ASUS X550CC vs Acer Aspire E1-571

Permalänk
Medlem

ASUS X550CC vs Acer Aspire E1-571

Lite som rubriken beskriver. Vilken ska jag välja.
Är dålig på laptops därför vänder jag mig mot er "mer proffs"

Det jag ska göra på den:

*Skolarbeten
*Lite fotoredigering (Photo Shop om den orkar)
*Spela spel som t,ex: MX simulator, Trackmania, Garrysmod.
*Titta på film.

Har hört att ASUS X550CC blir ganska varm vid spelande, men det borde inte va något problem att slänga på en annan kylpasta.

Tycker dock att Acer ser lite plastig och knapparna sitter väldigt nära varandra. Men om den presterar mycket bättre så har jag ju inget val. så länge ni inte vet någon i den prisklassen som är bättre.

Vet att det kommer upp såna här trådar hela tiden. Jag har försökt att hitta svar och läst igenom de trådar som finns men hitta inte mitt svar.

// Melker S

http://www.inet.se/jamfor?compare=1970794&compare=1970796

Visa signatur

Datorn: CPU: I7 3770K 4,6GHz , Moderkort:, MSI MPower z77 ATX, RAM: Corsair XMS3 Vengeance (4x4GB) 1866MHz, GPU: GIGABYTE-GTX1070 OC, Chassie: Zalman z9, OS:, Nätagg: XFX 850W, HDD: 640GB WD SSD: Samsung 840 pro

Permalänk
Medlem

Vet inte om du redan har inhandlat en dator.

Men jag kollade på just Acer E1-571 samma modell och den är plastig och känns riktigt billig.

Asusen är samma som jag har i sign fast jag har inget dedikerat grafikkort men istället en i7:a.
Känns som Asusen har bättre kvalite än Acern.

Men om det är mellan en maskin med en i3:a och en acer med en i5:a så skulle jag nog ta acern av de 2 då den i3:an är väldigt långsam och ett Geforce 720m inte är så mycket att hänga i grannen om man skall spela heller.

Dock så är Geforce 720m lite bättre än Intel hd 4000 fast på acern är det redan 8GB ram mot asusens 4GB.

Jag själv köpte denna http://www.siba.se/product/14080088/asus-x550ca-xo164h?ref=se... se min sign för spec.
Spelar jag Blood Frontier så går givetvis fläkten igång på datorn men annars är datorn väldigt tyst.
Så visst blir den lite varmare vid spelande men inte farligt varm och när man slutat spela lugnar fläkten ner sig efter ca 30sek till 1min när den åter sänkt temperaturen.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

jag har en ASUS X550CC och inte märkt nått av att den skulle bli direkt varm vid spelande och e nöjd annars ett minus är dock att det bara finns 2 usb kontakter

Permalänk
Medlem
Skrivet av telgetok:

jag har en ASUS X550CC och inte märkt nått av att den skulle bli direkt varm vid spelande och e nöjd annars ett minus är dock att det bara finns 2 usb kontakter

Ja just det, det stämmer faktiskt. Löste det med en Usb hubb med 13 platser.
http://www.inet.se/produkt/2901428/usb-2-0-hub-13-portar dock bara USB 2.0 hade den dock sen datorn innan kanske finns nån för usb 3.0 nu.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB