Nvidia tillkännager Geforce GTX 780 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Det va ingen som hindrade någon, men Nvidia gjorde klart för sina gäster att det faktiskt var Nvidia som flugit dit dem och hintade förmodligen om att man kanske inte var välkommen tillbaka till Nvidia om man gick på AMD's lilla event. Egentligen inget konstigt alls. Nvidia betala en massa för att fixa ett event. AMD försökte åka snålskjuts på det och gjorde en fuling i hotell rätt över gatan.

ja det vore ju synd om Nvidia som står för bjudresor, bjudsprit, bjudmat och bjud* till alla journalister inte kan få valuta för sina pengar med....

sa någon nåt om mutor och bias?

schhh

Schtumm!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Som Nvidia gjorde en fuling och släppte massa pressreleaser om ingenting och allting under AMDs event på Hawaii bara för att stjäla uppmärksamhet. Ska du kritisera en får du kritisera båda.

Jag var inte ute efter att kritisera någon. Försökte däremot förklara vad som förmodligen hände. Jag vet att Nvidia inte kunde stoppa någon, men det flesta valde att inte gå över till AMD efter den s.k uppmaningen. Men det var helt förståligt att Nvidia gjorde så.

Alltså vem bryr sig? Det enda som är viktigt är hur korten presterar. Vi vet inte mycket ännu, men får snart se.
Hur som helst så är G-synk nåt riktigt innovativt som borde kommit för länge sedan kan man tycka. Det verkar så bra att det får mig tvivla på att handla ett R9 290x. Hoppas verkligen AMD får ta del av den kakan (snart).
Och med tanke på att vi nu vet att Xbox och PS4 inte kommer använda Mantle (iallafall inte till en början), och vi hörde vad Carmack och Sweeney sade om det så blev jag genast väldigt osäker på om Mantle verkligen kan bli så stort. Sen att Nvidia nu snart kommer ha G-sync gör ju inte saken bättre för AMD. Stora nackdelen med G-sync är ju dock att hårdvaran måste stödja det :-/

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

ban på alla fanboys. snälla.

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

GK110 fast med färre SMX aktiverade. En full GK110 har fem kluster med 3 SMX vardera. Titan har ett SMX avstängt. Det beror på svårigheter att tillverka en så stor krets. Så för att hålla yield uppe så tar man kretsar som inte är helt perfekta och stänger av den delen som är trasig. Det är standard. I fallet 78 så är tre SMX avstängda. Antingen ett helt kluster med tre i eller så har de tagit bort SMX från två olika kluster. Så på ett sätt är GTX 780 "trasiga" kretsar som inte kunde bli ett Titan. Istället för att slängas så blir de GTX 780. Därför kan man sälja GTX 780 till ett lägre pris, för de är helt enkelt inte lika mycket värda. Kompletta GK110 med alla 15 SMX aktiverade kommer först i Quadro K6000. Den förväntas kosta ungefär dubbelt så mycket som ett Tesla K20X som i dagslägget kostar 30000 kr.

Så tack vare konceptet yield så har samma krets olika värde eftersom de inte är likadana.

Det kan jämföras med Intel som i princip tillverkar fyra olika processorer till s1155. En två kärnig och en fyrkärnig med och utan hyperthreading. De processorer som klarar höga klockfrekvenser blir 3570K och de kostar mycket. De processorer som inte klarar höga frekvenser blir 3330 som är mycket billigare.

EXAKT ! För inte tala om Intel P2/P3/P4 Vs Celeron. Eller AMD Athlon/Phenom X2/X3/X4.
Och i grafikkorts välrden: GK104! Har hunnit komma ut i 5 varianter än så länge.
Men mitt svar var till Tumnus som verkar tro att det är helt olika kretsar.
Saken är att det kostar lika mycket att producera en GTX 780 krets som en K20X krets, men man får bara in 20% av intäkten pga sk "lägre värde".
MEN NVIDIA GÖR FORTFARANDE VINST PÅ GTX 780 VARINTEN !

Och nu när större delen av GK110 utvecklings kostnader är betalda så kan man sänka priset. Dessutom så verkar Nvidia minskat felprocenten. En naturlig utveckling med tiden. Skulle inte förvåna mig om man skickar upp GTX 780Ti varianten av GK110 till 1100MHz !

