Internetdelning till Android surfplattor?

Permalänk
Medlem

Internetdelning till Android surfplattor?

Min Android-telefon kan jag ju koppla till USB-porten på min Windowsdator och köra internetdelning så att datorn får internet via mobilen. Nu undrar jag om detta går också med en Androidsurfplatta med USB-ingång. I så fall, vad är lägsta Android-version på plattan? Har ingen platta tillhands att praktiskt prova på just nu.
Ja, jag förstår att om det inte går kan jag ju komma runt det genom att köra mobilen som en WiFi hotspot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjöm:

Min Android-telefon kan jag ju koppla till USB-porten på min Windowsdator och köra internetdelning så att datorn får internet via mobilen. Nu undrar jag om detta går också med en Androidsurfplatta med USB-ingång. I så fall, vad är lägsta Android-version på plattan? Har ingen platta tillhands att praktiskt prova på just nu.
Ja, jag förstår att om det inte går kan jag ju komma runt det genom att köra mobilen som en WiFi hotspot.

Inte säkert att der går, men testa med ex easytether och plattan skall kopplas via OTG kabel. Om plattan har usb internet drivrutin för det skal fungera.
Kan testa på min kina platta när kommer hem och återkommer om det går.
Fast wifi hotspot är enklast och behöver inte köra via usb.
https://wiki.archlinux.org/index.php/Android_Tethering

edit:
Gick tydligen inte, kina plattan kraschar hela tiden och bara kör med wifi hotspot som funkar.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjöm:

Ska gå så länge du har Android 2.2 eller högre

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig