Gammalt Sega Mega Drive

Permalänk
Medlem

Gammalt Sega Mega Drive

Hej alla sweclockers

Tänkte höra lite med de som vet lite mer än mig om vad ett sega mega drive med lite spel kan va värt och om det kan va värt att sälja

Det jag har är:
Sega Mega Drive 2 (den med mindre och mer kompakta)
Två Hand Kontroller
Strömkabel
Bildkabel som man kör via TV-antenn kontakten

Spel:
Stargate
Ayrton Senna's Super Monco GP 2
Arron Flash

Och ett samlings kort med 6 spel på:
Sega Soccer
Columns
Super Monaco GP
Revenge Of Shinobi
Sonic 1
Streets of rage

Permalänk

Runt 200 kr kanske. Du kan behålla det som en släktklenod.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming socket 1151-1, Intel i7 6700K, Thermalright Ultra-120 Extreme med 2x Noctua NF-P12, DDR4 Crucial Ballistix Sport LT 2666 MHz 4x8=32 GB, Asus RTX 2060, Asus Xonar Essence STX, Corsair AX1200W, Cooler Master Silencio 650, Qpad MK-80, Mionix Naos 5000, 28 tum GIGABYTE M28U 3840x2160.

Permalänk
Medlem

Spelen löst kan ge lite till om du orkar lägga ut dom på retrositer och hålla på med post&frakt utomlands. Beroende på om de spelen är eftertraktade, har ingen koll på just dom.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Monster Battle Station(tm)#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB RAM >-< RTX 4070S >-< Crucial 2TB SSD |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

runt 2-300 för konsollen, då det inte är en så eftertraktad konsoll, 10 kr styck för spelen, spara den i 20-30 år till så kanske den är värd något på riktigt, spara den och spela spelen, dom brukar vara bra och är svåra på riktigt, inte alls lika lätta som dagens spel!

Permalänk
Medlem

Kolla på tradera för en prisuppfattning.

T ex verkar Streets of Rage gå på runt 130 kr.. http://www.tradera.com/item/300701/192622425/streets-of-rage-...

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem

En sak som håller nere värdet på Megadrive-spel är att de kom i relativt hållbara plastfodral, vilket gör att förhållandevis många är fortfarande kompletta, om än inte alltid i bra skick avseende stängning, manual osv. Det samlingscartridge du har vet jag inte hur efterfrågat det är, jag har ett Mega-Games 1 med Soccer, Columns och Super Hang-On som är vanligt som tusan. Kolla som sagt lite avslutade auktioner, både i Sverige och utomlands, men som sagt rör det sig normalt inte om några större belopp om det inte är ett av de ovanligare spelen.

Stargate: komplett 25 kr
Ayrton Senna: komplett förmodligen 25-50 kr
Arrow Flash: komplett 50-100 kr baserat på eBay-bud, på Tradera begär de fantasipriser

Permalänk
Medlem

Om du är intresserad av att få ut lite mer för spelen, alternativt är intresserad att bredda ditt segaintresse så tycker jag du ska ta dig en titt på forumet segalovers.se

Visa signatur

Älskar att bygga, reparera och modifiera (typ) allt, datorer, tv-spel, servrar, osv. Startade Modda.se för att hitta likasinnade. Min prisguide för Switch 2 inkl importpriser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zapac:

En sak som håller nere värdet på Megadrive-spel är att de kom i relativt hållbara plastfodral, vilket gör att förhållandevis många är fortfarande kompletta

Det tycker jag är en sak som gör det roligt att samla på Megadrive.
Det beror naturligtvis på lite vad som driver en att samla.

Om det är att man ska ha en värdefull samling, eller få tag på sällsynta titlar för att få en mer unik samling så kan det ses som en nackdel.

Men om man gillar att ha spel kompletta och tycker om att i första hand samla på spel som man minns från förr och upptäcka lite nya bra/roliga spel som man missat och faktiskt plocka fram spelen och spela dem. Då är det en fördel att det är mera tillgängligt med roliga spel till bra priser.

Permalänk
Medlem

Jag håller med, det blir roligare när man kan få tag i de flesta spel kompletta med fodral för 20-50 kr/st, och bara behöver fundera på de riktiga rariteterna som något som betingar större belopp. Dessutom är spelen ofta lättare att förvara om man har fodral, även om de tar mer plats. Visserligen finns det väl specialbyggda förvaringslösningar även för lösa cartridges så man fortfarande kan se etiketten på kortsidan. Själv har jag en gammal vägghylla tänkt för kassettband, tror att det får rum 40-50 kassetter i den. Av en händelse är lösa cartridges till Megadrive, Famicom, Master System, MSX, Sord och någon mer av nästan samma storlek som ett kassettband så den hyllan har fått nytt användningsområde för att ha lösa cartridges framme.

Permalänk
Medlem

det som är värt mest av dem där sakerna är samlingskassetten "mega games 6 vol 3" som ofta går för över 1000:- om den är komplett men är den inte komplett utan bara kassett så går den för typ 50spänn...

Visa signatur

Valkommitens ordförande går till dikatorn och säger vi har en bra och en dålig nyhet vilken vill du höra först?
-Den Bra -Du är president igen
-Så vad är den dåliga nyheten? -Ingen röstade på dig!
Om du vill veta hur det är att leva i en diktatur läs här https://charter97.org/en/news/