Ofta är problemet med de "trasiga" att det utvecklar för mycket värme. I övrigt ok. Men vem vill ha en Titan variant som bara går i 600MHz. Nä, stäng av de värsta klustren och kör den i 900 MHz.

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mr_sQuinty:

Classified korten har så mycket bättre kylare så har du bara hyggligt vetilerad låda så funkar dom bättre.

Skrivet av Tobbbe__:

Indeed. Referenskylare lider också av värme problem om man har dålig ventilation i chassit.
Referens förlorar i nästan alla tänkbara situationer mot en eftermarknadskylare.
Tycker det är konstigt att Amd och Nvidia håller så hårt i sina referenslösningar.

En referenskylare lämnar inte direkt något utrymme för överklockning utan att ljudnivån och temps flyger i taket. Majoriteten har ändå en 140mm in och en 140mm ut minst, och det är det enda som behövs för att korten ska kunna andas.

Visst Nvidias senaste kylare som sitter på 700 serien är verkligen fin! För att vara en referens dåra. Men skulle aldrig välja den över en med öppen design.
Amd's referenskylare ja se på den bara. 100%plast med nå röda streck.
Nvidia borde köpa lös MSI's standard Twinfrozer och ha den som kylare

Jasså!?
För när jag köpte mina 580´s så var det ett herrans snack om att man INTE skulle ha något annat än referens pga värmen måste ut.
Detta har alltså ändrats nu med dessa korten?
Hur tror ni det funkar i min låda?
(Har den liggandes så kablarna sticker ut i ena sidan och den står på kortsidan.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av andyboy88:

Läs original källan så förstår du bättre vad som hände.
http://www.legitreviews.com/benchmarks-amd-radeon-r9-290x-ver...

Nvidia kör presskonferens i ett hotell. AMD visar upp R290X mot GTX 780 i öppen bänk där man själv kan se allt i realtid i ett annat hotell tvärs över gatan. Nvidia vill inte att reportrarna ska gå över till AMD så man varnar folk att inte gå till AMD. Eftersom få vågade gå till AMD så måste "varningen" varit rätt så sträng från Nvidia.

Så var det inte Nvidia som körde med "oschyssta" metoder?

Nej det tycker jag inte, de bjöd in folk, betalade hotell osv...
Sedan kommer AMD där, hyr lokaler..... Visar test oh vårt grafikkort är bättre än deras... Beter sig som p12:or... Ett företag?!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Luxor ABC80:

EXAKT ! För inte tala om Intel P2/P3/P4 Vs Celeron. Eller AMD Athlon/Phenom X2/X3/X4.
Och i grafikkorts välrden: GK104! Har hunnit komma ut i 5 varianter än så länge.
Saken är att det kostar lika mycket att producera en GTX 780 krets som en K20X krets, men man får bara in 20% av intäkten pga sk "lägre värde".

Och nu när större delen av GK110 utvecklings kostnader är betalda så kan man sänka priset. Dessutom så verkar Nvidia minskat felprocenten. En naturlig utveckling med tiden. Skulle inte förvåna mig om man skickar upp GTX 780Ti varianten av GK110 till 1100MHz !

Ofta är problemet med de "trasiga" att det utvecklar för mycket värme. I övrigt ok. Men vem vill ha en Titan variant som bara går i 600MHz. Nä, stäng av de värsta klustren och kör den i 900 MHz.

