vapnet och utvecklarna gör ingenting åt det!

"l2p noob" är väl vad du får höra ingame.. Kan finnas ett korn av sanning i det

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Skrivet av MyZk0:

Nya versionen av Jag är en tönt som spelar counter-strike 2013 edition
https://www.youtube.com/watch?v=RCQ5uoL_I5U

Helt okej, dock tyckte jag gamla var bättre, men det är ju en klassiker så.

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem

Den nya var ju gräslig

Permalänk
Skrivet av mudzi:

Den nya var ju gräslig

Jag tycker grabbarnas nya är lika skön som den gamla
Samma gamla goa kamratskap, men det bästa är ju flippet mot slutet

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Hur kollar man sina stats i comperitive? Ligger på silver elite och har 16 wins, jag har bara 5-8 loses tror jag men jag vill se vad jag har för isf borde jag väl vara i högre rank?

Visa signatur

GPU: MSI GTX 970 4G Gaming CPU: i5 4690k Mobo: Asus Z97-a RAM: Corsair Vengenace LP DDR3 1600MHz 8GB SSD: Kingston SSDNow V300 120GB PSU: XFX ProSeries Core Edition 550W Chassi: Cooler Master CM 690 II Basic

Permalänk
Medlem
Skrivet av abbe99:

Hur kollar man sina stats i comperitive? Ligger på silver elite och har 16 wins, jag har bara 5-8 loses tror jag men jag vill se vad jag har för isf borde jag väl vara i högre rank?

går bara att se hur många du vunnit. vad rank baseras på har inte valve berättat. men du får bättre rank om du vinner mot bra motståndare och får mera score i matchen. får du lite poäng varje match rankar du upp väldigt sakta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

Ja antingen det, eller så lär du dig att lira med den

Må väl.
- Mansion

Jag har lärt mig lira med den. Men jag vill inte använda den. Den är alldeles för bra. Valve är väl rädda att ändra den, för då börjar alla 1.6 spelare börja gråta...

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Jag har lärt mig lira med den. Men jag vill inte använda den. Den är alldeles för bra. Valve är väl rädda att ändra den, för då börjar alla 1.6 spelare börja gråta...

Hur är den för bra? Den kostar 4750, det är lätt att flasha/smokea bort den. Förstår inte hur du tycker att den är op? Är rätt uppenbart att en UMP inte tar den på avstånd men står du med en ak/colt är det inte svårt alls att plocka ut honom.

Permalänk

HEEEJ

Hej söker någon/några att lira med då man blir trött på att lira själv är ganska ny till cs go så är inget proffs men ibland flippar det hehe mina kompisar gillar inte cs. Jag är 90:a och söker dig i runt samma ålder här är jag
http://steamcommunity.com/profiles/76561197993451303

Visa signatur

[B] http://steamcommunity.com/profiles/76561197993451303
[I7 7700k, PALIT GTX 1070,NOCTUA 15,16gB DDR4]
PSN PS4: swe_david_90
ORIGIN : Squeezz90

Permalänk

Gött att astana dragons plockade NiP senast ändå

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Gött att astana dragons plockade NiP senast ändå

ja för tävlingscenen är det nog en fördel att ha några lag i toppen som är jämnbra istället för ett lag som dominerar allting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Gött att astana dragons plockade NiP senast ändå

Ja verkligen, kul att se något lag som i mina ögon iallafall bara dök upp och tog NiP med några rundor i reserv. Äntligen lite mer utmaning för dom! De har varit på toppen alldeles för länge nu

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av nocebo:

ja för tävlingscenen är det nog en fördel att ha några lag i toppen som är jämnbra istället för ett lag som dominerar allting.

Precis!

Sen har jag alltid varit ett stort fan av både Edward och Markeloff, båda är verkligen legender.
Tycker dock det var tråkigt att de lämnade Na'Vi. Det var ju inte precis som att Na'Vi hade dålig framgång.
Det är ju dock absoluta toppen från Na'Vi och Virtus Pro, de är starka. Att de slog NiP är ju uppenbarligen ett bevis på det.

Ska bli spännande att se hur långt de kan gå.
Självklart hoppas man ju också att svenskarna ska få behålla världsmästartiteln.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Jag har lärt mig lira med den. Men jag vill inte använda den. Den är alldeles för bra. Valve är väl rädda att ändra den, för då börjar alla 1.6 spelare börja gråta...

Vilken rank är du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Jag har lärt mig lira med den. Men jag vill inte använda den. Den är alldeles för bra. Valve är väl rädda att ändra den, för då börjar alla 1.6 spelare börja gråta...

Du är väl medveten om att siktar du tillräckligt bra så kan du plocka ut han minst lika fort med en ak t.ex?
Sen kan du ju testa köpa en smoke för $300 och se om de kanske hjälper?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.