1. nej vi har inget tvång på övervakningskameror på toan ännu (men det kommer) sen att vår stat övervakar, kontrollerar, censurerar och granskar allting såsom inkommande biofilmer, dikterar tv, radio, tidningar, och även sajters innehåll, avlyssnar vilka telefonsamtal dom vill och läser vilka mail dom vill - DET bekymrar dej inte alls?
2/3: sd har fått deras sajt släckt flera gånger helt utan orsak, och posten har vägrat dela ut deras post (tesammans med många andra oliktyckande partier)
4,5,6,7,8... OM, MEN, bla bla... som sagt, du kan ursäkta det hur mkt du vill men faktum är: DÅSÅ, vad var det jag sa.
9. Helt rätt! det ska informeras och alla kort ska vara på bordet, SEN får barnen ta ställning och bilda sin egen uppfattning. Inte "såhär är det och såhär måste du tänka och tycka" - som det är i daxläget. Vi kan ta förintelsen som ett exempel, istället för att propagera utan belägg så borde bägge sidor få komma till tals, med det menar jag även dom som påstår att allt är överdrivet iom att inga spår av gaser hittats i kammarnas väggar. Lägg fram alla bevis och teorier för och emot - helt utan censur! sen får barnen själva avgöra! historien har fler sidor än en
För att sammanfatta dina inlägg så:
Är Sverige är en diktatur?
Förintelsen är en lögn, och att det saknas bevis?
Alla ska få göra som man vill, gärna med vapen?
Staten kontrollerar och styr över precis allt? (staten är alltså i dina tankar inte kopplat på något sätt till sina medborgare?)
Tycker du att barn ska få besluta helt efter eget huvud?
Därtill kan du inte ens i skrift hantera det svenska språket, svara på enkla frågor, komma med bevis för dina egna påståenden. Utöver detta är du även oartig mot andra i tråden och anklagar _andra_ för att ha dålig verklighetsuppfattning, samtidigt som du själv inte kan så upp för dina med några trovärdiga bevis.
Och detta har du då kommit fram till under dina ca (minst antar jag) 750 dagar i arbetslöshet? Hur hade du klarat detta med de personliga försäkringar (och gärna utan skatteverket) som du pratade om tidigare? Vore väldigt intressant att veta. Du hade inte klarat dig alls, eller finns det försäkringar som täcker +750 dagars arbetslöshet i exempelvis USA?
Din trovärdighet är redan som bortblåst, men bra försök.
Övrigt:
Vi har fri media i Sverige, staten kontrollerar inte denna.
För övrigt så existerar inte ens filmcensur längre, och innan dess var den helt verkningslös.
Staten har inte stängt ner några sidor som tillhör SD, bevis/källa på det?
Sluta blanda ihop stat och kommun.
Det är ju självaste fan att mina skattepengar går till dig, men jag förstår varför du är i FAS3 iaf, men dags att lägga ner skiten så kan du klara dig helt på egen hand.
Shit 750 dagar..vad gör du människa? Och sen ska du sitta här och snacka om diktatur när du borde se till att försörja dig själv istället.