Bara 20 % av intäkterna? Ett K20X går på i runda slängar 30000 kr. Det är över tre gånger så mycket som ett Titan. Sedan tror jag du missuppfattar hur marknadsekonomi fungerar. De kostar lika mycket att tillverka men har helt olika värde eftersom marknaden är beredd att betala med för högre prestanda. Att släppa ett nytt kort som är snabbare än Titan men som ska konkurrera med 290X vore väldigt konstigt av Nvidia. De kräver hårdare binning och en rejäl prisdump. De skulle över en natt halvera pris/prestanda vilket inte händer. Det skulle vara ekonomiskt vansinne för Nvidia. De vill lägga sig strax över 290X i prestanda och strax över i pris. Varken mer eller mindre. Kom ihåg att Hawaii är en mindre krets än GK110 så den är därför billigare att tillverka vilket ger större marginaler för AMD. Så varför skulle Nvidia prisdumpa högpresterande GK110 och sälja dem för 5000 kr när de kan sälja dem för 9000 kr eller 30000 kr? De har sagt tidigare att de har en vinstmarginal på ca 50 %. Så dumpar de priset på ett kort som Titan så blir det inte mycket vinst kvar längre. GTX 780 är en annan historia eftersom de bygger på kretsar som är sämre än Titan. De har alltså inte samma värde för att de inte går att sälja till samma pris.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Entusiast
Skrivet av leyer32:

Sedan kommer AMD där, hyr lokaler..... Visar test oh vårt grafikkort är bättre än deras... Beter sig som p12:or... Ett företag?!

Ja hur har AMD mage att visa sig i samma stad som Nvidia. De ska hålla sig till att släppa massa pressuttalanden och inget annat. De kan ju inte erbjuda en gratis visning till alla journalister som är på bjudresa. Hur vågar de hyra rum i ett annat hotell för att visa upp sin produkt?

Helst ska de bara vara tysta och respektera att det är Nvidias tur att prata. Precis som Nvidia inte släppte massa menlösa nyheter och pressrealeaser när AMD hade event på Hawaii. Eller vänta lite nu?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luxor ABC80:

Problemet med det är att kortet då slår ett Titan. Det är mao väldigt väldigt väldigt osannolikt.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

För att Nvidia kan och aldrig skulle släppa in AMD om dom inte ville göra det. Det enda Nvidia måste göra för att ta AMD's nya 290x är att klocka ett Titan lite och släppa det som 780Ti.
Många tror att Nvidia aldrig skulle vilja gå över Titan i prestanda. Men alla verkar glömma att Titan är ett gammalt kort som också måste fasas ut någon gång.
Nu har AMD presenterat något och Nvidia svarar med 780Ti. Jag tror garanterat att Titan kan komma att fasas ut och ersättas med ett starkare 780Ti.

Ett topp kort som Titan förblir ju faktiskt bara topp kort tills nästa generation. Titan kom ut under 600 generationen och vi börjar närma oss mitten av 700.
Ursäkta eventuella konstiga meningar. Svenska grammatik var inte mitt bästa ämne.

Skulle Nvidia välja att göra det så skulle det inte lanseras som 780ti utan istället Titan ti av den enkla anledningen att Titan är ett betydligt starkare varumärke, man behöver inte gå längre än till sweclockers forum för att hitta exempel på de som blir våta i ögonen av titan med dess belysta logo.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Skrivet av leyer32:

"Smoke and mirrors" det är vad det är. 2009 så fejkade T.om Nvidia själva presskonferensen när de sa att videon var live fast kortet var fejk och videon var troligen för renderad då det "riktiga" kortet skulle var back stage som inge fick se.
http://www.overclock3d.net/news/gpu_displays/nvidia_admit_fer...

så länge man inte ljuger eller direkt manipulerar så är upp till vem som levererar den bästa produkten till det rätta priset, fri marknad.

on topic: Titan kanske fasas ut och ersätts av 780Ti. Det skiljer trots allt endast ca 10% mellan 780 och titan. Så Ti ska vara 5% bättre än 780?

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andyboy88:

"Smoke and mirrors" det är vad det är. 2009 så fejkade T.om Nvidia själva presskonferensen när de sa att videon var live fast kortet var fejk och videon var troligen för renderad då det "riktiga" kortet skulle var back stage som inge fick se.

så länge man inte ljuger eller direkt manipulerar så är upp till vem som levererar den bästa produkten till det rätta priset, fri marknad.

on topic: Titan kanske fasas ut och ersätts av 780Ti. Det skiljer trots allt endast ca 10% mellan 780 och titan. Så Ti ska vara 5% bättre än 780?

Det jag menar också! Vad har Nvidia för nytta av ett kort som bara är 5% starkare än 780? Totalt meningslöst kort då glappet mellan Titan och 780 är minimalt på en skärms configs. Skulle det inte vara kraftigare än Titan finns det ingen anledning att skaffa 780Ti. Rätt säker att ett företag som Nvidia inte släpper prestandakronan så enkelt när dom också med enkla medel kan ta den tillbaka innan ens Amd får chansen att visa upp sitt nya flagskepp.

Tänk efter själva. Nvidia släpper 780Ti samma dagar som Amd ska presentera 290x. Är det en slump? Nejdå det är ett rakt av taktiskt drag av nvidia för att visa vem som är herren på teppan. Skulle dom inte göra det skulle alla köpa sig ett 290x pga den prestanda som kortet faktiskt är kapabel till.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Nu överreagerar du. De dök inte upp på eventet. De hade en demonstration i en annan byggnad. Exakt samma sak som visades där har släppts av en rad testsidor då AMD lyfta NDA på just de siffrorna. Det vill säga 290X mot 780 i två spel i UHD-upplösning. Har du missat att Nvidia alltid av en slump släpper massa artiklar och uttalanden samtidigt som AMD släpper stora nyheter. Och självklart är det tvärt om. Tror du det var en slump att Nvidia släppts massa pressrelease samtidigt som AMD hade sitt event på Hawaii?

Press release är en helt annan sak än att förstöra konkurrentents event

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Skrivet av Tobbbe__:

Det jag menar också! Vad har Nvidia för nytta av ett kort som bara är 5% starkare än 780? Totalt meningslöst kort då glappet mellan Titan och 780 är minimalt på en skärms configs. Skulle det inte vara kraftigare än Titan finns det ingen anledning att skaffa 780Ti. Rätt säker att ett företag som Nvidia inte släpper prestandakronan så enkelt när dom också med enkla medel kan ta den tillbaka innan ens Amd får chansen att visa upp sitt nya flagskepp.

Tänk efter själva. Nvidia släpper 780Ti samma dagar som Amd ska presentera 290x. Är det en slump? Nejdå det är ett rakt av taktiskt drag av nvidia för att visa vem som är herren på teppan. Skulle dom inte göra det skulle alla köpa sig ett 290x pga den prestanda som kortet faktiskt är kapabel till.

Ja, det är en propagandagrej av Nvidia, för att dra uppmärksamheten till sig när AMD kör igång sin hype.

Visa signatur

Marknadsreferenser: 1 2
3
4

Permalänk

Vad tror ni om ett dubbel kort typ GTX 690, fast med dubbla GTX 780? Kanske också med 4 GB RAM istället för 3?

Visa signatur

WORKSTATION (build winter/spring 2017):
Fractal Design C | Corsair Vengeance LPX 32GB 3000Hz | Intel i7 7700K | ASUS TUF Mark 1 | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair RM750x 750W | MSI GTX 1080 Ti Gaming X | Noctua NH-D15 | 2x120mm Noctua NF-F12 + 2x140mm Noctua NF-A14 + NF-A4x10 FLX 40mm | Soundblaster Z | Dell UltraSharp 30" U3014-A03 | Corsair SP2500 (speakers)

Photo: Panasonic G80 + 14-140mm | Olympus TG-4 | GoPro Hero3+ Silver

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Heinel:

Du kan ju teoretiskt sett ha ojämna frame times även om du har en hög fps, inte för att det borde ha så mycket praktisk betydelse men:) tycker att gsync verkar bra men att man måste köpa ny skärm gör att det blir en dyr uppgradering.. Kort i 7000kr klassen samt en skärm för ett antal tusen..

Skickades från m.sweclockers.com

Har man ett kort, eller två, för runt sju tusen så är inte en kostnaden för en skärm särskilt mycket att bry sig om.

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Vore ju någonting extra det!

1100hk på etanol E85

Ja eller 1145 som att vara precis på pricken.

Skrivet av leyer32:

Och just därför väljer jag Nvidia...

Jag också

Skrivet av bandit_n1:

haha det svaret gjorde min kväll (det bästa är att det är så jävla sant också)

Hahah ja men det är ju det det är, och det värsta är ju att det är den sjukaste bil man kan äga också, jag hoppas bara att man får den äran en dag.

Skrivet av Zotamedu:

Fler och fler racingserier går över till etanol också. IndyCar kör etanol, NASCAR har tillsatt etanol. Även STCC har en del bilar som kör E90. Etanol har ju ett oktantal på 120 vilket gör att man kan köra väldigt hög kompression i motorn. Dock drar den mer så man måste kompensera med större bränsletank. Dock kan man ha mindre motor med samma effekt.

Ja och det känns som om Etanol tillsammans med biogas och el är framtiden, dock måste etanolen bli E100 för att bli 100% utsläppsfri, men då skyller dom bara på att, ja men tänk på dom som kallstartar sina bilar då kommer dom inte igång.
Nej kanske inte men se då till att operera in lite hjärnceller i skallarna på dom så dom använder motorvärmaren eller också sätter in en bränsledriven motorvärmare som
denna.

( Till moderator, ledsen att vi gick lite offtopic, men det är lätt ibland, när man pratar om så sinnessjuka maskiner, som Koenigsegg agera R.:) )

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JagdKatzen:

Ja, det är en propagandagrej av Nvidia, för att dra uppmärksamheten till sig när AMD kör igång sin hype.

Ja men är det inte mer regelrätt att hålla en egen pressrelease än att göra som Amd gjorde under Nvidias event? Att släppa nyheter på nätet samtidigt som konkurrenten håller sitt tal på ett event är en sak. Men att medvetet hyra en lokal dörr i dörr med Nvidias event där dom betalat och flugit in folk från hela världen. Det tycker jag är rätt osmakligt.

Visa signatur

Chassi Lian-Li PC-O7S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Ja men är det inte mer regelrätt att hålla en egen pressrelease än att göra som Amd gjorde under Nvidias event? Att släppa nyheter på nätet samtidigt som konkurrenten håller sitt tal på ett event är en sak. Men att medvetet hyra en lokal dörr i dörr med Nvidias event där dom betalat och flugit in folk från hela världen. Det tycker jag är rätt osmakligt.

Citerar mig själv. Har Amd inte råd att styra upp ett eget event? Saknar dom medlen för att själva skicka inbjudan till teknikjournalister från världen över?

Visa signatur

Chassi Lian-Li PC-O7S

Permalänk
Skrivet av Tobbbe__:

Det är ju tekniskt sett en fri marknad, men det är ju lite som dagisbarn som skriker "LUFTEN ÄR FRI, LUFTEN ÄR FRI" när de vevar sina kladdiga händer framför näsan på en

Jag har stört mig lite i allmänhet på grafikkortssläppen detta år:

1. Titan släpps och kostar som om det vore guldpläterat.

2. 780 släpps och kostar ändå mycket i jämförelse med vad man får.

3. Inget händer under hela sommaren.

4. AMD vägrar in i det sista att släppa pris på 290x.

5. Nvidia släpper ett kort i ett minimalt prestandasegment kan det visa sig i efterhand.

Nej, hoppas att nästa år kan bjuda på roligare produktsläpp.

Visa signatur

Marknadsreferenser: 1 2
3
4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

själv tycker jag det är ganska osmakligt med bjudresor

Permalänk

Inte en chans att detta kort kommer klippa mitt Lightning med OC hhahahah :D.

Underbart kort ångrar inte en krona känner mig inte det minsta hotad av 780ti :p.

Efter en runda i 3Dmark 11 utan att ha rört varken power limit eller volt: http://gpuz.techpowerup.com/13/10/19/hmq.png

Kommer bli spännande som fan att se hur 780ti kommer att prestera mot detta kort.

Tänk även på att denna OC är utan att ha pillat på varken volt eller power limit som man kan se. Kan nog gå en bra bit till. Precis börjat :).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Luxor ABC80:

Ehh! What ? Ursäkta men har du missat att GTX 780 har samma krets som Titan ? GK110 !

Kom ihåg att det renodlade produktions priset är mycket lägre än Nvidias sälj pris pga att ut-vecklings kostnaden skall betalas. GK110 har funnit ute i ca 1år nu. Nvidia kan gå ner i pris!

Läs mina kommentarer igen så får du svaret. Ja GTX 780 har samma krets fast med tre klusters inaktiverade. Jag citerade en person som ville att Nvidia skulle släppa en helt ny krets till mindre pris för att kontra 290X. Alltså en krets som presterade bättre än GTX Titan till mindre pris än GTX 780.. vilket inte är möjligt.

Skrivet av Luxor ABC80:

Nej. Du läser inte mina kommentarer och påstår sedan att jag tror dittan och dattan. Jag är medveten om att det är samma krets. Jag har skrivit just det i hela denna tråd. GTX 780 är samma krets fast med tre klusters inaktiverade. GTX Titan har ett inaktiverat kluser. Tobbee_ däremot tror seriöst att Nvidia bara kan hosta upp en krets från ingenstans som konkurrerar ut GTX Titan. Detta vore både kontraproduktivt eftersom det skulle dels. skjuta upp priset i höjden och dels. konkurrera ut deras top of the line kort som ändå presterar väldigt bra. Dessutom är Maxwell runt hörnet och då vill antagligen inte Nvidia lägga ut all för mycket pengar. Så de återanvänder kretsar.

Skrivet av andyboy88:

Nej. Titan fasas inte ut förrän Maxwell lanseras. GTX 780TI är en direkt motståndare mot GTX 290 och ska fylla ett hål som fanns mellan GTX 780 och GTX Titan. Dessa kommer att existera sida vid sida fram till Maxwell lanseras.

Skrivet av Orici:

Press release är en helt annan sak än att förstöra konkurrentents event

Suck. Är medveten om att du har Nvidia som ditt kära lilla barn men på vilket sätt förstörde AMD Nvidias event? Och på vilket sätt har Nvidia inte gjort likadant tidigare? AMD väljer att ha ett event i samma stad.. Hemska tanke.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Låt AMD och Nvidia få strida. Vi konsumenter borde fira över deras krigande. Lägre pris och snabbare utveckling kan det bli bättre?

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av andyboy88:

I detta fallet finns det dock inget som är smoke and mirrors. Vad skulle det isådana fall vara?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Att Nvidia öht släpper 780ti bekräftar tre saker som är rätt självklara men ändå inte bekräftade ännu
1. Att AMD R9 290X är snabbare än GTX780
2. Att AMD R9 290X är prissatt mellan GTX780 och Titan
3. Nividia hade inget kort som kunde konkurrera med AMD R9 290X i pris/prestanda, Titan var för dyrt och GTX780 för långsamt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Citerar mig själv. Har Amd inte råd att styra upp ett eget event? Saknar dom medlen för att själva skicka inbjudan till teknikjournalister från världen över?

Hawaii? Där körde budgetten i botten

Visa signatur

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av dammskog:

själv tycker jag det är ganska osmakligt med bjudresor

Ja hur mycket kan vi lita på reportrar som bjudits flott av en företagare för att sen skriva om företaget?
Tvivlar på att de vore lika välkomna nästa år om deras artiklar inte är sockrade.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Skrivet av elajt_1:

I detta fallet finns det dock inget som är smoke and mirrors. Vad skulle det isådana fall vara?

Som Tex ordval "our best gpu ever built" @ 2:20. Inte "our fastest gpu" vilket Titan är. Skulle tro att Ti kommer vara runt 10% snabbare än 780 som ett ACX SC och landa runt Titan. Antar att Nvidia trodde att AMD inte skulle kunna ta Titan, för om Ti blir bättre än Titan så är det på sätt och vis bekräftat. Techsweden gissar på 5% men, lär blir högre för att nå 290X.

http://www.youtube.com/watch?v=M1bEJDzft-A
http://www.techsweden.org/content/nyheter/nvidia-f%C3%B6rbere...

Mest intressant är priserna. Om 290X sätts emot 780 runt 5500:- så måste Nvidia sänka 780 till runt 3700:- där 290 bör landa. Ti landar då runt 5-6000:- men, vad ska man då ha Titan till för 8000:-? Kolla bara prissättningen 770 mot 280X där det är samma prestanda för +22% högre pris...

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,

Permalänk

Problemet för Nvidia är väl också att AMD har partner tillverkarkort kvar där T.ex Asus och MSI kan få ut en +10% ur 290X och då måste Ti vara +20% snabbare än 780 för att slå/nå 290X.

Visa signatur